la proiectul de hotărâre privind aprobarea modului de întocmire a registrului agricol pe perioada 2025 - 2029
Avand in vedere prevederile H.G. nr. 1627 /2025 privind registrul agricol pe anii 2025- 2029 publicat in Monitorul Oficial al României nr 1275 din 18.12.2024, , se propune:
In baza art 1. Registrul agricol constituie documentul oficial de evidență primară unitară, în care se înscriu date cu privire la toate gospodăriile populației și la societățile/asociațiile agricole, precum și la orice alte persoane fizice și/sau entități juridice care au teren în proprietate/folosință și/sau animal.
Conform art.2 : - (1) Întocmirea și ținerea la zi a registrului agricol se organizează conform celor prevăzute in H.G. nr. 1627 /2025 si in Ordonanța Guvernului nr. 28/2008.
- (2) În cuprinsul prezentelor norme tehnice, orice trimitere la forma registrului agricol se referă la cea pe suport electronic, precum și la cea pe suport hârtie în situația în care consiliul local a hotărât întocmirea registrului agricol și pe suport hârtie.
- (3) Registrul agricol se întocmește în format electronic, pe unități administrativ teritoriale, cu obligația de a se interconecta cu Registrul agricol național (RAN), în vederea raportării unitare către instituțiile interesate a datelor gestionate de către acesta”.
In temeiul prevederilor de mai sus se propune ca in cadrul UAT Căneşti intocmirea si tinerea la zi a registrului agricol sa se faca atât pe suport electronic cât şi pe suport de hârtie . .
Raspunde de completarea Registrelor Agricole Compartimentul Urbanism, Registru Agricol, Impozite şi taxe locale , sub coordonarea directă a secretarului general al comunei.
Dat fiind cele mai sus mentionate, Compartimentul Urbanism, Registru Agricol, Impozite şi taxe locale propune, spre analiza si aprobare horatarea privind aprobarea modului de intocmire a registrului agricol pentru perioada 2025-2029.