Art. 1 - Se alege preşedinte de şedinţă doamna consilier local Sima Marinusa, care va conduce şedinţele consiliului local pentru 3 luni, începând cu şedinţa din luna iulie, anul 2024.
Art.2.-Președintele de ședință exercită următoarele atribuții principale:
a) conduce sedintele consiliului local;
b) supune votului consilierilor locali proiectele de hotarari si anunta rezultatul votarii, cu precizarea voturilor pentru, a voturilor impotriva si a abtinerilor numarate si evidentiate de secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale in procesul-verbal al sedintei;
c) semneaza procesul-verbal al sedintei;
d) asigura mentinerea ordinii, in conditiile regulamentului de organizare si functionare a consiliului local;
e) supune votului consilierilor locali orice problema care intra in competenta de solutionare a consiliului local;
f) aplica, daca este cazul, sanctiunile prevazute la art. 233 alin.(1) sau propune consiliului aplicarea unor asemenea sanctiuni, dupa caz;
g) îndeplineste alte atributii prevazute de lege, de regulamentul de organizare si functionare a consiliului local sau alte insarcinari date de catre consiliul local.
Art.3- Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, persoanei implicate, Primarului comunei Bertea şi Prefectului Judeţului Prahova si se aduce la cunoştinţă publică prin afisare la sediul primariei şi pe pagina de internet la adresa www.comunabertea.ro.