Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 42 / 22.05.2023
Caracter individual

Proiect de hotărâre

nr. 40/2023 privind încheierea unui acord de asociere între Comuna Brănișca și Parohia Ortodoxă Bretea Mureșană – Filia Furcșoara, în vederea organizării în comun a evenimentului cultural-religios denumit ”Întâlnirea fiilor satului la hramul bisericii Pogorârea Duhului Sfânt din satul Furcșoara, Comuna Brănișca, jud. Hunedoara”

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 1

  • Comisia 2

Raportul compartimentelor de resort

Forma inițiatorului

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al comunei Brănișca

Comuna Brănișca

Proiect de hotărâre

Nr. 42 din 22.05.2023

nr. 40/2023 privind încheierea unui acord de asociere între Comuna Brănișca și Parohia Ortodoxă Bretea Mureșană – Filia Furcșoara, în vederea organizării în comun a evenimentului cultural-religios denumit ”Întâlnirea fiilor satului la hramul bisericii Pogorârea Duhului Sfânt din satul Furcșoara, Comuna Brănișca, jud. Hunedoara”

Articolul 1. Aprobă participarea Comunei Brănișca la organizarea evenimentului cultural-religios denumit ”Întâlnirea fiilor satului la hramul bisericii Pogorârea Duhului Sfânt din satul Furcșoara, Comuna Brănișca, jud. Hunedoara” ce va avea loc în data de 05.06.2023 în Comuna Brănișca, sat Furcșoara, județul Hunedoara, în asociere cu Parohia Ortodoxă Bretea Mureșană – Filia Furcșoara. 

Articolul 2. Se declară evenimentul cultural-religios denumit ”Întâlnirea fiilor satului la hramul bisericii Pogorârea Duhului Sfânt din satul Furcșoara, Comuna Brănișca, jud. Hunedoara”  un eveniment de interes public local.

Articolul 3Aprobă Acordul de Asociere potrivit Anexei 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre și se încheie pentru perioada desfășurării evenimentului.

Articolul 4. Se împuternicește Primarul Comunei Brănișca să semneze Acordul de asociere în numele și pentru Comuna Brănișca.

Articolul 5. Aprobă alocarea sumei de 500 lei din bugetul local pentru participarea la cheltuielile  ocazionate de evenimentul menționat la art. 1, sumă care provine de Capitolul  *67.02 Cultură, recreere, activitate sportivă și tineret*, conform devizului estimativ prevăzut la anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Articolul 6. Cu drept de contestație la instanța de contencios administrativ competentă potrivit prevederilor Legii nr. 554/2004. 

 Articolul 7. Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredințează Compartimentului Buget, Contabilitate și Resurse Umane și Compartimentului Achiziții Publice.

 Articolul 8. Prin grija secretarului comunei Brănișca, prezenta hotărâre va fi comunicată în termenul prevăzut de lege:

- Parohiei Ortodoxe Bretea Mureșană – Filia Furcșoara;

- Primarului Comunei Brănișca; 

- Compartimentului Buget, Contabilitate și Resurse Umane;

- Compartimentului Achiziții Publice;

- Compartimentului Juridic;

- Instituției Prefectului, Județul Hunedoara; 

și  se   aduce la la cunoștință publică prin afișaj și publicare pe pagina de internet a primăriei la  www.primariabranisca.ro.

  Brănișca,  22 mai 2023

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI BRĂNIȘCA

Adel ȘTEF

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI BRĂNIȘCA

Elena-Titiana GHIURA

Documente de prezentare și motivare

Prezentare proiect în cadrul ședinței

Dl. primar prezintă proiectul de hotărâre punctând că este vorba despre același eveniment care se organizează la biserica din Furcșoara în fiecare an în a doua zi de Rusalii, eveniment de interes public local intitulat ”Întâlnirea fiilor satului la hramul bisericii Pogorârea Duhului Sfânt din satul Furcșoara, Comuna Brănișca, jud. Hunedoara”.


Intervenții în cadrul ședinței

Dl. primar: anul trecut evenimentul a fost cu probleme, anul acesta la fel un angajat de la primărie a primit un telefon și i s-a ceut să pună la dispoziție spațiul pentru eveniment, însă a răspuns că nu poate să facă acest lucru fără aprobarea primarului, persoana respectivă a primit numărul meu de telefon si m-a contactat, iar eu când am discutat am pus doar o intrebare: daca acest eveniment il organizeaza biserica sau o anumită persoană. Răspunsul a fost că evenimentul este organizat de un grup de mai multe persoane, așa că am luat legatura cu preotul paroh paroh Alin Mureșan explicându-i că în cazul în care acest eveniment este de interes public pot să mă implic însă în cazul în care este vorba despre un eveniment privat nu pot participa. Preotul paroh a confirmat că acest eveniment este de interes local dar că are nevoie de ajutor și atunci s-au implicat mai multe persoane în organizare. Am înteșes situația și atunci am procedat la întocmirea proiectului de hotărâre.

Dl. consilier local Dobrei Gheorghe: cum de v-ați gândit la o sumă atât de mică de 500 de lei?

Dl. primar: am pus aceeași sumă ca și data trecută, dar promit că nu o voi folosi.

Dl. consilier local Dobrei Marinel: e păcat pentru cei vin la acest eveniment că i s-a dat o tentă politică și că se amestecă în organizarea lui unii care nu au nici o treabă.

Dl. consilier local Dobrei  Gheorghe: ar trebui să ne asociem și cu o sumă de bani, nu doar cu ajutorul logistic. Haideți să ajutăm noi consilierii.

Dna. consilier local Lazăr Angela: preotul paroh a fost la mine ieri, am discutat, în organizare e implicat si dnul Cornean Sorin și soția și nu au nevoie de nimic.

Dl. consilier local Cioază Mihai: da, consider că aul trecut a fost un eveniment nu cultural religios ci politic și nu a dat bine deloc, a fost foarte urât ce s-a întâmplat. Am observat că li s-a mulțumit mai multor persoane și a rezultat că domnul primar cu echipa sa nu a participat cu nimic când știm foarte bine că nu a fost așa.

Dl. consilier local Dobrei  Gheorghe: cred că cel mai bine ar fi să-l sunăm pe părinte să-l întrebăm cu ce îl mai putem ajuta pentru eveniment.

Dl. Primar apelează numărul părintelui paroh Mureșan Alin și îi cere permisiunea să discute pe speeker cu consiliul local.

Dl. consilier local Dobrei  Gheorghe: părinte, cu ce vă putem ajuta pentru acest eveniment?

Părintele paroh Mureșan Alin: primim cu drag tot ce se poate primi, atât financiar cât și ajutor logistic, pentru că vă dați seama că pentru organizarea unui eveniment de 150 de persoane este nevoie de implicare multă, Eu personal nu am un scop politic, dar am acceptat sprijinul oricui a dorit să se implice indiferent de culoare politică, până acum am primit sprijin de la familia Cornean Ciprian, de la dl. Consilier local Munteanu Claudiu. Precizez încă o dată că nu doresc să provoc dezbinare și nu doresc ca oamenii care participă la eveniment să simtă o atmosferă tensionată.

Dl. consilier local Dobrei  Gheorghe: știți cumva la ce costuri ajunge organizarea acestui eveniment?

Părintele paroh Mureșan Alin: nu aș putea să vă spun exact pentru că nu sunt implicat direct, știu doar că sunt 150 de persoane și că mai trebuie achiziționate pentru masă de după eveniment băuturile și carnea.

Dl. consilier local Dobrei  Gheorghe: cât a costat per total evenimentul de anul trecut?

Părintele paroh Mureșan Alin: nu știu să vă spun pentru că nu am gestionat eu cheltuielile.

Dna. consilier local Lazăr Angela: ce fel de implicare are în eveniment dnul Cornean Sorin?

Părintele paroh Mureșan Alin:  trebuie să înțelegeți că pentru organizarea unui astfel de eveniment  nu avem nevoie doar de bani pentru organizare, ci avem nevoie de implicare directă, sincer să fiu nu știu ce altfel de implicare are dnul Cornean Sorin înafara de pregătirile pentru masa de după eveniment. Vă rog să înțelegeți că eu personal nu am nici o intenție rea.

Dl. primar: părinte vă mulțumim pentru intervenție și ne auzim mâine.

Rezultate voturi