Beneficiar Comuna Bărcăneşti
Nr. 7710 / 03.02.2025
Aprob,
Primar, Gheorghe - Daniel APOSTOL
(numele, funcţia şi semnătura)
L.S.
NOTĂ CONCEPTUALĂ
- Informaţii generale privind obiectivul de investiţii propus
1.1. Denumirea obiectivului de investiţii
“CONSTRUIRE ÎMPREJMUIRE PARŢIALA TEREN LICEU TEHNOLOGIC AGRICOL BĂRCĂNEŞTI”
1.2. Ordonator principal de credite/ investitor
Comună Bărcăneşti, Judeţul Prahova
1.3. Ordonator de credite (secundar/terţiar)
Nu e cazul
1.4. Beneficiarul investiţiei
COMUNA BĂRCĂNEŞTI, JUDEŢUL Prahova
2. Necesitatea şi oportunitatea obiectivului de investiţii propus
2.1. Scurtă prezentare privind:
Locaţia:
Terenul are o suprafață totală de 102.472 mp, dintre care 101.142 mp sunt din NC 24923 și 1.330 mp provin din NC 26631. Acesta se află în U.T.R. 9F (pentru învățământ) și beneficiază de acces dintr-un drum local, cu posibilități de racordare la rețelele de apă, gaze naturale, energie electrică și telefonie.
a) Deficienţe ale situaţiei actuale:
- Acces neautorizat pe proprietatea liceului – Liceul Tehnologic Agricol din Bărcănești nu dispune de o împrejmuire completă a incintei, ceea ce permite accesul necontrolat pe terenul instituției, ceea ce poate afecta securitatea și siguranța elevilor și cadrelor didactice.
- Siguranța insuficientă – Fără o împrejmuire corespunzătoare, există riscuri pentru siguranța fizică a celor care frecventează liceul, inclusiv posibile incidente din partea celor care nu sunt autorizați să pătrundă pe teren.
- Climat educativ necorespunzător – Lipsa unei împrejmuiri adecvate poate influența negativ mediul educațional, perturbând desfășurarea activităților școlare și creând un sentiment de nesiguranță.
- Estetică și integrare urbană deficitară – În absența unei împrejmuiri, zona liceului poate arăta neîngrijit, iar în acest moment nu există reglementări clare care să asigure o integrare armonioasă a școlii în peisajul urban, atât din punct de vedere al siguranței, cât și al aspectului estetic.
b) Necesitatea și oportunitatea obiectivului:
- Asigurarea securității elevilor și cadrelor didactice – Împrejmuirea liceului este esențială pentru protejarea elevilor și cadrelor didactice, prevenind accesul neautorizat pe terenul instituției și reducând riscurile de securitate. Acesta reprezintă un pas important pentru crearea unui mediu educațional sigur și protejat.
- Îmbunătățirea climatului educațional – Un gard adecvat va contribui la crearea unui climat propice desfășurării activităților educaționale, asigurând un spațiu închis și securizat pentru elevi. Astfel, se vor putea desfășura lecțiile și activitățile practice fără întreruperi sau îngrijorări legate de securitate.
- Promovarea imaginii și aspectului estetic al liceului – Construirea unui gard decorativ, transparent și susținut de gard viu, conform reglementărilor urbanistice, va îmbunătăți vizibil aspectul instituției și va facilita integrarea să armonioasă în peisajul urban al localității. Acest aspect este important nu doar pentru elevi și cadre didactice, dar și pentru comunitatea locală.
- Conformitate cu reglementările legale – Proiectul respectă reglementările urbanistice (Art. 35 din R.G.U.), ceea ce va asigura legalitatea lucrărilor și va facilita procesul de autorizare și implementare. De asemenea, respectarea normelor de siguranță și de estetică va contribui la conformitatea instituției cu standardele moderne de educație și urbanism.
- Creșterea atractivității pentru potențiali elevi și parteneriate – O infrastructură bine amenajată și sigură poate atrage mai mulți elevi și poate îmbunătăți relațiile cu fermierii și organizațiile din domeniul agricol, esențiale pentru formarea practică a elevilor, consolidând astfel reputația liceului.
- Astfel, proiectul de împrejmuire reprezintă o oportunitate de a moderniza și proteja instituția, de a asigura un mediu sigur și de a contribui la dezvoltarea educațională a tinerelor generații.
2.3. Existenţa, după caz, a unei strategii, a unui master plan ori a unor planuri similare, aprobate prin acte normative, în cadrul cărora se poate încadra obiectivul de investiţii propus
Se va ţine cont de PUZ-ul emis şi de necesităţile celor din instituţia de învăţământ.
2.4. Existenţa, după caz, a unor acorduri internaţionale ale statului care obligă partea română la realizarea obiectivului de investiţii
NU ESTE CAZUL
3. Estimarea suportabilităţii investiţiei publice
3.1. Estimarea cheltuielilor pentru execuţia obiectivului de investiţii, (luându-se în considerare, după caz:- costurile unor investiţii similare realizate;- standarde de cost pentru investiţii similare)
Situaţia proiectată/propusa va avea devize pe obiect pentru determinarea cheltuielilor, listele de cantităţi de lucrări întocmindu-se la faza de PT.
4. Informaţii privind regimul juridic, economic şi tehnic al terenului şi/sau al construcţiei existente
Domeniul Public Al Comunei Bărcăneşti
5. Descrierea succintă a obiectivului de investiţii propus, din punct de vedere tehnic şi funcţional:
a) destinaţie şi funcţiuni;
se propune împrejmuirea definitivă a incintei Liceului Tehnologic Agricol din Comuna Bărcăneşti, Judeţul Prahova
6. Justificarea necesităţii elaborării, după caz,
a: - SF:
b: - DTAC
c: - PTh
Dată: 03.02.2025 Întocmit,
Gheorghe - Daniel APOSTOL