Planul anual de acțiune
privind serviciile sociale administrate si finanțate din bugetul
Consiliului Local al Comunei Bărcănești
Având în vedere:
1. Strategia de dezvoltare a serviciilor sociale din județul Prahova in perioada 2021-2027 aprobata prin Hotărârea nr. 148/30.06.2022 a Consiliului Județean;
2. Strategia de dezvoltare a serviciilor sociale la nivelul comunei Bărcănești aprobata prin HCL nr. 202/18.08.2021;
3. Strategia naționala pentru protecția si promovarea drepturilor copilului pentru perioada 2014-2020, aprobata prin Hotărârea Guvernului nr. 1113/2014;
4. Strategia naționala privind incluziunea 2015-2020 aprobata prin Hotărârea Guvernului nr. 383/2015;
5. Strategia naționala pentru promovarea îmbătrânirii active si protecția persoanelor vârstnice 2015-2020 aprobata prin Hotărârea Guvernului nr. 566/2015;
6. Strategia naționala ,,O societate fără bariere,, pentru persoanele cu dizabilități 2016-2020, aprobata prin Hotărârea Guvernului nr. 655/2016;
7. Strategia naționala privind promovarea egalitarii de șanse si tratament intre femei si bărbaţi , prevenirea si combaterea violentei domestic pentru perioada 2018-2021, aprobata prin Hotărârea Guvernului nr. 365/2018.
Planul anual de acțiune privind serviciile sociale administrate si finanțate din bugetul comunei Bărcănești cuprinde:
- Date privind administrarea, înființarea si finanțarea serviciilor sociale - capitolul I;
- Planificarea activităților de informare a publicului cu privire la serviciile sociale existente la nivel local/județean - capitolul II;
- Programul de formare si îndrumare metodologica a personalului care lucrează in domeniul serviciilor sociale - capitolul III.
Capitolul I
Administrarea, înființarea si finanțarea serviciilor sociale
A.Serviciile sociale existente la nivel local
Nr. crt. | Cod serviciu social, conform Nomenclatorului serviciilor sociale | Denumirea serviciului social | Capacitate | Grad de ocupare | Bugetele estimate pe surse de finanțare, | ||||
Buget local | Buget județean | Buget | Contribuții persoane beneficiare | Alte surse | |||||
--- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
B. Servicii sociale propuse spre a fi înfiinţate
Servicii sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilitati
Denumire serviciu propus | Cod serviciu social | Categorie beneficiari | Capacitate necesara | Capacitate clădire/ | Resurse umane necesare | Bugetele estimate pe surse de finanțare, pentru serviciile sociale propuse pentru a fi înființate: | Justificare | |||||
Buget local | Buget județean | Buget | Contribuții persoane beneficiare | Alte surse | ||||||||
Serviciul de asistenta si suport | 8899-SC-D-I | Persoane adulte cu dizabilitati | Nr. benef./zi
2 | Nr. locuri (in paturi) --- | Nu este cazul | Nu este cazul
| - | - | - | - | - | Informare si consiliere sociala/Servicii de asistenta sociala |
Asistent personal profesionist |
| Persoane adulte cu dizabilitati | - | - | Daca e necesar un birou suprafata de 16 mp | 1 post | 27.000 | - | - | - | - | Sustinerea furnizarii serviciilor de specialitate persoanelor adulte cu dizabilitati |
C. Programul anual de contractare a serviciilor sociale din fonduri publice, in baza prevederilor Legii asistentei sociale nr. 292/2011, cu modificările si completările ulterioare.
Se aplica si in cazul programelor de finanțare nerambursabile pentru activităţi nonprofit de interes general, in baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările si completările ulterioare.
Nu este cazul.
D. Programul de subvenționare a asociațiilor, fundațiilor si cultelor recunoscute de lege, in baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor si fundațiilor romane cu personalitate juridica, care înființează si administrează unităţi de asistenta sociala,cu completarile ulterioare.
Nu este cazul.
E.Capitolul II
1.Planificarea activităților de informare a publicului cu privire la serviciile sociale existente la nivel local/județean in conformitate cu prevederile art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 797/2017
Revizuirea/Actualizarea informațiilor care se publica pe pagina proprie de internet/se afișează la sediul serviciului public de asistenta sociala:
a) Strategia de dezvoltare a serviciilor sociale;
b) Planul anual de acțiune privind serviciile sociale administrate si finanțate din bugetul consiliului județean/consiliului local;
c) Activitatea proprie si serviciile aflate in proprie administrare - formulare/modele de cereri in format editabil, programul instituției, condiții de eligibilitate, informațiile privind costurile serviciilor sociale acordate, pentru fiecare serviciu furnizat etc. – LUNAR;
d) Informații privind serviciile sociale disponibile la nivelul unităţii administrativ-teritoriale/subdiviziunii administrativ-teritoriale, acordate de furnizori publici ori privați;
(i) lista furnizorilor de servicii sociale din comunitate si din județ si a serviciilor sociale acordate de aceștia – LUNAR;
(ii) serviciile sociale care funcționează in cadrul/coordonarea serviciului public de asistenta sociala: nr. cod serviciu, datele privind beneficiarii, costurile si personalul/tipul de serviciu, înregistrate in anul anterior etc. – TRIMESTRIAL/ANUAL
(iii) situații statistice care privesc serviciile sociale organizate si acordate la nivelul județului si al sectoarelor municipiului București – ANUAL;
e) Informații privind alte servicii de interes public care nu au organizate compartimente deconcentrate la nivelul unităţii administrativ-teritoriale6 – nu este cazul;
2. Activităţi de informare a publicului, altele decât activitatea de informare a beneficiarului in cadrul procesului de acordare a serviciilor sociale, respectiv pe perioada realizării evaluării inițiale, a anchetelor sociale sau a activității de consiliere in cadrul centrelor de zi;
3. Campanii de informare si sensibilizare a comunităţii, organizate de serviciul public de asistenta sociala sau in colaborare cu alte servicii publice de interes local etc.;- nu este cazul
4. Campanii de promovare a serviciilor sociale ale serviciului public de asistenta sociala;- nu este cazul
5. Organizarea de întâlniri tripartite: furnizorii de servicii sociale, organizații de voluntariat, asociații ale persoanelor beneficiare etc.;- nu este cazul
6. Activităţi de informare si consiliere realizate prin Compartimentul de asistenta sociala si autoritate tutelara, cum ar fi: conștientizare si sensibilizare a publicului privind riscul de excluziune sociala, respectarea drepturilor sociale si promovarea masurilor de asistenta sociala, mediere sociala etc.;
Capitolul III
Programul de formare si îndrumare metodologica a personalului care lucrează in domeniul serviciilor sociale
- Propuneri de activităţi de formare profesionala continua in vederea creșterii performantei
personalului din structurile proprii/instruire etc.:
a) cursuri de perfecționare
| Nr. de persoane | Buget estimat |
Personalul de specialitate | 2 | 0 |
b) cursuri de calificare
| Nr. de persoane | Buget estimat |
C2 | 2 | 0 |
c) sesiuni de instruire pentru:- nu este cazul
c.1. personalul din centre conform cerințelor standardelor de calitate;
c.2. asistenți personali;
c.3. îngrijitori informali;
c.4. voluntari;
| Nr. de persoane | Buget estimat |
C2 | 50 | 0 |
d) organizarea de întâlniri de tip peer review, inclusiv prin structurile asociative ale municipiilor, orașelor, comunelor, prin asociații profesionale, prin asociații de dezvoltare intercomunitara etc.: - nu este cazul
Teme de interes | Nr. de persoane | Buget estimat |
------------------------ | ---------------------------- | ------------------------- |
e) participarea la sesiunile de formare organizate prin programe de interes național; persoane cu atributii in domeniul asistentei sociala
2. Încheierea de contracte de supervizare profesionala/Revizuirea fiselor de post in vederea asigurării coordonării profesionale sau încheierea de contracte de supervizare in servicii sociale:
a) pentru asistenți sociali: 1 buget estimat 0