Nr. 26 / 24.03.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea bugetului local și al bugetului activităților autofinanțate ale UAT orașul Broșteni, județul Suceava, pentru anul 2025 și estimări pentru anii 2026 - 2028

Hotărâre

România

România

Județul Suceava

Consiliul Local al orașului Broșteni

Orașul Broșteni

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 26 din 24.03.2025

privind aprobarea bugetului local și al bugetului activităților autofinanțate ale UAT orașul Broșteni, județul Suceava, pentru anul 2025 și estimări pentru anii 2026 - 2028

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art.19, alin.(1), lit.a), art. 20, alin.(1), lit.a), art. 39, alin (3-6), art. 41 și art. 58, alin.(1), lit.a) din Legea nr. 273/2006, privind finanțele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, 
  2. prevederile Legii  nr. 69/2010 a responsabilității fiscal-bugetare,
  3. prevederile Legii nr. 9/10 februarie 2025 a bugetului de stat pe anul 2025, publicată în Monitorul Oficial, partea I nr.118/10.02.2025 , 
  4. dispozițiile art. 129, alin.(1) si alin.(2) lit.b) coroborat cu alin.(4) lit.a), art 139, art. 140, art. 141, art 196 alin.(1), lit.a)  si art .200 din OUG 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Luând act de:

  1. raportul serviciului economic, înregistrat sub nr. 2247/13.03.2025,              
  2. referatul de aprobare prezentat de domnul  primar,  Alexandru HURJUI, înregistrat sub nr.2248/13.03.2025, 
  3. proiectul de hotărâre inițiat de primarul orașului Broșteni, județul Suceava, domnul Alexandru HURJUI, cu nr.31/13.03.2025, 
  4. raportul comisiei de specialitate al Consiliului local Broșteni, pentru probleme de dezvoltare economico-sociale, buget, finanțe, administrarea domeniului public și privat al orașului, agricultură, gospodărie comunală, protecția mediului și turism, înregistrat la nr.2287 din14.03.2025,
  5. Hotărârea nr.1 din 18.01.2025 a Consiliului Judeţean Suceava, prin care se comunică  repartizarea pe unitatile administrativ teritoriale  a sumelor reprezentand Fondul la dispozitia Consiliului Județean Suceava pentru anul 2024, comunicată cu adresa nr. 2018/18.01.2024 și estimari pentru anii 2025 -2027,
  6. Hotărârea nr. 15 din 26.02.2025, a Consiliului Judetean Suceava, comunicata cu adresa nr.9739 din 26.02.2025  prin care se aproba repartizarea  pe unitațile administrativ teritoriale  a sumelor reprezentand cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale pentru anii 2026 - 2028, si a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugată pentru echilibrarea bugetelor locale pentru anii 2026 - 2028,
  7. Decizia 2880 din 14.02.2025 a Administrației Județene a Finanțelor Publice Suceava prin care se comunică repartizarea  pe unități administrativ teritoriale  a sumelor alocate din TVA pentru echilibrarea bugetului local şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit stabilite pentru U.A.T. Oraşul Broşteni, pentru anii 2026 - 2028,  
  8. Anexa 1 la adresa Administrației Județene a Finanțelor Publice Suceava SVG_STZ/511/17.02.2025, prin care se comunică repartizarea  pe unități administrativ teritoriale a sumelor defalcate din TVA pentru finațarea cheltuielilor descentralizate pentru plata drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu dizabilitati si a indemnizatiilor lunare, finantarea drepturilor copiilor cu CES precum și stimulentul educational sub forma de tichete sociale ca forma de sprijin pentru copii din învatamantul preșcolar si estimarile pentru anii 2025-2028  a sumelor alocate din TVA pentru echilibrarea bugetului local şi a cotelor defalcate din impozitul pe venit stabilite pentru U.A.T. Oraşul Broşteni, pentru anii 2026 - 2028, 
  9. adresa SVG _STZ /510/17.02.2025  a Administrației Județene a Finanțelor Publice Suceava, prin care se comunică, în conformitate cu Legea nr. 9/10 februarie 2025 a bugetului de stat pe anul 2025, completata cu adresa SVG_STZ 743 din 06.03.2025, prin care se comunică  repartizarea pe trimestre a sumelor defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate   la nivelul comunelor, orașelor și sumele defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, 
  10. Hotărârea nr.41 din 11 martie 2025 prin care s-au repartizat pe unități administrativ teritoriale, din Fondul de rezervă al Consiliului Județean Suceava , sume pentru susținerea poiectelor de infrastructură și dezvoltare.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al orașului broșteni

întrunit în a 7-a ședință extraordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre:

Art.1.  Se aprobã  bugetul local al oraşului Broşteni pe anul 2025 și estimări 2026 - 2028, pe cele două secțiuni de funcționare și de dezvoltare, la venituri fiind structurat pe indicatori de venit și la partea de  cheltuieli pe  părți, capitole, subcapitole, titluri, articole de cheltuieli, alineate și paragrafe, conform  anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre astfel :  

                                             - Venituri    - 52.489.600,0 ,0  lei

                                             - Cheltuieli   - 54.969.600 ,0 lei

cu un deficit al secțiunii de funcționare în suma de 49.800,0 lei, și reprezintă stimulent pentru casarea autoturismelor uzate rămas neutilizat din anul 2024 și care se reportează în anul curent și un deficit al secțiunii de dezvoltare  care se acoperă din excedentul exercițiului bugetar al anului 2024 în suma de 2.430.200,0, pentru finanțarea lucrărilor de investiții aferente programului de dezvoltare al  UAT Orașul Broșteni, și nu numai.

Art.2. Se aprobă bugetul activităţilor autofinanţate pe anul 2025, care cuprinde activitatea desfăsurată de ordonatorii terțiari de credite, Unitatea de Asistență Medico-Socială "Carmen Sylva" Broșteni, Liceul Tehnologic ”Nicolae Nanu” Broșteni şi Serviciul Public de Alimentare cu Apă şi Canalizare – oraş Broşteni, pe cele două secțiuni așa cum a fost prezentat în anexa nr. 2 care face parte intergantă din prezenta hotărâre:

                                          - Venituri   - 6.469.300, 0  lei

                                          - Cheltuieli   - 6.469.300 ,0  lei 

cu transferuri de la bugetul local.

            -  către UAMS" Carmen Sylva" Broșteni în suma de – 2.348.000 ,0 lei , din care: 

              - 1.160.000,0 lei de la Direcția de sănătate publică a județului Suceava și 

              - 1.188.000,0 lei pe secțiunea de funcționare din bugetul local.

             - către SPAAC  Broșteni – 620.000,0 lei pe secțiunea de funcționare.

Art.3. Se aprobă bugetul finanțat  prin PNRR cu denumirea Elaborare/actualizare în format GIS a documentațiilor de amenajare a teritoriului și de planificare urbană în valoare de 609.300,0 lei.

Art.4. Se aprobă bugetul finanțat prin PNRR cu denumirea Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde alte infrastructuri TIC (Sisteme inteligente de management urban local - Puncte de reîncărcare vehicole electrice) – în valoare  de 3.807.900,0 lei.

Art.5. Se aprobă bugetul finanțat prin PNRR a proiectului Creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă în  clădirile publice, Corp A Liceul Tehnologic Nicolai NANU în orașul Broșteni,  în valoare de 4.283.000,0 lei.

Art.6. Se aprobă bugetul finanțat prin PNRR a proiectului Creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă în clădirile publice, Corp B, Liceul Tehnologic Nicolai NANU în orașul Broșteni,  în valoare de 2.423.000,0 lei.

Art.7. Se aprobă bugetul finanțat prin PNRR a proiectului Dotarea cu mobilier , materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar din Orașul Broșteni, Județul Suceava în valoare de 1.073.500,0 lei.- etapa II.

Art.8. Se aprobă bugetul finanțat prin PNRR a proiectului Creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în cladirile publice - UAMS Carmen Sylva Orașul Broșteni, Județul Suceava în valoare de 3.843.200,0 lei.

Art.9. Se aprobă bugetul finanțat prin PNRR a proiectului Creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice - SEDIU PRIMĂRIA Orașul Broșteni,  Județul  Suceava în valoare de 644.400,0 lei.

Art.10. Se aprobă bugetul finantat prin Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale a proiectului Implementare soluții de e-administrare în Orașul Broșteni, Județul Suceava – în valoare de 193.000,0 lei.

Art.11. Se aprobă anexa nr.1 la bugetul inițial care cuprinde numărul de posturi și fondul de salarii aprobat pentru anul 2025.

Art.12. Se aprobă suma de 160.000,0 lei ca transferuri către unitățile de cult pe anul 2025.

Art.13. Se aprobă suma de 30.000,0 lei ca transferuri pentru susținere asociații și fundații pe anul 2025.

Art.14. Se aprobă programul de investiții pe anul 2025, conform anexei nr. 4 (buget local) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.15. Se aprobă programul de investiții pentru anul 2025 conform anexei 5 (buget autofinanțate) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.16. Se aprobă credite de angajament pentru proiectele finanțate prin PNRR și AFIR în suma de 16.877.300,0 lei și 738.500, 0 lei cofinanțare proiecte din bugetul local, pentru anul 2025.

Art.17. Se aprobă utilizarea din excedentul anului precedent a sumei de 49.800,0 lei pentru echilibrarea secțiunii de funcționare, și a sumei de 2.430.200, 0 lei pentru echilibrarea secțiunii de dezvoltare.

Art 18. Primarul oraşului Broșteni în calitate de ordonator principal de credite precum și Serviciul economic al Primãriei Orașului Broșteni vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri, iar prin grija secretarului general al UAT Orașul Broșteni se va face cunoscută celor în drept şi va fi comunicată Instituţiei Prefectului-Judeţul Suceava.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Constantin HÂJ

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL ORAȘULUI BROȘTENI,

Monica DANILIUC

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 26 / 24.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 15
2 Numărul consilierilor locali în funcție 15
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 13
4 Numărul voturilor „PENTRU” 13
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 2
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 26 / 24.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 24.03.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 04.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 28.03.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 04.04.2025
6 Devine obligatorie și produce efecte juridice începând cu