Nr. 20 / 24.02.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind darea în administrare a unor imobile -cimitire, proprietatea publică a UAT Oraș Broșteni, județul Suceava către Parohiile de pe raza UAT Oraș Broșteni, județul Suceava

Hotărâre

România

România

Județul Suceava

Consiliul Local al orașului Broșteni

Orașul Broșteni

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 20 din 24.02.2025

privind darea în administrare a unor imobile -cimitire, proprietatea publică a UAT Oraș Broșteni, județul Suceava către Parohiile de pe raza UAT Oraș Broșteni, județul Suceava

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 867-870 din Legea nr.287/2009 privind Codul Civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, 
  2. Hotărârea nr. 1357/2001 privind atestarea domeniului public al judeţului Suceava, precum şi al municipiilor, oraşelor şi comunelor din judeţul Suceava, cu modificările și completările ulterioare, cu raportare la Anexa nr. 21,
  3. prevederile art. 129, alin.(2), lit.c) și alin(6), lit.b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, 
  4. prevederile art. 108, alin.(1), lit.a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
  5. prevederile art.4, art. 5 și art. 13-15 din Legea nr. 102/2014 – privind cimitirele, crematoriile umane și serviciile funerare, 
  6. dispozițiile art.139 alin.(1) și alin.(3), lit.g) coroborat cu  art.196 alin.(1), lit. a) și ale art. 200 din OUG 57/2019, privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Luând act de:


  1. proiectul de hotărâre inițiat de primarul orașului Broșteni, județul Suceava, domnul Alexandru HURJUI, înregistrat cu nr. 16/23.01.2025, 
  2. referatul de aprobare a proiectului de hotărâre, iniţiat de primarul, orașului Broșteni, domnul Alexandru HURJUI, înregistrat la nr. 599/23.01.2025,
  3. raportul secretarului general al orașului și al Serviciului programe, investiții, achiziții publice, resurse umane și administrativ  înregistrat la nr. 598/23.01.2025, 
  4. adresele Primăriei orașului Broșteni, județul Suceava, înregistrate cu nr. 12181/09.12.2024, nr. 12182/09.12.2024, respectiv adresa nr.12183/09.12.2024, 
  5. răspunsurile cu nr. 12430/18.12.2024 (Parohia „Sfântul Ierarh Nicolae” Broșteni), nr.  12372/17.12.2024 (Parohia „Sfântul Gheorghe” Cotârgași), respectiv răspunsul nr. 12699/30.12.2024 (Parohia Holda),
  6. raportul comisiei de specialitate a Consiliului Local Broşteni pentru programe de dezvoltare economico - socială, buget, finanțe, administrarea domeniului public și privat al orașului, agricultură, gospodărie comunală, protecția mediului și turism, înregistrat la nr.596/23.01.2025.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. g) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al orașului broșteni

întrunit în a 3-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre:

Art.1. Se aprobă darea în administrare către Parohiile din orașul Broșteni, județul Suceava pe durată nedeterminată a terenului aferent cimitirelor, ce aparțin domeniului public al UAT Oraș Broșteni, cu elementele de identificare conform Anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2. Darea în administrare a imobilelor prevăzute la art.1 se realizează în vederea prestării de servicii funerare, precum și activități legate de întreținerea și funcționarea cimitirelor.

Art.3. Se aprobă Contractul cadru de dare în administrare, conform anexei nr. 2 care face parte intergantă din prezenta hotărâre.

Art.4. Titularul dreptului de administrare va exercita posesia și folosința asupra bunurilor preluate în condițiile legii și a limitelor prevăzute de Contractul de dare în administrare.

Art.4^1. Contractul de administrare va fi semnat de părți, după ce parohiile vor prezenta spre aprobare regulamentul de exploatare a bunurilor care să asigure desfășurarea în bune condiții a serviciilor funerare.

Art.5. Se împuternicește domnul Alexandru HURJUI -primarul orașului Broșteni să semneze contractul de dare în administrare cu Parohiile de pe raza UAT Oraș Broșteni, județul Suceava, reprezentate prin preoții din fiecare parohie.

Art.6. Primarul oraşului Broşteni, în calitate de ordonator principal de credite, prin Serviciul Economic și parohiile aflate pe raza unității administrativ- teritoriale vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

Art.7. Prezenta hotărâre va fi comunicată Instituţiei Prefectului-judeţul Suceava, pentru control de legalitate, domnului primar, Serviciului Economic, parohiilor de pe raza UAT Oraș Broșteni,  și se publică în Monitorul Oficial al orașului Broșteni, județul Suceava, la pagina de internet a instituției.    

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Constantin HÂJ

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL ORAȘULUI BROȘTENI,

Monica DANILIUC

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 20 / 24.02.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 8
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 15
2 Numărul consilierilor locali în funcție 15
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 14
4 Numărul voturilor „PENTRU” 9
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 5
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 20 / 24.02.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 24.02.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 07.03.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 06.03.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 13.03.2025
6 Devine obligatorie și produce efecte juridice începând cu