Având în vedere temeiurile juridice, respectiv prevederile:
- art. 1 alin. (5), art. 31 alin. (2), art. 120 alin. (1) și art. 121 alin. (1) și (2) din Constituția României, republicată;
- art. 4 paragrafele 1 – 4 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
- art. 7 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- art. 5 lit. t), art. 154 alin. (1), art. 155 alin. (1) lit. d) și e), art. 197 alin. (1), (3) – (5), art. 199 și art. 240 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 1 alin. (1) și (2) lit. b) și d) din anexa nr. 1 la aceasta;
- art. 1 alin. (1) – (6), art. 2 alin. (1) lit. a) – c), art. 4 alin. (1) – (3), art. 7 alin. (1) și (3) și art. 11 alin. (1) și (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare;
- art. 40 și art. 88 din Legea nr. Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
- art. 43 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1154/2022, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare;
-adeverinta scolara nr. 162/25.02.2025
-referat cu nr. 1813/31.03.2025-privind modificarea cuantumului VMI, componenta venit de incluziune si componenta ajutor pentru familia cu copii pentru doamna Gavrila Maria.
-verificare in teren cu nr. 1491/13.03.2025
In temeiul prevederilor art. 196 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Primarul Comunei Bucovat emite prezenta
DISPOZITIE:
Art. 1. – Începând cu data de 01.03.2025, se menține dreptul la venitul minim de incluziune acordat titularei GAVRILA MARIA, CNP 2730925354833, prin Dispoziția nr. 9 din 31.01.2025, și se stabilește un nou cuantum al acestuia, respectiv 732 lei/lună, pentru un număr de 3 persoane membre ale familiei, fiind format din următoarele componente:
a) ajutor pentru familia cu copii, în cuantum de 0 lei/lună;
b) ajutor de incluziune, în cuantum de 732 lei/lună.
Art. 2. — (1) În situația în care se produc modificări în componența familiei și/sau a veniturilor, titularul dreptului are obligația să depună la primărie, Serviciul public de asistență socială, o declarație pe propria răspundere privind modificările intervenite, însoțită, după caz, de documente doveditoare, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data la care a intervenit modificarea.
(2) În fiecare lună, una dintre persoanele majore apte de muncă din familie, pentru care se acordă venitul minim de incluziune — componenta ajutor de incluziune, are obligația de a presta lunar, la solicitarea primarului, activități sau lucrări de interes local pentru un număr de 29 ore.
Art. 3. — Cu ducerea la îndeplinire a prezentei dispoziții se obligă compartimentele de resort din aparatul de specialitate cu atribuții în acest sens, respectiv: Compartiment Asistenta Sociala
Art. 4. — Prezenta dispoziție cu caracter individual poate fi atacată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 5. — Prezenta dispoziție, prin grija secretarului general al BUCOVAT, Gligor Meda sau a persoanei din cadrul compartimentului pentru monitorizarea procedurilor administrative, în termenul prevăzut de lege:
a) se comunică prefectului județului TIMIȘ ;
b) se comunică titularului prevăzut la art. 1 în termen de cel mult 5 zile de la data comunicării oficiale către prefect;
c) se aduce la cunoștință publică prin Monitorul Oficial Local pe site-ul www.comunabucovat.ro