Proiect de Hotărâre al autorității deliberative

Nr. 1 / 17.01.2025
Caracter individual

Proiect de hotărâre

privind analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol pentru trimestrul IV al anului 2024 şi a stabilirii măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi

Avizul comisiilor de specialitate

  • Comisia 1

  • Comisia 2

Raportul compartimentelor de resort

Raport Secretarul general

Forma inițiatorului

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al comunei Brănișca

Comuna Brănișca

Proiect de hotărâre

Nr. 1 din 17.01.2025

privind analiza stadiului de înscriere a datelor în registrul agricol pentru trimestrul IV al anului 2024 şi a stabilirii măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi

             Consiliul local al comunei Branisca , judetul Hunedoara, întrunit in şedinta ordinara din   data de 23 ianuarie 2025          

      

            

              Avand in vedere :

 -   referatul de aprobare nr.1  /17.01.2025 , din care reiese necesitatea si oportunitatea adoptarii unei hotarari  privind analiza stadiului de  înscriere a   datelor în registrul agricol pentru trimestrul IV  al anului 2025 şi a stabilirii măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi, în scopul respectării legislaţiei în materie şi a îmbunătăţirii activităţii;

             -   art. 1, alin. (1), alin. 2,  lit. a) , art. 3-4 şi art. 6 din O.G.  nr. 28/2008 privind registrul agricol;

            -   art. 7 alin. (1) din  Ordinul comun  nr. 25/1.382/37/1.642/14.297/746/202/2020  pentru aprobarea Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024;

            -   H.G. nr. 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020 – 2024;

             -   prevederile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată   cu modificările si completările ulterioare;              

                         În conformitate cu prevederile art. 129, alin. (2) , art. 139, alin. (3), lit. (g),   art. 140, alin (1) si art. 196 , alin (1), lit. a)  din OUG. nr. 57/2019 privind Codul administrativ;

  

H O T A R A S T E 

  

            Art. 1. Se ia act de stadiul de înscriere a datelor în registrul agricol al comunei Branisca , pentru trimestrul IV al anului 2024 , conform  anexei nr. 1 la prezenta hotarare .

Art. 2. (1)Se aprobă programul de măsuri pentru eficientizarea activităţii de înscriere a datelor în registrul agricol al comunei Branisca , ţinut în format electronic, conform anexei nr. 2 la prezenta hotărâre.

(2) Se aprobă formularul tipizat al invitaţiei prin care compartimentul registrul agricol invită la primărie persoanele fizice care au obligaţia să efectueze declaraţiile pentru înscrierea datelor în registrul agricol, conform anexei nr. 3 la prezenta hotărâre.

Art. 3. Prezenta hotărâre va fi dusă la îndeplinire de compartimentul registrul agricol din aparatul de specialitate al primarului comunei Branisca .

 

 

Art. 4. Anexele nr. 1 - 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 5. Prezenta hotărâre poate fi contestata  în termenul si condiţiile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările si completările ulterioare.  

                                             

          Art. 6. Prezenta hotărâre se comunică: Instituţiei Prefectului judeţul Hunedoara, Primarului comunei Branisca, secretarului comunei Branisca si se aduce la cunostiinta publica prin afisare.

 

Branisca la 17 ianuarie 2025 

 

                                            

                                                                     Anexa  nr. 1 la proiectul de hotărâre nr. 1/2025 

  

STADIUL ÎNSCRIERII   DATELOR ÎN REGISTRUL AGRICOL AL COMUNEI BRANISCA   LA   31.12.2024 

      

     Total pozitii înregistrate : 1349

 

       1.Persoane fizice 1311  poziţii, din care : 

                -  627   poziţii la care sunt înscrise persoane fizice cu domiciliul în localitate

                -  684   poziţii la care sunt înscrise persoane fizice cu domiciliul în alte localităţi

                   -   teren agricol  2 620   ha din care:

                   - arabil   1219  ha

                   - păşune 1 086  ha            

                   - fâneţe   311  ha

                   - vie          -                  

                   - livada   -  4   ha 

                   - gradini familiale -  35  ha

                   -  teren forestier -             ha                    

                   2.Persoane juridice:

              38  poziţii, din care : 

                     -   16   poziţii la care sunt înscrise persoane juridice cu domiciliul fiscal în localitati

                     -   22   poziţii la care sunt înscrise persoane juridice cu domiciliul fiscal în alte localităţi                 -    teren agricol  970  ha din care:

        - arabil    47 ha

        - păşune  915 ha

        - fâneţe  -  8 ha

        - vie                    -        

        - livadă –  ha        

        - gradini familiale   - ha

                   -  teren forestier -   887   ha

 

     3. Animale domestice si/sau salbatice crescute in captivitate in conditiile legii (numar capete):

             Bovine –  52

             Ovine  – 2800

             Caprine – 192 

             Porcine  – 83 

             Cabaline – 12 

             Pasari  –  2800

              Familii de albine – 450

              Iepuri   120                                                                     

        

  

                                                                Anexa nr.  2 la proiectul de hotărâre nr. 1/2025 

 

PROGRAM DE MASURI

pentru eficientizarea activitatii de inscriere a datelor in Registrul Agricol

 

Nr.

crt.

Denumirea activitatii

Termen de indeplinire

Persoane responsabile

1.

Se va efectua afisajul si instiintarea populatiei cu privire la procedura si termenele de inregistrare in registrele agricole si verificarea in teren a corectitudinii inscrierii datelor pe baza declaratiei date de catre capii gospodariilor si de catre reprezentantii legali a persoanelor juridice

permanent

LUCACI SIMONA CAMELIA

2.

Intocmirea si tinerea la zi a registrului agricol se organizeaza conform celor prevazute la art.6 alin.1 din O.G nr. 28/2008 privind registrul agricol , cat si pe suport electronic.

permanent

LUCACI SIMONA CAMELIA

3.

Registrul agricol, in format electronic, se deschide pe o perioada de 5 ani, realizandu-se in mod obligatoriu corespondenta atat cu pozitia din registrul agricol pentru perioada anterioara, cat si cu numarul din rolul nominal unic ce il priveste pe contribuabilul respectiv.

.

permanent

LUCACI SIMONA CAMELIA

4.

Toate datele din registrul agricol, in format electronic, au caracter de interes public si trebuie sa fie corecte din punctul de vedere al proprietatii termenilor utilizati, sub aspect gramatical, ortografic, ortoepic si, dupa caz, sub aspectul punctuatiei, conform normelor academice in vigoare, potrivit prevederilor Legii nr.500/2004 privind folosirea limbii romane in locuri, relatii si institutii publice.

permanent

LUCACI SIMONA CAMELIA

5.

Registrul agricol in format electronic furnizeaza la termenele stabilite sau la cerere, date ce pot caracteriza un rand de formular, un formular, o structura administrativ-teritoriala, pentru unul sau mai multi ani, pastrand codurile de rand si denumirile din cadrul formularelor registrului agricol pe suport hartie.

permanent

LUCACI SIMONA CAMELIA

6.

Tehnica de completare a registrului agricol se face conform Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2020 – 2024.

permanent

LUCACI SIMONA CAMELIA ela

7.

Comunicarea către biroul impozite si taxe, in termen de 3 zile lucratoare, a modificarilor intervenite in registrul agricol, referitoare la terenuri, categoria de folosinta a acestora, la cladiri sau orice alte bunuri detinute in proprietate sau in folosinta, dupa caz, de natura sa conduca la modificarea oricaror impozite si taxe locale prevazute de Codul fiscal.

 

permanent

LUCACI SIMONA CAMELIA

BOJAN SORINA

8.

Secretarul general al comunei verifica concordanta dintre cele doua forme de registre iar în funcţie de rezultatul controlului impun măsuri, care vor fi duse la îndeplinire, în condiţiile legii.

semestrial

Secretar general al comunei

9.

O zi pe saptamana, functionarii cu atributii in completarea registrului agricol vor efectua verificari in teren privind declaratiile inregistrate

permanent

LUCACI SIMONA CAMELIA

10.

Orice modificare in registrul agricol se va face numai cu avizul scris al secretarului general  al comunei

permanent

LUCACI SIMONA CAMELIA Secretarul general al comunei

11.

Se vor aplica sanctiunile prevazute de lege in cazurile in care, in urma verificarilor efectuate in teren, se constata declararea de date neconforme cu realitate, refuzul de declarare, nedeclararea in termenele stabilite si in forma solicitata a datelor care fac obiectul registrului agricol

permanent

Primar, prin funcţionarii din structurile cu atribuţii, în condiţiile legii

 

 

                                              

 

 

                                                                   Anexa nr. 3 la proiectul de hotărâre nr. 1/2025 

ROMANIA

JUDETUL HUNEDOARA

PRIMARUL  COMUNEI BRANISCA 

 

 

                                                                                         Către

                                                                                  d-l /d-na _________________________

                                                                                    _________________________________

                                                                                         (adresa)

 

            Primarul comunei Branisca , d-l STEF ADEL , în calitate de reprezentant legal  al unităţii administrativ – teritoriale, în temeiul art. 7 alin. (1) lit. e) din Ordinul comun  nr. 25/1.382/37/1.642/14.297/746/202/2020  pentru aprobarea Normelor tehnice de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024, formulează prezenta

 

                                                                        I N V I T A Ţ I E

 

prin care  vă aduce la cunoştinţă că aveţi obligaţia să vă prezentaţi la Primăria comunei Branisca , cu sediul în Branisca , str. Principala, nr. 67, judeţul Hunedoara, compartiment registrul agricol, în perioada ________________ (se prevede o perioadă de 5 zile lucrătoare), între orele 9°°-15°°, în scopul efectuării declaraţiei pentru înscrierea şi actualizarea datelor din registrul agricol, în scopul respectării legii.

            Avem rugămintea să aveţi asupra dvs. actele care vă conferă un drept asupra imobilelor, terenuri şi construcţii, ce aveţi intenţia să le declaraţi ori le aveţi declarate la registrul agricol.

            Vă mulţumim pentru înţelegere.

 

 

                  PRIMAR                                                               SECRETAR GENERAL AL COMUNEI

 

 

 

 

INIȚIATOR PROIECT:

PRIMARUL COMUNEI BRĂNIȘCA

Adel ȘTEF

AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI BRĂNIȘCA

Elena-Titiana GHIURA

Rezultate voturi