Nr. 13 / 08.04.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind aprobarea bugetului local de venituri și cheltuieli al Comunei Bărăganu, pe anul 2025

Inițiator proiect

Magdalena NEAGUE

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Constanța

Consiliul Local al comunei Bărăganu

Comuna Bărăganu

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 13 din 08.04.2025

privind aprobarea bugetului local de venituri și cheltuieli al Comunei Bărăganu, pe anul 2025

Consiliul Local al Comunei Bărăganu, județul Constanța, întrunit în ședința de ordinară din data de 08.04.2025.

Având în vedere: proiectul de hotărâre inițiat de primarul comunei doamna Neague Magdalena, referatul de aprobare al primaruluiraportul de specialitate al compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, avizul comisiei de specialitate al consiliului local Bărăganu;

      - Decizia nr. 3/17.02.2025, Decizia nr. 4/18.02.2025 și Decizia nr. 5/19.02.2025, Decizia nr. 7/26.03.2025 a D.G.R.F.P, Galați-AJFP Constanța, privind repartizarea cotelor defalcate din impozitul pe venit, sume alocate din cota de 17% seme defalcate din taxa TVA , pentru echilibrare, pentru finanțarea  cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, cât și a sumelor alocate și cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale pentru anul 2025 și estimările pentru anii 2026-2028;      

      - H.C.J. NR. 80/20.03.2025 privind aprobarea repartizării, pe unitati administrativ-teritoriale, a sumei corespunzătoare cotei de 6% din impozitul pe venit estimat a se încasa la bugetul de stat în anul 2025, reprezentănd fond la dispoziția Consiliului Județean Constanța, precum și a sumelor aferente cotei de 20% din sume defalcate din TV A și din sume alocate din cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale, estimate pentru anii 2026-2028;

      H.C.J. NR. 81/20.03.2025privind aprobarea repartizării, pe unități administrativ-teritoriale, a sumelor defalcate din T.V.A. pe anul 2025 destinate finanțării cheltuielilor privind drumurile județene și comunale și a estimărilor pe anii 2026-2028;

       prevederile art. 8, art. art. 11 alin. (1), art. 12, art. 13, 19 alin.(l) lit.a) alin.(2), art.39 art. 49 alin. (1) și (2), art.58, alin.(l), lit.a), 73 alin. (3),  din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale,cu modificările și complectările ulterioare;

       Legea nr. 9/2025 bugetului de stat pe anul 2025;

În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (1), alin. (2) lit. b), alin. (4), lit.a), din  Ordonanța de Urgeanță a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

 

H O T Ă R Ă Ş T E :


Art.1.  Se aprobă bugetul local de venituri și cheltuieli al Comunei Bărăganu, județul Constanța, pe anul 2025, pe cele două secțiuni, secțiunea de   funcționare și secțiunea de dezvoltare pe capitole, subcapitole, titluri, articole și alineate, stabilindu-se veniturile totale în sumă de 5.918.217  lei, cheltuielile totale în sumă de 6.918.217 lei, deficitul de 1.000.000 lei se finanțează din excedentul bugetar în sumă totală de 3.141.183 lei, rezultat la încheierea exercițiului anului precedent și va fi utilizat pentru secțiunea dezvoltare, conform anexei nr.1.

Art.2. Se aprobă lista obiectivelor de investiții pe anul 2025 conform anexei nr.2.

Art.3. Se aprobă programul anual de achiziții publice, conform anexei nr.3.

Art.4. Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul proiect de hotărâre.

Art.5. Primarul comunei Bărăganu, județul Constanța va asigura ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri, prin compartimentele de specialitate.

Art.6. Secretarul general al comunei Bărăganu, va comunica prezenta hotărâre, factorilor interesați.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Florentina ȚIPU

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI BĂRĂGANU,

Florentina-Tincuța HANU

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 13 / 08.04.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 4
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 11
2 Numărul consilierilor locali în funcție 11
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 6
4 Numărul voturilor „PENTRU” 6
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 5
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 13 / 08.04.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 08.04.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 23.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 16.04.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu