Analizând temeiurile juridice, respectiv:
a) art. 120 alin. (1), art. 121 alin. (1) și alin. (2) și art. 138 alin. (4) și alin. (5) din Constituția României, republicată;
b) art. 3, art. 4 și art. 9 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
c) art.1 alin.(2) lit.a), art.5 alin.(1),(3), (4) art. 19, alin.(1), art.26, art.39, alin.(3) art.50 si ale art. 58, alin.(1) Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
d) art.454 din Legea nr.227/2015, privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
e) art.15, art. 16 alin. (1), (1¹), (2), art.111, art.18 alin.(1), art.19 alin. (1) și (2), art.20 alin.(1) și (2), art.35, precum si art.40 din Legea-cadru nr.153/2017, privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
f) art.138, art.139 alin.(11) și art. 140, alin.(2) și (3) din Legea nr.198/2023 – Legea învățământului preuniversitar;
g) art.40 alin.(1) și ale art.94 alin(1), litera a) din Legea nr.448/2006 – Lege privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată cu modificările și completările ulterioare;
h) Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
i) Legea nr.421/29.12.2023 – Legea bugetului de stat pe anul 2024;
j) art. XXIV, ale art.XXVI și ale art. XXVII din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung;
k) art. I, și art.IX din Ordonanța de Urgență nr. 127/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri bugetare;
l) Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată;
m) art.6, alin.(3), art.30, alin.(1), lit.”c” din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, modificată și completată;
n) art.1 din Hotărârea de Guvern nr.900/2023 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
o) art. I, și art.IX din Ordonanța de Urgență nr. 127/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri bugetare;
p) art.88, art.129 alin.(1), alin. 2) lit.b) coroborat cu alin.(4) lit.a), precum și cele ale art.155 alin. (1) lit.c) și alin.(4) lit.b) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Art.1 (1) Prezenta hotărâre prevede şi autorizează pentru anul 2024:
a) veniturile structurate pe capitole şi subcapitole;
b) cheltuielile structurate pe destinaţii, cu detalierea pe părţi, capitole, subcapitole, titluri, articole, precum şi alineate şi paragrafe, după caz;
c) responsabilităţile autorităţilor administraţiei publice locale şi instituţiilor/ serviciilor publice de interes local implicate în procesul de execuţie a bugetului local al comunei Bănești.
(2) Bugetul local pe anul 2024 are la bază principiile: universalităţii, transparenţei şi publicităţii, unităţii, unităţii monetare, anualităţii, specializării bugetare şi echilibrului.
Art.2- Bugetul local pe anul 2024 se stabileşte la venituri în sumă de 21.156.060 lei, iar la cheltuieli, în sumă 24.356.060 lei lei.
Art.3-Se aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2024, precum și estimările pentru anii 2025-2027, conform Anexei nr.1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.4-Se aproba lista de investii pe anul 2024 la nivelul unităţii administrativ teritoriale pe capitole bugetare, conform Anexei nr.2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.5- Se aprobă numărul maxim de posturi, în conformitate cu prevederile adresei Instituţiei Prefectului Judeţului Prahova nr. 6324/18.04.2023, precum şi fondul salariilor de bază, conform Anexei nr.3, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.6-Prezenta hotărâre se aduce la cunoştinţă publică prin grija secretarului general al comunei Bănești prin afişare la Monitorul Oficial al comunei Bănești pe site-ul Primariei comunei www.primariabanesti.ro. şi se transmite către:
- Primarul comunei Bănești, domnul Gheorghe STOICA,
- Serviciul economic-financiar;
- Compartiment asistență socială;
- Şcoala Gimnazială ,,Ioan Duhovnicul,, Băneşti;
- Instituţia Prefectului judeţului Prahova.