Art. 1. - (1) Se alege ca președinte de ședință pentru ședințele lunii martie 2025, domnul consilier local Nicolae SAVU.
(2) Se alege ca potențial președinte de ședință pentru pentru ședințele lunii martie 2025, domnul consilier local Nicolae TUDOR.
(3) În cazul în care președintele de ședință lipsește, potențialul președinte de ședință conduce ședința respectivă și exercită atribuțiile prevăzute de lege pentru președintele de ședință.
(4) În cazul în care nu vor fi convocate ședințe de consiliu în luna martie, mandatele consilierilor desemnați la alin.(1) și (2) se prelungesc și pentru ședințele lunii aprilie 2025.
Art. 2. - Președintele de ședință exercită următoarele atribuții principale:
a) conduce ședințele Consiliului Local;
b) supune votului consilierilor locali proiectele de hotărâri și anunță rezultatul votării, cu precizarea voturilor „pentru”, a celor „împotrivă” și a „abținerilor” numărate și evidențiate de secretarul general al comunei în procesul-verbal al ședinței;
c) semnează procesul-verbal al ședinței;
d) asigură menținerea ordinii, în condițiile regulamentului de organizare a consiliului local;
e) supune votului consilierilor locali orice problemă care intră în competența de soluționare a consiliului local;
f) aplică, dacă este cazul, sancțiunile prevăzute la art. 233 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ sau propune Consiliului Local aplicarea unor asemenea sancțiuni, după caz;
g) îndeplinește alte atribuții prevăzute de lege, de Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Local sau alte însărcinări date de către Consiliul Local.
Art.3. – Prezenta hotărâre se comunică în termenul prevăzut de lege, primarului comunei Cornu, prefectului județului Prahova și se publică în Monitorul Oficial al comunei Cornu pe pagina de internet www.primariacornu.ro.