ANEXĂ la proiectul de hotărâre nr. 9 din 21.02.2025

                                  ANEXA NR.1

La HCL nr.7/28.02.2025

NORME TEHNICE

privind completarea registrului agricol pentru perioada 2025-2029

în cadrul U.A.T. Bărăganu.

 

Nr.crt.

Denumirea activitătii

Termen de îndeplinire

Persoane responsabile

 

1

Inscrierea actualizarea datelor în registrul agricol vor fi efectuate cu respectarea prevederilor O.G. nr. 28/2008 privind registrul agricol cu completările și modificările ulterioare a normelor tehnice privind modul de completare a registrului agricol.

permanent

Personal cu atributii conform fisa postului-agricol

2

Se va efectua afișajul si înștiintarea populației cu privire la procedura și termenele de înregistrare în registrele agricole si în același timp se va continua verificarea în teren a corectitudinii înscrierii datelor pe baza declarației dată de capii gospodăriilor de către  rezentanții legali ai unităților cu personalitate juridică.

permanent

Personal cu atributii conform fisa postului-agricol

3

Registrul agricol, atât cel pe suport hârtie, cât cel în format electronic, se deschide pe o perioadă de 5 ani, realizându-se în mod obligatoriu corespondenta la nivelul aceleiași autorități a administrației publice locale atât cu pozitia din registrul agricol pentru perioada anterioară, cât cu numărul din rolul nominal unic ce îl priveste pe contribuabilul respectiv. In situatia în care în perioada anterioară gospodăria in cauză nu a avut deschisă poziție în registrul agricol, se face mentiunea "poziție nouă". Aceste informații se înscriu în continuarea casetei care cuprinde "Pozilia numărul".

permanent

Personal cu atributiiconform fisa postului-agricol

4

(l) Se completează volume separate pentru următoarele categorii de detinători de terenuri și animale, astfel:

  1. tipul I - pentru persoanele fizice cu domiciliul fiscal în localitate;
  2. tipul 2 - pentru persoanele fizice cu domiciliul fiscal în alte localităti decât cele unde detin bunuri ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol;
  3. tipul 3 - pentru persoanele juridice cu domiciliul fiscal în localitate. Nu se înscriu unitătile apartinând Ministerului Apărării Nationale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justitiei și Serviciului Roman de Informatii;
  4. tipul 4 - pentru persoanele juridice cu domiciliul fiscal in alte localităti decât cele unde sunt bunurile ce fac obiectul înscrierii în registrui agricol.

(2) Ori de câte ori se înscrie o persoană fizică în registrul agricol, numele se înscrie cu toate literele mari, iar prenumele numai cu prima literă mare, precum și  inițiala tatălui cu literă mare. Potrivit revederilor art. 66

permanent

Personal cu atributii conform fisa postului-agricol


 

 

 

alin. (2) din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările completările ulterioare, numele sau prenumele formate din două ori mai multe cuvinte se scriu cu cratimă.

 

 

5

Inscrierea datelor în registrul agricol pe suport de hârtie cât și in format electronic, va fi făcută corect din punctul de vedere al termenilor utilizati, sub aspect gramatical, ortografic și de punctuație

permanent

Personal cu atributii

conform fisa postului-agricol

6

Inscrierea datelor în registrul agricol pe suport de hârtie se va face numai cu cerneală/pastă albastră

permanent

Personal cu atributii conform fisa postului-agricol

7

(l) Inscrierea în registrul agricol a datelor privind componența gospodăriei/exploatatiei agricole fără personalitate juridică se face pe baza declaratiei date de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei, care dispune de capacitate deplină de exercițiu, după cum urmează:

  1. prin vizitarea persoanelor fizice de către persoanele împuternicite cu completarea registrului agricol;
  2. la primărie, în cazul în care un reprezentant major al persoanei fizice se prezintă din propria initiativă sau pentru rezolvarea altor probleme;
  3. pe baza declaratiei trimise prin poștă, cu confirmare de primire, pe cheltuiala persoanei care are obligatia de a fi înregistrată în registrul agricol;
  4. pe baza unei procuri notariale date de capul gospodăriei;
  5. prin invitarea la primărie a persoanelor fizice care au obligatia să efectueze declaratiile pentru înscrierea datelor în registrul agricol.

(2) Înscrierea în registrul agricol a datelor privind clădirile   terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum a schimbării categoriei de folosintă se poate face numai pe bază de documente anexate la declaratia făcută sub semnătura capului de gospodărie sau, în lipsa acestuia, a unui membru major al gospodăriei, sub sancțiunea nulitătii. in cazul în care nu există documente, înregistrarea în registrul agricol a datelor privind clădirile terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum a schimbării categoriei de folosintă se poate face pe baza declaratiei date sub semnătura capului gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei, sub sanctiunea nulității. Aceste declaratii pot fi date, potrivit optiunii persoanei fizice obligate să declare în registrul agricol, după cum urmează:

  1. în fața secretarului comunei;
  2. în fata notarului public;
  3. la misiunile diplomatice    oficiile consulare ale României.

permanent

Personal cu atributii conform fisa postului-agricol

8

Ori de câte ori intervin modificări în registrul agricol referitoare la terenuri, la categoria de folosință a acestora, la clădiri, la mijloace de transport sau la orice alte bunuri de inute în ro rietate ori în folosință după caz de natură să conducă la modificarea oricăror impozite taxe locale prevăzute de Codul Fiscal, functionarii publici cu atribuții privind completare si ținerea la zi a datelor din registrul agricol au obligatia de a comunica aceste modificări funcționarilor publici din compartimentele de resort al aparatului de specialitate al Primarului in termen de trei zile lucrătoare de la data modificării.

Datele instrumentate la nivelul oricăror compartimente de resort din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului si care fac obiectul înscrierii în registrul agricol se comunică compartimentului de resort cu atribuții în acest sens în termen de trei zile lucrătoare de la data înregistrării lor prin grija conducătorului compartimentului respectiv

permanent

Personal cu atributii conform fisa postului-agricol

9

Secretarul general al comunei sau alte persoane din Aparatul de specialitate al Primarului anume desemnate de acesta, verifică concordanta dintre cele două forme de       registru agricol, în format electronic și pe suport de hârtie

permanent

Secretar General

10

Orice modificare în registrul agricol se va face numai cu acordul scris al secretarului comunei

permanent

Personal cu atributii conform fisa postului-agricol

11

Modalitatea de operare a modificărilor datelor înscrise în registrul agricol pe suport de hârtie este umătoarea:se taie datele ce necesită modificate cu o singură linie orizontală cu cerneală pastă roșie se înscriu datele corecte de asemenea cu cerneală pastă roșe, lăsându-se vizibilă înscrierea anterioară

permanent

Personal cu atributii conform fisa postului-agricol

12

Vor fi aplicate sanctiunile prevăzute de lege în cazurile in care cu ocazia verificărilor efectuate de către functionarii publici cu atributii în completarea registrului agricol se constată declararea de date neconforme cu realitatea, nedeclararea la termenele stabilite in forma solicitată a datelor care fac obiectul registrului agricol.

permanent

Primar, si/sau persoanele imputernicite de acesta

 

 

 

                                                                          CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:  

  PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,                   SECRETAR GENERAL AL COMUNEI BĂRĂGANU,    

     

           Țipu Florentina                                                           Hanu Florentina-Tincuța