Nr. 15 / 13.02.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind atestarea apartenenței la domeniul privat al comunei Cornu a unor imobile și alipirea acestora pentru crearea unui drum de utilitate privată

Inițiator proiect

Cornel NANU

Primarul comunei

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie sau produce efecte juridice din:

14 Februarie 2025

Hotărâre

România

România

Județul Prahova

Consiliul Local al comunei Cornu

Comuna Cornu

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 15 din 13.02.2025

privind atestarea apartenenței la domeniul privat al comunei Cornu a unor imobile și alipirea acestora pentru crearea unui drum de utilitate privată

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

a) art.120 alin. (1), art. 121 alin. (1) și alin. (2) și art.136 din Constituția României, republicată;

b) art. 3 și art. 4 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;

c) art. 552, art. 553 alin.(1), art.5 57 alin.(2) și (4)  și art. 879 alin. (1) și alin. (5) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) art. 98, art.105 alin.(1), art.129 alin.(1) și alin.(2) lit.c) combinate cu alin.(5) lit.d), raportate la cele ale art.155 cu alin.(1) lit.d), art.354, art.355, și art.357 din Codul administrativ aprobat prin  Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; 

e) art. 5 alin. (1)-(3), art. 13 alin .(15) lit.a), art. 25 și art. 41 alin. (52) din Legea cadastrului și publicității imobiliare nr.7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 

f) art. 127-130 și art.153 alin.(4) din Ordinul nr.600/2023 privind aprobarea Regulamentului de recepție și înscriere în evidențele de cadastru și carte funciară;

g) art. 2 lit. d) din Ordonanța Guvernului nr. 63/2002 privind atribuirea sau schimbarea de denumiri, aprobată prin Legea nr. 48/2003, cu modificările și completările ulterioare;

h) art. 1 alin. (2), art. 3 lit. b), art. 4 lit. a)  art. 8 alin. (1) lit. c) din Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

i) art. 3 lit. a), art.  6, art. 7 și art. 8 din Hotărârea de Guvern nr. 777/ 2016 privind  structura, organizarea  și  funcționarea Registrului  electronic național al  nomenclaturii   stradale,

Ținând cont de:

a) Hotărârea Consiliului Local nr. 23 din 20 aprilie 2021, privind aprobarea Regulamentului cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâre cu caracter normativ care se supun adoptării  Consiliului local al Comunei Cornu;

b) Hotărârea Consiliului Local nr. 36 din 23 iunie 2022 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al Comunei Cornu;

c) Hotărârea Consliului Local nr.50 din 30 mai 2023 privind actualizarea inventarului bunurilor care aparțin domeniului privat al comunei Cornu, ca urmare a finalizării cadastrului sistematic și atestarea aparatenenței la domeniul privat al comunei Cornu a unor imobile;

d) Hotărârea Consliului Local nr.97 din 27 noiembrie 2023 privind aprobarea documentației tehnico-economice Studiu de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Eficientizarea consumului de energie electrică la UAT Comuna Cornu, Județul Prahova prin instalarea de panouri solare fotovoltaice cu puterea de 380 KWp”;

e )Anexa elaborată de Comisia specială pentru inventarierea domeniului public și privat al comunei Cornu, constituită prin Dispoziția primarului comunei Cornu nr.134/17.12.2019, înregistrată sub nr.1570/6.02.2025,

Luând act de:

a) referatul de aprobare al primarului comunei Cornu, în calitatea sa de iniţiator, înregistrat sub nr. 1602/6.02.2025;

b) raportul de specialitate întocmit de Compartimentul de resort din cadrul Primăriei Cornu, înregistrat sub nr. 1603/6.02.2025;

c) avizul Comisiei de specialitate nr. 1 a Consiliului Local, comisia pentru pentru dezvoltare economică-socială, buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat al comunei, amenajarea teritoriului şi urbanism, agricultură, protecţia mediului, turism, gospodărire comunală, servicii publice, societăţi comerciale, cooperare interinstituţională pe plan intern şi extern,

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. g) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al comunei cornu

întrunit în a 7-a ședință ordinară a mandatului 2024 - 2028, adoptă prezenta hotărâre.

Art.1.- Se aprobă inventarierea și atestarea apartenenței la domeniul privat al comunei Cornu a imobilelor prevăzute în Anexa nr.1 la prezenta hotărâre. 

Art.2.- Se aprobă alipirea imobilelor cu nr. cadastrale 28559 și nr.24851, conform planului de amplasament și delimitare cu propunerea de alipire prevăzut în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre și schimbarea categoriei de folosință a acestora în drum.

Art.3.- (1) Se aprobă atribuirea denumirii Aleea Energiei drumului de acces identificat prin planul de amplasament și delimitare a imobilului prevăzut în Anexa nr.3 la prezenta hotărâre.

         (2) Nomenclatorul stradal al comunei Cornu aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al comunei Cornu nr.37 din 12 iunie 2018 privind atribuirea de denumiri străzilor de pe teritoriul administrativ al comunei Cornu și aprobarea Nomenlatorului stradal se completează cu o nouă poziție, cu denumirea Aleea Energiei în satul Cornu de Jos.

Art.4. - Anexele nr.1, nr.2 și nr.3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.5. - Pe baza prezentei hotărâri, primarul comunei Cornu este împuternicit să semneze actul de alipire al imobilelor prevăzute la art.1. în formă autentică și să procedeze la  efectuarea modificărilor corespunzătoare în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară.

Art.6.- După intrarea în vigoare a prevederilor prezentei hotărâri, se actualizează în mod corespunzător Inventarul bunurilor care aparţin domeniului privat al comunei Cornu.

Art.7. - Prezenta hotărâre se comunică în termenul prevăzut de lege, primarului comunei Cornu, prefectului județului Prahova și se aduce la cunoştinţă publică prin afişare la Monitorul Oficial al comunei Cornu pe pagina de internet  www.primariacornu.ro.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Nicoleta STOIAN

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL COMUNEI CORNU,

Daniela IANCU

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 15 / 13.02.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 7
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 13
2 Numărul consilierilor locali în funcție 13
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 12
4 Numărul voturilor „PENTRU” 12
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 1
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 15 / 13.02.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 13.02.2025
2 Comunicarea către primar 14.02.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 26.02.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 19.02.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează 14.02.2025
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu 14.02.2025