România

România

Județul Galați

Comuna Scânteiești

Comuna Scânteiești

ANEXA LA DISPOZITIA NR. 88/22.04.2020

 

REGULAMENTUL PROPRIU CUPRINZAND MĂSURILE METODOLOGICE,

ORGANIZATORICE, TERMENELE ŞI CIRCULAŢIA PROIECTELOR DE DISPOZIŢII, PRECUM ŞI A DISPOZIŢIILOR EMISE DE 

PRIMARUL COMUNEI SCÂNTEIEŞTI

 

 

 

           Art.1. -  Prezentul regulament, în aplicarea dispozitiilor art.84 coroborate cu celelalte dispoziţii legislative din Legea nr.24/2000  privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinde măsurile metodologice, organizatorice, termenele şi circulaţia proiectelor de dispoziţii, precum şi a dipoziţiilor emise de primarul comunei Scânteieşti.

 

           Art.2.- (1) Dispoziţia primarului, ca act administrativ al autorităţii executive, constituie actul juridic ce exprimă o voinţă manifestată unilateral de către primarul comunei Scânteiesti şi produce în mod direct efecte juridice, are caracter de actualitate şi este obligatorie :

            a) pe întreg teritoriul comunei Scânteieşti, în cazul în care dispoziţia are caracter normativ,

            b) pentru persoana sau persoanele nominalizate, în cazul în care dispoziţia are caracter individual.

 

                (2) Prin dispoziţie se creează /se modifică/|se sting unele drepturi şi obligaţii sau se aprobă/ se interzice  o activitate din domeniile care intră în competenţa primarului, potrivit legii sau ca însărcinare dată de către Consiliul Local al Comunei Scânteieşti.

 

           Art.3. - (1) Organizarea executării şi executarea în mod concret a dispoziţiilor constituie o preocupare constantă a primarului, precum şi a viceprimarului, a secretarului, a oricaruia dintre funcţionarii publici sau din personalul contractual anume responsabilizat cu aducerea la îndeplinire a dipoziţiei respective.

                   

                 (2) Neaducerea la îndeplinire a prevederilor dipoziţiilor, la termenele şi în   condiţiile prevăzute în acestea, se sancţionează potrivit Codului administrativ sau Codului muncii.

       

            Art.4.-  (1) Se deleagă competenţa de iniţiere şi elaborare a proiectelor de dispoziţii de către secretarul general al comunei, precum şi către conducătorii compartimentelor de resort din cadrul aparatului propriu de specialitate al autorităţilor administraţiei publice locale ori de către conducătorii instituţiilor/serviciilor publice de sub autoritatea Consiliului Local al Comunei Scânteieşti, fiecare potrivit competenţelor, atribuţiilor şi limitelor stabilite prin fişa postului sau alte acte, pentru realizarea prerogativelor primarului cu care este investit, potrivit legii sau ca însărcinare dată de către Consiliul Local al Comunei Scânteieşti.

 

                    (2) Persoanele prevăzute la alin.(1) către care s-a delegat competenţa de iniţiere şi elaborare a proiectelor de dispoziţii, exercită aceste atribuţii în numele primarului şi nu în numele funcţiei  pe care o deţin.

 

                    (3) Fără a fi în situaţia unui conflict pozitiv de competenţă, primarul poate interveni oricând şi asupra oricăreia dintre persoanele prevăzute la alin.(1) în procesul de iniţiere şi elaborare a proiectelor de dispoziţii.

 

                  (4) Elaborarea proiectelor de dispoziţii se realizează atât în condiţiile prevăzute la alin.(1) cât şi la propunerea conducătorului compartimentului supraordonat, precum şi ori de câte ori primarul o solicită, în scris sau verbal.

 

 

               Art.5.- (1) Iniţierea unui proiect de dispoziţie de persoanele către care s-a delegat aceasta

competenţă, se realizează numai după încunoştiinţarea şi implicit obţinerea acordului primarului. Atât încunoştiinţarea cât şi acordul pot fi verbale.

 

             (2)  În cazul în care persoanele prevăzute la art.4 alin.(1) au o anume atribuţie sau competenţă care pentru a fi exercitată în condiţiile legii sau a hotărârilor Consiliului Local este dependentă de emiterea unei dispoziţii, pentru care primarul nu şi-a dat acordul prevăzut la alin. (1), persoana interesată va prezenta primarului un referat de aprobare ce va însoţi proiectul de dipoziţie. Referatul de aprobare se înregistrează în registrul general pentru înregistrarea corespondenţei, constituind dovada îndeplinirii atribuţiilor şi competenţelor stabilite prin fişa postului.

             

            (3)   În cazul în care iniţierea proiectului de dipoziţie are la baza o atribuţie sau competenţa stabilită prin hotărâre a Consiliului Local, iar primarul nu emite dispoziţia după realizarea procedurii prevăzute la alin.(2), secretarul general al comunei va prezenta Consiliului Local, la proxima şedinţă, situaţia respectivă, astfel încât autoritatea deliberativă să fie în măsură să intervină cu noi măsuri pentru rezolvarea corespunzătoare a problemelor care le-au constituit obiectul. Secretarul general al comunei prezintă Consiliului Local această situaţie, atât în ceea ce priveşte activitatea proprie, cât şi pe cea a celorlalte persoane prevăzute la art.4, alin.(1).

 

             Art.6. -  (1) Proiectele de dispoziţii trebuie să îndeplinească condiţiile de formă şi fond prevăzute de Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, adaptate acestor categorii de acte şi nu pot contraveni unor prevederi din acte normative la nivel superior.

 

             (2)  Proiectul de dipoziţie are următoarele părţi constitutive: titlul, formula introductivă, preambulul, partea dispozitivă şi formula de atestare a autenticităţii.

 

             (3)  Titlul proiectului de dispoziţie cuprinde obiectul reglementării exprimat sintetic.

 

             (4)  Se interzice ca titlul unui proiect de dispoziţie să fie acelaşi cu cel al altei dispoziţii în vigoare, numai dacă, prin acest proiect, se abrogă dispoziţia respectivă.

 

            (5)   Formula introductivă este următoarea: ,, În temeiul prevederilor art............ din    Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ ”

           

           (6)   Preambulul urmează formula introductivă şi cuprinde:

 

  1. menţionarea dispoziţiilor legale pe baza şi în executarea cărora proiectul de dispoziţie a

  fost iniţiat;

  1. emiterea, în sinteză, a scopului reglementării;
  2. avizele avute în vedere, atunci când pentru emiterea dispoziţiei respective se impune obţinerea unui astfel de aviz;
  3. înaintea părţii dispozitive, următoarea formula: ,,PRIMARUL COMUNEI Scânteieşti emite următoarea dispoziţie.”

 

   (7) Partea dispozitivă a proiectului de dispoziţie reprezintă conţinutul propriu-zis al reglementării, alcătuit din totalitatea normelor juridice instituite pentru sfera raporturilor sociale ce fac obiectul acestuia.

 

   (8)   Formula de atestare a autenticitatii cuprinde:

 

             (a),,PRIMARUL COMUNEI Scânteieşti”, sub care se înscrie prenumele şi numele persoanei care exercită aceasta autoritate, lăsându-se spaţiul necesar pentru semnatura sa;

             

            (b) ,,Avizează  pentru   legalitate:”, sub care se menţionează ,, SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI”, iar sub aceasta se înscrie prenumele şi numele persoanei care exercită această funcţie publică de conducere, lăsându-se spaţiul necesar pentru semnătura sa;

 

            (c) menţiunile privind numărul de file/numărul de anexe ,,F.../A...”, iniţialele prenumelui şi numelui persoanei care redactează – iniţiatorul/iniţialele prenumelui şi numelui persoanei care a dactilografiat- tehnoredactat şi numarul de exemplare ,, Ex.:.”.

 

          Art.7. -  (1)   Proiectele de dispoziţii, inclusiv anexele la acestea, având ca iniţiatori persoanele prevăzute la art.4 alin.(1), prealabil prezentării primarului pentru a fi însuşite prin semnătura în calitatea sa de eminent, vor fi prezentate secretarului general al comunei în scopul avizării pentru legalitate, materializată prin semnătura sa.

 

                       (2) Avizarea pentru legalitate poate fi:

      (a) favorabilă, caz în care proiectul de dispoziţie se semnează de către secretarul general al comunei;

      (b) favorabilă, cu obiecţii sau propuneri, ce vor fi comunicate persoanei iniţiatoare, verbal sau în scris, după cum secretarul general al comunei apreciază că se justifică, astfel încât acestea să fie avute în vedere la definitivarea proiectului de dispoziţie;

      (c) negativă; în acest caz avizul se motivează de către secretarul general al comunei şi este însoţit de documentele sau de informaţiile pe care se sprijină.

                      

                       (3) Avizarea pentru legalitate de către secretarul general al comunei se poate face:

        (a) la prezentarea de către iniţiator a proiectului de dispoziţie;

        (b) până cel târziu cu două ore înainte de sfărşitul programului de lucru al zilei următoare celei în care i s-a prezentat proiectul de dispoziţie;

        (c) în cazul în care examinarea proiectului de dispoziţie necesită o documentare aprofundată  şi care nu permite încadrarea în termenul prevăzut  la lit.(b), înainte de expirarea acestui termen, secretarul general al comunei poate solicita primarului încuviinţarea privind prelungirea termenului; termenul stabilit de primar nu poate fi depăşit.

 

                       (4) Însuşirea proiectului de dispoziţie, avizat pentru legalitate potrivit prezentului articol, se face de către primarul comunei la termenele şi în condiţiile prevăzute de lege.

 

      Art.8- (1) După însuşirea proiectelor de dispoziţii de către primarul comunei, atunci când în conţinutul acestora se regăsesc materializate obiecţiunile sau propunerile secretarului general al comunei, acesta le semnează şi le atribuie, de îndată, numere în ordinea datării lor în Registrul pentru evidenţa dispoziţiilor începând cu nr. 1 pe fiecare an calendaristic.

      

                 (2) În cazul în care proiectul de dispoziţie este însuşit de către primarul comunei, iar în acestea nu se regăsesc materializate obiecţiile sau propunerile efectuate de către secretarul general al comunei ori refuza să-l semneze ca efect al faptului că avizarea pentru legalilate este negativă, secretarul general al comunei are obligaţia sa procedeze, de îndată, la atribuirea de număr de ordine, potrivit alin.(1), urmând ca obiecţiile sau propunerile, precum şi motivarea pentru avizarea negativă, să fie comunicate prefectului în condiţiile prevăzute de lege.

 

                (3) Numărul dispoziţiei, locul şi data emiterii acesteia sunt înscrise în imediata apropiere a titlului dispoziţiei, întregind identitatea acesteia.

 

                (4) În faza de proiect de dispozitie, în spaţiul rezervat numărului se înscrie ,, PROIECT”, iar în spaţiul rezervat datei emiterii se înscrie data la care s-a prezentat spre avizare pentru legalitate

 

                (5) Elementele de identificare prevăzute la alin.(2) se înscriu de către secretarul general al comunei, cu cerneală sau pix, peste cele prevăzute la alin. (3), urmând ca multiplicarea să se facă dupa înscrierea celor care corespund identităţii dispoziţiei respective. Exemplarul proiectului cu elementele de identificare înscrise olograf ramâne la iniţiator.

 

     Art.9 – În cazul în care primarul comunei Scânteieşti este şi iniţiatorul proiectului de dispoziţie, avizarea pentru legalitate se face de către secretarul general al comunei la termenele şi în condiţiile prevăzute de lege.

 

     Art.10 – În situaţia în care emiterea dispoziţiilor, precum şi avizarea pentru legalitate se exercită de către alte persoane decât cele prevăzute la art.(6) alin.(8) lit.a) şi b), în limitele şi în condiţiile legii, înaintea denumirii funcţiei se menţionează ,,p.’’, reprezentând forma abreviată a cuvântului  ,,pentru’’ şi prenumele şi numele persoanei respective, cât şi funcţia detinută de drept în structura funcţională a administraţiei publice locale. Ex.: ,,p.PRIMARUL COMUNEI SCÂNTEIEŞTI’’............................... ,VICEPRIMARUL  COMUNEI’’.

        

   Art.11 – Prin grija secretarului general al comunei, la termenele            şi în condiţiile prevăzute de lege şi/sau hotărâri ale Consiliului Local ori dispoziţii ale primarului comunei, se asigură comunicarea către autorităţile, instituţiile, persoanele interesate, precum şi aducerea la cunoştinţă publică a dispoziţiilor emise de către primarul comunei.

 

 

 

 

 

 

 

 

 PRIMAR,                                                                                                                                          SECRETAR GENERAL,

Ghiorghe BUTE                                                                                                                                     Mihaela PIETRARU

 

                  

Regulamentul în format fișier