ANEXĂ la proiectul de hotărâre nr. 30 din 11.04.2023

 

Anexă la Hotărârea nr.30 din 11.04.2023

DOCUMENTAŢIE DE ATRIBUIRE

privind închirierea,prin atribuiree directă, a unei  suprafețe de 78,00  ha pajiști, aflate în proprietatea privată a comunei Corni, judeţul Galați.

 

 

 

 

CUPRINS:

Anexa nr. 1 Studiul de oportunitate;

Anexa nr. 2 Caietul de sarcini;

Anexa nr. 3 Regulamentul privind închirierea pajiştilor prin procedura de atribuire directă; 

Anexa nr. 4 Regulamentul de păşunat;

Anexa nr. 5 Contract de închiriere;

Anexa nr. 6 Formulare.

Anexa nr. 7 Calendarul procedurii.
 

 

Anexa nr.1

 

 

STUDIU DE OPORTUNITATE

privind închirierea,prin atribuiree directă, a unei  suprafețe de 78,00  ha pajiști, aflate în proprietatea privată a comunei Corni, judeţul Galați.

 

Descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie închiriat

  1. Obiectul licitaţiei deschise prin atribuire direct  a suprafeţei de 78,60 ha pajişti proprietatea privată a comunei Corni, judeţul Galati, identificate după cum urmează:

 

Nr.

crt.

Trup de pajişte

Suprafaţa 

- hectare-

Identificare

 

 

 

Tarlaua

Parcela

NR CF

1

Râpa Saielei

 

242468

28

360/1

109391

2

Aguzi

 

20926

18/1

137/2

108802

3

Cazacu

11 0000

 

 

FN

 

Drumul rosu

56781

21

197

109088

4

Babanu

71294

76

1025

107985

5

Coasta mare

160900

76

1046

108070

6

Coasta mare

27544

78/1

1134

107800

7

 

 

 

25

 

275

 

109392

 

 

Accident

80000

8

Nord  zootehnie

10000

7/2

 

103967

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL SUPRAFAŢĂ

779913

 

 

 

  1. Obiectivele locatorului:
  2. menţinerea suprafeţelor de pajişti,
  3. realizarea păşunatului raţional pe grupe de animale şi tarlale, cu scopul menţinerii calităţii

covorului vegetal,

  1. creşterea producţiei de masă verde pe ha pajişte,
  2. realizarea de construcţii zoopastorale sau modernizarea celor existente,
  3. drumuri de acces la construcţiile zoopastorale şi golurile alpine,
  4. realizarea de surse de apă potabilă, puţuri, aducţiuni de apă necesare pentru exploataţie.
  5. respectarea prevederilor Amenajamentului pastoral pentru pajiştile din comuna Corni.
  6. Motive de ordin social

Până la această dată s-au înregistrat un număr de trei solicitări din partea crescatorilor de  animale, persoane fizice , privind închirierea unor  suprafete de păşuni aflate în proprietatea privata a comunei Corni. În conformitate cu art. 9 alin.2 din OUG nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991, cu modificările şi completările ulterioare "(2) Pentru punerea in valoare a pajistilor aflate in domeniul privat al comunelor, oraselor, respectiv al municipiilor si pentru folosirea eficienta a acestora, unitatile administrativ-teritoriale, prin primari, in conformitate cu hotararile consiliilor locale, in baza cererilor crescatorilor de animale, persoane fizice sau juridice avand animalele inscrise in Registrul national al exploatatiilor, membri ai colectivitatii locale sau care au sediul social pe teritoriul localitatii respective, incheie contracte de inchiriere prin atribuire directa, in conditiile prevederilor Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, pentru suprafetele de pajisti disponibile, proportional cu efectivele de animale detinute in exploatatie, pe o perioada cuprinsa intre 7 si 10 ani. Suprafetele de pajisti ramase nealocate se atribuie in conditiile prevederilor alin. (1) crescatorilor de animale persoane fizice sau juridice avand animalele inscrise in Registrul national al exploatatiilor."

  1. Motive de ordin financiar şi economic

În conformitate cu art. 9 alin.7 din OUG nr.34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991 „Resursele financiare rezultate din administrarea pajiştilor proprietate publică sau privată a comunelor, oraşelor, respectiv a municipiilor se fac venit la bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz. ”

  1. Motive de mediu
  2. Determinarea părţilor din pajişte care sunt oprite de la păşunat,
  3. Respectarea capacităţii de păşunat a pajiştii,
  4. Realizarea păşunatului pe secţiuni pentru diferite specii de animale,
  5. Orice alte elemente necesare punerii în valoare şi exploatării raţionale a pajiştii,
  6. Respectarea bunelor condiţii agricole şi de mediu.
  7. Procedura utilizată pentru atribuirea contractului de închiriere şi justificarea alegerii

procedurii

În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (2) din OUG nr. 34 din 23 aprilie 2013 modificată şi completată prin Legea 44/2018 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991. Pentru punerea în valoare a pajiştilor aflate în domeniul privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor şi pentru folosirea eficientă a acestora, unităţile administrativ-teritoriale, prin primarii, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, în baza cererilor crescătorilor de animale, persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în RNE a U.A.T. Corni, încheie contracte de închiriere, în condiţiile legii, pentru suprafeţele de pajişti disponibile, proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie, pe o perioadă de 7 ani, cu posibilitatea prelungirii acestuia prin act adiţional, în condiţiile legii, dar fără să se depăşească termenul maxim de 10 ani prevăzut la art. 9 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 cu modificările şi completările ulterioare.

Se propune ca procedură de atribuire a contractului de închiriere să fie:

-Atribuirea directă respectând prevederile Legii 44/2018 care se va desfăşura conform cu Regulamentul procedurii de atribuire directă, Anexa 3 a Documentaţiei de închiriere.

 

  1. Durata închirierii

Durata închirierii va fi de 7 ani.

  1. Termene de realizare a procedurii de închiriere

După adoptarea Hotărârii Consiliului Local al comunei Corni de aprobare a închirierii pajiştilor susmenţionate se va proceda la iniţierea procedurii de atribuire a contractului de închiriere, conform următoarelor acte normative: OUG 34/2013, HG.1064/2013, Ordinul Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Ministrului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice nr.407/2013, Ordinul Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr.544/2013 şi prevederilor Codului civil aflat în vigoare.

 

  1. Încheierea contractului de închiriere

Contractul de închiriere se va întocmi prin atribuire directă la preţul oferit care nu poate fi mai mic decât preţul stabilit prin hotărâre de Consiliul local al comunei Corni.

  1. Nivelul minim al închirierii

Nivelul minim al chiriei/ha/an  este de 587 lei/ha/an reprezentând producția  medie de  5,27 to/ha/an(  stabilită   prin  Planul de  amenajament   pastoral) x prețul  mediu /tonă  masă  verde obținută de  pe   pajști în  valoare  de  112 lei/to ( aprobat de Consiliul Judeţean Galați, prin hotărârea nr. 449/2022)

 

Orice ofertă care va avea un nivel minim al chiriei sub cel stabilit de Consiliul local Corni va fi respinsă.

 

 

Presedinte de ședință ,                                     Secretar,

Miron Doinița                                                   Alexandru Ionel

 

  

 

Anexa nr. 2

 

 

CAIET DE SARCINI

închirierea,prin atribuiree directă, a unei  suprafețe de 78,00  ha pajiști, aflate în proprietatea privată a comunei Corni, judeţul Galați.1.Informatii generale privind obiectul închirierii

 

Prezentul Caiet de sarcini cuprinde date referitoare la obiectul şi durata închirierii, condiţiile de exploatare a terenului, clauze financiare, cerinţe impuse de organizator, pentru pajiştile neatribuite în suprafaţă de 78,60 ha aparţinând U.A.T. Corni, judeţul Galatia.

Legislaţie aplicabilă:

  1. Ordonanţa de Urgenţă nr. 34/23.04.2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajiştilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 publicată in Monitorul oficial nr. 267/13.05.2013;
  2. Hotărârea de Guvern nr. 1064/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.G. nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991;
  3. O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ cu completările şi modificările ulterioare;
  4. Ordin nr. 544/2013 Met. de calcul al încărc. optime de animale pe hectar de pajişte.
  5. Ordin M.A.D.R. nr. 407/2013 pentru aprobarea contractelor-cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor
  6. Legea nr. 44/2018 privind modificarea şi completarea OUG 34/2013 privind modificarea şi completarea Legii 18/1991.

2.OBIECTUL ÎNCHIRIERII

2.1.Obiectul închirierii: terenuri agricole- categoria de folosinţă păşune în suprafaţă totală de 78,00 hectare.

  1. Terenurile care fac obiectul închirierii aparţin domeniului privat al U.A.T. Corni, judeţul Galati, în suprafaţă de 78.60 hectare şi se regăsesc descrise parcelar în tabelul următor.Capacitatea de păşunat


Trup de pajişte

Suprafaţa parcele de exploatare (ha)

Productia de masa verde kg/ha

Producţia totala de masa verde (kg) (col 1 x 2)

Număr zile de păşunat

Încărcare cu UVM (UNITATE VITĂ MARE)

Încărcătura minimă de animale 0,3 UVM

Încărcătura maximă de animale 1 UVM

0

1

2

3

4

5

6

 

 

34,3920

5270

181.245

180

0,45

34

 

 

2,0926

5270

11.028

180

0,45

2

 

11, 0000

5270

57.970

180

0,45

11

 

56781

5270

29923

180

0,45

5,6

 

7,1294

5270

37.571

180

0,45

7

 

16,0900

5270

84794

180

0,45

16

 

2,7544

5270

14515

180

0,45

2,7

 

8,0000

5270

42160

180

0,45

8

 

 

 

 

 

 

 

Pentru calculul încărcăturii de animale este folosită formula redată în Ordinul 544/2013 art.10.

 


Î.A. = (P.d)/( (Ci x Z.p)) = UVM


ÎA = încărcătura cu animale/ha de păşune exprimată în UVM/ha P.d = producţia disponibilă de masă verde (kg/ha),

C.i. = consum zilnic de iarbă - 65 kg/UVM.

Z.p. = număr de zile de păşunat într-un sezon.

Conversia în UVM a speciilor de animale domestice este redată în tabelul următor întocmit conform legislaţiei în vigoare (s-au utilizat ratele de conversie stabilite pentru Statele Membre prin Regulamentul (CE nr.1974/2006), transpuse pe plan naţional în OMADR nr. 544/2013.

Conversia în UVM a speciilor de animale domestice

Specificare

Coeficient de transformare în UVM

Nr. capete pentru 1 UVM

Tauri şi boi de muncă

1,0-1,2

0,8-1,0

Vaci de lapte

1,0

1,0

Bovine de toate vârstele (în medie)

0,7-0,8

1,3-1,4

Tineret bovin peste 1 an

0,5-0,7

1,4-2,0

Tineret bovin sub 1 an

0,2-0,3

3,3-5,0

Oi şi capre de toate vârstele

0,14

7,1

Oi şi capre mature

0,15-0,16

6,3-6,7

Cai de toate vârstele

0,8

1,3

Cai de tracţiune

1,0-1,1

0,9-1,0

Tineret cabalin peste 1 an

0,5-0,7

1,4-2,0

Tineret cabalin sub 1 an

0,2-0,3

3,3-5,0

Exemplu: 1 vacă de lapte echivalentă cu 7 oi sau capre

 

 

  1. Destinaţia bunurilor ce fac obiectul închirierii

Îmbunătăţirea nivelului de producţie şi utilizarea păşunilor reprezintă o axă prioritară a Primăriei Corni, şi se doreşte a se realiza în corelaţie directă cu cantitatea şi calitatea producţiilor animaliere obţinute, în special din exploatarea speciilor de bovine si caprine.

  1. DURATA ÎNCHIRIERII
    1. Terenurile se închiriază pe o perioadă de 7 ani (conform H.C.L) cu posibilitatea de prelungire prin act adiţional la contractual de închiriere şi cu posibilitatea revizuirii anuale a contractului de închiriere, inclusiv a preţului chiriei, conform legislaţiei în vigoare.
  2. CONDIŢIILE DE EXPLOATARE A TERENULUI
    1. Terenurile care fac obiectul prezentului Caiet de sarcini, vor fi folosite doar pentru păşunatul animalelor.
    2. Locatarul dobândeşte dreptul de a exploata în mod direct terenul, pentru care va plăti o chirie anuală la valoarea stabilită prin Contractul de închiriere  . Chiria împreună cu taxa de teren calculată în conformitate cu prevederile din Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, se constituie venit propriu al administraţiei. Pentru suprafaţa de păşune care se închiriază, locatarul are obligaţia realizării lucrărilor de exploatare raţională şi întreţinere a acestor păşuni conform cu prevederile din Amenajamentul pastoral pentru pajiştile U.A.T. Corni. Amenajamentul pastoral se pune la dispoziţie fiecărui beneficiar de contract de închiriere, ca anexă la contract.
  3. CLAUZE FINANCIARE

-Pentru comuna Corni, respectiv  satele Corni , Maciseni si Urlesti, suprafeţele disponibile şi eligibile de pajişti sunt de 78,00 hectare; valoarea chiriei anuale stabilita conform  Amenajamentul pastoral,precum si a HCJ nr.449/2022 este de 587 lei/ha,

Criteriul de atribuire a contractului de închiriere acceptarea preţului de pornire în cazul procedurii de atribuire directă sau cel mai mare nivel al chiriei obţinut prin licitare publică în cazul licitaţiei publice cu strigare.

Conform legislaţiei in vigoare, valoarea minima a chiriei se stabileşte ţinându-se cont de prevederile Amenajamentului pastoral, prin determinarea cantităţii de masă verde raportat la studiul pedologic.

  1. CERINŢE IMPUSE DE ORGANIZATOR

6.1.Solicitanţi pentru închirierea pajiştilor U.A.T. Corni pot fi crescători de animale din cadrul comunităţii locale (deţinători de exploataţie înregistrată pe raza U.A.T. Corni, judeţul Galati şi/sau Organizaţii/Asociaţii locale ale crescătorilor de animale, legal constituite tot din cadrul comunităţilor locale.

  1. Vor fi admişi la şedinţa publică de atribuire directă doar crescătorii de animale persoane fizice şi juridice care vor depune la Registratura Primăriei Corni dosarul de participare la închiriere, până la data şi ora stabilite de către Primăria comunei Corni şi anunţate prin Anunţ public cu respectarea legislaţiei în vigoare. Dosarul de participare la închiriere va conţine următoarele documente:
  2. Pentru crescătorii de animale:
  3. solicitare înscriere la închiriere ce include o declaraţie privind numărul de animale înscrise în registrul agricol, cu solicitarea precisă a suprafeţei - formular anexă la caietul de sarcini
  4. o declaraţie pe propria răspundere privind respectarea prevederilor de protecţie a mediului - formular anexă .
  5. declaraţie pe propria răspundere că nu va suprapăşuna - declaraţie scrisă .
  6. declaraţie de imparţialitate - formular anexă .
  7. declaraţie de eligibilitate - formular anexă .
  8. copie după actul de identitate
  9. dovada că animalele pentru care se solicită păşune sunt înscrise în RNE şi registrul Agricol din cadrul Primăriei Corni(dacă e cazul) - adeverinţă primărie şi medic veterinar.
  10. certificat fiscal din care să rezulte faptul că solicitantul nu are datorii neachitate faţă de bugetul local
  11. o declaraţie pe proprie răspundere privind alte contracte de închiriere/concesiune/arendă, comodat pentru suprafeţe de păşuni deţinute pe raza altor unităţi administrativ - teritoriale şi numărul de animale aferent acestora
  12. dovada achitării contravalorii documentaţiei de licitaţie de 0 lei şi a garanţiei de participare 10% din valoarea minimă /ha (care se restituie necâştigătorilor).
  13. u vor fi admişi la închiriere participanţi care:
  14. se află în procedura reorganizării judiciare, insolvenţă sau a falimentului;
  15. dosarul de participare la închiriere este incomplet;
  16. prezintă unul din certificatele solicitate în afara termenului de valabilitate;
  17. au datorii faţă de bugetul local înscrise în certificatul fiscal;
  18. nu au exploataţia sau animalele înscrise în RNE.
  19. CONDITII OBLIGATORII PRIVIND EXPLOATAREA ÎNCHIRIERII
    1. Destinaţia: organizare păşunat pe specii de animale: bovine, caprine,ovine;
    2. Nerespectarea acestei prevederi dă dreptul locatorului sa rezilieze unilateral contractul de închiriere, după o preavizare de 30 zile.
    3. Locatarul are obligaţia sa asigure exploatarea prin păşunat, eficace în regim de continuitate şi de permanenta a terenului ce face obiectul închirierii. In acest scop el trebuie sa respecte încărcătura de animale/ha impusă prin Amenajamentul pastoral Cori, prezentând in acest sens în fiecare an, o declaraţie pe propria răspundere privind efectivul anual de animale scoase la păşunat, declaraţie ce va fi depusa la registratura Primăriei Corni până cel târziu în data de 1 aprilie a anului respectiv. Daca din datele prezentate în declaraţie reiese că nu este respectată încărcătura minimă impusă, pentru lotul respectiv şi dacă nu se respectă data maximă de depunere a declaraţiei, atunci contractul se reziliază de drept.
    4. De asemenea locatarul va respecta toate legile în vigoare cu privire la obiectul închirierii şi va ţine cont de Strategia privind organizarea activităţii de îmbunătăţire şi exploatare a pajiştilor la nivel naţional, pe termen mediu si lung, aprobată prin Ordinul Ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor si al Ministrului administraţiei publice nr. 226/235/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
    5. Locatarul va efectua anual conform cu prevederile obligatorii din Amenajamentul pastoral, lucrări de fertilizare cu îngrăşăminte organice, acestea exercitând un efect ameliorativ asupra însuşirilor fizice, chimice si trofice ale solului. O metodă simplă, deosebit de eficientă şi foarte economică este fertilizarea prin târlire, conform Amenajamentului pastoral. Desemenea va executa următoarele lucrări prevăzute în amenajamentul pastoral al comunei Corni, combaterea buruienilor şi a plantelor neconsumate prin cosiri repetate; distrugerea muşuroaielor si nivelarea acestora; curăţarea pajiştei de pietre , cioate, gunoaie; fertilizare; taierea arboretului nedorit si inlaturarea vegetatiei arbustive.
    6. Odată cu semnarea contractului, locatarul are obligaţia sa respecte toate prevederile si procedurile ce decurg din legislaţia privind protecţia mediului.
    7. înainte de ieşirea la păşunat se va face controlul sanitar - veterinar al animalelor prin certificatele eliberate de circumscripţia sanitar - veterinară.
    8. Locatarul are obligaţia sa anunţe circumscripţia sanitar - veterinară si Primăria Corni, în termen de 48 ore, în cazul îmbolnăvirii animalelor, apariţia unor boli infectocontagioase sau a mortalităţii animalelor.
    9. Locatarul este obligat sa plătească anual chiria şi taxa pe terenul care face obiectul contractului de închiriere conform Codului fiscal si a Hotărârii Consiliului Local Corni, privind stabilirea taxelor si impozitelor locale.
    10. Locatarul nu poate subînchiria sau cesiona, în tot sau în parte, terenul şi lucrările ce fac obiectul contractului de închiriere.
    11. Locatarul este obligat sa întrebuinţeze bunul imobil - terenul - potrivit destinaţiei sale -

păşune.

  1. Locatorul are dreptul ca prin împuterniciţii săi să controleze modul cum este folosit şi întreţinut de către locatar terenul închiriat şi să ia măsurile ce se impun în vederea unei bune întreţineri şi folosirii judicioase, potrivit destinaţiei stabilite in cadrul licitaţiei.
  2. Terenul închiriat va fi folosit în regim de continuitate şi permanenţă pentru scopul în care a fost închiriat, iar eventualele schimbări de destinaţie sunt interzise
  3. La încetarea contractului de închiriere prin ajungere la termen ori prin oricare altă clauză de încetare stipulată prin Contractul de închiriere, locatarul este obligat să restituie locatorului, în deplina proprietate, bunurile de retur in mod gratuit şi libere de orice sarcini, fără nici o pretenţie de despăgubire.
  4.  Obligaţiile si atribuţiile utilizatorului de păşune sunt descrise şi impuse prin Regulamentul de păşunat precum si prin Amenajamentul pastoral pentru pajiştile U.A.T. Corni, anexă la contractul de închiriere.
  5. NIVELUL MINIM AL CHIRIEI
    1. Chiria   pentru suprafeţele de pajişti ale comunei Corni supuse atribuirii prin închiriere este de 587 lei/hectar/an, pentru primul an de închiriere.
    2. Pentru anii fiscali următori, chiria se poate modifica prin Hotărâre a Consiliului local.
    3. Chiria anuală se va achita în lei, de către locatar ,conform HCL. Executarea cu întârziere a acestei obligaţii conduce la calculul penalităţilor de întârziere conform dispoziţiilor legale în vigoare. Daca până la sfârşitul anului nu se achită plata chiriei aferentă anului respectiv, contractul se va rezilia de drept fără alte formalităţi.
    4. Chiria obţinută va reprezenta venit la bugetul local.
  6. OBLIGAŢIILE PRIVIND PROTECŢIA MEDIULUI SI A PERSOANELOR
    1. Dejecţiile de la animale vor fi folosite în amestec cu apa pentru fertilizarea zonei de păşunat şi asigurare masa furajera.
    2. Se va asigura protecţia persoanelor care circulă în zonele închiriate, împotriva atacurilor animalelor din ferme.
  7.  CLAUZELE          REFERITOARE LA INCETAREA CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE
    1. Contractul de închiriere încetează la expirarea datei stabilite ca valabilitate a acestuia.
    2. In cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterala de către proprietar.
    3. In cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către locatar, prin reziliere de către locator, în termen de 30 zile de la notificare si predarea bunului închiriat liber de sarcini.
    4. Locatarul poate renunţa la închiriere din motive obiective, justificate.
    5. Rezilierea va opera pe deplin drept la expirarea perioadei de 30 zile de la notificare.
    6. La încetarea din orice cauza a contractului de închiriere, bunul care a făcut obiectul contractului va fi returnat proprietarului liber de sarcini.

 

 

Presedinte de ședință ,                                     Secretar,

Miron Doinița                                                   Alexandru Ionel

 

 

  

 

Anexa nr. 3

Regulamentul pentru închirierea pajiştilor aflate în proprietatea privată a U.A.T. Corni prin procedura de atribuire direct

CAPITOLUL I
 DISPOZIŢII GENERALE

ART. 1:

Prezentul Regulament stabileşte conţinutul privind organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire directă prin şedinţă publică a păşunilor aflate în proprietatea privată a U.A.T. Corni, precum şi cadrul general privind încheierea contractelor de închiriere de bunuri proprietate privată (suprafeţe de pajişti), în aplicarea prevederilor O.U.G. nr. 34/2013, modificată şi completată prin Legea 44/2018.

ART. 2. Atribuirea directă prin contract de închiriere are ca obiect suprafeţele de pajişte cât şi alte categorii de terenuri cu destinaţie de păşune ori fâneaţă aflate în proprietatea privată a U.A.T. Corni.

ART.3. Contractul de închiriere se încheie în conformitate cu legea română, indiferent de naţionalitatea sau de cetăţenia locatarului, pentru durata de 7 ani, conform O.U.G. nr. 34/2013 şi a normelor de aplicare a acesteia modificată şi completată prin Legea 44/2018.

ART. 4. (1) Se intocmeşte dosarul închirierii pentru fiecare contract atribuit şi se păstrează atâta timp cât contractul de închiriere produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 7 ani de la data finalizării contractului de închiriere.

(2) Dosarul închirierii trebuie sa cuprindă:

  1. Studiul de Oportunitate cu descrierea modalităţilor de închiriere, prin şedinţă publică de atribuire directă;
  2. Amenajamentul pastoral pentru pajistile U.A.T. Corni
  3. Hotărârea Consiliului Local al U.A.T. Corni de aprobare a închirierii
  4. Anunţurile referitoare la procedura de atribuire a contractului de închiriere şi dovada transmiterii acestora spre publicare;
  5. Caietul de sarcini;
  6. Procesul verbal de adjudecare a închirierii însoţite de documentele care au stat la baza acestei decizii (fişa solicitantului de atribuire directă prin şedinţă publică);
  7. Contestaţiile de anulare a procedurii de atribuire directă, dacă este cazul;
  8. Contractul de închiriere semnat, însoţit de schiţa de amplasare a pajiştii şi suprafaţa

alocată.

  1. Proces - verbal de predare - primire amplasament;

CAPITOLUL II

PROCEDURA ADMINISTRATIVĂ DE INŢIERE A ÎNCHIRIERII PRIN ATRIBUIRE DIRECTĂ

SECTIUNEA 1 Iniţiativa închirierii

ART. 5:

  1. Închirierea prin atribuire directă în şedinţă publică are loc ca urmare a solicitarii crescătorilor de animale membrii ai colectivităţii locale, persoane fizice sau juridice cu sediul social al exploataţiei pe raza U.A.T. Corni. De asemenea derivă şi din obligativitatea Primăriei Corni de a pune în aplicare prevederile Amenajamentului pastoral pentru pajiştile U.A.T. Corni.
  2. Iniţiativa închirierii prin atribuire directă are loc pe baza Studiului de oportunitate care cuprinde urmatoarele elemente:

 a) descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie închiriat;

  1. motivele de ordin economic, financiar, social şi de mediu, care justifică realizarea închirierii;

 c) nivelul minim al valorii chiriei;

d) procedura utilizată pentru atribuirea Contractului de închiriere atribuirea directă în şedinţă publică sau licitaţia cu strigare acolo unde este cazul;

 e) durata estimată a închiriere;

(3) Studiul de oportunitate se aprobă de către locator.

SECŢIUNEA a 2-a Procedura de atribuire prin atribuire directă

ART. 6

Se stabilesc urmatoarele proceduri de atribuire a contractelor de închiriere a păşuni conform cadrului legislativ:

  1. Atribuire directă

Extras din Legea 44/2018 privind modificarea şi completarea OG 34/2013-

(La articolul 9, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: Pentru punerea în valoare a pajiştilor aflate în domeniul privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor şi pentru folosirea eficientă a acestora, unităţile administrativ-teritoriale, prin primari, în conformitate cu hotărârile consiliilor locale, în baza cererilor crescătorilor de animale, persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în Registrul naţional al exploataţiilor, membri ai colectivităţii locale sau care au sediul social pe teritoriul localităţii respective, încheie contracte de închiriere prin atribuire directă, în condiţiile prevederilor Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, pentru suprafeţele de pajişti disponibile, proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie, pe o perioadă cuprinsă între 7 şi 10 ani. Suprafeţele de pajişti rămase nealocate se atribuie în condiţiile prevederilor alin. (1) crescătorilor de animale persoane fizice sau juridice având animalele înscrise în Registrul naţional al exploataţiilor

  1. Păşunea se va atribui direct pe localităţi şi pe specii de animale.

SECŢIUNEA a 3-a Documentaţia de atribuire prin şedinţă publică de atribuire

directă

ART. 7

  1. Caietul de sarcini se elaborează in conformitate cu prevederile
  2. OUG nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991;
  3. Ordinului nr. 226/235 din 28 martie 2003 pentru aprobarea Strategiei privind organizarea activităţii de îmbunătăţire si exploatare a pajistilor la nivel naţional, pe termen mediu si lung;
  4. Ordinului 407/2013 pentru aprobarea contractelor - cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor;
  5. Ordinului nr. 544/2013 privind metodologia de calcul al încărcăturii optime de animale pe hectar de pajiste;
  6. Hotararea nr. 1064/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor OUG nr. 34/2013 privind organizarea, admninistrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991;
  7. Legea 44/2018 privind modificarea şi completarea OG 34/2013
  8. Caietul de sarcini trebuie să cuprindă urmatoarele elementele:
  9. informatii generale privind obiectul închirierii
  10. scopul închirierii
  11. obiectul închirierii si condiţii privind încheierea contractului
  12. condiţii obligatorii privind exploatarea închirierii
  13. durata contractului de închiriere
  14. nivelul minim al valorii chiriei
  15. garanţia de participare este de 10% din pretul minim pe ha, care se restituie necâştigătorilor
  16. regimul bunurilor utilizate de locatar în derularea închirierii
  17. obligaţiile privind protecţia mediului şi a persoanelor
  18. clauzele referitoare la încetarea contractului de închiriere
  19. contravaloarea caietului de sarcini şi a documentaţiei pentru închiriere este de 0 lei.

SECŢIUNEA a 4-a Reguli privind anunţul de atribuire directă

ART. 8

  1. Se întocmeşte anunţul atribuire directă, după aprobarea documentaţiei de închiriere prin şedinţă publică de atribuire directă de către locator. Anunţul va fi publicat în presa scrisă judeţeană şi locală, precum şi pe site-ul Primăriei Corni, judeţul Galati.
  2. Anunţul de atribuire directă va cuprinde urmatoarele elementele:
  3. Informaţii generale privind locatorul
  4. Informaţii generale privind obiectul închirierii

2.1 Procedura aplicată

  1. Informaţii privind documentaţia de închiriere;
    1. Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de închiriere
    2. Denumirea şi adresa compartimentului din cadrul locatorului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de închiriere
    3. Costul si condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar
  2. Informaţii privind cererile de înscriere:

4.1. Data limită de depunere a cererile de înscriere la şedinţa publică de atribuire directă

  1. Data si locul la care se va desfăsura sedinţa publică de atribuire directă
  2. Denumirea instanţei competente în soluţionarea litigiilor

SECŢIUNEA a 5-a ORGANIZATORUL ÎNCHIRIERII PRIN ATRIBUIRE DIRECTĂ

Primăria Corni, cu sediul în localitatea Corni, judeţul Galati

SECTIUNEA a 6-a DATA ORGANIZĂRII InChIRIERII PRIN ATRIBUIRE DIRECTĂ

Atribuirea directă se va organiza în termen de 13 zile calendaristice de la data apariţiei anunţului într-un ziar cunoscut în zonă, precum şi pe site-ul şi la sediul Primăriei Corni, judeţul Galati.

SECTIUNEA a 7-a CLAUZE FINANCIARE

Atribuirea directă se va realiza la suma de: preţul minim lei/ha/an

Contractul de închiriere va fi încheiat la valoarea de pornire a şedinţei publice de atribuire directă în cazul în care valoarea este acceptată de crescătorul de animale solicitant.

CLAUZE DE PROPORŢIONALITATE INTRE SUPRAFAŢA DE PAJIŞTI ŞI NUMĂRUL DE ANIMALE din RnE/2019 al U.A.T. CORNI

Conform cu impunerile Legii 44/2018 privind modificarea şi completarea OG 34/2013- articolul 9, alineatul (2), atribuirea suprafeţelor de pajişte se realizează prin atribuire directă în funcţie de suprafeţele de pajişti disponibile şi proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie. Suprafeţele de pajişti se pot atribui direct proporţional cu efectivele de animale, cu respectarea încărcăturii minime şi a încărcăturii optime, stabilite conform amenajamentului pastoral şi prevederilor legale în vigoare.

CAPITOLUL III

DESFĂŞURAREA PROCEDURII DE ATRIBUIRE DIRECTA IN VEDEREA INCHIRERII SUPRAFEŢELOR DE PĂŞUNE

SECTIUNEA a 1-a ATRIBUIREA DIRECTĂ prin şedinţă publică

Art. 9 Organizarea atribuirii directe prin şedinţă publică

Şedinţa publică pentru Atribuirea directă a suprafeţelor de pajişti disponibile se va organiza în termen de 13 zile calendaristice de la data apariţiei anunţului în presă, pe site-ul Primăriei Corni şi la sediul Primăriei Corni, judeţul Galati.

In primele 10 zile de la apariţia anunţului privind data de şedinţă publică se primesc cererile de participare la atribuirea directă. In următoarea zi (ziua calendaristică 11) Comisia de atribuire directă, evaluare şi licitaţie va evalua cererile depuse şi va afişa Procesul verbal de constatare a îndeplinirii calităţii de participant la atribuirea directă. In următoarea zi (ziua calendaristică 12) se primesc şi se soluţionează eventualele contestaţii legate de îndeplinirea calităţii de participant la atribuirea directă şi se afişează rezultatul soluţionării contestaţiilor.

La data şi ora ce se va stabilită prin anunţ pentru şedinţa publică de atribuire directă vor fi prezenţi membrii Comisiei de atribuire directă evaluare şi licitaţie, cât şi crescătorii de animale

persoane fizice şi juridice validaţi să participe la atribuirea directă care vor avea asupra lor documente doveditoare a achitării taxelor de participare.

Asociaţiile participante la atribuirea directă vor fi reprezentate de către preşedinţii acestora sau de către un împuternicit cu delegaţie specială, persoanele juridice vor fi reprezentate de către administratorul firmei sau împuternicitul acestuia prin delegaţie specială;

Eventualele obiecţiuni legate de modul de organizare vor fi formulate înainte de deschiderea şedinţei publice de atribuire directă şi vor fi soluţionate pe loc.

Comisia de atribuire directă, evaluare şi licitaţie va verifica îndeplinirea calităţii de participant şi va încheia un proces - verbal al şedinţei publice de atribuire directă, precizând participanţii admişi şi respinşi şi motivele care au stat la baza respingerii.

La atribuirea directă vor putea participa doar crescătorii de animale persoane fizice ori juridice declaraţi admişi şi care au solicitat suprafeţele de pajişti în mod clar în cererea de atribuire.

Comisia de atribuire directă evaluare şi licitaţie va trece la atribuirea directă anunţând suprafaţa cadastrală, destinaţia de păsunat bovine sau caprine după caz cât şi preţul de închiriere stabilit prin Caietul de sarcini. Dacă suprafaţa de păşune este solicitată de un singur crescător de animale persoană fizică sau juridică deţinător al categoriei de animale pentru care este destinaţă pajiştea respectivă acesta este declarat câştigător.

În cazul în care pentru o suprafaţă sunt cel puţin doi solicitanţi, când solicită suprafeţe mai mari decât se cuvine proporţional cu numărul de animale ori din oricare alt motiv care împiedică atribuirea directă comisia va declara suprafeţele respective calificate pentru închirierea prin licitaţie publică cu strigare.

Modul de desfăşurare a atribuirii directe se va menţiona în procesul-verbal al şedinţei.

Procesul-verbal al şedinţei va fi semnat de către membrii Comisiei de atribuire directă, evaluare şi licitaţie cât şi de către participanţii la atribuire. La cerere se va înmâna câte o copie şi participanţilor;

Contestaţiile formulate cu privire la modul de desfăşurare a atribuirii directe se depun la registratura Primăriei Corni, în termen de 24 de ore de la data atribuirii directe şi vor fi soluţionate în termen de 24 de ore. Contestaţiile vor fi motivate în drept şi în fapt arătându-se probele pe care le administrează şi motivele de drept pe care se întemeiază.

Comisia de atribuire directă, evaluare şi licitaţie va preciza în încheierea procesului-verbal crescătorul de animale persoană fizică ori juridică câştigător; suma cu care s-a atribuit direct suprafaţa; cât şi identificarea cadastrală a suprafeţei adjudecate.

Participantul la şedinţa de atribuire directă declarat câştigător are obligaţia ca în termen de 5 zile lucrătoare, să se prezinte la sediul Primăriei Corni, în vederea încheierii contractului de închiriere. Contractul de închiriere cu solicitantul câştigător se va încheia cu respectarea contractului -cadru, care face parte din documentaţia de atribuire.

SECŢIUNEA a 2-a

Art. 10. Comisia de atribuire directă, evaluare şi licitaţie.

Comisia de atribuire directă, evaluare şi licitaţie este alcătuită dintr-un număr de minim 3 membri şi un secretar. Fiecăruia dintre membrii comisiei i se va desemna un supleant.

Comisia este alcătuită din reprezentanţi ai consiliului local şi ai aparatului de specialitate al Primarului, numiţi în acest scop prin hotărâre a consiliului local/dispoziţie a primarului comunei Corni. Preşedintele şi secretarul comisiei sunt numiţi de locator la data constituirii comisie. Secretarul comisiei nu are drept de vot. În comisie poate fi cooptat şi un consultant, fără drept de vot, care va sprijini comisia în luarea deciziilor.

Fiecare dintre membrii comisiei beneficiază de câte un vot.

Deciziile comisiei de evaluare se adoptă cu votul majorităţii membrilor.

ART. 11

Membrii Comisiei de atribuire directă, evaluare şi licitaţie, supleanţii acestei comisii de asemenea trebuie să respecte regulile privind conflictul de interese, astfel:

  1. Pe parcursul aplicării procedurii de atribuire locatorul are obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a evita situaţiile de natură să determine apariţia unui conflict de interese si/sau manifestarea concurenţei neloiale.
  2. Nu au dreptul să fie implicate în procesul de atribuire directă următoarele persoane:
  3. soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu solicitantul, persoană fizică;
  4. soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre solicitanţii, persoane juridice;
  5. persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre solicitanţi sau persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre solicitanţi;

Membrii comisiei de atribuire directă evaluare şi licitaţie cât şi supleanţii sunt obligaţi să dea o declaraţie de compatibilitate, imparţialitate si confidenţialitate pe propria răspundere, după termenul limită de depunere a cererilor de înscriere la atribuirea directă, care se va păstra alături de dosarul închirierii.

  1. În caz de incompatibilitate, presedintele Comisiei de atribuire directă, evaluare şi licitaţie îl va sesiza de îndată pe locator despre existenta stării de incompatibilitate si va propune înlocuirea persoanei incompatibile, cu unul dintre membrii supleanţi.

ART. 12

Supleanţii participă la sedinţele Comisiei de atribuire directă evaluare şi licitaţie numai în situaţia în care membrii acesteia se află în imposibilitate de participare datorită unui caz de incompatibilitate, caz fortuit sau forţei majore.

ART. 13

Atribuţiile Comisiei de atribuire directă evaluare şi licitaţie sunt:

  1. analiza cererilor şi a documentelor depuse de către solicitanţi la atribuirea directă împărţind suprafeţele de pajişti după cererea acestora şi proporţional cu efectivele de animale pe care aceştia le deţin;
  2. întocmirea fişei solicitantului cuprinzând cererea acestuia;
  3. întocmirea proceselor-verbale după atribuire directă;
  4. la constatarea că o suprafaţă de pajişte este solicitată de către doi sau mai mulţi crescători de animale, când aceştia solicită suprafeţe mai mari decât se cuvine proporţional cu numărul de animale ori în orice fel de litigiu care nu permite atribuirea directă declară suprafeţele respective calificate pentru licitaţie publică cu strigare în vederea închirierii.
  5. întocmeşte balanţa suprafeţelor de pajişte atribuite direct, cât şi a suprafeţelor rămase disponibile pentru care se va organiza licitaţia erson cu strigare în vederea închirierii.

ART. 14

  1. Comisia de atribuire , evaluare şi licitaţie este legal întrunită numai în prezenţa tuturor membrilor.
  2. Comisia de atribuire erson, evaluare şi licitaţie adoptă decizii în mod autonom, numai pe baza documentaţiei de licitaţie şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

SECŢIUNEA a 3-a

Art.15. Comisia de soluţionare a contestaţiilor

Comisia de soluţionare a contestaţiilor este alcătuită dintr-un număr impar de membri.

Fiecăruia dintre membrii comisiei de solutionare a contestaţiilor i se poate desemna un supleant.

Comisia de soluţionare a contestaţiilor este alcătuită, din reprezentanţi ai Consiliului local şi ai aparatului de specialitate al Primarului.

Componenţa comisiei de soluţionare a contestaţiilor, membrii acesteia, precum şi supleanţii lor sunt numiţi prin dispoziţia primarului.

Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor este numit de locator dintre reprezentanţii comisiei.

Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor este numit de locator dintre membrii comisiei.

Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor se adoptă cu votul majorităţii membrilor.

Membrii comisiei de solutionare a contestatiei nu au dreptul de a participa la soluţionarea unei contestaţii dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute mai jos, sub sancţiunea nulităţii deciziei pronunţate:

  1. dacă acestia, au vreun interes în soluţionarea contestaţiei sau când sunt soţi, rude sau afini până la al patrulea grad ersonae cu vreuna dintre părţi;
  2. dacă s-au pronunţat public în legătură cu contestaţia pe care o soluţionează;
  3. dacă se constată că au primit de la una dintre părţi bunuri persoane sau promisiuni de bunuri ersonae ori altfel de avantaje.

În exercitarea atribuţiilor sale, comisia de solutionare a contestatiilor adoptă decizii in conformitate cu legislatia in vigoare.

CAPITOLUL IV

TRECEREA LA PROCEDURA DE ÎNCHIRIERE PRIN LICITAŢIE PUBLICA CU

STRIGARE

Procedura de închiriere a suprafeţelor de pajişti ale U.A.T. Corni prin licitaţie publică cu strigare se

 

va adopta în următoarele situaţii:

  1. dacă solicitantul declarat câştigător prin şedinţa de atribuire directă nu s-a prezentat în termen de 5 zile lucrătoare pentru încheierea contractului de închiriere;
  2. când se constată că o suprafaţă de pajişte este solicitată de către doi sau mai mulţi crescători de animale;
  3. este exclus de la licitaţia publică cu strigare solicitantul desemnat câştigător prin atribuire directă şi care s-a aflat în situaţa de la pct. a);
  4. dacă şi după încheierea licitaţiei publice cu strigare se constată că au rămas suprafeţe de pajişte neînchiriate.

 

Presedinte de ședință ,                                          Secretar,

Miron Doinița                                                        Alexandru Ione



Regulamentul de păşunat
 CAPITOLUL I -Principii generale

Art. 1. - (1) Regulamentul de păşunat reprezintă actul administrativ prin care se gestionează pajiştile permanente de pe teritoriul comunei.

(2) Prevederile prezentului regulament stabilesc drepturile şi obligaţiile deţinătorilor de animale, regimul de păşunat precum şi regulile de exploatare a pajiştilor şi a păşunilor de pe teritoriul comunei Corni.

Art. 2. - Regulamentul stabileşte obligaţiile deţinătorilor de animale, persoane fizice şi juridice care au domiciliul sau reşedinţa în comuna Corni, privind înregistrarea animalelor deţinute în gospodărie în Registrul Naţional al Exploataţilor şi la registrul agricol din cadrul Compartimentului registru agricol, din aparatul de specialitate al primarului comunei, precum şi alte drepturi şi obligaţii legate de deţinerea animalelor.

CAPITOLUL II - Organizarea păşunatului

Art. 3. - Păşunatul se execută organizat, pe terenurile evidenţiate ca pajişte permanentă, în baza unui contract de închiriere, al cărui model este prevăzut în Anexa.

Art. 4. - (1) Se stabileşte termenul de păşunat pe pajiştile permanente în condiţii favorabile de anotimp, de la 1 mai până la 31 octombrie.

(2) În caz de necesitate se poate modifica termenul de păşunat prin hotărârea Consiliului

Local.

Art. 5. - Păşunatul de primăvară şi de toamnă se va desfăşura până la 1 mai, respectiv după 1 octombrie pe terenurile proprii ale deţinătorilor de animale.

Art. 6. - Părăsirea locului desemnat pentru păşunat este interzisă înainte de termenele stabilite, cu excepţia cazului în care datorită secetei, pe trupul de pajişte permanentă stabilită în contract, se manifestă lipsa de apă şi de hrană.

Art. 7. - Este interzis păşunatul pe toată durata anului pe terenurile care nu sunt evidenţiate ca pajişti permanente.

Art. 8. - Păşunatul se efectuează pe pajiştile permanente aflate în proprietatea privată a Comunei Corni, pe baza unui contract de închiriere între locatari şi Comuna Corni. Păşunatul poate fi efectuat şi pe terenurile persoanelor fizice, în condiţiile stabilite de părţi.

Art. 9. - Pe tot parcursul anului este interzis păşunatul în afara amplasamentului stabilit prin contractul de închiriere.

Art. 10. - Deţinătorii de bovine, ovine, caprine şi cabaline pot solicita pentru sezonul de păşunat terenuri din pajiştile permanente existente pe raza comunei Corni.

Art. 11. - Solicitarea închirierii se efectuează numai de către crescătorii de animale personae fizice / juridice având animalele înscrise în Registrul naţional al exploataţiilor.

CAPITOLUL III - Obligaţiile deţinătorilor de animale

Art. 12. - Deţinătorii de animale, personae fizice şi personae juridice, sunt obligaţi:

  1. să înregistreze efectivele de animale în registrul agricol;
  2. să actualizeze datele declarate în registrul agricol, în cazul în care s-a schimbat numărul efectivelor de animale;
  3. să înregistreze animalele în Registrul Naţional al Exploataţiilor;
  4. să se prezinte la medical veterinar concesionar, în vederea obţinerii avizelor sanitar- veterinare necesare, să efectueze examinarea animalelor, inclusiv cele de reproducţie;
  5. să conducă animalele la locurile de adunare stabilite şi să le predea paznicului;
  6. să efectueze păşunatul numai pe terenul stabilit la semnarea contractului de închiriere;
  7. să nu lase nesupravegheate animalele pe pajişte;
  8. să nu introducă pe pajişti specii de animale, altele decât cele stabilite prin contract;
  9. să nu introducă pe pajişti animale în afara perioadei de păşunat;
  10. să respecte obligaţiile asumate prin contractul de închiriere;
  11. să achite amenda în cazul în care animalul din proprietatea sa a fost găsit în afara terenului desemnat pentru păşunat, în interval de 48 ore.

CAPITOLUL IV - Obligaţiile locatarilor

Art. 13. - Locatarii sunt obligaţi:

  1. să încheie contractul de închiriere cu deţinătorul păşunii;


 

  1. să respecte întocmai prevederile referitoare la sezonul de păşunat şi amplasamentul de păşunat;
  2. să răspundă material pentru pagubele produse de animalele
  3. să efectueze lucrări de îmbunătăţiri pe trupurile de pajişte permanente primite în închiriere după cum urmează:

d.1. curăţirea suprafeţelor de pajişti permanente de mărăcini, arbuşti, pălămidă, buruieni, et d.2. nivelarea muşuroaielor:

d.3. strângerea pietrelor şi a resturilor vegetale de pe pajiştea închiriată;

d.4. întreţinerea căilor de acces către islazuri;

d.5 alte lucrări conform cerinţelor din amenajamentul pastoral

  1. să asigure integritatea terenurilor şi culturilor limitrofe pajiştii închiriate;
  2. să respecte normele privind protecţia împotriva incendiilor (evitarea oricărui risc de incendiu, anunţarea Serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţă);
  3. să respecte normele privind silvicultura;
  4. să respecte normele sanitar-veterinare (amenajarea carantinei pentru animalele bolnave, înştiinţarea în timp a medicului veterinar despre bolile ivite la animale);
  5. să respecte regulile şi normele de protecţia mediului.

CAPITOLUL V - Obligaţiile locatorului Art. 14. - Locatorul are următoarele obligaţii:

  1. să nu îl tulbure pe locatar în exerciţiul drepturilor rezultate din contractul de închiriere;
  2. să nu modifice în mod unilateral contractul de închiriere, în afară de cazurile prevăzute de lege;
  3. să notifice locatarului apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor sale;
  4. să constate şi să comunice locatorului orice atenţionare referitoare la nerespectarea clauzelor contractuale;
  5. să stabilească eventualele pagube survenite în urma păşunatului;
  6. să aplice sancţiuni împotriva celor care nu respectă prevederile prezentului Regulament.

CAPITOLUL VI - Sancţiuni şi contravenţii 

Art. 15. - Potrivit prezentului Regulament constituie contravenţie următoarele fapte:

  1. începerea păşunatului fără încheierea unui contract de închiriere cu proprietarul terenurilor;
  2. păşunatul pe terenurile neevidenţiate ca păşuni;
  3. nerespectarea amplasamentului stabilit pentru păşunat prin contractul de închiriere;
  4. nerespectarea perioadei de păşunat sau părăsirea amplasamentului stabilit înainte de data stabilită prin prezentul Regulament;
  5. lăsarea nesupravegheată a animalelor pe terenurile închiriate;
  6. păşunatul în timpul nopţii;
  7. deplasările neregulate de la o păşune la alta;
  8. acceptarea în turme a animalelor străine (din afara comunei) ;
  9. neprezentarea şi nedeclararea pentru identificarea, individualizarea şi înregistrarea animalelor;
  10. efectuarea păşunatului cu un efectiv mai mare sau mai mic, decât cel stabilit în contractul de închiriere.
  11. circulatia pe pajişti cu orice alte mijloace de transport, inclusive cu atelaje, altele decât cele folosite pentru activităţi agricole de către cel care utilizează pajiştea, cu exceptia circulatiei cu orice mijloace de transport în situaţii de urgenţă generate de calamităţi, accidente de orice natură;

Art. 16. - Faptele prevăzute la art. 15 se sancţionează cu amendă în condiţiile legii.

CAPITOLUL VII - Dispoziţii finale şi tranzitorii

Art. 17.- Prezentul Regulament poate fi modificat numai prin hotărâre a Consiliului Local al Comunei Corni.

 

 

Presedinte de ședință ,                                     Secretar,

Miron Doinița                                                   Alexandru Ionel

 

 

 

 

 

 

          Anexa nr. 5 la HCL nr. 30/11.04.2022

CONTRACT de închiriere pentru suprafeţele de pajişti aflate în domeniul privat al

comunei Corni

Încheiat astăzi...................... 

  1. PĂRŢILE CONTRACTANTE:
  2. Între Comuna Corni,  judeţul Galati, telefon/fax: 0236330830, având codul de înregistrare fiscală 3437175, cont deschis la trezoreria Târgu Bujor reprezentată legal prin primarul comunei Mohoria Petrisor Lică, în calitate de LOCATOR, şi:

2.................................................................................... , cu exploataţia*) în

localitatea.................................................... , str................................................................ nr.................................... , bl.

......... , sc......... , et.......... , ap..... , judeţul................... , având CNP/CUI........... 

........................ , nr. Din Registrul naţional al exploataţiilor (RNE)............... /...................................................................................... 

.... /.................. , contul nr........................................................ , deschis la. 

.................................. , telefon................................. , fax.............................. ,

reprezentată prin............................................................................................................... 

.. .., cu funcţia de................................... , în calitate de LOCATAR,

*) În cazul formei asociative se completează de către reprezentantul legal al acesteia cu datele exploataţiilor membrilor formei asociative.

În temeiul prevederilor Codului civil precum şi ale Hotărârii Consiliului Local al

Comunei Corni nr. ____ din ______  2020, cu privire la închirierea pajiştilor aflate în

proprietatea privată a comunei Corni, judeţul Galati s-a încheiat prezentul contract de închiriere.

  1. OBIECTUL CONTRACTULUI
  2. Obiectul prezentului contract îl constituie închiriere pajiştii aflate în domeniul privat al

comunei CORNI pentru păşunatul unui număr de..... animale din specia................................................................... 

.., situată în blocul fizic/trupul de păşune.............. tarlaua................ , în suprafaţă de .

............. ha, (identificată) aşa cum rezultă din datele cadastrale...................................................................................................... 

şi din schiţa anexată care face parte din prezentul contract.

  1. Predarea-primirea obiectului închirierii se efectuează pe bază de proces-verbal în termen de 5 zile de la data semnării contractului, proces-verbal care devine anexă la contract.
  2. Categoriile de bunuri ce vor fi utilizate de locatar în derularea închirierii sunt următoarele:
  3. bunuri de retur care revin de plin drept, gratuit şi libere de orice sarcini locatorului la

expirarea contractului:.................................................................... ;

  1. bunuri de preluare care la expirarea contractului pot reveni locatarului în măsura în care

acesta din urmă îşi manifestă intenţia de a le prelua în schimbul plăţii unei compensaţii egale cu valoarea contabilă actualizată, conform caietului de sarcini:..................................................................................................... ;

  1. bunuri proprii care la expirarea contractului de închiriere rămân în proprietatea

locatarului:................................... 

  1. La încetarea contractului de închiriere din orice cauză, bunurile prevăzute la pct. 3. Lit.
  2. se vor repartiza potrivit destinaţiilor arătate la acest punct, locatarul fiind obligat să restituie, în deplină proprietate, liber de orice sarcină, bunul închiriat.
  3. Obiectivele locatorului sunt:
  4. menţinerea suprafeţei de pajişte;
  5. realizarea păşunatului raţional pe grupe de animale şi pe tarlale, cu scopul menţinerii calităţii covorului vegetal;
  6. creşterea producţiei de masă verde pe hectar de pajişte.


 

  1. DURATA CONTRACTULUI
  2. Durata închirierii este de 7 ani începând cu data semnării prezentului contract, cu respectarea perioadei de păşunat, respectiv 1 mai -31 octombrie a fiecărui an.
  3. Contractul de închiriere poate fi prelungit prin act adiţional, pentru încă 3 ani, ţinând cont de respectarea clauzelor contractuale, valoarea investiţiilor efectuate de către locatar pe pajişte şi altele asemenea, cu condiţia ca prin prelungire să nu se depăşească termenul maxim de 10 ani prevăzut la art. 9 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 86/2014, cu modificările ulterioare.
  4. PREŢUL ÎNCHIRIERII
  5. Preţul închirierii este de_______ lei/ha/an, fără a depăşi valoarea masei verzi pe

hectar calculată în funcţie de preţul mediu stabilit de consiliul judeţean.

  1. Suma anuală prevăzută la pct. 1 va fi plătită prin ordin de plată în contul comunei Corni, deschis la Trezoreria Târgu Bujor, sau în numerar la casieria unităţii administrativ teritoriale.
  2. Semnarea prezentului contract este condiţionată de plata integrală a chiriei pentru primul an.
  3. Neplata chiriei anuale până la data de 1 mai a fiecărui an conduce la rezilierea contractului.
  4. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
  5. Drepturile locatarului:

a) să exploateze în mod direct, pe riscul şi pe răspunderea sa, pajiştile care fac obiectul contractului de închiriere.

  1. Drepturile locatorului:
  2. să inspecteze suprafeţele de pajişti închiriate, verificând respectarea obligaţiilor asumate de locator;
  3. să predea pajiştea locatarului, indicându-i limitele, precum şi inventarul existent pe bază de process-verbal;
  4. să solicite utilizatorului situaţia lucrărilor de îmbunătăţiri realizate pe suprafaţa de pajişte închiriată;
  5. să îşi dea acordul de principiu pentru lucrările ce urmează a fi executate de locatar pe

pajişte;

  1. să participe la recepţionarea lucrărilor executate de către locatar pe pajişte şi să confirme prin semnătură executarea acestora.
  2. Obligaţiile locatarului:
  3. să asigure exploatarea eficace în regim de continuitate şi de permanenţă a pajiştilor ce fac obiectul prezentului contract;
  4. să nu subînchirieze bunurile care fac obiectul prezentului contract; Subînchirierea totală sau parţială este interzisă, sub sancţiunea nulităţii absolute
  5. să plătească chiria la termenul stabilit ;
  6. să respecte cel puţin încărcătura minimă de 0,3 UVM/ha în toate zilele perioadei de păşunat;
  7. să comunice în scris primăriei, în termen de 5 zile de la vânzarea animalelor sau a unora dintre acestea, în vederea verificării respectării încărcăturii minime de 0,3 UVM/ha în toate zilele perioadei de păşunat;
  8. să păşuneze animalele exclusiv pe terenul închiriat;
  9. să practice un păşunat raţional pe grupe de animale şi pe tarlale;
  10. să introducă animalele la păşunat numai în perioada de păşunat stabilită;
  11. să nu introducă animalele la păşunat în cazul excesului de umiditate a pajiştii;
  12. să realizeze pe cheltuiala sa lucrări de eliminare a vegetaţiei nefolositoare şi a excesului de apă, de fertilizare, anual;
  13. să respecte bunele condiţii agricole şi de mediu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
  14. să restituie locatorului, în deplină proprietate, bunurile de retur, în mod gratuit şi libere de orice sarcini, la încetarea contractului de închiriere prin ajungere la termen;
  15. să restituie locatorului suprafaţa de pajişte ce face obiectul prezentului contract în condiţii cel puţin egale cu cele de la momentul încheierii contractului.
  16. să respecte obligaţiile prevăzute în Regulamentul de păşunat aprobat prin hotărâre a Consiliului local al comunei.
  17. Obligaţiile locatorului:
  18. să nu îl tulbure pe locatar în exerciţiul drepturilor rezultate din prezentul contract de închiriere;
  19. să nu modifice în mod unilateral contractul de închiriere, în afară de cazurile prevăzute expres de lege;
  20. să notifice locatarului apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere drepturilor locatarului;
  21. să constate şi să comunice locatarului orice atenţionare referitoare la nerespectarea clauzelor prezentului contract.
  22. să stabilească eventualele pagube survenite în urma păşunatului;
  23. să aplice sancţiuni împotriva celor care nu respectă prevederile prezentului Regulament.
  24. CLAUZE CONTRACTUALE referitoare la responsabilităţile de mediu:

Locatarul răspunde de respectarea tuturor prevederilor şi normelor legale privind protecţia

mediului, pe toată perioada derulării contractului de închiriere.

  1. RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ
  2. Nerespectarea de către părţile contractante a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract de închiriere atrage răspunderea contractuală a părţii în culpă.
  3. Pentru nerespectarea obligaţiilor prevăzute în prezentul contract părţile datorează penalităţi în limitele stabilite de legislaţia în vigoare. Dacă penalităţile nu acoperă paguba, se vor plăti daune.
  4. Forţa majoră exonerează părţile de răspundere.
  5. LITIGII
  6. Litigiile de orice fel ce vor decurge din exercitarea prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă. În cazul în care acest lucru este imposibil, vor fi rezolvate prin instanţele de judecată.
  7. Pe toată durata închirierii, cele două părţi se vor supune legislaţiei în vigoare.
  8. ÎNCETAREA CONTRACTULUI

Prezentul contract de închiriere încetează în următoarele situaţii:

  1. în cazul imposibilităţii obiective a locatarului de a-l exploata prin neasigurarea încărcăturii minime de animale;
  2. păşunatul altor animale decât cele înregistrate în RNE;
  3. la expirarea duratei stabilite în contractul de închiriere;
  4. în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către locator în baza documentelor oficiale, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina acestuia, în caz de dezacord fiind competentă instanţa de judecată;
  5. în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către locatar, prin reziliere de către locator, cu plata unei despăgubiri în sarcina locatarului;
  6. în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către locator, prin reziliere de către locatar, cu plata unei despăgubiri în sarcina locatorului;
  7. în cazul imposibilităţii obiective a locatarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri;
  8. neplata la termenele stabilite prin contract a chiriei şi a penalităţilor datorate;
  9. în cazul vânzării animalelor de către locatar;
  10. schimbarea destinaţiei terenului, folosirea pajiştii în alte scopuri decât cel pentru care a fost închiriat terenul;
  11. în cazul în care se constată faptul că pajiştea închiriată nu este folosită.
  12. FORŢA MAJORĂ
  13. Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător - total sau parţial - a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră, aşa cum este definită de lege.
  14. Apariţia şi încetarea cazului de forţă majoră se vor comunica celeilalte părţi în termen de 5 zile, prin telefon, fax, urmat de o notificare scrisă, cu confirmarea constatării evenimentelor de acest gen de către autorităţile competente. În caz de forţă majoră, comunicată şi constatată încondiţiile de mai sus, exercitarea obligaţiilor părţilor se decalează cu perioada corespunzătoare acesteia, cu menţiunea că nicuna dintre părţi nu va pretinde penalităţi sau despăgubiri.
  15. Dacă în termen de 3 zile de la producere , evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de drept a prezentului contract fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese.
  16. În cazul decesului locatarului, moştenitorii legali sau testamentari ai exploataţiei pot continua derularea contractului.
  17. NOTIFICĂRI
  18. În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzută/prevăzut în partea introductivă a prezentului contract.
  19. În cazul în care notificarea se face pe cale poştală, ea va fi transmisă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire (A.R.) şi se consideră primită de destinatar la data menţionată de oficiul poştal.
  20. Dacă notificarea se trimite prin fax, ea se consideră primită în prima zi lucrătoare după cea în care a fost expediată.
  21. Notificările verbale nu se iau în considerare de niciuna dintre părţi dacă nu sunt confirmate prin intermediul uneia dintre modalităţile prevăzute la alineatele precedente.
  22. DISPOZIŢII FINALE
  23. Prezentul contract poate fi modificat şi adaptat cu legislaţia în vigoare pe parcursul executării sale, cu acordul părţilor.
  24. Introducerea de clauze contractuale speciale, modificarea sau adaptarea prezentului contract se poate face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.
  25. Orice modificări legale ale prevederilor contractului de închiriere vor fi însuşite prin hotărâre a consiliului local.
  26. Prezentul contract împreună cu anexele sale, care fac parte integrantă din cuprinsul său, reprezintă voinţa părţilor.
  27. Prezentul contract a fost încheiat într-un număr de            exemplare, din care.......................................... ,

astăzi,............. , data semnării lui, la Primăria comunei CORNI.

LOCATOR:                                                               LOCATAR:

COMUNA CORNI

prin                                                                     Prenumele şi numele

MOHORIA PETRISOR LICĂ                                                                  _________________________ 

PRIMARUL COMUNEI CORNI                                             Administrator,

vizat de:                                                         _________________________ 

Secretarul general al comunei,

Alexandru Ionel

 


 

 

 


 

                                                                                                          Anexa nr.6

Anunţ privind închirierea păşunilor U.A.T. Corni, judeţul Galati prin procedura publică de atribuire directă sau licitaţie public cu strigare

U.A.T. Corni, judeţul Galti anunţă închirierea pentru o perioadă de 7 ani a suprafeţei

de... hectare păşuni în şedinţă public prin atribuire direct sau, după caz, licitaţie public cu

strigare.

Şedinţa publică pentru atribuirea directă va avea loc în data de___________________________________________________________ ora

_________ la sediul Primăriei Corni, localitatea Corni.

Înscrierile se fac la sediul Primăriei Corni în perioada______________ .

Se pot înscrie la şedinţa publică în vederea închirierii prin atribuire directă crescătorii de animale personae fizice ori juridice având animalele înscrise în RNE membri ai colectivităţii locale sau care au sediul social pe teritoriul localităţii Corni.

Suprafeţele de păşuni care nu se pot închiria prin atribuirea directă vor fi scoase la

licitaţie publică cu strigare în data de______________ ora_______ la sediul Primăriei

Corni, localitatea Corni.

Înscrierile se fac la sediul Primăriei Corni în perioada______________ .

Se pot înscrie la şedinţa publică în vederea închirierii prin licitaţie publică cu strigare crescătorii de animale personae fizice ori juridice având animalele înscrise în RNE.

Condiţiile de înscriere cât şi taxele aferente sunt prevăzute în documentaţia de atribuire ce poate fi pusă la dispoziţia persoanelor interesate la registratura Primăriei Corni din comuna Corni, jud.Galati, telefon 0236330830 - cost 100 lei - începând cu data de

Formular Cerere participare la procedură de atribuire

CĂTRE,

PRIMĂRIA COMUNEI COORNI, JUDEŢUL GALATI

Subsemnatul________________________ , domiciliat în localitatea

___________________  , strada ____________________  nr.___________________ proprietar al

următoarelor animale:

  1. Bovine nr. capete_____ 
  2. Caprine nr. capete_______ 
  3. Ovine nr. capete_____ 
  4. Cabaline nr. capete______ 
  5. ______________________ 

6.

înscrise în RNE pe raza Comunei Corni/ a localităţii___________________________________________________  în

loc.________________  nr._____ , solicit închirierea lotului de păşune comunală

___________ în suprafaţă de__ ha, pentru păşunat cu animalele pe care le deţin.

Vă mulţumesc.

Data                                                                              Semnătura

OFERTANT_____________________ 

(denumirea/numele)

DECLARAŢIE

Privind eligibilitatea pentru închirierea lotului_________________ de păşune

din domeniul privat al comunei Corni

Subsemnatul(a)........................................................................... , în calitate

de ofertant la atribuirea directă/ licitaţia publică deschisă cu strigare, a lotului___________________________________________________________ 

de pasune din domeniul privat al comunei Corni, organizată de Primaria comunei Corni, sub sancţiunea excluderii din procedură şi a sancţiunilor legislaţiei penale privind falsul în declaratii, declar pe proprie răspundere că:

  • nu sunt în stare de faliment ca urmare a hotararii pronuntate de judecatorul sindic;
  • mi-am îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România (sau în ţara în care este stabilit);
  • in ultimii 5 ani nu am avut cazuri de indeplinire in mod defectuos a obligatiilor contractuale, din motive imputabile mie, nu am produs si nu sunt pe cale sa produc grave prejudicii partenerilor ;
  • nu am fost condamnat, în ultimii trei ani, prin hotărârea definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesională;
  • în ultimii 5 ani nu am fost condamnat prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti pentru participarea la activităţi ale unei organizaţii criminale, pentru corupţie, fraudă şi/ sau spălare de bani.
  • la prezenta procedură nu particip în două sau mai multe asocieri de operatori economici, nu depun candidatură/ofertă individuală şi o alta candidatură/ofertă comună, nu depun ofertă individuală, fiind nominalizat ca subcontractant în cadrul unei alte oferte.
  • informatiile prezentate autoritatii contractante in scopul demonstrarii indeplinirii criteriilor de calificare si selectie nu sunt false.

Subsemnatul declar că informaţiile furnizate sunt complete şi corecte în fiecare detaliu şi inteleg că autoritatea contractantă are dreptul de a solicita, în scopul verificării şi confirmării declaraţiilor orice documente doveditoare de care dispunem.

Numele, funcţia, ştampila şi semnătura reprezentantului legal................................... 

Data întocmirii

 

 

 

 


 

 

DECLARAŢIE

Subsemnata\ul................................................. , domiciliat în..................................................................... ,

str...................... , nr..... , având un efectiv de............................ ,înscrise în RNE pe

raza comunei Corni ,cunoscând prevederile art.326 din Codul penal, declar pe propria

răspundere că pe raza unor unităţi administrativ - teritoriale deţin următoarele contracte de închiriere/concesiune/arendă, comodat etc, după cum urmează:

- în comuna/or contractul de

aş/municipiu

 

localitatea

deţin

 

nr.

pentru suprafaţa de

ha,

cu un nr. de

capete

bovine/caprine/ovine,

cu valabilitate până la

data de

- în comuna/oraş/municipiu

 

localitatea

deţin

contractul de

 

nr.

pentru suprafaţa de

ha,

cu un nr. de

capete

bovine/caprine/ovine,

cu valabilitate până la

data de

- în comuna/oraş/municipiu

 

localitatea

deţin

contractul de

 

nr.

pentru suprafaţa de

ha,

cu un nr. de

capete

bovine/caprine/ovine,

cu valabilitate până la

data de

- în comuna/oraş/municipiu

 

localitatea

deţin

contractul de

 

nr.

pentru suprafaţa de

ha,

cu un nr. de

capete

bovine/caprine/ovine,

cu valabilitate până la

data de

 

 

Data                                                                              Semnătura

,

 

Subscrisa (denumirea ofertantului) ...

 

 

 

 

cu sediul in........................................ 

.., str......... 

 

.. nr.... 

.. , inregistrata

la Oficiul Registrului Comertului.......... 

.. sub nr.... 

... , CUI ....

 

..., reprezentata

 

 

prin......................... , in calitate de Ofertant la procedura de atribuire directa /licitaţia publică

deschisă cu strigare, a lotului __________  de pasune din domeniul privat al comunei

Corni, organizată de Primaria comunei Corni , sub sancţiunea excluderii din procedură şi a sancţiunilor aplicate faptei de fals în acte publice, declar pe proprie răspundere că:

  1. niciunul din membrii consiliului de administraţie/organului de conducere sau de

supervizare si/sau niciun actionar ori asociat al.........................  nu are calitatea de

soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu membrii comisiei de evaluare a ofertelor/comisiei de licitatie, enumerate in Anexa prezentei declaratii;

  1. niciunul din membrii consiliului de administraţie/organului de conducere sau de

supervizare si/sau niciun actionar ori asociat al .........................  nu se afla în relaţii

comerciale, cu membrii comisiei de evaluare a ofertelor/comisiei de licitatie, enumerate in Anexa prezentei declaratii;

Numele, funcţia, ştampila şi semnătura reprezentantului legal........................ 

Data întocmirii

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

PRIVIND RESPECTAREA MĂSURILOR DE PROTECŢIE A

MEDIULUI

Subsemnatul (a)....................................................... , reprezentant(ă) al(a)

...........................................................  (denumirea/numele şi sediul/adresa operatorului

economic), în calitate de ofertant la procedura de atribuire directă/ licitaţia publică deschisă cu

strigare, a lotului ____  de pasune din domeniul privat al comunei Corni, organizata de

Primaria comunei Corni, in data de ....... , ora ..... , cunoscând prevederile art.326 din

Codul penal, declar că la elaborarea ofertei am luat în considerare toate obligaţiile legale, precum şi cele prevăzute în documentatia de atribuire, respectiv în Amenajamentul pastoral al UAT Corni privitoare la protecţia mediului, obligaţii pe care mă oblig să le respect în totalitate pe întreaga durată contractuală .

Subsemnatul (a).......................................... , declar ca informaţiile furnizate sunt

complete şi corecte în fiecare detaliu şi înţeleg că autoritatea contractantă are dreptul de a solicita, în scopul verificării şi confirmării declaraţiilor, orice documente doveditoare de care dispun.

Numele, funcţia, ştampila şi semnătura reprezentantului legal........................ 

Data întocmirii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DECLARAŢIE

de compatibilitate, confidenţialitate si imparţialitate

Subsemnat/ul/a..................................................................... membru in

comisia de evaluare/ comisia de soluţionare a contestaţiilor pentru închirierea prin atribuire direct

sau prin licitaţie publică cu strigare a pajiştilor în suprafaţă de ha din patrimoniul privat

al comunei Corni, judeţul Galati, organizată de comuna Corni, prin Consiliul Local Corni, judeţul Galati, în temeiul O.U.G. nr. 34/2013 privind organizarea,administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, Normelor Metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 aprobate prin H.G. nr. 1064/11.12.2013, Ordinului nr. 544/21.06.2013 privind metodologia de calcul al încărcăturii optime de animale pe hectar de pajişte, Ordinului nr. 407/31.05.2013 pentru aprobarea contractelor - cadru de concesiune şi închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul public/privat al comunelor, oraşelor, respectiv al municipiilor declar pe propria răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, următoarele:

  1.  nu deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi/concurenţi/candidaţi sau subcontractanţi;
  2. nu fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi/concurenţi/candidaţi sau subcontractanţi;
  3. nu am calitatea de soţ/soţie, rudă sau afin, până la gradul al patrulea inclusiv, cu persoanele fizice sau persoanele care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi/candidaţi;
  4. nu am nici un interes de natură să afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a candidaturilor/ofertelor.

Totodată, mă angajez că voi păstra confidenţialitatea asupra conţinutului

ofertelor/candidaturilor, precum şi asupra altor informaţii prezentate de către operatorii economici/persoane fizice, a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale, precum şi asupra lucrărilor comisiei de evaluare/juriului.

Înţeleg că în cazul în care voi divulga aceste informaţii sunt pasibil de încălcarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013, a legislaţiei civile şi penale.

Membru în comisia de evaluare,

(semnătura )