Nr. 12 / 27.03.2025
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea bugetului local al comunei Canesti , judetul Buzau pe anul 2025

Inițiator proiect

Stoica MARIN

Primarul comunei

Hotărâre

România

România

Județul Buzău

Consiliul Local al comunei Cănești

Comuna Cănești

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 12 din 27.03.2025

privind aprobarea bugetului local al comunei Canesti , judetul Buzau pe anul 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

  1. prevederile art. 4 și art. 9 paragraful 3 din Cartea europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr. 199/1997;
  2. prevederile art. 129 , alin. (4) , lit. “a” , respectiv art. 240 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ cu modificările şi completările ultarioare ;
  3. prevederile art. 8 din Legea educaţiei naţionale nr. 1 din 5 ianuarie 2011 modificată şi completată .
  4. prevederile Cap. I. , art. 2 , alin. (3) din LEGEA nr. 82 din 24 decembrie 1991 (republicată) a contabilităţii modificata si completata ;
  5. prevederile Cap. I. , art. 1 , alin. (2) , lit. „a”, art. 8 , lit. „a” , art. 16 , alin. (1) , art. 19 , alin. (1), lit. „a”, art. 20 , alin. (1) , lit. „a”, art. 26 , art. 36 , art. 39 ,  din LEGEA nr. 273/ 2006 privind finanţele publice locale modificată şi completată;
  6. prevederile art. 1 din LEGEA nr. 9 din 10 februarie 2025 bugetului de stat pe anul 2025; 
  7. prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu  modificările ulterioare ;
  8. prevederile art. 56 , art. 120 alin. (1), art. 121 alin. (1) și (2) și art. 139 alin. (2) din CONSTITUŢIE*) din 21 noiembrie 1991 (*republicată*) ; 

Ținând cont de:

  1. referatul de aprobare al primarului comunei dl Stoica MARIN , înregistrată la nr. 358 din 28 februarie 2025 .
  2. raportul intocmit de catre compartimentul contabilitate , din cadrul aparatului de specialitate al primarului , înregistrat la nr.554 din 19 martie 2025 .
  3. raportele de avizare pe fond la proiectul de hotărâre , emis de Comisiile de specialitate ale Consiliului Local Canesti , inregistrat la nr. 34/ 38/42  din  24 martie 2025 anexate la hotărâre .

Luând act de:

  1. adresa nr. 16.723/17 februarie 2025 a Administratiei Judeţene a Finanţelor Publice Buzău – Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică - prin care se comunica in conformitate cu prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2025 , nr. 9/2025 şi ale art. 39, alin. (2)  , din Legea privind finantele publice locale nr. 273/2006 cu modificarile şi completarile ulterioare se comunică sumele din taxa pe valoarea adăugată ;
  2. adresa nr. 16.724 din 17 februarie 2025 a Administratiei Judeţene a Finanţelor Publice Buzău – Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică - prin care se comunica in conformitate cu prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2025 , nr. 9/2025 şi ale art. 39, alin. (2)  , din Legea privind finantele publice locale nr. 273/2006 cu modificarile şi completarile ulterioare se comunică sumele din taxa pe valoarea adăugată ;
  3. adresa nr. 30092/26.03.2025 a Administratiei Judeţene a Finanţelor Publice – Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică prin care se comunica in baza art. 50 din Legea 273/2006 cu modificările şi completările ulterioare se comunica sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugată pentru finanţarea de baza a unutaţilor de învaţamânt ; 
  4. adresa nr. 3563/28.02.2025 a Consiliului Judeţean Buzău prin care se transmit sumele repartizate în conformitate cu prevederile Hotararii Consiliului judetean Buzău nr. 20/28.02.2025 .

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei cănești

întrunit în a 5-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 - (1) Se aproba BUGETUL general consolidat al comunei Canesti , judetul Buzau pe anul 2025 la ”VENITURI” in suma de 13.434 mii lei si la ”CHELTUIELI” in suma 14.024 mii lei.

            (2) Se aproba alocarea din bugetul local a sumei de 50 mii lei pentru “Invaţamant” capitolul “cheltuieli materiale“ .

          (3) Bugetul aprobat in conditiile Art. 1 , alin. (1)  din prezenta hotarare detaliat la venituri si cheltuieli pe titluri , articole si alineate este prezentat in ANEXA nr.1 .

Art. 2 - Se aproba LISTA DE INVESTITII finantate din bugetul local al comunei Canesti, judetul Buzau  pe anul 2025 , conform ANEXEI nr. 2 .

Art. 3  - Anexele nr. 1 si 2 aprobate in conditiile prezentei hotarari fac parte integranta din aceasta .

Art. 4 - Primarul comunei in calitate de ordonator principal de credite va urmari punerea in aplicare a prevederilor prezentei hotarari .

Art. 5 - Cu data prezentei se abrogă prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 3 din 25 ianuarie 2024 .

Art. 6 - (1) Prezenta hotărâre se comunică, în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege:

      a) Instituţiei Prefectului – Judeţul Buzau  ;

      b) Primarului comunei Canesti , judetul Buzau ;

      c) A.J.F.P. Buzau ;

      d) Compartimentului financiar - contabil , achiziţii publice şi relaţii publice ;

          (2) Prezenta hotărâre se aduce la cunoștintă publică, în mod obligatoriu, prin intermediul secretarului general al comunei, în termenul prevăzut de lege, prin publicarea:

         - pe pagina de internet, la adresa: www.comunacanesti.ro ; 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Constantin DODAN

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI CĂNEȘTI,

Vasile EPURAN

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 12 / 27.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității simple a consilierilor locali prezenți
Voturi necesare 5
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 9
2 Numărul consilierilor locali în funcție 9
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 8
4 Numărul voturilor „PENTRU” 8
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 1
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 12 / 27.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 27.03.2025
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 09.04.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 27.03.2025
5 Aducerea la cunoștință publică 23.04.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu