Nr. 111 / 30.12.2021
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea taxelor și impozitelor locale precum și a altor sume ce se fac venit la bugetul local pentru anul 2021

Hotărâre

România

România

Județul Iași

Consiliul Local al comunei Bârnova

Comuna Bârnova

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 111 din 30.12.2021

privind aprobarea taxelor și impozitelor locale precum și a altor sume ce se fac venit la bugetul local pentru anul 2021

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

Dnul Balan Mihai, primar al comunei Bârnova, judeţ Iaşi;

Având în vedere expunerea de motive a drei Matei Elena, inspector cu atribuții financiar-contabile-operare rol la Primăria comunei Bârnova înregistrat cu nr. 22463 din 18.11.2021 cu privire la aprobarea taxelor și impozitelor locale precum și a altor sume ce se fac venit la bugetul local pentru anul 2021, referatul de aprobare înregistrat la Primăria comunei Bârnova cu nr. ____ din 26.11.2021 al dlui primar Balan Mihai cu privire la referatul menționat;

Ținând cont de:

-Legii 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, in care sunt prevazute valorile impozabile, impozitele si taxele locale;

- art. 66 punctul 28 din OUG. Nr. 114/29.12.2018 de completare a art. 491 din Codul Fiscal, orice impozit sau taxa este indexata anual, pana la data de 30 aprilie, cu rata inflatiei pentru anul fiscal anterior, 

-comunicata pe site-urile oficiale ale Ministerului Finantelor Publice sau ale Ministerului Dezvoltarii Regionale si si Administratiei Publice;

-Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, cu modificările și completările ulterioare;

-Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; 

-Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările și completările ulterioare;

- art. 129 alin. 6 lit. a) și b) din Ordonanța de Guvern nr. 57 din 5 iulie 2019 privind Codul administrativ şi din considerentele prezentate;

Luând act de:

  1. ...
  2. ...

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei bârnova

întrunit în prima ședință extraordinară a mandatului 2020 - 2024, adoptă prezenta hotărâre:

Art. 1. Aprobarea taxelor și impozitelor locale precum și a altor sume ce se fac venit la bugetul local pentru anul 2022, conform anexelor I-XI.

 

Art. 2.  Prezentul proiect de hotărâre va fi adus la cunoştinţa publică prin afişare la sediul Consiliului Local al comunei Bârnova, persoanelor interesate, consilierilor locali şi Instituţiei Prefectului judeţului Iaşi prin grija secretarului comunei Bârnova.            

                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Art. 3.  Prezentul proiect de hotărâre  în dezbatere publică până la data de 15 decembrie 2021, dată limită până la care se pot înainta propuneri, sugestii și opinii privitoare la proiect, acestea se vor depune la registratura Primăriei comunei Bârnova sau prin poștă la adresa Primăriei din sat Bârnova, comuna Bârnova, str.N. Titulescu, nr. 10 .            

                                                                                Dat astăzi 26.11.2021

 

 

 


 

Nr. 22463  din 18.11.2021

 

EXPUNERE DE MOTIVE

privind necesitatea adoptarii proiectului de hotarare

privind aprobarea nivelului impozitelor si taxelor pentru anul 2022

 

Subsemnata Matei Elena, avand functia de inspector in cadrul Serviciului Contabilitate - Impozite si taxe din Primaria Bârnova,

In conformitate cu principiul autonomiei locale, stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2022 are la baza prevederile legale actuale, respectiv Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, in care sunt prevazute valorile impozabile, impozitele si taxele locale. Conform prevederilor art. 66 punctul 28 din OUG. Nr. 114/29.12.2018 de completare a art. 491 din Codul Fiscal, orice impozit sau taxa este indexata anual, pana la data de 30 aprilie, cu rata inflatiei pentru anul fiscal anterior, comunicata pe site-urile oficiale ale Ministerului Finantelor Publice sau ale Ministerului Dezvoltarii Regionale si si Administratiei Publice. Rata inflatiei comunicata de INS pentru 2022 este ............ 

Astfel impozitele si taxele, stabilite prin anexa la prezenta expunere de motive,  vor fi indexate cu indicele de inflație ce va fi comunicat de Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Dezvoltarii Regionale și Administratiei Publice și INS.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   Intocmit, 

 

                                                                Insp. Matei Elena

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hotărârea privind impozitele și taxele locale pentru anul 2022 trebuie sa cuprindă:

 

  1. Stabilirea cuantumului impozitelor și taxelor locale, când acestea sunt prevazute în sumă fixă, în limitele prevazute de Codul fiscal

Impozitele și taxele locale pentru anul 2022 sunt prezentate în anexele I-IX la prezentul raport ,și anume:  

 

A.1  Impozitul pe clădiri proprietatea persoanelor fizice:

 

- impozit pe cladirile rezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice, cota prevazuta la art.457 alin (1) este cuprinsa intre 0,08% -0,2% asupra valorii de impozitare și se propune cota de 0,17% din valoarea impozabila a cladirii. Având în vedere condițiile sociale, precum si faptul ca prin Codul fiscal se impozitează tot terenul aflat in proprietatea persoanelor fizice, atat cel construit cat si cel neconstruit, se propune cota de 0,17% asupra valorii impozabile a cladirii. Menționăm că în anul 2021 cota de impozitare pe clădiri a fost de 0,15% din valoarea impozabilă. 

-impozit pe cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice, cota prevazuta la art.458 alin (1) intre 0,2%-1,3% si se propune cota de 0,4% din valoarea impozabila a cladirii care poate fi:

a) valoarea rezultata dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referinta, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referintă. În situația depunerii raportului de evaluare după primul termen de plată din anul de referință, acesta produce efecte începând cu data de 1 ianuarie a anului fiscal următor;

b) valoarea finala a lucrarilor de constructii, in cazul cladirilor noi, construite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta;

c) valoarea cladirilor care rezultă din actul prin care se transfera dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobandite în ultimii 5 ani anteriori anului de referință. În situația în care nu este precizată valoarea, se utilizează ultima valoare înregistrată în baza de date a organului fiscal;

Menționăm că în anul 2021 cota de impozitare pe clădire nerezidențiale a fost de 0,3% din valoarea impozabilă.

În cazul în care valoarea cladirii nu poate fi calculata conform prevederilor de mai sus, impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii determinate conform art.457

-impozit pe cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice utilizate pentru activitati in domeniul agricol, cota prevazuta la art 458 alin (3) se stabileste la 0,4% din valoarea impozabila a cladirii.

       Mentionam ca in anul 2021 cota de impozit pe cladiri a fost tot de 0,4% din valoarea impozabila.

      In cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculeaza prin insumarea:

  •  impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential  conform art. 457 cu impozitul determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential;
  • -          Impozitul determinat pentru suprafața folosită în scop nerezidențial, indicată prin declarația pe propria răspundere, prin aplicarea cotei menționate la art. 458 asupra valorii impozabile determinate potrivit art. 457, fără a fi necesară stabilirea prin depunerea documentelor prevăzute la art. 458 alin. (1).

În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457. 

În cazul clădirilor cu destinație mixtă, când proprietarul nu declară la organul fiscal suprafața folosită în scop nerezidențial, potrivit alin. (1) lit. b), impozitul pe clădire se calculează prin aplicarea cotei de 0,3% asupra valorii impozabile determinate conform art. 457.

 

 

A.2  Impozitul/taxa pe cladirile deținute de persoanele juridice:

 

-  impozitul pe cladirile rezidențiale aflate în proprietatea persoanelor juridice cota prevazuta la art 460 alin (1) este cuprinsa intre 0,08%-0,2% și se propune cota de  0,2%. 

- impozitul pe cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor juridice cota prevăzuta la art .460 alin (2) este cuprinsă între 0,2%-1,3% și se propune cota de 0,5%. Menționăm că în anul 2021 cota de impozitare pe clădire nerezidențiale a fost de 0,5% din valoarea impozabilă.

-impozit pe cladirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor juridice utilizate pentru activități din domeniul agricol, cota prevazuta la art 460 alin (3) se stabilește la 0,4% din valoarea impozabilă a clădirii. Aratam ca în 2021 cota de impozit a fost tot de 0,4% din valoarea impozabilă a clădirii.

-impozitul pe cladirile nereevaluate proprietatea persoanelor juridice, cota prevazuta la art 460 alin (8) se stabilește la 5% din valoarea impozabila a cladirilor care nu au fost reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta. În anul 2021 cota de impozit pentru cladirile care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referință rămas la același nivel prevazut și pentru anul 2022 doar reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta.

B.  Adoptarea taxelor speciale prevazute la art 484 si instituirea /stabilirea taxelor locale prevazute la art 486 din Codul fiscal 

 În conformitate cu prevederile art 30 din Legea 273/2006 privind finantele publice locale, pentru funcționarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice și juridice, consiliile locale aprobă taxe speciale.

Având în vedere că unul din obiectivele principale ale comunei este promovarea turistică a localității, precum și pentru controlul mai eficient al unităților de cazare, se propune instituirea taxei speciale pentru șederea într-o unitate de cazare, denumita taxa hoteliera, în cuantum de 1% din valoarea totală a cazării/tariful de cazare și care se încaseaza de către persoanele fizice sau juridice prin intermediul cărora se realizează cazarea, odata cu luarea în evidență a persoanelor cazate.

Alte taxe speciale sunt prezentate în anexa IX sunt propuse la nivelul stabilit pentru anul 2021 cu unele modificări.

 

C. Stabilirea bonificației de până la 10%, conform prevederilor art.462 alin (2), art 467 alin (2), art 472 alin (2) din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal.

Articolele de mai sus prevăd:”pentru plata cu anticipație a impozitului pe clădire , pe teren și impozitul auto datorat pentru întregul an de către contribuabil, până la data de 31 martie a anului respectiv inclusiv, se acordă o bonificație de până la 10% stabilită prin Hotararea Consiliului Local”.

Propunem pentru plata cu anticipație a impozitului pe cladiri, a impozitului pe teren și a impozitului pe mijloace de transport datorate pe întregul an de către contribuabili persoane fizice și juridice mentinerea unei bonificatii de 10% aplicabila și în anul 2021.

 

Persoanele fizice care achită anticipat și integral taxa specială de salubrizare( TAXA ADIS) beneficiază de o reducere/bonificație de 5% din valoarea totală a taxei. 

 

D. Delimitarea zonelor în intravilan și extravilan: impozitarea terenurilor în intravilanul comunei Bârnova se va face pe cele doua zone (A,B), iar a terenului extravilan pe doua zone (A,B) .

 

E. Procedurile de calcul și plata a taxelor prevazute la art 486 alin (3) din Codul Fiscal

 

F. Instituirea taxei pentru eliberarea autorizațiilor pentru desfășurarea unor activități, conform art 475 alin 3 lit.  (a), (b).

Astfel, propunem stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2022, conform Legii 227/2015 privind Codul fiscal, dupa cum urmeaza: 

a. Anexa I.1

-impozit pe cladirile rezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice, cota prevazuta la art 457 alin (1) se stabileste la 0,17% din valoarea impozabila a cladirii;

-impozit pe cladirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, cota prevazuta la art 458 alin (1) se stabilește la 0,4% din valoarea impozabilă a clădirii;

-impozit pe cladirile nerezidențiale  aflate în proprietatea persoanelor fizice, utilizate pentru activități din domeniul agricol, cota prevazuta la art 458 alin. (3) se stabilește la 0,4% din valoarea impozabilă a cladirii;

b. Anexa I.2

 

          - impozitul pe clădirile rezidențiale aflate în proprietatea persoanelor juridice cota prevazuta la art 460 alin (1) se stabileste cota de  0,2% din valoarea impozabila a cladirii. 

- impozitul pe clădirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor juridice cota prevazuta la art .460 alin (2) se stabilește la cota de 0,5%. 

-impozit pe clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor juridice utilizate pentru activitați din domeniul agricol, cota prevazuta la art 460 alin (3) se stabilește la 0,4% din valoarea impozabilă a clădirii. 

-impozitul pe clădirile nereevaluate proprietatea persoanelor juridicecota prevazută la art 460 alin (8) se stabileste la 5% din valoarea impozabilă a clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta

c. Anexa II

- impozit pe terenurile amplasate în intravilan – terenul cu construcții

-impozitul/taxa pe terenurile amplasate în intravilan- orice altă categorie decât cea de terenuri cu constructii

- impozit/taxa pe terenuri amplasate în extravilan

 

d. Anexa III

- impozitul pe mijloace de transport

-impozitul pe autovehicule de transport marfa cu masa autorizata egala sau mai mare de 12 tone

- remorca, semiremorci sau rulote

-mijloace de transport pe apa

 

e. Anexa IV

-taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor, autorizatiilor

 

f. Anexa V

-taxa pentru servicii de reclama și publicitate, cota prevazuta l art 477 alin (5) se stabileste la 3% din valoarea contractului de publicitate

-taxa de afisaj în scop de reclamă și publicitate

 

g. Anexa VI 

-impozitul pe spectacole

 

h. Anexa VII

- alte taxe locale

-taxa zilnică sau lunară pentru ocuparea temporară a locurilor publice altele decât cele din piețe, târguri, oboare precum  și suprafețele din fața magazinelor sau atelierelor de prestari servicii

-taxa pentru activități cu impact asupra mediului înconjurator

-taxa pentru folosirea temporara a terenurilor și spațiilor temporar disponibile aparținând domeniului public

-taxa pentru îndeplinirea procedurii de divorț pe cale administrativă

 

i. Anexa VIII

-sancțiuni

 

j. Anexa IX

-taxe speciale: taxa hotelieră și alte taxe speciale

 

k. Anexa X

- Regulament privind stabilirea taxelor speciale

 

l. Anexa XI 

- Procedurile de acordare ale facilităților la plată a impozitului/taxei pe clădiri/teren conform prevederilor art 456 alin (2) din Legea 227/2015

 

Pentru plata cu anticipație a impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren și a impozitului pe mijloace de transport, datorate pe întregul an de catre contribuabili persoane fizice și juridice se acorda  bonificația prevazuta la art 462 alin (2), art 467 alin (2), art 472 alin (2)din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, dupa cum urmeaza:

- în cazul impozitului pe clădiri,  de 10% 

- în cazul impozitului pe teren, de 10 %

-în cazul impozitului pe mijloace transport, de 10 %.

Pentru plata cu anticipatie a taxei de salubrizare ADIS, pana la 31 martie 2022,  datorate pe intregul an de catre contribuabili persoane fizice se acorda bonificația de 5% prevazuta de Regulamentul ADIS.

 

Majorarea anuala prevazuta la art 489 alin. (3) din Legea 227/2015 se stabilește dupa cum urmează:

-pentru terenul agricol nelucrat timp de 2 ani consecutiv, impozitul pe teren se majorează cu 500%, începând cu al trilea an.

-impozitul pe teren se majorează cu 500% pentru terenurile neîngrijite, situate în intravilan.

Criteriile de încadrare în categoria terenurilor neîngrijite sau a terenurilor agricole nelucrate sunt cele aprobate prin HCL    /2017.  

 

Propun spre aprobare:

 Anexa X – regulament privind stabilirea taxelor speciale, conf art 484 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal și a procedurilor de acordate a facilităților de plata a impozitului/taxei pe cladiri/teren conform prevederilor art 456 alin (2) din Lg. 227/2015 prevazute în Anexa XI.

 

Metodologia de încadrare a terenurilor situate în intravilan în categoria terenurilor neîngrijite

1. terenul neîngrijit reprezintă terenul care, deși se află în intravilan, între construcții, este în stare de paragină, acoperit de buruieni, părăsit/abandonat, insalubru, neîngradit, împrejmuirea este neîntreținută/ nereparată, pe care nu s-au efectuat lucarări de prelucrare a solului, nu a fost cultivat sau amenajat peisagistic sau pe care sunt abandonate deșeuri (din construcții, vegetale, gunoaie, orice tip de depozite necontrolate).

2. fac excepție de la supraimpozitare terenurile neîngrijite pentru care proprietarii dețin Autorizație de Construire valabilă, în vederea construirii/amenajării terenului și au anunțat la Inspectoratul de Stat în Construcții și la Primăria Bârnova începerea lucrărilor.

3. în vederea identificării terenurilor din intravilanul comunei care intră în categoria terenurilor neîngrijite se împuternicesc angajații Poliției Locale Bârnova și angajații din cadrul aparatului de specialitate al primarului cu atribuții în acest sens, să efectueze verificări pe raza UAT și să întocmească fisa de evaluare (însoțită de fotografii și acte doveditoare) și nota de constatare.

4. dupa identificarea și evaluarea terenului, prin grija aparatului de specialitate, proprietarul va fi somat ca pe parcursul anului fiscal în care s-a constatat starea terenului să efectueze lucrările de întreținere necesare(îngradire, cosire, igienizare , dupa caz) până la sfârșitul anului respectiv și să il mențină în continuare în stare de îngrijire.

5. daca pe parcursul anului respectiv, proprietarul terenului s-a conformat somației, se incheie proces verbal de conformitate.

6. daca, dupa expirarea termenui acordat, se constata în teren ca proprietarul nu a efectuat lucrările de întreținere/îngrijire necesare, persoanele prevazute la pct.3 vor încheia o nota de constatare în care va fi consemnată menținerea terenului în categoria celor considerate, conform prezentului Regulament, ca fiind neîngrijite. În acest caz, notele de constatare, fisa de evaluare, fotografiile și alte înscrisuri care atesta ca terenul este neîngrijit, datele de identificare ale terenului și proprietarii terenului vor fi transmise catre Taxe și Impozite, care va promova proiectul de hotarare de majorare a impozitului pentru terenul respectiv. Trenurile neingrijite, care intra sub incidența prezentului regulament, se stabilesc prin Hotarare a Consiliului Local. Hotărârea are caracter individual, va cuprinde elementele de identificare potrivit nomenclaturii stradale, precum și datele de identificare a contribuabilului. Organul fiscal local va opera majorarea în evidențele fiscale, va emite și va comunica actul administrativ fiscal în baza hotărârii Consiliului Local.

7. în cazul în care proprietarul unui teren neîngrijit înstraineaza terenul respectiv înaintea termenului la care trebuia sa efectueze lucrarile de întretinere/îngrijire necesare, se reia procedura de identificare și somare pe numele noului proprietar.

 

Pentru taxa pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei privind desfășurarea de activități înregistrate în grupele CAEN 561 –Restaurante, 563- Baruri și alte activități de servire a bauturilor și 932 – alte activități  recreative și distractive, în funcție de suprafața aferentă activitatilor, inclusiv terasele (conf art 475 alin 3- cod Fiscal) se stabilește taxa:

 

a) pana la 25 mp – 350 lei....................................................50 LEI

b) între 25 mp- 50 mp inclusiv – 1200 lei............................100 LEI

c) între 51 mp-100 mp inclusiv - 1800 lei............................150 LEI

d) între 101mp-150mp inclusiv – 2400 lei...........................200 LEI

e) între 151 mp- 300 mp inclusiv – 3600 lei.........................250 LEI

f) între 301mp – 400mp inclusiv – 3800 lei..........................300 LEI

g) între 401 mp – 500 mp inclusiv – 4000 lei.......................350 LEI

h) între 501 mp -700 mp inclusiv -5500 lei .........................500 LEI

I) între 701mp- 900 mp inclusiv – 7000 lei .........................500 LEI

j) peste 901mp – 8000 lei ..................................................500 LEI

 

Taxa pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizației privind desfășurarea de activități înregistrate în grupele CAEN 561 –Restaurante, 563- Baruri și alte activități de servire a băuturilor și 932 – alte activități  recreative și distractive, în funcție de suprafața aferentă activităților, inclusiv terasele se achită integral anticipat, indiferent de perioada ramasă pănă la sfărșitul anului fiscal.

Termenul de plata a taxei pentru  eliberarea/vizarea anuala a autorizației privind desfașurarea de activități inregistrate în grupele CAEN mai sus enumerate se stabilește la 31 martie.

 

Initiator, 

Primar Balan Mihai

                                                                Impozite si taxe

Inspector, Matei Elena

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           Anexa la Nota de fundamentare  cu nr.   din 

TABLOUL 

Cuprinzând valorile impozabile, impozitele și taxele locale, alte taxe asimilate acestora, precum și amenzile aplicabile în anul fiscal 2022

      In temeiul art 108 din Constitutia Romaniei, republicata, la art.495 lit f și art 491 alin (1) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, titlul IX- impozite și taxe locale.

Anexa I.1

Impozit/taxa pe cladire persoane fizice

Valori impozabile

Pe metru patrat de suprafața construită desfașurata la cladiri, în cazul persoanelor fizice

Art. 457 alin (2)

 

Felul clădirilor și al altor construcții impozabile 

 

 

Niveluri aprobate pentru 2022

Valorile impozabile pe mp de suprafata construita desfasurata la cladiri in cazul persoanelor fizice

 

Cu instalatii de apa, canalizare,electrice, incalzire(conditii cumulative)

Fara instalatii de apa, canalizare , electrice, incalzire

A

Cladire cu cadre din beton armat sau cu pereti exteriori din caramida arsa, sau din orice alte materiale rezultate in urma unui tratament termic si/sau chimic

1000

600

B

Cladire cu pereti exteriori din lemn, din piatra naturala, din caramida nearsa, din valatuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic si/sau chimic

300

200

 

C

Cladire anexa cu cadre din beton armat sau cu pereti exteriori din caramida arsa, sau din orice alte materiale rezultate in urma unui tratament termic si/sau chimic

200

175

D

Cladire anexa cu pereti exteriori din lemn, din piatra naturala, din caramida nearsa, din valatuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic si/sau chimic

125

75

 

E

In cazul contribuabilului care detine la aceeasi adresa incaperi amplasate la subsol, demisol si/sau la mansarda, utilizate ca locuinta in oricare dintre tipurile de cladiri prevazute la lit A-D

75% din suma care s-ar aplica cladirii

75% din suma care s-ar aplica cladirii

F

In cazul contribuabilului care detine la aceeasi adresa incaperi amplasate la subsol, demisol si/sau la mansarda, utilizate in alte scopuri decat cel de locuinta in oricare dintre tipurile de cladiri prevazute la lit A-D

50% din suma care s-ar aplica cladirii

50% din suma care s-ar aplica cladirii

             Pentru determinarea valorilor impozabile, pentru comuna Bârnova, pe zone la nivelurile menționate în prezenta anexa se vor aplica următorii coeficienți de corectie pozitivă:

Zona in cadrul localitatii

Rangul localitatii

IV

Rangul localitatii

V

A

1,10

1,05

B

1,05

1,00

 

     În cazul persoanelor fizice, impozitul pe clădirile rezidențiale se calculează prin aplicarea cotei de impozitare de 0,17% la valoarea impozabilă a clădirii. Valoarea impozabilă (lei) se determină prin înmulțirea suprafeței construite desfășurate(mp) cu valoarea impozabilă corespunzatoare (lei/mp). Valoarea impozabilă se ajustează în funcție de rangul localității și zona în care este amplasată cladirea prin înmulțirea valorii determinate cu coeficienții de corecție. Suprafața construită desfășurată se determină prin însumarea suprafețelor secțiunilor tuturor nivelurilor clădirii, inclusiv ale balcoanelor, logiilor sau ale celor situate la subsol, exceptând suprafetele podurilor care nu sunt utilizate ca locuintă si suprafetei scarilor si teraselor neacoperite. In cazul unui apartament amplasat intr-un bloc cu mai mult de 3 niveluri și 8 apartamente, coeficientul se reduce cu 10%.

    Daca dimensiunile exterioare ale unei cladiri nu pot fi efectiv masurate pe conturul exterior, atunci suprafața construită desfasurată a cladirii se determina prin înmulțirea suprafetei utile a cladirii cu un coeficient de transformare de 1,4.

    Valoarea impozabila a cladirii se reduce in functie de anul terminarii cu 50% pentru cladirea care are o vechime de 100 ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta, cu 30% pentru cladirea care are o vechime cuprinsa înter 50 de ani și 100 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta și cu 10% pentru o vechime cuprinsa între 30 de ani și 50 de ani, inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta.

    In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de renovare majora, din punct de vedere fiscal, anul terminarii se actualizeaza, astfel ca acesta se consideră ca fiind cel în care a fost efectuată recepția la terminarea lucrărilor.

     Impozitul calculat prin înmulțirea valorii impozabile cu 0,17% se stabilește la nivel de leu, fară subdiviziuni, conform legii.

   Pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,4% asupra valorii care poate fi:

a) valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referință;

b) valoarea finala a lucrarilor de construcții, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referință;

c) valoarea cladirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobandite în ultimii 5 ani anteriori anului de referință.

          

        Pentru cladirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, utilizate pentru activități din domeniul agricol, impozitul pe clădiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii.

       În cazul în care valoarea clădirii nerezidențiale nu poate fi calculata conform prevederilor de mai sus, impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii impozabile determinate conform art 457 din Lg 227/2015.

In cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculeaza prin insumarea:

  •  impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential  conform art. 457cu impozitul determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential;
  • -          Impozitul determinat pentru suprafața folosită în scop nerezidențial, indicată prin declarația pe propria răspundere, prin aplicarea cotei menționate la art. 458 asupra valorii impozabile determinate potrivit art. 457, fără a fi necesară stabilirea prin depunerea documentelor prevăzute la art. 458 alin. (1).

În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457. 

În cazul clădirilor cu destinație mixtă, când proprietarul nu declară la organul fiscal suprafața folosită în scop nerezidențial, potrivit alin. (1) lit. B), impozitul pe clădire se calculează prin aplicarea cotei de 0,3% asupra valorii impozabile determinate conform art. 457.

      Orice persoana care dobandește, construiește, înstăinează, extinde, îmbunătățește, demolează,distruge sau modifică în alt mod o clădire existentă, are obligația de a depune o declarație fiscală la compartimentul de specialitate al administratiei publice locale în termen de 30 de zile de la momentul în care s-a produs acestea și datorează impozit pe cladiri determinat în noile condiții începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.

        Depunearea peste termenul de 30 de zile sau nedepunerea declarațiilor fiscale, constituie contravenții și se sancționează conform legii.

        Impozitul pe clădiri se platește anual, în doua rate egale până la datele de 31 martie și 30 septembrie, inclusiv.

        Taxa pe cladiri se plătește lunar, pana la data de 25 a lunii următoare fiecarei luni din perioada de valabilitate a contractului prin care se transmite dreptul de concesiune, închiriere, administrare sau folosință.

      Pentru plata cu anticipație a impozitului pe cladiri, datorat pentru intregul an de către contribuabilii persoane fizice, pana la data de 31 martie a anului respectiv, se acorda o bonificație de 10%.

Pentru plata cu întârziere se calculeazâ majorări de întârziere conform legislației în vigoare.

 

 

 

 

 

 

Anexa I.2

Impozit/taxa pe cladire persoane juridice

Tipul cladirii

Niveluri aprobate pentru 2022

 

Cladiri rezidentiale reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta

0,2%

Cladiri nerezidentiale reevaluate in ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinta

0,5%

Cladiri nereevaluate proprietatea persoanelor juridice inregistrate in contabilitatea proprietarului

5%

        Impozitul/taxa pe cladirile nerezidențiale se calculează prin aplicarea cotei de impozitare de 0,5% asupra valorii impozabile a clădirii. Impozitul/taxa astfel calculata se stabilește la nivel de leu fara subdiviziuni, conform legii.

        Pentru cladirile rezidențiale aflate în proprietatea sau deținute de persoanele juridice, impozitul/ taxa pe cladiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,2%.

        Pentru clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea sau deținute de persoanele juridice, utilizate pentru activități din domeniul agricol, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii.

       Pentru clădirile nereevaluate proprietatea persoanelor juridice  impozitul/taxa pe clădiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de 5% asupra valorii impozabile a clădirii.     

      În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice, impozitul se calculeaza prin însumarea impozitului calculat pentru suprafața folosită în scop rezidențial conform art. 457 cu impozitul determinat pentru suprafața folosită în scop nerezidențial, conform art. 458 din L227/2015.

        Impozitul pe clădiri se platește anual, în două rate egale până la datele de 31 martie și 30 septembrie, inclusiv. Neplata în termen atrage majorări de întârziere calculate conform legii. Pentru plata cu anticipație a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către contribuabilii persoane juridice, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acorda o bonificație de 10%.

      Orice persoană care dobândește, construiește, înstăinează, extinde, îmbunătățește, demolează, distruge sau modifică în alt mod o clădire existentă, are obligația de a depune o declarație fiscală la compartimentul de specialitate al administratiei publice locale în termen de 30 de zile de la momentul în care s-a produs acestea și datoreaza impozit pe clădiri determinat în noile condiții începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.

        Depunearea peste termenul de 30 de zile sau nedepunerea declarațiilor fiscale, constituie contravenții și se sancționează conform legii.

       În cazul unei cladiri care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe înreaga durată a acestuia se aplică următoarele reguli:

a) impozitul pe clădiri se datorează de locatar, începand cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a fost încheiat contractul;

b)în cazul încetării contractului de leasing, impozitul pe cladiri se datorează de locator, începând cu data de 1 ianuarie a  anului următor încheierii procesului verbal de predare a bunului sau a  altor documente similare care atestă intrarea bunului în posesia locatorului ca urmare a rezilierii contractului de leasing.

c) atât locatarul cat și locatorul au obligația de a depune declarația fiscală la organul fiscal local în a cărui rază de competență se află clădirea, în termen de 30 de zile de la data finalizării contractului de leasing sau a incheierii procesului verbal de predare a bunului sau al altor documente similare care atesta intrarea bunului în posesia locatorului ca urmare a rezilierii contractului de leasing însoțită de o copie a acestor documente.

          Pentru clădirile proprietate publica sau privată a statului ori a unităților administrativ –teritoriale, concesionate, inchiriate, date in administrare sau folosinta, dupa caz, persoanelor juridice, altele decat cele de drept public, cât și pentru eventualele îmbunătățiri ale acestora se stabilește taxa pe cladiri, care reprezinta sarcina fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau folosinta, dupa caz, în condiții similare impozitului pe cladiri. Taxa pe cladiri se datoreaza pe perioada valabilitatii contractului de concesiune, închiriere, administrare ori folosință. În cazul contractelor care prevăd perioade mai mici de un an, taxa se datorează proporțional cu intervalul de timp pentru care s-a transmis dreptul de concesiune, inchiriere, administrare sau folosinta.

          Persoana care datoreaza taxa pe clădiri are obligația să depuna o declarație la organul fiscal local în a cărui raza teritoriala de competenta se afla clădirea, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei în care intra în vigoare contractul prin care se acordă dreptul de concesiune, închiriere, administrare sau folosință, la care anexează o copie a acestui contract. 

     Taxa pe clădiri se plătește lunar, pana la data de 25 a lunii următoare fiecarei luni din perioada de valabilitate a contractul prin care se acordă dreptul de concesiune, închiriere, administrare sau folosință.

      Impozitul anual pe cladiri datorat aceluia si buget local de către contribuabilii persoane juridice, de pana la 50 lei inclusiv se plătește integral până la primul termen de plata. Pentru plata cu anticipație a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către contribuabilii persoane juridice, pana la data de 31 martie a anului respectiv, se acorda o bonificație de 10%.

Pentru plata cu întârziere se calculează majorari de întârziere conform legislației în vigoare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa II

 

Impozit/taxa pe teren persoane fizice și juridice

Impozitul /taxa pe terenurile amplasate în intravilan 

           Impozitul/Taxa pe teren se stabileşte luând în calcul suprafaţa terenului, rangul localităţii în care este amplasat terenul, zona şi categoria de folosinţă a terenului, conform încadrării făcute de consiliul local.
În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel:
Lei/ha

Zona in cadrul localitatii

Rangul localitatii

IV

Rangul localitatii

V

A

1000

836

B

836

673

 

- orice alta categorie decat cea de terenuri cu constructii – art 465 alin (4)

      În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosință decât cea de terenuri cu construcții, impozitul/taxa pe teren se stabilește prin înmulțirea suprafeței terenului cu suma corespunzatoare prevazuta în tabelul de mai jos.

Nr crt

Categoria de folosinta

Rang/zona

Lei/ha

(valori din Cod Fiscal)

1

Arabil

IV-V

28

2

Pășune

IV-V

21

3

Fânețe

IV-V

21

4

Vii

IV-V

46

5

Livadă

IV-V

53

6

Pădure sau alt teren cu vegetație forestiera

IV-V

28

7

Teren cu ape

IV-V

15

8

Drumuri și cai ferate

IV-V

X

9

Terenuri neproductive

IV-V

X

 Coeficientul de corecție este 1,00 sau 1,10 conform rangului localității.

Pentru anul 2022, se păstrează ajustarea pozitivă de 10% față de prevederile Codului Fiscal, aplicată și în 2021, pentru fiecare categorie de folosinta, conform hotărârii Consiliului Local.

           Art 465 alin (6) - În cazul contribuabililor persoane juridice, pentru terenul amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosință decât cea de terenuri cu construcții, impozitul/taxa pe teren se calculează conform nivelurilor aprobate pentru terenul amplasat în extravilan înmulțit cu coeficientul de corecție conform rang și zona numai dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiții: 

a) au prevazut în statut, ca obiect de activitate, agricultură

b) au înregistrate în evidența contabilă, pentru anul fiscal respectiv, venituri și cheltuieli din desfășurarea obiectivului de activitate prevazut la lit a).

 

                             Impozitul /taxa pe terenurile amplasate în extravilan

Art 465 alin (7)

Categoria de folosinta

Valori din Cod Fiscal pentru 2022

Teren cu constructii

31

Teren arabil

50

Pasune

28

Faneata

28

Vie pe rod , alta decat cea prezentata la nr.5.1

55

Vie pana la intrarea pe rod

X

Livada pe rod

56

Livada pana la intrarea pe rod

X

Padure sau alt teren cu vegetatie forestiera

16

Padure cu varsta de pana la 20 ani si padure cu rol de protectie

X

Teren cu apa, altul decat cel cu amenajari piscicole

6

Teren cu amenajari piscicole

34

Drumuri si cai ferate

X

Teren neproductiv

X

Pentru anul 2022, se păstreaza ajustarea pozitiva de 10%, față de prevederile Codului Fiscal,  aplicata și în 2021, pentru fiecare categorie de folosință, conform hotărârii Consiliului Local.

           Impozitul /taxa pe terenurile situate în extravilan se stabilește anual prin înmulțirea suprafeței terenului cu sumele corespunzatoare prevazute de lege, pe zone de impozitare și categorii de folosință. Impozitul pe teren se platește anual în doua tranșe egale până la datele de 31 martie, 30 septembrie, inclusiv. Neplata în termen atrage dupa sine majorări de întârziere conform legislației în vigoare.

 Orice persoana care dobândește sau modifică de la o categorie la alta, sau înstrainează un teren, are obligația de a depune o declarație fiscala la compartimentul de specialitate al administratiei publice locale în termen de 30 de zile de la momentul în care s-a produs acestea și datorează/scade impozitul pe teren începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.

        Depunerea peste termenul de 30 de zile sau nedepunerea declarațiilor fiscale, constituie contravenții și se sancționează conform legii.      

         În cazul unui teren care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe înreaga durată a acestuia se aplică urmatoarele reguli:

a) impozitul pe teren se datorează de locatar, începând cu data de 1 ianuarie a anului urmator celui în care a fost încheiat contractul;

b)în cazul încetării contractului de leasing, impozitul pe teren se datorează de locator, începand cu data de 1 ianuarie a  anului următor încheierii procesului verbal de predare a bunului sau a  altor documente similare care atestă intrarea bunului în posesia locatorului ca urmare a rezilierii contractului de leasing.

c) atât locatarul cât și locatorul au obligația de a depune declarația fiscală la organul fiscal local în a cărui rază de competență se află terenul, în termen de 30 de zile de la data finalizării contractului de leasing sau a încheierii procesului verbal de predare a bunului sau al altor documente similare care atestă intrarea bunului în posesia locatorului ca urmare a rezilierii contractului de leasing însoțită de o copie a acestor documente.

     Taxa pe teren se platește lunar, pana la data de 25 a lunii următoare fiecarei luni din perioada de valabilitate a contractul prin care se acordă dreptul de concesiune, inchiriere, administrare sau folosință.

      Impozitul anual pe teren datorat aceluiași buget local de către contribuabilii persoane juridice, de până la 50 lei inclusiv se plătește integral până la primul termen de plată. Pentru plata cu anticipație a impozitului pe teren, datorat pentru intregul an de către contribuabilii persoane fizice și juridice, pana la data de 31 martie a anului respectiv, se acorda o bonificație de 10%.

Pentru plata cu întarziere se calculează majorări de întârziere conform legislației în vigoare.

 

Pentru proprietarii din sat Vișan care au stabilite prin contractele de dobandire suprafete de tern cu destinația PARCARE , vor achita pentru aceste suprafețe o taxă de 1 leu/mp/an.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa III

Impozitul pe mijloacele de transport

 

Art 470 alin (2)

Mijloc de transport cu tractiune mecanica

Valori din Cod Fiscal

 

Lei/200cmc sau fractiune din aceasta

Persoane fizice/juridice

Tipul de autovehicule

1. Motociclete, tricicluri, cvadricicluri si autoturisme cu capacitate cilindrica de pana la 1600cmc, inclusiv

8

2. Motociclete, tricicluri, cvadricicluri cu capacitate cilindrica de peste 1600cmc

9

3. Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 1601 cmc si    2000cmc, inclusiv

18

Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2001- 2600 cmc, inclusiv

72

Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2601- 3000 cmc, inclusiv

144

Autoturisme cu capacitatea peste 3001 cmc

290

Autobuze, autocare, microbuze

24

Alte autovehicole cu tractiune mecanica cu masa totala maxim autorizata de pana la 12 to,inclusiv

30

Tractoare inmatriculate

18

II. Vehicule inregistrate

Vehicule cu capacitate cilindrica

Lei/200cmc sau fractiune din aceasta

Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica mai mica de 4800cmc

2

Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica mai mare de 4800cmc

4

Vehicule fara capacitate cilindrica evidentiata

55 lei/an

Pentru anul 2022, se pastrează ajustarea pozitivă de 10% față de prevederile Codului Fiscal, aplicată și în 2021, pentru fiecare 200cmc sau fracțiune din aceasta, conform hotărârii Consiliului Local.

În cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 90%.

În cazul unui ataș, impozitul este de 50% din impozitul pentru motocicletele respective.

 

           În cazul unui autovehicul de transport marfa cu masa totala autorizată egală sau mai mare cu 12 tone, impozitul mijloacelor de transport este egal cu suma corespunzatoare prevazuta in tabelul urmator:

Numar de axe si greutate bruta incarcata maxim admisa

Niveluri aprobate pentru 2022

Impozit in lei/an

Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatica sau echivalentele recunoscute

Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare

2 axe

1. masa de cel putin 12, to dar mai mica de 13 to

x

142

2.  masa de cel putin 13, to dar mai mica de 14 to

142

395

3. masa de cel putin 14, to dar mai mica de 15 to

395

555

4. masa de cel putin 15, to dar mai mica de 18 to

555

1257

5. masa de cel putin 18 to

555

1257

3 axe

1. masa de cel putin 15 to, dar mai mica de 17 to

142

248

2.masa de cel putin 17 to, dar mai mica de 19 to

248

509

3.masa de cel putin 19 to, dar mai mica de 21 to

509

661

4. masa de cel putin 21 to, dar mai mica de 23 to

661

1019

5.masa de cel putin 23 to, dar mai mica de 25 to

1019

1583

6.masa de cel putin 25 to, dar mai mica de 26 to

1019

1583

7.masa de cel putin 26 to

1019

1583

4 axe

1. masa de cel putin 23 to, dar mai mica de 25 to

661

670

2. masa de cel putin 25 to, dar mai mica de 27 to

670

1046

3. masa de cel putin 27 to, dar mai mica de 29 to

1046

1661

4. masa de cel putin 29 to, dar mai mica de 31 to

1661

2464

5.masa de cel putin 31 to, dar mai mica de 32 to

1661

2464

6. masa de cel putin 32 to

1661

2464

 

 

 

 

          În cazul unei combinații de autovehicule, un autovehicul articulat sau tren rutier, de transport marfa cu masă totală autorizată egală sau mai mare de 12 tone, impozitul pe mijloacele de transport este egal cu suma corespunzatoare prevazuta în tabelul urmator:

 

Numar de axe si greutate bruta incarcata maxim admisa

Niveluri aprobate pentru 2022

Impozit in lei/an

Ax(e) motor(oare) cu sistem de suspensie pneumatica sau echivalentele recunoscute

Alte sisteme de suspensie pentru axele motoare

2 +1axe

1. masa de cel putin 12, to dar mai mica de 14 to

x

x

2.  masa de cel putin 14, to dar mai mica de 16 to

x

x

3. masa de cel putin 16, to dar mai mica de 18 to

x

64

4. masa de cel putin 18, to dar mai mica de 20 to

64

147

5. masa de cel putin 20 to, dar mai mica de 22 to

147

344

6. masa de cel putin 22 to, dar mai mica de 23 to

344

445

7. masa de cel putin 23 to, dar mai mica de 25 to

445

803

8. masa de cel putin 25 to, dar mai mica de 28 to

803

1408

9. masa de cel putin 28 to

803

1408

2 +2 axe

1. masa de cel putin 23 to, dar mai mica de 25 to

138

321

2.masa de cel putin 25 to, dar mai mica de 26 to

321

528

3.masa de cel putin 26 to, dar mai mica de 28 to

528

775

4. masa de cel putin 28 to, dar mai mica de 29 to

775

936

5.masa de cel putin 29 to, dar mai mica de 31 to

936

1537

6.masa de cel putin 31 to, dar mai mica de 33 to

1537

2133

7.masa de cel putin 33 to, dar mai mica de 36 to

2133

3239

8. masa de cel putin 36 to, dar mai mica de 38 to

2133

3239

9. masa de cel putin 38 to

2133

3239

2+3 axe

1. masa de cel putin 36 to, dar mai mica de 38 to

1698

2363

2. masa de cel putin 38 to, dar mai mica de 40 to

2363

3211

3. masa de cel putin 40 to

2363

3211

3+2 axe

1. masa de cel putin 36 to, dar mai mica de 38 to

1500

2083

2.masa de cel putin 38 to, dar mai mica de 40 to

2083

2881

3. masa de cel putin 40 to, dar mai mica de 44 to

2881

4262

4. masa de cel putin 44 to

2881

4262

3+3 axe

1. masa de cel putin 36 to, dar mai mica de 38 to

853

1032

2.masa de cel putin 38 to, dar mai mica de 40 to

1032

1542

3. masa de cel putin 40 to, dar mai mica de 44 to

1542

2454

4. masa de cel putin 44 to

1542

2454

 

 

Remorci, semiremorci sau rulote – art 470 alin (7)

 

Capacitate

Niveluri abrobate pentru 2022

Impozitul in lei

Persoane fizice/juridice

1. Pentru remorci, semiremorci sau rulote:

 

a) pana la o tona inclusiv

9

b) peste 1 tona dar nu mai mult de 3 tone

34

c) peste 3 tone, dar nu mai mult de 5 tone

52

d) peste 5 tone

64

 

Mijloace de transport pe apa – art 470 alin (8)

 

Niveluri abrobate pentru 2022

Impozitul in lei

Persoane fizice/juridice

1. Luntre, barci fara motor folosite pentru pescuit si uz personal 

21

2. Barci fara motor folosite in alte scopuri

56

3. Barci cu motor

210

4.Nave de sport si agrement

1119

5.Scutere de apa

210

6. Remorchere si impingatoare

x

a.pana la 500CP inclusiv

559

b.peste 500cp si pana la 2000cp inclusiv

909

c.peste 2000cp si pana la 4000cp inclusiv

1398

d. peste 4000cp

2237

7. Vapoare pentru fiecare 1000 tdw sau fractiune din acestea 

182

8. Ceamuri, slepuri si barje fluviale

x

a. cu capacitate de incarcare pana la 1500 to inclusiv

182

b. cu capacitatea de incarcare de peste 1500 to si pana la 3000 to inclusiv

280

c. capacitatea de incarcare de peste 3000 to

490

 

          Impozitul asupra mijloacelor de transport se calculează în funcție de tipul mijlocului de transport. În cazul mijloacelor de trasport mai mici de 12 tone impozitul se calculează în funcție de capacitatea cilindrică a acestora, prin înmulțirea fiecărei grupe de 200cmc sau fracțiune din aceasta cu nivelurile prevăzute de lege.

        În cazul unui autovehicul de transport marfa cu masă totală autorizata egala sau mai mare de 12 tone si a unei combinatii de autovehicule de transport marfa cu masa totala maxim aautorizata egala sau mai mare cu 12 to, impozitul se stabilește în sumă fixă în lei pe an, în funcție de numărul axelor, de masă totală maximă autorizată, de sistemul de suspensie cu care sunt dotate.

       În cazul unei remorci, al unei semiremorci sau rulote, impozitul se stabilește în funcție de masă totală maximă autorizată, prin aplicarea nivelurilor prevazute de lege.

      În cazul înmatriculării sau înregistrării unui mijloc de transport în cursul anului, proprietarul acestuia are obligația de  a depune o declarație la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competență are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupa caz, în termen de 30 de zile de la data înmatriculării/înregistrării, și datorează impozit pe mijloacele de transport începând cu data de 01 ianuarie a  anului următor.        

        În cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe întreaga durată a acestuia se aplică următoarele reguli:

a) impozitul pe mijlocul de transport se datorează de locatar, începand cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a fost încheiat contractul;

b )în cazul încetării contractului de leasing, impozitul pe mijlocul de transport se datorează de locator, începând cu data de 1 ianuarie a  anului următor încheierii procesului verbal de predare a bunului sau a  altor documente similare care atestă intrarea bunului în posesia locatorului ca urmare a rezilierii contractului de leasing.

c) atât locatarul cât și locatorul au obligatia de a depune declarația fiscală la organul fiscal local competent, în termen de 30 de zile de la data finalizării contractului de leasing sau a încheierii procesului verbal de predare a bunului sau al altor documente similare care atestă intrarea bunului în posesia locatorului ca urmare a rezilierii contractului de leasing însoțită de o copie a acestor documente.

      Impozitul anual pe mijloace de transport datorat aceluiași buget local de către contribuabilii persoane juridice, de pana la 50 lei inclusiv se plătește integral până la primul termen de plata. Pentru plata cu anticipație a impozitului pe mijloace de transport, datorat pentru întregul an de catre contribuabilii persoane fizice si juridice, pâna la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificație de 10%.

Pentru plata cu întârziere se calculează majorări de întârziere conform legislației în vigoare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa IV

 

Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor, autorizațiilor

 

Nr curent

Denumirea taxei

Nivel apobat pentru 2022

 

1

Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism, in functie de suprafata terenului pentru care se solicita

 

a) pana la 150mp

3

b) intre 151-250 mp

3,5

c) intre 251-500 mp

4,5

d) intre 501-750mp

6

e) intre 751-1000 mp

7

f) peste 1000mp

7+0,01 lei/mp pentru fiecare mp ce depaseste 1000mp

2

Eliberare autorizatie de construire pentru o cladire care urmeaza a fi folosita ca locuinta sau anexa la locuinta

0,50% din valoarea autorizata a lucrarilor de constructii

3

Eliberare autorizatie de foraje  sau excavari necesara studiilor geotehnice, ridicari topografice, exploatari de cariera, balastierelor, sondelor de gaze si petrol si late exploatari

8 lei pentru fiecare mp afectat

4

Autorizatie necesara pentru lucrarile de oirganizare santier in vederea realizarii unei constructii- lucrari neincluse in alta autorizatie de constructie

3% din valoarea autorizatiei de organizare santier

5

Autorizatie pentru amenajare de tabere de corturi, casute sau rulote ori campinguri

2% din valoarea autorizata a lucrarilor de constructie

6

Eliberarea autorizatiei de construire pentru chioscuri, tonete, cabine, spatii de expunere, situate pe caile si in spatiile publice, precum si pentru amplasarea corpurilor si a panourilor de afisaj, a firmelor si reclamelor

8 lei pentru fiecare mp de suprafata ocupata de constructie

7

Autorizatie de construire pentru orice alta constructie decat cele prevazute in alt alineat al prezentului articol

1% din valoarea autorizata a lucrarilor de constructie, inclusiv instalatiile aferente

8

Eliberare autorizatie desfiintare, totala sau partiala a unei constructii

0,10% din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladire

9

Taxa pentru prelungirea certificatului de urbanism sau a autorizatiei de construire

30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau autorizatiei initiale

10

Taxa pentru eliberarea unei autorizatii privind lucrarile de racorduri si bransamente la retelele publice de apa, canalizare, gaze, termice, energie electrica, telefonie si televiziune, alta decat autorizatia de construire eliberata conform legii

50 lei pentru fiecare racord

11

Avizare certificat de urbanism de catre Comisia de urbanism, de catre Primar sau structurile de specialitate

15 lei

12

Eliberare extrase de documentatii de urbanism: plan urbanistic general, plan urbanistic de zona sau plan urbanistic de detaliu

5 lei/pagina

13

Eliberare de copii (heliografice) dupa proiecte si documentatii tehnice pentru autorizatia de construire DTAC – anexa la AC, detinute in arhiva Primariei Birnova

5 lei/pagina

14

Taxa pentru eliberare certificat nomenclatura stradala si adresa

9 lei

15

Taxa pentru avizare/certificare planuri parcelare, adeverinte

25 lei

16

Taxa de acces pe drumurile publice autovehicule cu greutate mai mare de 2,4 tone (la eliberarea autorizatiei de construire)

SD 0-150mp = 250 lei

SD 151mp-500mp=500 lei

SD 501mp-1000mp= 2500 lei

SD 1001 si s.a.m.d. = 5000 lei

17

Taxa utilizare domeniu public (traversari- la bransamente), cu HCL

500 lei

18

Taxa de transport agabaritic, pentru transporturi speciale

890 lei/ transport

19

Taxa eliberare proces verbal receptie la finalizare lucrare constructie

250 lei (locuinte individuale)

1000 lei ( locuinte colective)

20

Taxa contravaloare placuta imobil

10 lei

21

Taxa pentru eliberare titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobandite in baza Legii fondului funciar nr 18/1991 , cu exceptia celor celor pentru terenurilor agricole si forestiere

15 lei

22

Aviz pentru taxa de iluminat eliberat de Primaria Bârnova: pentru eliberarea autorizatiei de construire

30 lei

23

Taxa utilizare domeniul public pentru extindere utilității – pietruit si acostament

1000 lei

24

Garanție săpătură deschisă pe drum asfaltat în vederea bransamentelor la utilități-se restituie după 6 luni de la recepție finalizare lucrare

10000 lei

25

Garanție săpătură pe/pe lângă drum pietruit -se restituie după 6 luni de la recepție

lungime până la 50 ml - 500 lei

lungime ce depășește 50 ml suma de 2000 lei

26

Acord acces rețeaua publică gaz metan Primărie

300 lei

27

Taxa pentru eliberarea autorizatiei si viza anuala pt agentii economici care functioneaza pe raza comunei – viza anuala se face pana pe 31 ianuarie a anului in curs. Dupa aceasta data se aplica penalizari de intarziere conform Cod Fiscal 

150 lei/an

28

Taxa pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei privind desfasurarea de activitati inregistrate in grupele CAEN 561 –Restaurante, 563- Baruri si alte activitati de servire a bauturilor si 932 – alte activitati  recreative si distractive, in functie de suprafata aferenta activitatilor, inclusiv terasele (conf art 475 alin 3- cod Fiscal) :

 

a) pana la 25 mp

50 lei

b)intre 25 mp- 50 mp inclusiv

100 lei

c) intre 51 mp-100 mp inclusiv

150 lei

d) intre 101mp-150mp inclusiv

200 lei

e) intre 151 mp- 300 mp inclusiv

250 lei

f) intre 301mp – 400mp inclusiv

300 lei

g) intre 401 mp – 500 mp inclusiv

350 lei

h) peste 501 mp

500 lei

 

29

Taxa eliberare carnet comercializare poduse agricole

Legea 145/2014

20 lei/carnet

30

Taxa eliberare atestat de producator

Legea 145/2014

Tabel:

PRODUSUL AGRICOL / SPECIA 

SUPRAFATA

HA ./ NR. ANIMALE  SI PASARI

 

TAXA ELIBERARE ATESTAT  DE PRODUCATOR/ LEI

     PRODUSE    LACTATE /OUA

 

 40,00

FLORI SI  ALTE PLANTE CRESCUTE ÎN SERE ȘI SOLARII

50 mp.

100,00

50- 100 mp.

150,00

100-150 mp.

200,00

150-200 mp.

250,00

200-250 mp.

300,00

peste 250 mp.

1000,00

FLORI DE GRADINA

pana la  1000 mp.

peste 1000 mp.

100,00 

150,00 

CEREALE( BOABE PORUMB, GRAU, SI PRODUSE OBTINUTE PRIN PRELUCRARE ACESTORA )

--------

200,00

SEMINTE DE FLOAREA SOARELUI, MAZARE , SOIA 

 

100,00

LEGUME

50 mp.

50,00

50- 100 mp.

100,00

100-150 mp.

150,00

150-200 mp.

200,00

200-250 mp.

250,00

 250-500 mp.

300,00

peste 500 mp.

350,00





 

PRODUSUL AGRICOL / SPECIA 

SUPRAFATA

HA ./ NR. ANIMALE  SI PASARI

 

TAXA ELIBERARE ATESTAT  DE PRODUCATOR/ LEI

Fructe /capsuni / zmeura / coacăze

pană la 5000 mp.

peste 5000 mp.

80,0 

200,0 

Struguri de masa

Pana la 0,50 ha.

Pana la 1,00 ha.

Peste 1,00 ha .

50,00

200,00

400,00

PUIET  POMI FRUCTIFERI / BUTASI ( VITA DE VIE , TRANDAFIRI / ZMEURA/COACAZE  ETC.)

 50-100 buc.

100 -150 buc.

500 – 1000 buc.

1000-1500 buc

Peste 1500 buc

20,00

50,00

150,00

200,00

250,00

RASADURI DE LEGUME / RASADURI DE FLORI STALONI  DE CAPSUNE  ETC

Pana la 50 mp.

50- 100 mp.

100-150 mp.

150-200 mp.

200-250 mp.

peste 250 mp

20,0

50,00

100,00 

150,00

200,0

250,0

CIUPERCI DE CULTURA 

50- 100 mp.

100-150 mp.

150-200 mp.

200-250 mp.

peste 250 mp.

50,00

100,00

150,00

200,0

250,0

 PASARI    DE CURTE 

 Pana la 100 buc.

 Pana la 1500 buc 

100,0

200,0 

PORUMBEI 

-----

50,0

Produse apicole 

-----

200,00 lei

Fân (lucerna, borceag, etc.)

 

50 lei

Instrainare animale

Bovina

Suine 

Ovine/caprine

Cabaline 

Păsări 

50 lei

50 lei

10 lei

50 lei

  5 lei

 

 

 

 

Anexa V

 

Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamă și publicitate

Art 478 alin (2) 

Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate

Niveluri aprobate pentru anul 2022

Lei/mp sau fractiune de mp

In cazul unui afusaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica

32

In cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate

23

 

           Taxa se stabilește prin înmulțirea numărului de metri pătrați sau a fracțiunii de metru pătrat a suprafeței afisajului cu suma aprobată de consiliul local.

         Taxa astfel calculată se stabilește la nivel de leu fară subdiviziuni conform legii. 

         Taxa pentru afisajul în scop de reclama și publicitate se platește anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie și 30 septembrie, inclusiv. Taxa pentru afișajul în scop de reclamă și publicitate, datorată aceluiași buget local de către contribuabili, persoane fizice și juridice, de până la 50 lei inclusiv, se plătește integral până la primul termen de plată.

Art 477 alin (5)

 

Nivel aprobat pentru anul 2022

Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate

3%

Taxa publicitate in ziarul lunar al comunei

50 lei/anunt

            Taxa pentru servicii de reclamă și publicitate se calculează prin aplicarea cotei taxei respective la valoarea serviciilor de reclamă și publicitate.

          Taxa astfel calculată se stabilește la nivel de leu fară subdiviziuni conform legii.

           Taxa pentru servicii de reclamă și publicitate se varsă la bugetul local, lunar, până la data de 10 a lunii următoare celei în care a intrat în vigoare contractul de prestări servicii de reclamă și publicitate.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa VI  

 

Impozitul pe spectacole

 

          Orice persoana care organizează o manifestare artistică, o competiție sportivă sau altă activitate distractivă sau altă activitate distractivă are obligatia de a plati impozit pe spectacole, dupa cum urmeaza:

a) o cota de impozit egala cu 2% în cazul unui spectacol de teatru, un spectacol de circ sau orice competiție sportivă internă sau internatională

b) o cota de impozit egală cu 5% în cazul oricarei manifestari artistice, altele decat cele enumerate la punctul a)

 

         Persoanele care datorează impozit pe spectacole stabilit în conformitate cu prezentul articol au obligația de:

a) a înregistra biletele de intrare și /sau abonamentele la compartimentul de specialitate al autoritații publice locale care își exercită autoritatea asupra locului unde are loc spectacolul;

b) a anunța tarifele pentru spectacol în locul unde este programat să aiba loc spectacolul, precum și în orice loc în care se vând bilete de intrare și /sau abonamente;

c) a preciza tarifele pe biletele de intrare și/sau abonamente și de a nu încasa sume care depasesc tarifele precizate pe biletele de intrare și /sau abonamente

d) a emite bilet de intrare și/sau abonamente pentru toate sumele primite de la spectatori;

e)a asigura, la cererea compartimentului de specialitate al autoritatii publice locale, documentele justificative privind calculul și plata impozitului pe spectacole;

f) a se conforma oricaror altor cerinte privind tiparirea, inregistrarea, avizarea, evidența și inventarul biletelor de intrare și a abonamentelor, care sunt precizate în normele elaborate în comun de MFP-MDRAP, contrasemnate de MTS.

           În cazul în care contribuabilii organizează aceste spectacole în raza teritoriala de competență a altor autoritați ale administratiei publice locale  decat cele de la domiciliul sau sediul lor, dupa caz, acestora le revine obligația de a viza abonamentele și biletele de intrare la compartimentele de specialitate ale autorităților publice locale în a căror raza teritorială se desfășoară spectacolele. Impozitul pe spectacole se plătețte la bugetul local al UAT-lui în raza careia se desfășoară spectacolul.

        Impozitul pe spectacole se plătește lunar până pe data de 10, inclusiv, a lunii următoare celei în care a avut loc spectacolul.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa VII  

a)Alte taxe locale

 

Denumire taxa

Nivel aprobat pentru anul 2022

1. Taxa pentru desfacere produse ce fac obiectul comertului in locurile publice

10 lei/zi

 

2. Imprimate eliberate la solicitarea persoanelor

-

3. adeverinta rol pt notar /ocpi în regim normal 

15 lei/exemplar/nr cad-imobil

4. adeverinta rol pentru notar/ocpi urgenta ( ziua depunerii cererii)

40 lei /exemplar/nr cad-imobil

5. adeverinta rol –alte destinatii

5lei/exemplar

6.adeverinte intravilan:  - tx. copie conform  cu originalul 

                                    - tx eliberare adeverinta

                                    - tx plan urbanistic

60 lei/exemplar

60 lei/exemplar

100 lei/ exemplar

7. Certificat atestare edificare constructii: - colective

                                                             - individuale

100 lei / exemplar

50 lei/ exemplar

8. Adeverinte diverse urbanism

50 lei/ exemplar

9. adeverinte bunuri mobile

5 lei/exemplar

10. intocmire ancheta sociala

10 lei

11. formular emitere autorizatie

20 lei

12. adeverinte apartamentare

50 lei

13. Taxa urgenta eliberare autorizatie bransament, AC+A Desfiintare+Certificat de urbanism

250 lei

14. Eliberare anexa 24

50 lei

15.Prelucrare dosar preemptiune

50 lei

16. Inregistrare contract arenda

50 lei

17.Eliberare adeverinta preemțiune liberă vânzare

50 lei

18. Taxa pasunat pe islazul comunei

-

a. bovine, cabaline

15 lei/an/cap animal

b. ovine

2 lei/an/cap animal

c. caprine

2 lei/an/cap animal

19. Taxe arhiva

 

a. copii xerox documente arhivistice

2 lei/pag

b. consultare documente terti

10 lei

c. eliberare documente conform cu originalul

60 lei

d. eliberari planuri situatie

5 lei/pag

e. eliberari copii in regim de urgenta

25 lei

f. eliberare documente de interes public

3 lei/pag

g. copie document 

0,3 lei/pag

h. intocmire fise CAP

15 lei

20. Taxa inregistrare si eliberare certificat mijloace transport nesupuse inmatricularii

100 lei

21. Taxa pentru folosirea temporara a spatiilor si terenurilor apartinand domeniului public

-

a. inchiriere sala camin Bârnova

80 lei/ora

b. inchiriere sala camin Paun

20 lei/ora

c. inchiriere sala conferinte Centru mediu

50 lei/ora

d. inchiriere teren sport Bârnova

70 lei/ora

e. inchiriere teren sport cu gazon sintetic sat. Paun si sat Barnova

80 lei/ora

22. Taxe stare civila

-

a. Certificate stare civila

15 lei

b. Oficiere cununii in cursul saptamanii

50 lei

c. Oficiere cununii in zilele de sambata

200 lei

d. Oficiere cununii in zilele de duminica

200 lei

e.Oficiere cununii in prima si a doua zi de Pasti/Craciun

250 lei

f. Oficiere cununii in zilele declarate liber legal

200 lei

g. Oficiere cununii in cazurile speciale care necesita deplasare pe raza Comunei Bârnova

300 lei

h. Taxa procesare dosar transcriere

50 lei

i. Taxa procesare dosar rectificare

30 lei

j. Inregistrare la cerere a schimbarii numelui

20 lei

k.Inregistrare la cerere in actele de stare civila a desfacerii casatoriei

10 lei

l. Reconstituirea si intocmirea ulterioara la cerere a actelor de stare civila 

10 lei

23. Taxa pentru indeplinirea procedurii de divort pe cale administrativa

500 lei

24. Taxa pentru activitati cu impact asupra mediului

-

a. taxa de acces autovehicule cu greutate/tonaj mai mare decat maxima admisa pe sectorul de drum de pamant/pietruit/de asfalt

30 lei/ 50 lei/100 lei/masina - cursa

25. Taxa iluminat - toate satele, neaplicabila rolului doar cu teren extravilan

30 lei/rol/an 

 

b) Lista de tarife aplicabilă Compartimentului de Transport

 

Explicatii

TAXĂ servicii transport public local de persoane regulat

  1. Taxă pt. eliberare sau modificare contract de delegarea gestiuni a serviciului de transport 
  2. Taxă pentru acordarea /prelungirea autorizaţiei de transport public local de persoane efectuat cu autobuzul
  3. Taxă pt. eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport la serviciul de transport public local de persoane efectuat cu autobuzul 
  4. Taxă pt modificarea autorizaţiei de transport la serviciul de transport public local de persoane efectuat cu autobuzul

     h) Taxă de eliberare/înlocuire licență de traseu pentru transportul pe pneuri 

       Taxă de eliberare/înlocuire licență de traseu pentru transport pe pneuri pentru transportul public local de pesoane regulat special

Tarife

 

100lei

600lei

 

300lei

150lei

100lei lei/vehicul/an

    100lei/vehicul/an

 

TARIFE - Percepute de Primaria Comunei Bârnova pentru acordarea autorizatiilor în domeniul serviciilor de transport în regim de taxi 

-Lei -

 

AUTORIZATIE DE TRANSPORT IN REGIM DE TAXI

 

1.1

Eliberarea autorizatiei de transport în regim de taxi (persoane— tarif pentru 5 ani

500

1.2

Eliberarea autorizatiei de trans ort în re im de închiriere (RENT CAR cu sofer) — tarif pentru 5 ani

-

2

AUTORIZATIE TAXI SAU COPIE CONFORMA

20

2.1

Eliberare AUTORIZATIE TAXI transport persoane sau bunuri — tarif pentru 5 ani

-

2.2

Eliberare COPIE CONFORMA (RENT CAR) - tarif entru 5 ani

-

3

AUTORIZATIE PENTRU ACTIVITÄTI CONEXE TRANSPORTULUI

-

3.1

Eliberare autorizatie de dis ecerat taxi — tarif entru 5 ani

50

4

ALTE TARIFE

 

4.1

Eliberare AUTORIZATIE DE TRANSPORT MODIFICATA, in cazul modificarii datelor de identificare, respectiv a denumirii si /sau a sediului titularului de autorizatie

50

4.2

Eliberare AUTORIZATIE DE TRANSPORT VIZATA - la fiecare 5 ani

50

4.3

Eliberare AUTORIZATIE DE TRANSPORT (DUPLICAT) in cazul pierderii, sustragerii ori deteriorarii celei eliberate

100

4.4

Eliberare AUTORIZATIE TAXI / COPIE CONFORMÄ MODIFICATÄ, în cazul înlocuirii autovehiculului, a trecerii autovehiculului din leasing în proprietate sau în cazul modificarii denumirii titularului autorizatiei

20

4.5

Eliberare AUTORIZATIE TAXI/COPIE CONFORMA PRELUNGITA - tarif entru 5 ani

20

4.6

Eliberare AUTORIZATIE DE DISPECERAT PRELUNGITA - tarif entru 5 ani

20

4.7

Eliberare AUTORIZA IE TAXI/ COPIE CONFORMA ca urmare a ridicarii sau suspendarii

20

4.8

Eliberare AUTORIZATIE TAXI/ COPIE CONFORMÄ (DUPLICAT) în cazul pierderii, sustra erii ori deteriorärii celei eliberate

50

4.10

Eliberare DOVADA INSCRIERII IN BAZA DE DATE pentru taximetrist, pentru persoana desemnata etc

50

4.11

Eliberare LISTA DE TARIFE - VIZATA - entru fiecare autovehicul taxi

20

 

 

 

Anexa VIII

 

Sanctiuni

 

Limitele minime si maxime ale amenzilor in cazul persoanelor fizice

        Art 493 alin (3) Contraventia prevazuta la alin (2) lit a) se sanctioneaza cu amenda de la 70 lei la 278 lei, iar cea de la litera b)-d) cu amenda de la 279 lei la 696 lei.

        Art 493 alin (4) Incalcarea normelor tehnice privind tiparirea, inregistrarea , vanzarea, evidenta si gestionarea , dupa caz, a abonamentelor si biletelor de intrare la spectacole constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 325 lei la 1578 lei. 

Limitele minime si maxime ale amenzilor in cazul persoanelor juridice

        Art 493 alin (5,6) In cazul persoanelor juridicelimitele minime si maxime ale amenzilor prevazute la alin (3) si (4) se majoreaza cu 300% ,respectiv:

- Contraventia prevazuta la alin (2) lit a) se sanctioneaza cu amenda de la 280 lei la 1116 lei, iar cea de la litera b)-d) cu amenda de la 1116 lei la 2784lei.

-Incalcarea normelor tehnice privind tiparirea, inregistrarea , vanzarea, evidenta si gestionarea , dupa caz, a abonamentelor si biletelor de intrare la spectacole constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1300 lei la 6312 lei. 

Conform art 493 alin (8) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, ”contraventiilor prevazute in prezentul articol li se aplica dispozitiile OG 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv posibilitatea achitarii pe loc sau in termen de cel mult 48 ore de la data incheierii procesului verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia, a jumatate din minimul amenzii”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa IX

 

Taxe speciale

1. Taxa hoteliera – nivel aprobat pentru 2022 – 1% din valoarea totala a cazării/tarifului de cazare

 

          Taxa pentru șederea într-o unitate de cazare de pe teritoriul UAT Bârnova denumită taxa hotelieră se încasează de către persoanele fizice sau juridice prin intermediul cărora se realizează cazarea odata cu luarea în evidentă a persoanelor cazate. Taxa hoteliera se calculează prin aplicarea cotei stabilite la tarifele de cazare practicate de unitțăile de cazare, tarife care nu includ TVA.  Daca societatea care oferă cazare nu evidențiază distinct pe factură valoarea micului dejun, atunci cota de 1%  se aplica la valoarea inscrisă pe factură ca servicii de cazare, tarif cazare exclusiv TVA.

             Unitățile de cazare au obligația de a vărsa taxa hotelieră la bugetul local până la data de 10 inclusiv a lunii următoare celei în care s-a colectatat taxa de la persoanele care au platit cazarea.

          Persoanele fizice și juridice prin intermediul carora se realizează cazarea au obligația ca în documentele utilizate pentru încasarea tarifelor de cazare să evidențieze distinct taxa hoteliera încasată. Taxa hoteliera se datorează pentru intreaga perioadă de ședere.

          Unitățile de cazare au obligația de a depune lunar o declarație de decont la compartimentul  de specialitate a autorității publice locale până la data stabilită pentru plata taxei hoteliere.

 

2.  Alte taxe speciale

 

Denumire 

Niveluri aprobate pentru anul 2022

1. Taxa pentru eliberarea certificatelor fiscale în regim normal de 2 zile

15 lei/exemplar/nr cad-imobil

2. Taxa pentru eliberarea certificatelor fiscale in regim urgenta – ziua depunerii cererii

40 lei/exemplar/nr cad-imobil

3. Taxă de urgență în cazul înregistrari si eliberare documente in aceiasi zi sau inregistrari și închidere rol fiscal  pentru bunuri mobile și imobile efectuate în aceiași zi 

100 lei

4. Cheltuieli ocazionate cu efectuarea procedurii de executare silita

10 lei/exemplar

5. Taxa gospodarie – toate satele 

20 lei/rol agricol

6. Taxa SVSU – toate satele

20 lei/rol agricol

7. Taxa salubritate–persoane juridice– toate satele 

400 lei/tona

8. Taxa deschidere rol nou

20 lei / rol

9. Taxa salubritate – persoane fizice –toate satele 

13 lei/persoana/luna

Anexa X

Regulament privind stabilirea unor taxe speciale

           Pentru functionarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice/juridice, consiliile locale pot adopta taxe speciale. Cuantumul taxelor speciale se stabilește anual, iar veniturile obținute din acestea se utilizează integral pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru inființarea unor servicii de interes local, precum și pentru finanțarea cheltuielilor curente de întreținere și funcționare a acestor servicii. Cadrul legal de instituire a taxelor speciale este asigurat de art 484 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, art 30 din Legea 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare.

          Toți contribuabilii persoane fizice /juridice pentru care s-a început procedura de executare silită vor suporta taxa specială reprezentând cheltuielile cu efectuarea procedurii de executare silită de 10 lei/exemplar. In momentul listarii si trimiterii prin poștă a somațiilor se debitează suma de 10 lei pentru persoanelor fizice/juridice care au primit somații referitoare la sumele de plata neachitate față de bugetul local.

         Taxa hotelieră se calculează prin aplicarea cotei stabilite la tarifele de cazare practicate de unitățile de cazare, tarife care nu includ TVA.  Daca societatea care ofera cazare nu evidențiază distinct pe factură valoarea micului dejun, atunci cota de 1%  se aplica la valoarea inscrisă pe factură ca servicii de cazare, tarif cazare exclusiv TVA.

        Unitățile de cazare au obligația de a vărsa taxa hotelieră la bugetul local pana la data de 10 inclusiv a lunii următoare celei în care s-a colectatat taxa de la persoanele care au plătit cazarea.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa XI

 

A)  Procedurile de acordare ale facilităților / scutirii la plata a impozitului/taxei pe cladiri/teren / mijloace de transport conform prevederilor art 456 alin (2), art. 464 alin. (2), art. 469 alin. (2) din Legea 227/2015, cu modificările și completările ulterioare.

 

 

B) Alte scutiri

         Persoanele peste 60 ani (femei) și 65 ani (bărbați) beneficiază de scutire -  taxa SVSU și taxă gospodărire în anul 2022.

Pompierii voluntari sunt scutiți de plata taxei SVSU în anul 2022

 

Primar                                                                   Contabilitate

Ec Balan Mihai                                                       insp. Ropotă Daniel

 

 

 

 

Secretarul general al comunei,                                                  Impozite si taxe,

Jr. Dima Radu Daniel                                                               insp. Matei Elena

 

 

 

                                                                                              VIZAT CFP

ATANASOF MIHAELA

                          

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Liviu-George SUCEVEANU

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI BÂRNOVA,

Radu-Daniel DIMA

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 111 / 30.12.2021

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 8
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 15
2 Numărul consilierilor locali în funcție 15
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 15
4 Numărul voturilor „PENTRU” 11
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 4
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 111 / 30.12.2021

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 30.12.2021
2 Comunicarea către primar
3 Comunicarea către prefectul județului 31.12.2021
4 Aducerea la cunoștință publică
5 Devine obligatorie și produce efecte juridice începând cu