Nr. 10 / 28.02.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind organizarea pasunatului pe pasunea proprietate privata a comunei Căneşti , judeţul Buzău si masuri specifice pentru anul 2025

Inițiator proiect

Stoica MARIN

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Buzău

Consiliul Local al comunei Cănești

Comuna Cănești

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 10 din 28.02.2025

privind organizarea pasunatului pe pasunea proprietate privata a comunei Căneşti , judeţul Buzău si masuri specifice pentru anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art.4 din Cartea europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  2. prevederile art.1 din Ordinul Ministerului Agriculturii , Alimentaţiei şi Pădurilor nr. 226/235/2003 pentru aprobarea Strategiei privind organizarea activităţii de imbunatatire şi exploatare a pajiştilor la nivel naţional, pe termen mediu şi lung;
  3. prevederile art.1 din Ordinul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale , Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţei Publice nr.407/2051/2013 pentru aprobarea contractelor-cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor ; 
  4. prevederile art. 1 , art. 2 , art 6 , alin. (4) , art. 10 , alin. (2)   din Ordinul  Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr. 544 din 21 iunie 2013 privind metodologia de calcul al încărcăturii optime de animale pe hectar de pajişte ; 
  5. prevederile art. 9 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 34 din 23 aprilie 2013  privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 ;
  6. prevederile „Articol Unic” din Hotărârea nr. 1.064 din 11 decembrie 2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, art. 6 , alin. (3) şi (4) din Anexa ; 
  7. prevederile art. 2 lit. „h” din  Legea nr. 227 din 8 septembrie 2015  privind Codul fiscal cu modificările şi completările ulterioare ; 
  8. prevederile art.87, alin.(5) , art.129, alin. (2) ,lit. „c” , coroborat cu art. 362 , alin. (1 şi 3) din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ;
  9. prevederile art. 7 , alin. (2) , art. 1777 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare ;
  10. prevederile art. 5^3 alin. 8 şi 9 Legea nr. 44 din 19 ianuarie 2018 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 ;
  11. prevederile art. 56 , art. 120 , alin. (1), art. 121 alin. (1) și (2) și art. 139 ,  alin. (2) din CONSTITUŢIE*) din 21 noiembrie 1991 (*republicată*) ;

Ținând cont de:

  1. cererea crescătorilor de animale/Asociaţiei Crescătorilor de Animale de la nivelul comunei Căneşti, judeţul Buzău inregistrată sub nr. 123 din data de 20.01.2025;
  2. situaţia pajiştilor naturale din domeniul privat al comunei Căneşti , judeţul Buzău la data de 20 februarie 2025 , conform Deciziei nr. 27 din 7 februarie 1992 a Instituţiei Prefectului - judeţul Buzău ; 
  3. referatul de aprobare al primarului comunei dl Stoica MARIN , înregistrată la nr. 220 din 03 februarie 2025 ;
  4. raportul de specialitate intocmit de catre compartimentul contabilitate , înregistrat la nr. 307 din 17 februarie 2025 ; 
  5. avizele cu caracter consultativ la proiectul de hotărâre , emise de Comisiile de specialitate ale Consiliului Local Canesti , inregistrate la nr. 20 ; 26 ; 32  din 26 februarie 2025
  6.  anexate la hotărâre ; 

Luând act de:

  1. adresa C.J. Buzău 16.215/28.11.2024 prin care se înaintează Hotărârea nr. 269/2024 privind stabilirea preţurilor medii ale produselor agricole şi a valorii masei verzi pe hectar pajişte pentru anul fiscal 2025 la nivelul judeţului Buzău adoptată de Consiliul judeţean Buzău în şedinţa din 28.121.2024 .  
  2. Hotărârea Consiliului local nr. 12 din 31.03.2022 privind inchirierea prin atribuire directa a unor pajişti aflate in proprietatea privată a comunei Căneşti, judeţul Buzău, rămase disponibile în urma  incetării la termen a unor contracte ; 

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei cănești

întrunit în a 4-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 - Se aprobă centralizatorul privind acordul , datele de identificare , numarul de animale detinute de fiecare membru al „Asociatiei Crescătorilor de Animale din comuna Căneşti , judeţul Buzău” si suprafata alocata fiecarui membru conform ANEXEI nr. 1 

Art. 2 - Preţul de inchiriere stabilit/calculat conform ANEXEI nr. 2 . din Hotărârea Consiliului local nr.12 din 31 martie 2022 în baza prevederilor H.C.J nr. 269 /2024 se indexează cu rata inflaţiei publicată de I.N.S..

Art. 3 - Se insuseste si aproba Actul Aditional nr. 3 din 27 februarie 2025 la contractul de inchiriere pentru suprafetele de pajisti aflate in domeniul privat  sau public al comunei Canesti , judetul Buzau nr. 977 din 22 mai 2022 , conform ANEXEI nr. 3 .

Art. 4 - Anexele nr. 1, 2 şi 3  fac parte integrantă din prezenta hotărâre .

Art. 5 - Prezenta Hotărăre se comunică : 

- Instituţia Prefectului – Judeţul Buzau  ; 

- Primarului comunei ;

- Crescătorilor de animale / Asociaţia crescătorilor de animale ;  

- pe site propriu – wwwcomunacanesti.ro ;

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Constantin DODAN

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI CĂNEȘTI,

Vasile EPURAN

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 10 / 28.02.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 5
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 9
2 Numărul consilierilor locali în funcție 9
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 9
4 Numărul voturilor „PENTRU” 6
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 3
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 10 / 28.02.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 28.02.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 13.03.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 03.03.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu