România

România

Județul Neamț

Comuna Bodești

DISPOZIŢIA

Nr. 116 din 7.06.2021

privind Regulamentul propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele şi circulaţia proiectelor de dispoziţii, precum şi a dispoziţiilor emise de primarul comunei Bodești

 

   Având in vedere temeiurile juridice prevăzute de dispozițiile:

a) art. 121 alin. (1) și alin. (2) din Constituția României, republicată;

b) art.3, art. 4, art. 6 paragraful 1 din Carta europeanä a autonomiei locale, adoptatä la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificatä prin Legea nr. 199/1997; 

c) art. 7 alin. (2) din Codul Civil al României, adoptat prin Legea nr. 287/2009, republicat, cu modificările și completările ulterioare;

d) art. 155 alin. (1) lit.e) coroborat cu art. art 2 lit. b)- Anexa 1 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ;

e) art. 84 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată cu modificările și completările ulterioare.

Ținând seama de referatul de aprobare întocmit de secretarul general al comunei Bodești înregistrat sub nr. 3717 din 7.06.2021

În temeiul art. 196 alin. (1) lit. b)  din  O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

 

PRIMARUL COMUNEI BODEȘTI

emite următoarea dispoziție:

 

Art.1. Se aprobă Regulamentul propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele şi circulaţia proiectelor de dispoziţii, precum şi a dispoziţiilor emise de primarul comunei Bodești, prevăzut în anexa 1 ce face parte integrantă  a prezentei dispoziții.  

Art.2. Prezenta dispoziție se comunică în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, prefectului județului Neamț, și se aduce la cunoștință publică prin publicarea la Monitorul Oficial Local, în format electronic, la adresa www.bodești.ro.

 

Primarul comunei Bodești,

Marinel BARNA

 

 

Contrasemnează pentru legalitate,                                                   Secretar general al comunei Bodești,

Ionel BOSTAN

 

Anexă la Dispoziția Primarului comunei Bodești cu nr. 116 din 7.06.2021

 

REGULAMENTUL  PROPRIU

CUPRINZÂND MĂSURILE METODOLOGICE, ORGANIZATORICE, TERMENELE ŞI CIRCULAŢIA PROIECTELOR DE DISPOZIŢII, PRECUM ŞI A DISPOZIŢIILOR EMISE DE PRIMARUL COMUNEI BODEȘTI, JUDEȚUL NEAMȚ

 

Art.1.-  Prezentul regulament, în aplicarea dispoziţiilor art.82 coroborate cu celelalte din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cuprinde măsurile metodologice, organizatorice, termenele şi circulaţia proiectelor de dispoziţii, precum şi a dispoziţiilor emise de primarul comunei BODEȘTI, județul NEAMȚ.

Art.2.-  (1) Dispoziţia constituie actul juridic ce exprimă o voinţă manifestată unilateral de către primarul comunei BODEȘTI, județul NEAMȚ şi produce în mod direct efecte juridice, are caracter de actualitate şi este obligatorie:

          a) pe întreg teritoriul comunei BODEȘTI, județul NEAMȚ, în cazul în care dispoziţia are caracter normativ;

        b) pentru persoana sau persoanele nominalizate, în cazul în care dispoziţia are caracter individual.

         (2) Prin dispoziţie se creează/se modifică/se sting unele drepturi şi obligaţii sau se aprobă/se interzice o activitate din domeniile care intră în competenţa primarului, potrivit legii sau ca însărcinare dată de către Consiliul Local al Comunei BODEȘTI, județul NEAMȚ.

Art.3.-  (1) Organizarea executării şi executarea în concret a dispoziţiilor constituie o preocupare constantă a primarului, precum şi a viceprimarului, a secretarului, a oricăruia dintre funcţionarii publici sau din personalul contractual anume responsabilizat cu aducerea la îndeplinire a dispoziţiei respective.

            (2) Neaducerea la îndeplinire a prevederilor dispoziţiilor, la termenele şi în condiţiile prevăzute în acestea, se sancţionează potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ.

Art.4.- (1) Se deleagă competenţa de iniţiere şi elaborare a proiectelor de dispozitii către secretarul general al comunei Bodești, persoanele salariate din compartimentele de resort din cadrul aparatului propriu de specialitate al primarului comunei Bodești, potrivit competenţelor, atribuţiilor şilimitelor stabilite prin fişa postului sau prin alte acte, pentru realizarea prerogativelor primarului cu care este învestit, potrivit legii sau ca însărcinare dată de către Consiliul Local al Comunei Bodești.

        (2) Persoanele prevăzute la alin. (1) către care s-a delegat competenţa de iniţiere şi elaborare a proiectelor de dispoziţii, exercită aceste atribuţii în numele primarului şi nu în calitate de ocupant ale funcţiei pe care o deţine.

        (3) Fără a fi în situaţia unui conflict pozitiv de competenţă, primarul, in calitate de titular exclusiv al dreptului de emitere a dispozitiilor, poate interveni oricând în procesul de iniţiere şi elaborare a proiectelor de dispoziţii.

        (4) Elaborarea proiectelor de dispoziţii se realizează atât la solicitarea primarului, în condiţiile prevăzute la alin.(1) cât şi la propunerea conducătorului compartimentului subordonat.

Art.5.-  (1) Iniţierea unui proiect de dispoziţie de persoanele către care s-a delegat această competenţă, se realizează numai după încunoştinţarea şi implicit obţinerea acordului primarului, prin aprobarea referatului de aprobare întocmit în acest sens. Referatul de aprobare se înregistrează în registrul general pentru înregistrarea corespondenţei. Referatul de aprobare va conține temeiul legal in baza căruia a fost întocmit proiectul de dispoziție. 

       (2) În cazul în care persoanele prevăzute la art.4 alin. (1) au o anume atribuţie sau competenţă care pentru a fi exercitată în condiţiile legii sau a hotărârilor Consiliului Local este dependentă de emiterea unei dispoziţii, pentru care primarul nu şi-a dat acordul prevăzut la alin.(1), persoana interesată va prezenta primarului un referat de aprobare ce va însoţi proiectul de dispoziţie. Referatul de aprobare se înregistrează în registrul general pentru înregistrarea corespondenţei, constituind dovada îndeplinirii atribuţiilor şi competenţelor stabilite prin fişa postului.

        (3) În cazul în care iniţierea proiectului de dispoziţie are la bază o atribuţie sau competenţă stabilită prin hotărâre a Consiliului Local, iar primarul nu emite dispoziţia după realizarea procedurii prevăzute la alin.(2), secretarul general comunei va prezenta Consiliului Local, la proxima şedinţă, situaţia respectivă, astfel încât autoritatea deliberativă să fie în măsură să intervină cu noi măsuri pentru rezolvarea corespunzătoare a problemelor care le-au constituit obiectul. Secretarul general al comunei prezintă Consiliului Local această situaţie, atât în ceea ce priveşte activitatea proprie, cât şi pe cea a celorlalte persoane prevăzute la art.4 alin.(1).

Art.6.-  (1) Proiectele de dispoziţii trebuie să îndeplinească condiţiile de formă şi fond prevăzute de Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, adaptate acestor categorii de acte şi nu pot contraveni unor prevederi din acte normative de nivel superior.

        (2) Proiectul de dispoziţie are următoarele părţi constitutive: titlul, preambulul, emitentul, partea dispozitivă şi formula de atestare a autenticităţii.

        (3) Titlul proiectului de dispoziţie cuprinde obiectul reglementării exprimat sintetic.

        (4) Se interzice ca titlul unui proiect de dispoziţie să fie acelaşi cu cel al altei dispoziţii în vigoare, numai dacă, prin acest proiect, se abrogă dispoziţia respectivă.

 (5) Preambulul urmează formula introductivă şi cuprinde:

a) menţionarea dispoziţiilor legale pe baza şi în executarea cărora proiectul de dispoziţie a fost iniţiat;

b) emiterea, în sinteză, a scopului reglementării;

c) avizele avute în vedere, atunci când pentru emiterea dispoziţiei respective se impune obţinerea unui astfel de aviz;

d) înaintea părţii dispozitive, următoarea formulă: „In temeiul art.196 alin.1 litera b) din Ordonanța de urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ PRIMARUL COMUNEI BODEȘTI emite următoarea dispoziție” 

 (6) Partea dispozitivă a proiectului de dispoziţie reprezintă conţinutul propriu-zis al reglementării, alcătuit din totalitatea normelor juridice instituite pentru sfera raporturilor sociale ce fac obiectul acestuia.

(7) Formula de atestare a autenticităţii cuprinde:

a) „PRIMARUL COMUNEI BODEȘTI”, sub care se înscrie prenumele şi numele persoanei care exercită această autoritate, lăsându-se spaţiul necesar pentru semnătura sa;

b) „Avizează  pentru legalitate:” se va trece la fiecare proiect de dispoziție iar „Contrasemneaza  pentru legalitate:” la fiecare dispoziție, sub care se menţionează „SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI BODEȘTI”, iar sub aceasta se înscrie prenumele şi numele persoanei care exercită această funcţie publică de conducere, lăsându-se spaţiul necesar pentru semnătura sa;

c) menţiunile privind numărul de file/numărul de anexe „F…/A…”, iniţialele prenumelui şi numelui persoanei care redactează - iniţiatorul/iniţialele prenumelui şi numelui persoanei care a dactilografiat-tehnoredactat”.-

Art.7.-  (1) Proiectele de dispoziţii, inclusiv anexele la acestea, având ca iniţiatori persoanele prevăzute la art.4 alin. (1), prealabil prezentării primarului pentru a fi însuşite prin semnătură în calitatea sa de emitent, vor fi prezentate secretarului general al comunei în scopul avizării pentru legalitate, materializată prin semnătura sa.

(2) Avizarea pentru legalitate poate fi:

a) favorabilă, caz în care proiectul de dispoziţie se semnează de către secretarul general al comunei;

b) favorabilă, cu obiecţii sau propuneri, ce vor fi comunicate persoanei iniţiatoare, verbal sau în scris, după cum secretarul general al comunei apreciază că se justifică, astfel încât acestea să fie avute în vedere la definitivarea proiectului de dispoziţie;

c) negativă; în acest caz avizul se motivează de către secretarul general al comunei şi este însoţit de documentele sau de informaţiile pe care se sprijină.

(3) Avizarea pentru legalitate de către secretarul general al comunei unitatii administrativ-teritoriale  se poate face:

a) la prezentarea de către iniţiator a proiectului de dispoziţie;

b) până cel târziu cu două ore înainte de sfârşitul programului de lucru al zilei următoare celei în care i s-a prezentat proiectul de dispoziţie;

c) în cazul în care examinarea proiectului de dispoziţie necesită o documentare aprofundată şi care nu permite încadrarea în termenul prevăzut la lit.b), înainte de expirarea acestui termen, secretarul general al comunei poate solicita primarului încuviinţarea privind prelungirea termenului; termenul stabilit de primar nu poate fi depăşit.

(4) Însuşirea proiectului de dispoziţie, avizat pentru legalitate potrivit prezentului articol, se face de către primarul comunei la termenele şi în condiţiile prevăzute la alin.(3) lit.a) şi b).

Art.8.-  (1) După însuşirea proiectelor de dispoziţii de către primarul comunei, atunci când în conţinutul acestora se regăsesc materializate obiecţiunile sau propunerile secretarului general al comunei, acesta le semnează şi le atribuie, de îndată, numere în ordinea datării lor din Registrul pentru evidenţa dispoziţiilor începând cu nr.1 pe fiecare an calendaristic.

(2) În cazul în care proiectul de dispoziţie este însuşit de către primarul comunei, iar în acestea nu se regăsesc materializate obiecţiile sau propunerile efectuate de către secretarul general al comunei ori refuză să-l semneze ca efect al faptului că avizarea pentru legalitate este negativă, secretarul comunei are obligaţia să procedeze, de îndată, la atribuirea de număr de ordine, potrivit alin. (1), urmând ca obiecţiile sau propunerile, precum şi motivarea pentru avizarea negativă, să fie comunicate prefectului.

(3) Numărul dispoziţiei, locul şi data emiterii acesteia sunt înscrise în imediata apropiere a titlului dispoziţiei, întregind identitatea acesteia.

(4) În faza de proiect de dispoziţie, deasupra spaţiului rezervat numărului se înscrie „PROIECT DE DISPOZIȚIE”, iar în spaţiul rezervat datei emiterii se înscrie data la care s-a prezentat spre avizare pentru legalitate.

(5)  Elementele de identificare prevăzute la alin. (2) se înscriu de către secretarul general al  comunei, cu cerneală sau pix, peste cele prevăzute la alin.(3), urmând ca multiplicarea să se facă după înscrierea celor care corespund identităţii dispoziţiei respective. Exemplarul proiectului cu elementele de identificare înscrise olograf rămâne la iniţiator.

Art.9.-  În cazul în care primarul comunei BODEȘTI, JUDEȚUL NEAMȚ este şi iniţiatorul proiectului de dispoziţie, avizarea pentru legalitate se face de către secretarul  general al comunei la termenele şi în condiţiile prevăzute la art.7 alin. (2) şi (3).

Art.10.-  În situaţia în care emiterea dispoziţiilor, precum şi avizarea pentru legalitate se exercită de către alte persoane decât cele prevăzute la art.6 alin.(8) lit.a) şi b), în limitele şi în condiţiile legii, înaintea denumirii funcţiei se menţionează „p.”, reprezentând forma abreviată a cuvântului „pentru”  şi prenumele şi numele persoanei respective, cât şi funcţia deţinută de drept în structura funcţională a administraţiei publice locale. Ex.: „p. PRIMARUL COMUNEI BODEȘTI, JUDEȚUL NEAMȚ” …………………………………., VICEPRIMARUL COMUNEI”.                                           (prenumele şi numele)

Art.11.-  Prin grija secretarului comunei, la termenele şi în condiţiile prevăzute de lege şi/sau hotărâri ale Consiliului Local ori dispoziţii ale primarului comunei, se asigură comunicarea către autorităţile, instituţiile, persoanele interesate, precum şi aducerea la cunoştinţă publică a dispoziţiilor emise de către primarul comunei BODEȘTI, JUDEȚUL NEAMȚ.

 

 

Primar,

Marinel Barna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROMANIA

JUDETUL NEAMT

COMUNA BODESTI

PRIMARIA

- Comuna Bodești, sat Bodești, strada Ștefan cel Mare, nr. 104, județul Neamț -

Tel/Fax 0233243088 E-mail: primariabodesti@yahoo.com

        Nr.  3717 din 7.06.2021

 

 

 

REFERAT

privind Regulamentul propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele şi circulaţia proiectelor de dispoziţii, precum şi a dispoziţiilor emise de primarul comunei Bodești

 

 

        Având in vedere art. 84 al Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative cât și PROCEDURĂ din 3 iulie 2019 de organizare şi publicare a monitoarelor oficiale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, în format electronic, ce reprezintă Anexa 1 a OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare, este necesar și oportun elaborarea și aprobarea Regulamentul propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele şi circulaţia proiectelor de dispoziţii, precum şi a dispoziţiilor emise de primarul comunei Bodești.

        Având în vedere cele prezentate, propun emiterea dispoziţiei privind Regulamentul propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele şi circulaţia proiectelor de dispoziţii, precum şi a dispoziţiilor emise de primarul comunei Bodești.

 

 

Secretarul general al comunei Bodești,

Ionel BOSTAN