La proiectul de hotărâre privind aprobarea modificării organigramei și a statului de funcţii a aparatului de specialitate al primarului comunei Băcia, prin înființarea unui compartiment, și modificarea numărului de posturi în cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Băcia
Domnilor consilieri,
În organigrama şi statul de funcţii actual, se regăsesc un număr de 17 posturi, + un post șofer microbuz școală, din care:
Demnitari -2 posturi,
Secretar general - 1 post funcţionar public de conducere, grad profesional II,ocupat
Consilier al primarului -1 post contractual de execuţie, ocupat,
Compartiment buget contabilitate, 3 posturi funcţionari publici de execuţie,
- inspector, grad profesional superior, ocupat
- inspector, grad profesional superior, ocupat
- inspector, grad profesional principal, ocupat
Compartiment administraţie publică locală, resurse umane şi juridic, 1 post contractual de execuţie
- inspector de specialitate treapta profesională IA, ocupat
Compartiment asistenţă socială şi stare civilă, 1 post funcţionar public de execuţie
- inspector, grad profesional principal, ocupat
Compartiment urbanism, 1 post funcţionar public de execuţie
- inspector, grad profesional asistent, ocupat
Compartiment administrativ, 2 posturi contractuale de execuţie
- guard, ocupat
- șofer microbuz școla - ocupat
Compartiment agricol, comunitar şi de cadastru, 2 posturi funcţionari publici de execuţie și un post contractual de execuție
- inspector, grad profesional superior, ocupat
- inspector, grad profesional principal, ocupat
- inspector de specialitate treapta profesională IA, ocupat
Compartiment Servicii comunitare, gospodărire comunală şi mediu, 1 post contractual de execuție
- șofer (mechanic utilaj), ocupat,
Compartiment achiziții publice, un post de funcționar public de execuție
- Inspector, grad profesional principal, ocupat
1 post pentru Bibliotecă şi Cămine culturale aflate în subordinea Consiliului local.
- bibliotecar, I, S, ocupat
Luând în considerare faptul că:
Compartimentul Achiziții publice are ca obiectiv general managementul integrat al proiectelor cu finantare nerambursabilă, respectiv identificarea ideilor de proiect şi a surselor de finanţare, elaborarea şi implementarea proiectelor finanţate din fonduri externe la nivelul comunei Băcia.
Conform ultimei organigrame aprobate prin HCL nr. 44/2023, structura acestui Compartiment cuprinde doar um post de Consilier achiziții publice,
În prezent activităţile din cadrul Compartimentului Achiziții publice sunt concentrate pe depunerea proiectelor în vederea accesării fondurilor alocate prin fonduri nerambursabile în cadrul Planului National de Redresare şi Rezilienţă, pregătirea documentelor privind accesarea fondurilor ce vor fi disponibile în cadul Programului Regional Vest, POIM, Anghel Saligny, etc., dar şi implementarea proiectelor ce fac obiectul contractelor de finanţare încheiate în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020.
Compartimentul Achiziții publice are în implementare un numar de 6 de proiecte contractate și semnate în cadrul Programului Operaţional 2014-2021, AFIR, POIM, un număr de 6 contracte semnate în cadrul Planului National de Redresare si Rezilienţă, cât şi un număr de peste 35 de proiecte depuse care urmează să fie semnate în cadrul Planului National de Redresare si Rezilienta, Programului Operaţional Infrastructura Mare și altele.
De asemenea, a fost elaborat un portofoliu de aproximativ 10 proiecte cu scopul de a solicita finanţare nerambursabilă în cadul diferitelor programe în vederea creşterii competitivitătii economice şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale comunităţii locale şi regionale prin sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri, a condiţiilor infrastructurale şi a serviciilor, care să asigure o dezvoltare sustenabilă a regiunii, capabile să gestioneze în mod eficient resursele, să valorifice potenţialul lor de inovare şi de asimilare a progresului tehnologic, proiecte ce necesită atât elaborarea notelor justificative în vederea cuprinderii acestora în bugetul de venituri şi cheltuieli al comunei Băcia cât şi realizarea documentaţiei de proiectare.
În cadrul Compartimentului îsi desfasoara activitatea o persoană, funcţionar public, ajutată de o echipă de proiecte, funcționari publici dar şi personal contractual.
Dat fiind numarul mare de proiecte în implementare, cererile de finanţare aflate în etapa de evaluare, precum şi contractele de finanţare care urmează să fie semnate, dar şi necesitatea întocmirii cererilor de finanţare şi a documentelor suport în vederea accesării de finanţare nerambursabilă, Compartimntul Achiziții publce și echipa de proiecte se confruntă cu personal insuficient pentru funcţionarea în condiţiile respectării dispoziţiilor legale şi a îndeplinirii atribuţiilor, iar suplimentarea atribuţiilor prin redistribuirea sarcinilor nu mai reprezintă o soluţie, întrucat volumul de lucru presupune studiu, identificare, analiză, sinteza de elaborare şi, începand cu 31.12.2023, urmărirea ex-post a proiectelor implementate în cadrul Programului Operaţional 2014-2021.
Având în vedere cele mentionate, precum și adresa Instituției Prefectului, județul Hunedoara, nr3358/06 04 2023 prin care se comunică numărul maxim de 8 posturi pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile( numai pentru perioada implemantării proiectelor) se propune modificarea organigramei și statului de funcții, după cum urmează:
Înfiinţarea unei noi structuri, respectiv Compartimentul pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile( numai pentru perioada implemantării proiectelor), în subordinea primarului Comunei Băcia, cu scopul de a identifica proiectele prioritare ale comunei în vederea accesării de finanţare din fonduri nerambursabile, scrierea acestora în conformitate cu ghidurile specifice fiecărei componentă sau prioritate de intervenţie, compus din opt posturi, după cum urmează:
2 posturi de inspector de specialitate treapta profesională IA
2 posturi de inspector de specialitate treapta profesională I
2 posturi de inspector de specialitate treapta profesională II
2 posturi de inspector de specialitate treapta profesională debutant
Pentru această transformare în conformitate prevederile Codului Administrativ, nu este necesar avizul Agenției Naționale a Funcționarilor publici.
Pentru considerentele de mai sus supun spre aprobarea Consiliului local prezentul proiect de hotărâre privind aprobarea modificării organigramei și a statului de funcţii a aparatului de specialitate al primarului comunei Băcia, prin înființarea unui compartiment, și modificarea numărului de posturi în cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Băcia
PRIMAR,
Alba Florin