Nr. 36 / 21.03.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea contului de execuție al bugetului local de venituri și cheltuieli pentru anul 2024

Inițiator proiect

Mihai BALAN

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Iași

Consiliul Local al comunei Bârnova

Comuna Bârnova

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 36 din 21.03.2025

privind aprobarea contului de execuție al bugetului local de venituri și cheltuieli pentru anul 2024

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

-Ordinul ministrului finantelor publice nr. 6688/16.12.2024 - pentru aprobarea Normelor metodologice privind inchiderea exercitiului bugetar al anului 2024;

-art.19 lit.d) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulteriaore, ale art.80 alin.(2) si ale art.84 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare  si ale  art.39 alin (1) din Legea contabilitatii nr.82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

-Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 2021 din 17.12.2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin OMFP nr.1917/2005.  În baza prevederilor art.4 din Legea contabilităţii nr.82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. In conformitate cu prevederile art.5 din OUG nr.88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. În temeiul art.15 alin.(3¹) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.71/2013, cu modificările şi completările ulterioare;

-O.G  nr.17/2015 - privind reglementarea unor masuri fiscal bugetare si modificarea, completarea unor acte  normative;

-Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;  

- Legea Bugetului de Stat nr. 9/10.02.2025, pentru anul 2025;

- art. 2 şi 6 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică;

-Legea contabilitatii nr. 82/1991 cu modificarile si completarile ulterioare si a Regulamentului de inventariere  a   patrimoniului dat in aplicarea acestei legi; 

-Legea nr. 544/2001, privind liberul acces la informatii de interes public; 

-Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; 

-Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, cu modificările și completările ulterioare;

-art.19 lit. d) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulteriaore, ale art.80 alin.(2) si ale art.84 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare   si ale  art.39 alin (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

-Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 2021 din 17.12.2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin OMFP nr.1917/2005.  

-art.4 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. In conformitate cu prevederile art.5 din OUG nr.88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative. 

-art.15 alin.(3¹) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.71/2013, cu modificările şi completările ulterioare;

- O.G   nr.17/2015 - privind reglementarea unor masuri fiscal bugetare si modificarea, completarea unor acte   normative;

-art. 129 alin. 1), alin. 2 lit b), alin. 4 lit. a), art. 139, art. 196 alin. 1 lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ

Ținând cont de:

a) Încheierea nr. 2190/16.10.2024 propunțată în dosarul 34128/245/2024 de către Judecătoria Iași, privind validarea mandatelor consilierilor locali declarați aleși pentru Consiliul local al comunei Bârnova, județul Iasi rectificată prin Încheierea cu nr. 2307 din 25.10.2024;

b) Încheierea nr. 2402/05.11.2024 propunțată în dosarul 36805/245/2024 de către Judecătoria Iași, privind validarea mandatului consilierului local ce intră în componența Consiliul local al comunei Bârnova, județul Iasi, înscris pe lista supleanților;

c) Ordinul Prefectului Județului Iasi nr. 556 din 29.10.2024, privind constatarea ca legal constituit a Consiliului local al comunei Bârnova, județul Iasi începând cu data de 28.10.2024;

d) prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local comunei Bârnova, județul Iasi, aprobat prin Hotărârea cu nr. 121 din 16.10.2020, modificat prin Hotărârea Consiliului Local Bârnova cu nr. 5 din 27.01.2021 și cu nr. 56 din 26.04.2024; 

e) Hotărârea Consiliului Local Bârnova cu nr. 116 din 13.12.2023 privind aprobarea previziunii bugetului local de venituri si cheltuieli pentru anul 2024, respectiv bugetul de venituri proprii si subventii previzionat pentru anii 2025-2027;

f) Hotărârea Consiliului Local Bârnova cu nr. 11 din 12.02.2024 privind aprobarea bugetului local de venituri si cheltuieli pentru anul 2024, respectiv bugetul de venituri proprii si subventii previzionat pentru anii 2025-2027;


Luând act de:

  1. referatul de aprobare înregistrat cu nr. 6635 din 13.03.2025 ;
  2. raportul compartimentului de resort înregistrat cu nr. 6938 din 13.03.2025;
  3. avizele consultative ale comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local Bârnova înregistrate cu nr. ____, _____ și ______ din 21.03.2025;
  4. proiectul de hotărâre cu nr. 37 din 13.03.2025.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei bârnova

întrunit în a 5-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

      Art. 1. Aprobarea Contului de executie al bugetului local de venituri si cheltuieli pentru anul 2024 după cum urmează:

I.  La partea de venituri a fost realizata suma de 27.669.430 lei. 

            UAT Comuna Barnova, Iasi, obține venituri din impozite pe venit, cote și sume defalcate din impozite pe venit, impozite și taxe pe proprietate, impozite și taxe pe bunuri și servicii, taxe pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizării bunurilor sau pe desfășurarea de activități, alte impozite și taxe fiscale, venituri din proprietate, bunuri și servicii - amenzi, penalități și confiscări, diverse venituri. 

 Astfel în anul 2024 au fost obținute următoarele venituri:

  • Impozit pe venituri din transferuri pe proprietate:  579.304 lei;
  • Cote și sume defalcate din impozite pe venit: 5.566.115,15 lei;
  • Sume defalcate din TVA: 6.047.000 lei;
  • Impozite și taxe pe proprietate: 1.494.049,54 lei;
  • Taxe pe utilizarea bunurilor, mijloace de transport:  925.399,63 lei;
  • Alte taxe pe servicii specifice, hoteliere,etc.:   3.952,45 lei;
  • Alte impozite și taxe fiscale: 689.765,09 lei;
  • Venituri din proprietate, concesiuni:  21.951,72 lei;
  • Venituri de bunuri și servicii (amenzi, penalități și confiscări): 469.453,59 lei;
  • Diverse venituri, gunoi, taxe locale iluminat public, etc: 3.445.197 lei;
  • Donații și sponsorizări: 30.000 lei;
  • Subventii bugetul de stat si ajutoare pentru caldura: 8.229.385 lei;
  • Subventii AFIR și alte administrații: 41.688,00 lei;
  • Subventii PNRR: 1.280.422,34 lei
  • Sume primite FEADR: 125.459,00 lei;
  • Subventii primite de la bugetul de stat pentru programul Anghel Saligny: 6.952.843,00 lei; (conform anexei nr. 12  din bilantul contabil incheiat la 31.12.2024);

 

II. La partea de cheltuieli a fost realizata suma de 26.554.957 lei 

            Astfel în anul 2024 au fost obținute următoarele cheltuieli centralizate:

  • Cheltuieli cu personalul:  4.896.793 lei
  • Cheltuieli cu hartie copiator, tonere si rechizite de birou:  19.435,41 lei
  • Cheltuieli materiale curatenie:  11.838,45 lei
  • Cheltuieli energie electrica, iluminat stradal si incalzit suma de:  472.814,06 lei
  • Cheltuieli privind obiectele de inventar:  33.335 lei
  • Cheltuieli deplasari:  24.822 lei
  • Cheltuieli apa si salubritate:  2.219.557,14 lei
  • Cheltuieli carburanti si lubrefianti:  214.482,97 lei
  • Cheltuieli cu piese de schimb:  77.765,50 lei
  • Cheltuieli uniforme Politia locala si SVSU:  16.387,27 lei
  • Cheltuieli posta, telecomunicatii, internet:  131.208,17 lei
  • Cheltuieli materiale si prestari servicii cu caracter functional: 508.004,91 lei
  • Alte cheltuieli bunuri si servicii pt. intretinere si functionare:  1.667.863,04 lei
  • Cheltuieli reparatii curente:  1.017.754,41 lei
  • Cheltuieli pregatire profesionala:  24.750,00 lei
  • Cheltuieli prime asigurari: 24.603,54 lei
  • Cheltuieli indemnizatii persoane handicap, ajutoare incalzire, etc: 2.736.473 lei;
  • Cheltuieli tichete cresa:  3.740,00 lei
  • Cheltuieli bunuri si servicii functionare scoala: 446.582,20 lei
  • Cheltuieli sustinerea cultelor:  210.000 lei
  • Cheltuieli asociatii si fundatii (as.sportiva):  170.000 lei
  • Cheltuieli transport local, conform protocol cu Z.M.I.: 11.282,67  lei
  • Cheltuieli de capital (investitii): 11.554.734 lei

        (conform anexei nr. 13  din bilantul contabil incheiat la 31.12.2024), 

          Detalierea cheltuielilor pe capitole, subcapitole, aliniate si pe titluri de cheltuiala se prezinta astfel:

1. cap. 51.02.- Administratie publica locala - suma totala de 5.438.936,37 lei din care:

          a).subcapitolul  cheltuieli de personal, suma de 4.170.848 lei;

          b).subcapitolul  cheltuieli bunuri si servicii suma de 1.255.038,83 lei din care:

-furnituri si rechizite birou, suma de 13.853,89 lei;

-materiale de curatenie suma de 9.113,08 lei;

-servicii si materiale curatenie domeniul public, zona primariei, suma de 318.793,03 lei;

-iluminat, incalzit sediu primarie, suma de 70.227,68 lei;

-consum apa sediu primarie, suma de 19.557,11 lei;

-carburanti si lubrefianti suma utilitare primarie, de 64.625,09 lei;

-plicuri recomandate, serv. telefonice si internet suma de 131.208,17 lei;

-servicii reparatii auto, diverse spatii ale primariei, suma de 33.335,24 lei;

-servicii vulcanizare roti utilaje, suma de 7.715,00 lei;

-servicii juridice fond funciar suma de 75.500,00 lei;

-servicii audit intern ACOR suma de  139.949,19 lei;

-servicii asistenta programe contabilitate Adicom soft, suma de 29.988,00 lei;

-piese schimb auto primarie, suma de 29.391,24 lei;

-servicii de transport zona metropolitana prin CTP, suma de: 11.282,67 lei;  

-servicii comisioane bancare Transilvania pentru ghiseul.ro, suma de 24.402,85 lei

-revizii tehnice periodice auto din primarie, suma de 500,00 lei;

-servicii inchiriere imprimante cu scaner, suma de 9.058,32 lei;

-servicii autorizatii si documentatii Delgaz si APM, suma de 10.003,44 lei;

-contributie Asociatia Zona Metropolitana si Transport, suma de 8.128,00 lei

-contributie Asociatia surzilor suma de 3.300 lei;

-contributie ARSACIS suma de 6.096 lei;

-servicii SSM, si monitorizare paza Molid Security,suma de   5.256,00 lei;

-servicii taxe, avize si docum I.S.C. Iasi si servicii cadastrale, suma de 105.930 lei;

-servicii de publicare in M.Of.,anunturi in diverse publicatii, suma de 6.786,38 lei;

-servicii asistenta software programe utilizate, servicii mentenanta internet si servere din cadrul primariei suma de 11.590,60 lei;

-reparatii, piese schimb si refill cartuse aparatura birotica (calculatoare, imprimante si xerox), suma de 13.367,17 lei;

-servicii pregatire profesionala personal primarie, suma de 24.750,00 lei;

-servicii gazduire web primarie suma de 3.568,81 lei;

-servicii vidanjare fose primarie si spalare utilaje, suma de 7.190,00 lei;

-servicii evaluare bunuri din domeniul public UAT, an 2024, suma de 18.200,00 lei;

-servicii semnatura electronica, suma de 529,55 lei;

-obiecte inventar primarie, suma de 13.809,30 lei;

-deplasari suma de 24.822 lei;

-asigurari RCA auto primarie, suma de 3.210,98 lei;

          c). subcapitolul cheltuieli capital suma de 13.049,54 lei din care:

- achizitie server impozite taxe primaria Barnova, suma de 13.049,54 lei. 

2. cap. 61.02 - Ordine publica si siguranta nationala - suma totala de 545.560,84 lei din care:

          a).subcapitolul  cheltuieli personal Politia locala, suma de 449.649 lei;

          b).subcapitolul  cheltuieli bunuri si servicii Politie Locala suma de 95.911,84 lei din care pe aliniate:

-asigurari auto, politisti si pompieri voluntari, suma de 967 lei;

-carburanti autoturism Politia locala, suma de 39.809,07 lei;

-echipament pompieri voluntari, suma de 12.747,28 lei;

-echipament politie locala, suma de 3.639,99 lei;

-alte servicii cu caracter functional si servicii pompieri voluntari, suma de 38.748,50 lei;     

3. cap. 65.02 - Invatamant  suma totala de 752.468,30 lei din care:

a). cheltuieli bunuri si servicii, burse CES, suma de 22.876 lei;

b). cheltuieli asistenta sociala - tichete gradinita si aj.sociale  suma de 3.740 lei;

c). chelt. bunuri si servicii func., transferate in bugetul scolii, suma de 725.852,30 lei;

4. cap. 67.02 - Cultura, religie, camin cultural si sportsuma totala de 908.608 lei, din care:

a). subcapitolul cheltuieli de personal suma de 276.296,00 lei;

b). subcapitolul cheltuieli bunuri si servicii, suma de 252.312,10 din care :

-iluminat, incalzit suma de 29.446,16 lei;

- furniture birou 5.581.52 lei

-cheltuieli reparatii curente camin, suma de 259,00 lei;

-cheltuieli materiale curatenie suma de 2.725,37 lei;

-cheltuieli organizare ziua de 24 ianuarie, 1 si 8 martie, Ziua Eroilor, Castanul Unirii 25 mai, 1 iunie, zilele comunei si org sarbatori de iarna, total suma de 214.300,05  lei;

c).subcapitolul cheltuieli sustinere culte si asociatii si fundatii suma de 380.000 lei;

         -cheltuieli sustinere culte, suma de 210.000 lei;

         -cheltuieli sustinere club sportiv “Stejarul Barnova”, suma de 170.000 lei; 

5. cap. 68.02 - Asistenta socialasuma totala de 2.736.473 lei;

a). subcapitolul  cheltuieli salarii asistenti personali, suma de 934.119 lei;

b). subcapitolul  cheltuieli asistenta sociala, suma de 1.802.354 lei din care:

          -  ajutoare urgenta suma de 48.000 lei;

          - ajutoare incalzire locuinte populatie, conf. OUG 107/2006 suma de 22.720 lei;

          - indemnizatii persoane cu handicap grav, suma de 1.731.634 lei;

6. cap. 70.02 - Locuinte, servicii si dezvoltare publicasuma totala de 4.242.030,24  lei, din care;

       a).subcapitolul  cheltuieli bunuri si servicii suma de 1.379.050,24 lei din care pe aliniate:

-iluminat public stradal, suma de 373.140,22 lei;

-servicii materiale intretinere domeniul public al primariei (var, ciment,electrozi sudura, disc taiere, pensoane, plasa sudata, etc), suma de 47.174,30 lei; 

-servicii reparatii iluminat public si iluminat de sarbatori, suma de 211.134,75 lei;

-asigurare utilaje suma de 9.995,78 lei;

-carburanti si lubrefianti buldoexcavator, tractor, pompe apa, motocositori, motoferastrau si generator suma de  110.048,81 lei;

-piese de schimb buldoexcavator, motocositori si materiale intretinere pentru gospodarie comunala, anvelope utilaje, suma de  48.374,26 lei;

-cheltuieli obiecte inventar mobilier urban, suma de 19.626,63 lei;

-reparatii curente utilaje suma de 19.284,39 lei;

-servicii ACOR, furnizare personal activitati generale de gospodarie comunala (igienizare si colectare gunoi, curatare vegetatie, decolmatare santuri si renovare statii calatori de pe raza comunei), suma de   540.271,00 lei;

         b).subcapitolul cheltuieli de capital suma de 2.862.980 lei din care:

- Studiu fezabilitate Construire cresa sat Barnova, suma de 90.007,36 lei

- Construire teren fotbal scoala Paun si scoala Barnova, suma de 470.415,59 lei

- Construire piata agroalimentara Barnova, suma de 193.580,06 lei

- Achizitie autoutilitara 3,5 to serviciu gospodarire ”, suma de 80.000 lei;

- Extindere reţea gaze naturale sat Păun si sat Cercu com Bârnova, suma de 244.308,19 lei

- Proiectare extindere retele alimentare cu apă şi canalizare, realizare colector principal cu functionare gravitationala pentru zona  Vişan şi zona Bârnova, suma de 65.000 lei

- Amenajare parc şi loc de joacă copii şcoala Păun si gradinita Barnova, suma de 379.277,20 lei

- Construire centru multifunctional cu dotari sportive si culturale (SF, st geo, consult proiect), suma de 29.750, 00 lei

- Obiectivul “Achizitie Microbuz nepoluant și puncte de reîncarcare vehicule electrice” finantare AFM, suma de 930.096,90 lei;

- Obiectivul,“Achizitie sistem monitorizare video (finantare PNRR)”, suma de 380.544,34 lei;

7. cap. 74.02 - Protectia mediuluisuma totala de 2.248.591,99 lei;

          a).subcapitolul  cheltuieli salubritate comuna, suma de 2.200.000 lei din care:

         b).subcapitolul cheltuieli de capital suma de 48.591,99 lei din care:

- Extindere canalizare si alimentarea cu apa, studii geotehnice si avize, suma de 48.591,99 lei;

8. cap. 84.02 - Transporturi - drumuri si podurisuma totala de 9.682.288,36 lei;

          a). subcapitolul  cheltuieli bunuri si servicii suma de 1.333.408 lei din care:

- lucrari de reparatii curente drumuri locale in comuna Barnova,  suma de 964.875,78 lei;

- lucrari de deszapezire, achizitie antiderapant, (sare, nisip), închiriere utilaje pentru reparatii drumuri, dirigintie santier drumuri, etc suma de 368.532,19 lei;

          b).subcapitolul  cheltuieli de capital suma de 8.348.880,36 lei din care: 

- Obiectivul "Modernizare drumuri satesti com. Barnova- finantare Anghel Saligny", intocmire PTH si verificare proiect, suma de 6.973.443,36 lei;

- Obiectivul Modernizare drumuri locale prin asfaltare  in com Barnova întocmire SF PTH, St geo topo doc si avize, suma de 98.770 lei;

- Obiectivul "Modernizare drumuri satesti (5.000-6.000 mp) in com.Barnova prin asfaltare", executie lucrari, suma de 833.433,65 lei;

- Obiectivul Executari reabilitare infrastructura rutiera prin asfaltare si  pietruire drum com Barnova, suma de 443.233,35

III. UAT Comuna Barnova, judetul  Iasi la  inchiderea exercitului financiar - contabil pentru anul 2024,  a înregistrat un excedent în suma de 1.114.473 lei la care se adaugă 5.006.108 excedent din anul 2023, total excedent 6.120.581 lei.

       Art. 2. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri, se va ocupa d-nul primar al comunei Bârnova, d-nul Balan Mihai, prin compartimentele de specialitate.

      Art. 3. Prezenta hotărâre va fi adusă la cunoştinţa publică prin afişare la sediul și pe site-ul Primăriei comunei Bârnova, d-lui primar al comunei Bârnova, persoanelor cu atribuţii financiar-contabile din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Bârnova, Trezoreriei Iasi-Direcției Generale a Finanțelor Publice Iași şi la cunoştinţa Instituţiei Prefectului judeţului Iaşi prin grija secretarului general al comunei Bârnova în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data adoptării prezentei.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

                                                

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Constantin-Lucian RUSU

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI BÂRNOVA,

Radu-Daniel DIMA

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 36 / 21.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 8
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 15
2 Numărul consilierilor locali în funcție 15
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 14
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 1
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 1
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 36 / 21.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 21.03.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 03.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 26.03.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 02.04.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu