Consiliul local al comunei Branisca , judetul Hunedoara, întrunit in şedinta ordinara din data de 23 ianuarie 2025
Avand in vedere :
- referatul de aprobare nr.1 /17.01.2025 , din care reiese necesitatea si oportunitatea adoptarii unei hotarari privind analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol pentru trimestrul IV al anului 2025 şi a stabilirii măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi, în scopul respectării legislaţiei în materie şi a îmbunătăţirii activităţii;
- art. 1, alin. (1), alin. 2, lit. a) , art. 3-4 şi art. 6 din O.G. nr. 28/2008 privind registrul agricol;
- art. 7 alin. (1) din Ordinul comun nr. 25/1.382/37/1.642/14.297/746/202/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024;
- H.G. nr. 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020 – 2024;
- prevederile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată cu modificările si completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art. 129, alin. (2) , art. 139, alin. (3), lit. (g), art. 140, alin (1) si art. 196 , alin (1), lit. a) din OUG. nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
H O T A R A S T E
Art. 1. Se ia act de stadiul de înscriere a datelor în registrul agricol al comunei Branisca , pentru trimestrul IV al anului 2024 , conform anexei nr. 1 la prezenta hotarare .
Art. 2. (1)Se aprobă programul de măsuri pentru eficientizarea activităţii de înscriere a datelor în registrul agricol al comunei Branisca , ţinut în format electronic, conform anexei nr. 2 la prezenta hotărâre.
(2) Se aprobă formularul tipizat al invitaţiei prin care compartimentul registrul agricol invită la primărie persoanele fizice care au obligaţia să efectueze declaraţiile pentru înscrierea datelor în registrul agricol, conform anexei nr. 3 la prezenta hotărâre.
Art. 3. Prezenta hotărâre va fi dusă la îndeplinire de compartimentul registrul agricol din aparatul de specialitate al primarului comunei Branisca .
Art. 4. Anexele nr. 1 - 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 5. Prezenta hotărâre poate fi contestata în termenul si condiţiile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările si completările ulterioare.
Art. 6. Prezenta hotărâre se comunică: Instituţiei Prefectului judeţul Hunedoara, Primarului comunei Branisca, secretarului comunei Branisca si se aduce la cunostiinta publica prin afisare.
Branisca la 17 ianuarie 2025
Anexa nr. 1 la proiectul de hotărâre nr. 1/2025
STADIUL ÎNSCRIERII DATELOR ÎN REGISTRUL AGRICOL AL COMUNEI BRANISCA LA 31.12.2024
Total pozitii înregistrate : 1349
1.Persoane fizice 1311 poziţii, din care :
- 627 poziţii la care sunt înscrise persoane fizice cu domiciliul în localitate
- 684 poziţii la care sunt înscrise persoane fizice cu domiciliul în alte localităţi
- teren agricol 2 620 ha din care:
- arabil 1219 ha
- păşune 1 086 ha
- fâneţe 311 ha
- vie -
- livada - 4 ha
- gradini familiale - 35 ha
- teren forestier - ha
2.Persoane juridice:
38 poziţii, din care :
- 16 poziţii la care sunt înscrise persoane juridice cu domiciliul fiscal în localitati
- 22 poziţii la care sunt înscrise persoane juridice cu domiciliul fiscal în alte localităţi - teren agricol 970 ha din care:
- arabil 47 ha
- păşune 915 ha
- fâneţe - 8 ha
- vie -
- livadă – ha
- gradini familiale - ha
- teren forestier - 887 ha
3. Animale domestice si/sau salbatice crescute in captivitate in conditiile legii (numar capete):
Bovine – 52
Ovine – 2800
Caprine – 192
Porcine – 83
Cabaline – 12
Pasari – 2800
Familii de albine – 450
Iepuri – 120
Anexa nr. 2 la proiectul de hotărâre nr. 1/2025
PROGRAM DE MASURI
pentru eficientizarea activitatii de inscriere a datelor in Registrul Agricol
Nr. crt. | Denumirea activitatii | Termen de indeplinire | Persoane responsabile |
1. | Se va efectua afisajul si instiintarea populatiei cu privire la procedura si termenele de inregistrare in registrele agricole si verificarea in teren a corectitudinii inscrierii datelor pe baza declaratiei date de catre capii gospodariilor si de catre reprezentantii legali a persoanelor juridice | permanent | LUCACI SIMONA CAMELIA |
2. | Intocmirea si tinerea la zi a registrului agricol se organizeaza conform celor prevazute la art.6 alin.1 din O.G nr. 28/2008 privind registrul agricol , cat si pe suport electronic. | permanent | LUCACI SIMONA CAMELIA |
3. | Registrul agricol, in format electronic, se deschide pe o perioada de 5 ani, realizandu-se in mod obligatoriu corespondenta atat cu pozitia din registrul agricol pentru perioada anterioara, cat si cu numarul din rolul nominal unic ce il priveste pe contribuabilul respectiv. . | permanent | LUCACI SIMONA CAMELIA |
4. | Toate datele din registrul agricol, in format electronic, au caracter de interes public si trebuie sa fie corecte din punctul de vedere al proprietatii termenilor utilizati, sub aspect gramatical, ortografic, ortoepic si, dupa caz, sub aspectul punctuatiei, conform normelor academice in vigoare, potrivit prevederilor Legii nr.500/2004 privind folosirea limbii romane in locuri, relatii si institutii publice. | permanent | LUCACI SIMONA CAMELIA |
5. | Registrul agricol in format electronic furnizeaza la termenele stabilite sau la cerere, date ce pot caracteriza un rand de formular, un formular, o structura administrativ-teritoriala, pentru unul sau mai multi ani, pastrand codurile de rand si denumirile din cadrul formularelor registrului agricol pe suport hartie. | permanent | LUCACI SIMONA CAMELIA |
6. | Tehnica de completare a registrului agricol se face conform Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2020 – 2024. | permanent | LUCACI SIMONA CAMELIA ela |
7. | Comunicarea către biroul impozite si taxe, in termen de 3 zile lucratoare, a modificarilor intervenite in registrul agricol, referitoare la terenuri, categoria de folosinta a acestora, la cladiri sau orice alte bunuri detinute in proprietate sau in folosinta, dupa caz, de natura sa conduca la modificarea oricaror impozite si taxe locale prevazute de Codul fiscal.
| permanent | LUCACI SIMONA CAMELIA BOJAN SORINA |
8. | Secretarul general al comunei verifica concordanta dintre cele doua forme de registre iar în funcţie de rezultatul controlului impun măsuri, care vor fi duse la îndeplinire, în condiţiile legii. | semestrial | Secretar general al comunei |
9. | O zi pe saptamana, functionarii cu atributii in completarea registrului agricol vor efectua verificari in teren privind declaratiile inregistrate | permanent | LUCACI SIMONA CAMELIA |
10. | Orice modificare in registrul agricol se va face numai cu avizul scris al secretarului general al comunei | permanent | LUCACI SIMONA CAMELIA Secretarul general al comunei |
11. | Se vor aplica sanctiunile prevazute de lege in cazurile in care, in urma verificarilor efectuate in teren, se constata declararea de date neconforme cu realitate, refuzul de declarare, nedeclararea in termenele stabilite si in forma solicitata a datelor care fac obiectul registrului agricol | permanent | Primar, prin funcţionarii din structurile cu atribuţii, în condiţiile legii |
Anexa nr. 3 la proiectul de hotărâre nr. 1/2025
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
PRIMARUL COMUNEI BRANISCA
Către
d-l /d-na _________________________
_________________________________
(adresa)
Primarul comunei Branisca , d-l STEF ADEL , în calitate de reprezentant legal al unităţii administrativ – teritoriale, în temeiul art. 7 alin. (1) lit. e) din Ordinul comun nr. 25/1.382/37/1.642/14.297/746/202/2020 pentru aprobarea Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024, formulează prezenta
I N V I T A Ţ I E
prin care vă aduce la cunoştinţă că aveţi obligaţia să vă prezentaţi la Primăria comunei Branisca , cu sediul în Branisca , str. Principala, nr. 67, judeţul Hunedoara, compartiment registrul agricol, în perioada ________________ (se prevede o perioadă de 5 zile lucrătoare), între orele 9°°-15°°, în scopul efectuării declaraţiei pentru înscrierea şi actualizarea datelor din registrul agricol, în scopul respectării legii.
Avem rugămintea să aveţi asupra dvs. actele care vă conferă un drept asupra imobilelor, terenuri şi construcţii, ce aveţi intenţia să le declaraţi ori le aveţi declarate la registrul agricol.
Vă mulţumim pentru înţelegere.
PRIMAR SECRETAR GENERAL AL COMUNEI