ANEXA NR. 2 la proiectul de hotărâre nr. 12 din 15.02.2024

 

DOCUMENTAȚIE DE LICITAȚIE

 Pentru închirierea a  165,0875   ha pãşuni comunale proprietate publicã a comunei Costuleni

 

LISTA DOCUMENTAȚIEI DE LICITAȚIE 

 

 

 

Cap. I –Caietul de sarcini, 

 

Cap. II –Formular de ofertă, 

 

Cap. III –Instrucțiuni privind modul de elaborare și prezentare a ofertelor, 

 

Cap. IV –Informații detaliate și complete privind criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei câștigătoare, precum și ponderea lor, 

 

Cap. V –Instrucțiuni privind modul de utilizare a căilor de atac, 

 

Cap.VI –Informații referitoare la clauzele contractuale obligatorii,

 

 

 

 

CAP I

 

CAIET DE SARCINI

 

Pentru închirierea prin licitaţie publicã a suprafeţei de 165,0875  ha pãşuni comunale proprietate publicã a comunei Costuleni

 

 

Având în vedere prevederile art 9 alin 3 din OUG 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr 18/1991: “consiliile locale ale comunelor şi oraşelor , respective municipiilor vor dispune cu privire la iniţierea procedurii de concesionare/ închiriere  în baza hotãrârii consiliului local” 

Legislaţie relevantã:

OUG 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permenente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr 18/1991,

HG 1064/ 2013 privind Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor OUG 34/2013

Ordinul comun al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale şi ministrului dezvoltãrii regioane şi administraţiei publice nr 2051/2013 pentru aprobarea contractului cadru de închiriere a suprafeţelor de pajişti aflate în domeniul publi/privat al comunelor, oraşelor, respectiv municipiilor

OG 57/2019 privind Codul Administrativ

OG 42/2004 privind organizarea activitãţii veterinare

Regulamentul CE nr 1974/2006

 

 CAPITOLUL I. Datele de identificare ale titularului dreptului de proprietate 

 Prezentul Caiet de Sarcini s-a întocmit în vederea organizării unei licitații  având ca obiect închirierea  suprafeţei de 165,0875  ha pãşuni comunale proprietate publicã a comunei Costuleni. Organizatorul licitaţiei este UAT Comuna Costuleni, cu sediul în loc Costuleni, str Principală, nr 149, jud Iaşi, tele/fax 0232291600, e-mail: primariacostuleni@yahoo.com. Terenul este proprietate publică a Comunei Costuleni şi este administrat de aceasta. 

 

CAPITOLUL II. Descrierea bunului imobil care face obiectul închirierii 

   Terenurile pãşuni comunale se aflã în extravilanul comunei Costuleni, în satul Cozia, aparţin domeniului public al comunei Costuleni, situat astfel: 

Nr. lot

Adresa

Tarla şi parcelã

Nr cadastral

Suprafaţã ha

Preţ minim/ha/an

1

Sat Costuleni

T 66, P 1511/3

T66, P 1512/1/3

T66, P1512/1/7

T138/1, P1512/1/8

61165

61160

61161

61544

61545

61546

61547

61558

21,7794

2,0024

0,3199

0,1936

0,5861

0,8043

0,2259

0,2003

T:26,1119

400     lei

2

Sat Costuleni

T66, P1512/1/1

T138/1, P4082/1/1/171

61164

61167

25,0665

1,6994

T:26,7659

400     lei

3

Sat Costuleni

T65, P1503/1/3

T65, P1503/1/1

61152

61147

13,3606

3,8328

T:17,1834

400 lei

4

Sat Costuleni

T66, P1511/4

61163

12,1724

400 lei

5

Sat Cozia

T142/1, P4172/1/1

T142/1, P4168/1/1/1

62533

62554

8,9268

14,6823

T:23,6091

400 lei

6

Sat Hilita

T97, P2640/3/2

T97, P2640/1, 2640/2, 2640/3

T96/1, P2624/1/1, 2636/1/1, 2734/2, 2734/1/1

65705

65704

 

60297

0,9863

8,0750

 

6,2992

T: 15,3605

400 lei

7

Sat Hilita

T86/1, P2332, 2371/1

T86/1, P 2368, 2367, 2373, 2358/1, 2358/2, 2360, 2349/1

T84, P2298

60289

60288 (partial)

 

63160 (partial)

0,9018

9,00

 

0,2391

T:10,1409

400 lei

8

Sat Hilita

T82, 83, P 2296/1,2295/1/1,2284/1/1, 2293/1, 2283/1/1

T86/1, P 2368, 2367, 2373, 2358/1, 2358/2, 2360, 2349/1

 

65647

 

60288 (partial)

 

4,0304

 

6,0930

T: 10,1234

400 lei

9

Sat Covasna

T 167, P5039/1

60504

20,62

400 

 

CAPITOLUL III. Condițiile și regimul de exploatare a terenului închiriat 

  3.1. Pentru suprafaţa de pãşune care se închiriazã, locatarul are obligaţia realizãrii lucrãrilor de exploatare raţionalã şi întreţinere a acestor pãşuni, prin lucrãri de distrugere a muşuroaielor, curãţirea de pietre, mãrãcini şi de vegetaţie arbuştiferã nevaloroasã, combaterea buruienilor şi executarea lucrãrilor de desecare pentru eliminarea vegetaţiei hidrofile, precum şi alte lucrãri prevãzute în Regulamentul de pãşunat al comunei, astfel încât sã se asigure ridicarea potenţialului de producţie, accesul şi exploatarea respectivelor pãşuni în condiţii optime.Desfășurarea altor activitati decat cele prevazute in caietul de sarcini nu este permisă. 

 3.2.Desfăşurarea de către chiriaş a altor activităţi decât cele menţionate prin contract, fără acordul scris al locatorului/proprietarului, dă dreptul acestuia să considere contractul de închiriere reziliat. 3.3.De asemenea, locatarul are obligația să execute la timp și în bune condiții lucrările de întreținere ce îi incumbă, în vederea menținerii bunului imobil închiriat în starea în care l-a primit în momentul încheierii contractului. În cazul în care locatarul dorește să execute lucrări de amenajare suplimentară în spațiul închiriat, toate cheltuielile efectuate vor fi în sarcina sa, locatorul neputând fi obligat să suporte costul acestora. Orice modificare a terenului închiriat se face doar cu acordul proprietarului. 3.4. Locatarul va fi responsabil cu plata tuturor taxelor asupra proprietății. Taxa teren pe  care reprezintă sarcina fiscală a locatarilor se stabilește în condiții similare impozitului pe teren extravilan. Taxa va fi proporțională cu suprafața terenului închiriat și se plătește integral sau etapizat  de două ori pe an ,până la 31 martie şi cel târziu până la 30 septembrie .

3.5. Un ofertant poate depune oferta pentru unul sau pentru mai multe loturi, dar atribuirea contractului de închiriere se face numai dacã îndeplinesc condiţiile de calificare în conformitate cu caietul de sarcini , asigurându-se încãrcãtura de animale/ha deţinute în exploataţie de minim 0,3 UVM/ha pânã la încãrcãtura maxima de 1 UVM/ha pentru fiecare lot în parte, astfel încât unui ofertant I se pot atribui mai multe contracte astfel: - primul contract de închiriere se poate atribui unui ofertant, dacã îndeplineşte condiţiile de calificare în conformitate cu caietul de sarcini asigurându-se încãrcãtura de animale/ha deţinute în exploataţie de minim 0,3 UVM/ha pânã la încãrcãtura maxima de 1 UVM/ha; - aceluiaşi ofertant I se poate atribui şi cel de-al doilea contract, dacã îndeplineşte condiţiile de calificare în conformitate cu caietul de sarcini, dupã ce se asigurã încãrcãtura maxima de 1 UVM/ha pentru primul contract, asigurându-se o încãrcãturã de animale/ha deţinute în exploataţie pentru cel de-al doilea contract de minim 0,3 UVM/ha pânã la încãrcãtura maxima de 1 UVM/ha, şi aşa mai departe pentru urmãtoarele contracte, proporţional cu efectivele de animale deţinute în exploataţie.

 

 

3.6. Se vor încheia contracte distinct pentru fiecare lot în parte.

TABELUL DE CONVERSIE A ANIMALELOR ÎN UNITĂŢI DE VITE MARI

Conform Regulamentului (CE)nr 1974/2006

CATEGORIE

UVM

Tauri, vaci şi alte bovine de mai mult de doi ani

Bovine între 6 luni şi 2 ani

0,6

Bovine de mai puţin de 6 luni

0,4

Ovine

0,15

Caprine

0,15

Pentru a calcula încãrcãtura de animale necesar pe hectar se înmulţeşte numãrul de animale care pãşuneazã cu coeficientul prezentat în tabelul de mai sus, iar produsul se împarte la numãrul de hectare utilizate pentru pãşunat.

Este interzisã creşterea porcinelor, gãinilor ouãtoare şi a altor pãsãri de curte pe suprafaţa închiriatã pentru a evita degradarea terenului.

 

CAPITOLUL IV. Prețul minim de pornire al licitației, respectiv chiria minimă   

 4.1.Preţul de pornire al licitației este pentru teren este de 400 lei/ha/an.   

4.2.Pentru anii fiscali urmãtori, chiria se va indexa în funcţie de indicele de inflaţie aferent anului fiscal respectiv.

4.3.Taxa de închiriere anuala se va achita în lei de cãtre locatar.

4.4.Chiria pe fiecare lot va avea valoarea stabilită în urma licitaţiei şi va fi plătită de către chirias în două tranşe anuale astfel:

  • Transa I se va achita un procent de 30% din valoarea contractului  până în data de 31.03 a anului curent pentru anul în curs;
  • Transa a II – a se va achita un procent de 70% din valoarea contractului  pana in data de 30.09 a anului curent pentru anul în curs;  

 

4.5.Întârzierile la plata chirie se vor sancţiona cu penalitãţi de  0.1%/ zi de întârziere la suma datoratã.

4.6.În caz de întârziere mai mare de 3 luni la plata chiriei, contractul va fi reziliat de drept, fãrã alte formalitãţi.

4.7.Chiria obţinutã din închiriere va reprezenta venit la bugetul local.

 

 CAPITOLUL V. Criteriul de atribuire a contractului de închiriere 

  5.1.Criteriul de atribuire a contractului de închiriere sunt:

 a) cel mai mare nivel al chiriei-40%, 

b)capacitatea economico-financiară a ofertanților-20%, 

c) protecția mediului înconjurător-20%,

 d)condiții specifice impuse de natura bunului închiriat-20%.

5.2.Licitația se va desfășura după metoda licitației competitive și adjudecare la cel mai mare  preț oferit. 

 

 CAPITOLUL VI. Cerințele privind calificarea ofertanților

 Numărul de participanți este nelimitat.  Participarea la procedura de licitație  este permisă persoanelor fizice sau persoanelor juridice cu domiciliul stabil în comuna Costuleni, jud Iaşi,având animale înscrise în RNE , care îndeplinesc următoarele condiții 

-au plătit toate taxele privind participarea la licitație, inclusiv garanția de participare;

 - au depus oferta sau cererea de participare la licitație, împreună cu toate documentele solicitate în Documentația de Licitație, în termenele prevăzute în Documentația de Licitație;

 - au îndeplinit la zi toate obligațiile exigibile de plată a impozitelor, a taxelor și a contribuțiilor către bugetul consolidat al statului și către bugetul local,;

 - nu sunt în stare de insolvență, faliment sau lichidare. 

Nu are dreptul să participe la licitație persoana care a fost desemnată câștigătoare la o licitație publică anterioară privind bunurile statului sau ale unităților administrativ-teritoriale în ultimii 3 ani, dar nu au încheiat contractul ori nu au plătit prețul , din culpă proprie. Restricția operează pentru o durată de 3 ani, calculată de la desemnarea persoanei respective drept câștigătoare la licitație. Ofertanții care îndeplinesc condițiile menționate mai sus sunt considerați eligibili. 

Ofertanții au obligația de a depune în vederea calificării următoarele documente: 

- copie de pe certificatul de înmatriculare eliberat de Oficiul Registrului Comerțului, de pe actul constitutiv, inclusiv de pe toate actele adiționale relevante si de pe Certificatul de Înregistrare Fiscală; - certificate de atestare fiscală privind achitarea obligațiilor către bugetele publice, după cum urmează: 

• certificat privind plata obligațiilor către bugetul general consolidat al statului valabil la data deschiderii ofertelor, eliberat de Direcția Generală a Finanțelor Publice-Agenția Națională de Administrare Fiscală, din care să reiasă faptul că ofertantul nu are datorii către bugetul general consolidat; 

• certificat de atestare fiscală privind plata obligațiilor la bugetul local eliberat de direcția de specialitate din cadrul primăriei în  a cărei rază teritorială activează ofertantul, valabil la data deschiderii ofertelor, din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul local; 

• certificat constatator, emis de Oficiul Registrului Comerțului 

 - declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal al societății comerciale din care să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judiciară sau faliment;

 - documentele justificative privind constituirea garanției de participare;

 - fișa ofertantului; 

- cerere de participare;

 - împuternicire pentru persoana participantă din partea ofertantului.

 - document justificativ privind plata taxei de participare la licitație,

- declaraţie pe proprie răspundere a ofertantului din care să rezulte că deţine fondurile necesare pentru întreţinerea suprafaţei de păşune pe care doreşte să o închirieze,

- declaraţie pe proprie răspundere a ofertantului din care să rezulte angajamentul acestuia referitor la protecţia mediului înconjurător în legătură cu exploatarea terenului, aşă cum apare în Planul de Amenajament Pastoral al comunei Costuleni, 

- adeverinţă de la medicul veterinar care atestă numărul de animale şi codul de exploataţie al ofertantului,

-copie chitanță cumpărare caiet de sarcini

- în cazul în care încărcătura de animale depăşeşte 1 UVM/ha, ofertantul trebuie să prezinte contracte de arendă/închiriere, etc de teren păşune pentru a asigura încărcătura optimă pe hectar . 

 Se iau în considerare actele depuse de ofertant până la data și ora limită stabilită pentru depunerea ofertelor. Nu se acceptă completări ulterioare, după data desfășurării licitației.  În cazul în care nu sunt depuse toate documentele solicitate, ofertantul este descalificat si nu va putea participa la etapa de licitație competitivă . 

 

 CAPITOLUL VII. Cuantumul garanţiei de participare, a taxei de participare și a caietulului de sarcini  

 (1) Ofertantul trebuie să constituie garanția pentru participare în sumă de 500  lei pentru teren, cu o perioadă de valabilitate de 90 de zile de la data deschiderii ofertelor. Ofertantul va trebui să precizeze pe documentul doveditor al plătii garanției de participare pentru care lot a fost depusă garanția. 

(2) Garanția pentru participare se constituie in scopul protejării organizatorului procedurii față de riscul unui eventual comportament necorespunzător al ofertantului,  pe întreaga perioadă a procedurilor de licitație până la semnarea contractului de închiriere. 

(3) Garanția pentru participare poate fi constituită în numerar depus la casieria UAT Comuna Costuleni din loc Costuleni, str principală, nr 149, jud Iaşi , sau orice alt instrument de garantare emis in condițiile legii de o  instituție financiară sau de asigurări.

 (4) Ofertele care nu sunt însoțite de dovada constituirii garanției pentru participare vor fi respinse.

 (5) Organizatorul procedurii are dreptul de a vira garanția pentru participare in bugetul propriu, ofertantul pierzând suma constituită, atunci când acesta din urma se află în oricare dintre următoarele situații:

 a) își retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia; 

b) oferta sa fiind stabilită câștigătoare, refuză să semneze contractul de închiriere în perioada de valabilitate a ofertei; 

c) înainte de semnarea contractului de închiriere nu achita garanția de bună plată ce reprezintă contravaloarea a două chirii lunare. 

(6) Garanția pentru participare constituită de ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare se restituie de către organizatorul licitației în cel mult 5 zile lucrătoare de la data la care ofertantul a făcut dovada constituirii garanției de bună plată. Garanția de bună plată a contractului va fi executată de către organizatorul procedurii în situația în care ofertantul nu își îndeplinește în totalitate, corespunzător și la termen toate obligațiile contractuale. 

(7) Garanția pentru participare, constituită de ofertanții ale căror oferte nu au fost stabilite ca fiind câștigătoare, se returnează de către organizatorul procedurii în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data expirării termenului pentru depunerea eventualelor contestații (5 zile de la data transmiterii adreselor de înștiințare asupra rezultatului licitației),în baza cererii de restituire întocmită de ofertant.   

Taxa de participare : taxa de participare la licitație este de   100    lei și  se achită la casieria UATComuna Costuleni. Taxa de participare nu se restituie, iar în cazul organizării unei noi licitații cu același obiect trebuie plătită o nouă taxă de participare.

  Prețul caietului de sarcini : caietul de sarcini se pune la dispoziția ofertanților gratuit in format electronic si contra sumei de  10 lei pe format hârtie. 

 CAPITOLUL VIII. Interdicția subînchirierii sau cesionării bunului 

 Subînchirierea în tot sau în parte a terenului închiriat sau cesiunea contractului de închiriere unui terț  este interzisă. 

 CAPITOLUL IX. Durata închirierii           

 Durata închirierii este de  7(şapte) ani de la data încheierii contractului de închiriere cu posibilitatea reînnoirii ulterioare anuale. 

 CAPITOLUL X. Obligațiile părților     

10.1. Drepturile și/sau obligațiile   chiriașului:            

-să nu aducă atingere dreptului de proprietate privată prin faptele și actele juridice săvârșite,          

  -să constituie garanția în cuantumul, în forma și la termenul prevăzut în caietul de sarcini,           

-să restituie bunul, pe bază de proces-verbal, la încetarea, din orice cauză, a contractului de închiriere, în starea avută la data preluării,           

- va utiliza spațiul numai pentru activitățile prevăzute în caietul de sarcini şi contract, 

 - va achita contravaloarea chiriei la termenele convenite. Neplata chiriei, precum și orice altă prevedere încălcată referitoare la neîndeplinirea obligațiilor contractuale de către titularul dreptului de închiriere dau dreptul titularului de administrare, după caz, la reținerea contravalorii acesteia din garanție. Titularul dreptului de închiriere este obligat să reîntregească garanția.  

- va răspunde de normele de PSI pe durata desfășurării activității pe terenul închiriat, 

- sã asigure exploatarea prin pãşunat  eficace în regim de continuitate şi de permanenţã a terenului ce face obiectul închirierii. În acest scop el trebuie sã respecte încãrcãtura de animale / ha minim de 0,3 UVM/ha şi maxim 1 UVM/ha, prezentând în acest sens, în fiecare an tabelul cu animalele deţinute în exploataţie avizat de cãtre medicul veterinar, tabel ce se va depune la registratura Primãriei comunei Costuleni pânã cel târziu în data de 01 februarie a anului respectiv. Dacã din datele prezentate reiese cã nu este respectatã încãrcãtura minima de 0,3 UVM/ha pânã la încãrcãtura maxima de 1 UVM/ha, pentru lotul respectiv şi dacã nu se respectã data maxima de depunere a declaraţiei, atunci contractul se reziliazã de drept.

- sã suporte toate cheltuielile cu privire la îndeplinirea contractului de închiriere.

- va efectua anual lucrãri de fertilizare cu îngrãşãminte organice, acestea exercitând un efect ameliorativ asupra însuşirilor fizice, chimice şi trofice ale solului.

- odatã cu semnarea contractului de închiriere, locatarul are obligaţia sã respecte toate prevederile şi procedurile ce decurg din legislaţia privind protecţia mediului.

- să prezinte spre aprobare executivului Primãriei comunei Costuleni, în termen de maxim 20 de zile de la semnarea contractului a graficului lucrãrilor anuale de întreţinere a pãşunilor, şi în fiecare an pânã la data de 01 februarie a anului respectiv.

-înainte de ieşirea la pãşunat se va face controlul sanitar-veterinar al animalelor  prin certificate eliberate de circumscripţia sanitar-veterinarã Costuleni.

- sã anunţe circumscripţia sanitar-veterinarã şi Primãria Costuleni în termen de 24 ore în cazul îmbolnãvirii animalelor, apariţia unor boli infectocontagioase sau a mortalitãţii animalelor.

- sa preia efectivele de animale aparţinând persoanelor fizice sau juridice cu domiciliul numai în comuna Costuleni (în baza încãrcãturilor maxime enunţate anterior), la cererea acestora , dacã acestea sunt înregistratate în evidenţele Primãriei Costuleni şi în evidenţele circumscripţiei sanitar-veterinare Costuleni. În cazul în care locatarul refuzã sã se conformeze, se va proceda la rezilierea de drept a  contractului.

Locatorul are dreptul ca prin împuterniciţii sãi sã controleze modul cum este folosit şi întreţinut de cãtre locatar terenul închiriat şi sã ia mãsurile ce se impun în vederea bunei întreţineri şi folosirii judicioase, potrivit destinaţiei strabilite în cadrul licitaţiei.

  10.2. Drepurile și/sau obligațiile  proprietarului/administratorului:  

- va preda terenul ce face obiectul închirierii în starea normală de folosință pe baza unui proces-verbal de predare-primire în termen de maximum 30 de zile de la data constituirii garanției,        

   -să încaseze chiria, în conformitate cu dispozițiile contractului de închiriere,          

 -să beneficieze de garanția constituită de titularul dreptului de închiriere care este obligatorie și se stabilește la nivelul a două chirii, în caz contrar titularul dreptului de administrare fiind obligat să restituie garanția la încetarea contractului,          

 - să controleze executarea obligațiilor titularului dreptului de închiriere și respectarea condițiilor închirierii, având dreptul să constate, ori de câte ori este nevoie, fără a stânjeni folosința bunului de către titularul dreptului de închiriere, starea integrității bunului și destinația în care este folosit,           -să asigure folosința netulburată a bunului pe tot timpul închirierii 

XI.           ÎNCETAREA CONTRACTULUI

11.1.      Închirirea înceteazã de drept la expirarea duratei stipulate în contract.

11.2.      Contractul de închiriere poate înceta înainte de expirarea duratei stabilite în contract, prin acordul scris al pãrţilor.

11.3.      În cazul în care benefeciarul contractului nu mai deţine efectivul de animale aşa încât sã asigure încãrcãtura minima, închirierea va înceta înainte de expirarea duratei contractului.

11.4.      În situaţia în care , pentru nevoi de interes local , terenul închiriat va fi destinat altor scopuri, contractul poate fi reziliat unilateral de cãtre proprietar, dupã înştiinţarea chiriaşului cu 30 de zile înainte.

11.5.      Contractul înceteazã prin reziliere în condiţiile stabilite prin contractul de închiriere.

XII.         REGIMUL BUNURILOR UTILIZATE DE LOCATAR ÎN DERULAREA ÎNCHIRIERII

12.1.      Categoriile de bunuri ce vor fi utilizate de locatar în derularea închirierii sunt:

•             Bunuri de retur – sunt bunurile care revin pe deplin drept, gratuit şi libere de orice sarcini locatorului la încetarea contractului de închiriere. Sunt bunuri de retur, bunurile care fac obiectul închirierii – pãşunea.

•             Bunuri de preluare – sunt bunurile care la expirarea contractului revin locatorului – construcţiile.

•             Bunuri proprii – sunt bunurile care la încetarea contractului de închiriere rãmân în proprietatea locatarului. Sunt bunuri proprii bunurile care au aparţinut locatarului şi au fost utilizate de cãtre acesta pe toatã durata închirierii – unelte, utilaje, etc.

XIII.        OBLIGAŢIILE PRIVIND PROTECŢIA MEDIULUI ŞI A PERSOANELOR

13.1.      Pe toatã durata executãrii contractului se vor lua mãsuri pentru protejarea calitãţii aerului, apei, solului, conform legislaţiei în vigoare.

13.2.      Dejecţiile de animale vor fi folosite în amestec cu apa pentru fertilizarea zonei de pãşunat .

13.3.      Se va asigura protecţia persoanelor care circulã în zonele închiriate împotriva atacurilor animalelor din ferme.

 

XIV.        CONTROLUL

14.1.      Controlul general al respectãrii de cãtre chiriaş al caietului de sarcini şi a obligaţiilor asumate prin contractul de închiriere, se efectueazã de cãtre locator şi de cãtre organele abilitate de lege.

 

CAPITOLUL XV. Perioada de valabilitate a ofertei.  

 15.1.Perioada de valabilitate a ofertei și a garanției de participare este de 90 de zile de la data deschiderii ofertelor.  

 

 CAPITOLUL XVI. Reguli formale de prezentare și depunere a ofertelor. Data, ora și locul depunerii, respectiv a deschiderii ofertelor.  Reguli formale de prezentare și depunere a ofertelor           

 16.1 Ofertantul are obligația de a elabora oferta în conformitate cu prevederile Documentației de Licitație.          

 16.2 Ofertele se redactează în limba română. 

16.3 Ofertele se depun în  două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior, care se înregistrează de autoritatea contractantă, în ordinea primirii lor, în registrul Oferte, precizându-se data și ora, la registratura UAT Comuna Costuleni cu sediul în loc Costuleni, str Principală, nr 149, jud Iaşi, până la data şi ora limită stabilită în anuntul de închiriere . 

16.4.Pe plicul exterior se va indica obiectul licitației (PĂŞUNE LOT NR__) pentru care este depusă oferta. Plicul exterior va trebui să conțină :

 a)o fișă cu informații privind ofertantul și o declarație de participare, semnată de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau modificări,

 b) acte doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertanților, conform solicitărilor autorității contractante (- declaraţie pe proprie răspundere a ofertantului din care să rezulte că deţine fondurile necesare pentru întreţinerea suprafaţei de păşune pe care doreşte să o închirieze,- declaraţie pe proprie răspundere a ofertantului din care să rezulte angajamentul acestuia referitor la protecţia mediului înconjurător în legătură cu exploatarea terenului, aşă cum apare în Planul de Amenajament Pastoral al comunei Costuleni, - adeverinţă de la medicul veterinar care atestă numărul de animale şi codul de exploataţie al ofertantului, - în cazul în care încărcătura de animale depăşeşte 1 UVM/ha, ofertantul trebuie să prezinte contracte de arendă/închiriere, etc de teren păşune pentru a asigura încărcătura optimă pe hectar, - copie de pe certificatul de înmatriculare eliberat de Oficiul Registrului Comerțului, de pe actul constitutiv, inclusiv de pe toate actele adiționale relevante si de pe Certificatul de Înregistrare Fiscală; - certificate de atestare fiscală privind achitarea obligațiilor către bugetele publice, după cum urmează: 

• certificat privind plata obligațiilor către bugetul general consolidat al statului valabil la data deschiderii ofertelor, eliberat de Direcția Generală a Finanțelor Publice-Agenția Națională de Administrare Fiscală, din care să reiasă faptul că ofertantul nu are datorii către bugetul general consolidat; 

• certificat de atestare fiscală privind plata obligațiilor la bugetul local eliberat de direcția de specialitate din cadrul primăriei în  a cărei rază teritorială activează ofertantul, valabil la data deschiderii ofertelor, din care să rezulte că societatea nu are datorii la bugetul local; 

• certificat constatator, emis de Oficiul Registrului Comerțului , declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal al societății comerciale din care să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judiciară sau faliment;- documentele justificative privind constituirea garanției de participare;  - împuternicire pentru persoana participantă din partea ofertantului).

 c) acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini (copie chitanţă). 

16.5 Pe plicul interior, care conține oferta propriu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum și domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz. 

16.6 Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă pe lot. 

16.7 Oferta are caracter obligatoriu, din punct de vedere al conținutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită de autoritatea contractantă. 

16.8 Persoana interesată are obligația de a depune oferta la adresa și până la data limită pentru depunere, stabilite în anunțul procedurii. 

16.9 Riscurile legate de transmiterea ofertei, inclusiv forța majoră, cad în sarcina persoanei interesate. 

16.10 Oferta depusă la o altă adresă a autorității contractante decât cea stabilită sau după expirarea datei-limită pentru depunere se returnează nedeschisă. 

16.11 Conținutul ofertelor trebuie să rămână confidențial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, autoritatea contractantă urmând a lua cunoștință de conținutul respectivelor oferte numai după această dată. 

16.12 Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al licitației.

 16.13 În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, autoritatea contractantă informează în scris, cu confirmare de primire, ofertanții ale căror oferte au fost excluse, indicând motivele excluderii. 

16.14 În cazul în care în urma publicării anunțului de licitație nu au fost depuse cel puțin două oferte valabile, autoritatea contractantă este obligată să anuleze procedură și să organizeze o nouă licitație. 16.15.În perioada cuprinsă între data publicării anuntului de închiriere şi data limită de depunere a ofertelor, titularul dreptului de proprietate are obligaţia de a asigura oricărei persoane interesate accesul la documentaţia de închiriere. 

16.16.Documentaţia de Închiriere se obţine prin ridicarea contra cost de către cei interesaţi,   de luni până vineri ,între orele 08.00-14.00 de la sediul UAT Comuna Costuleni sau poate fi accesată de pe site-ul instituţiei .  

16.17.În cazul în care devine necesară prelungirea termenului de depunere a ofertei ca urmare a unor modificări faţă de informaţiile deja publicate şi incluse în documentaţia de închiriere sau ca urmare a aparţiei unor motive obiective şi justificate, titularul dreptului de proprietate are dreptul de a prelungi termenul de depunere a ofertei.

 16.18.Oferta se elaborează în conformitate cu prevederile din documentaţia de închiriere şi trebuie să cuprindă detaliat toate condiţiile prevăzute în caietul de sarcini. Oferta şi toate formularele depuse se semnează în original pe fiecare pagină. 

 16.19.Orice comunicare, solicitare, informare, notificare şi alte asemenea, trebuie transmise în scris către titularul dreptului de proprietate.  

16.20.Orice document scris trebuie înregistrat în momentul transmiterii, respectiv în momentul primirii.

 16.21.Documentele scrise pot fi transmise prin oricare din următoarele modalități :  

(a) prin poștă (cu confirmare de primire, dacă este cazul); 

 (b) prin fax, cu confirmare de primire; 

16.22.Titularul dreptului de proprietate va exclude din procedura de închiriere ofertantul care prezintă informații false în scopul îndeplinirii criteriilor de calificare sau nu prezintă informațiile solicitate.     

 Data, ora și locul depunerii, respectiv deschiderii ofertelor 

 Data limită de depunere a ofertelor:    Ofertele se vor depune la registratura UAT Comuna Costuleni, cu sediul în loc Costuleni, nr 149, jud Iaşi, până la data de 22.03.2024, ora 10.00.

 Data și ora deschiderii ofertelor:  Deschiderea ofertelor va avea loc la sediul UAT Comuna Costuleni din loc Costuleni, jud Iaşi, în cadrul ședinței de licitație publică din data de 22.03.2024, ora 12.00.

 

 Capitolul XVII. Desfășurarea licitatie publice   

 Pot participa la şedinţa de licitatie ofertanţii care au dreptul de a licita oferta sau reprezentanţi împuterniciţi în scris ai acestora, care vor prezenta împuternicirea scrisă şi o copie de pe actul de identitate.

 Şedinţa de licitaţie este deschisă de preşedintele comisiei, care prezintă componenţa acesteia, membrii prezenţi, tipul de licitaţie, modul de desfăşurare a licitaţiei şi toate informaţiile necesare desafăşurării licitaţiei.

 La licitaţie pot participa operatori economici/grupuri de operatori economici, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale inregistrate in COMUNA COSTULENI care fac dovada înregistrarii printr-un document emis de autoritatea competentă . 

Comisia de licitație analizează documentele depuse de către solicitanţi şi hotărăşte admiterea/respingerea participării acestora la licitaţia publică. 

 Comisia de licitație respinge participarea la licitaţie a solicitantului care se află cel puţin în una dintre următoarele situaţii:

 a) nu   indeplinește conditiile prevăzute la capitolul VI si VII din caietul de sarcini sau  documentele  depuse   sunt incomplete ori nu sunt depuse în original sau, după caz, certificate pentru conformitate cu originalul;

 b) are datorii restante faţă de bugetul statului sau bugetul local; certificatele de atestare fiscală nu sunt in termenul de valabilitate la data licitatiei. 

c) se află în una dintre procedurile prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, conform certificatului constatator eliberat de Oficiul Registrul Comerţului;

 Dupa verificarea condițiilor de calificare președintele comisiei anunță ofertanții calificați pentru licitatie . Pentru continuarea desfășurării procedurii de licitație este necesar ca,  după   deschiderea plicurilor exterioare, cel puțin două oferte să întrunească următoarele condiții:

-ofertele sunt redactate în limba română, 

 -ofertele sunt depuse la sediul autorității contractante sau la locul precizat în anunțul de licitație, în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior, care se înregistrează de autoritatea contractantă, în ordinea primirii lor, în registrul Oferte, precizându-se data și ora, 

  -pe plicul exterior este indicat obiectul licitației pentru care este depusă oferta. 

Plicul exterior va trebui  să conțină:

 a) o fișă cu informații privind ofertantul și o declarație de participare, semnată de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau modificări,

 b) acte doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertanților, conform solicitărilor autorității contractante, 

c)acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini. 

Pe plicul interior, care conține oferta propriu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum și domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz.

 În cazul în care în urma publicării anunțului de licitație nu au fost depuse cel puțin două oferte valabile, autoritatea contractantă este obligată să anuleze procedura și să organizeze o nouă licitație cu respectarea aceleiași proceduri. 

Opţiunile de licitare făcute de operatorii economici faţă de preţul de pornire la licitaţie se înregistrează în procesele-verbale de desfăşurare a licitaţiei.

 Este declarat adjudecatar (câștigător) licitantul care a oferit preţul cel mai mare. Dacă la licitaţie se prezintă sau se califică  un singur ofertant, terenul nu se supune licitării şi nu se poate adjudeca prin respectiva licitaţie.

În cazul în care există punctaje egale între ofertanții clasați pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcție de punctajul obținut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare, iar în cazul egalității în continuare, departajarea se va face în funcție de punctajul obținut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare după acesta.  

După terminarea şedinţei de licitaţie se întocmeşte un proces-verbal privind desfăşurarea licitaţiei, în care se consemnează, în mod obligatoriu, următoarele: 

-data şi locul desfăşurării licitaţiei, 

-modul de anunţare a licitaţiei, 

-membrii comisiei de licitaţie prezenţi,

- tipul licitaţiei, 

-obiectul licitaţiei, 

-solicitanţii care nu au îndeplinit condiţiile de participare la licitaţie, 

-ofertanţii pentru  terenuri şi reprezentanţii oficiali ai acestora,

- preţul de pornire a licitaţiei, 

-ultima ofertă făcută, 

-câştigătorul licitaţiei, 

-termenul de încheiere a contractelor de inchiriere, 

-observaţii cu privire la organizarea şi desfăşurarea licitaţiei. 

Procesul-verbal al şedinţei de licitaţie se semnează de către toţi membrii comisiei de licitaţie prezenţi si de reprezentanții operatorilor economici înscrisi la licitație. 

În cazul în care nici după a doua şedinţă de licitaţie nu se poate atribui terenul, în termen de 15 zile se va organiza o licitaţie simplă, cu strigare, în baza aceleiaşi documentaţii.

 Termenul de contestație este de 5 zile de la primirea notificării privind rezultatul licitației. Soluționarea litigiilor este de competența Tribunalului Iaşi cu sediul în mun Iaşi, str Elena Doamna, nr 1A, tel: 0332403642, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro.

 XVIII.    DISPOZIŢII FINALE

18.1.Drepturile şi obligaţiile pãrţilor vor fi stabilte prin contractul de închiriere.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CAPITOLUL II     FORMULARE DE OFERTĂ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Formular – F1 

 

 OFERTANT ____________________________________________ 

 

 

Către,          U.A.T.COMUNA COSTULENI 

 

CERERE DE ÎNSCRIERE LA LICITAȚIE pentru închirierea TEREN PĂŞUNE – lotul nr______

 

 

 

 

Operatorul economic/persoană fizică ....................................................................................................., cu sediul în ................................ , Județul.......... , Str......................., Nr. .......   . ,     telefon.............................,       E-mail........................................................................,    înmatriculată    la     Oficiul    Registrului    Comerțului sub  nr....................................,  având   atribuit   CUI/CNP...................................................,  având   cont  IBAN   nr........................................................,  deschis la ..............................................................................., existând și funcționând potrivit legislației Statului Român , reprezentată legal de ................................................................................, cu funcția de .................................................... rugăm să ne admiteți participarea la licitația   publică  pentru închirierea terenului păşune lotul nr______, în suprafață de ____________ha. Menționăm că am luat cunoștință de prevederile caietului de sarcini al licitației și ne obligăm ca în cazul adjudecării să încheiem contractul de închiriere în termenul stabilit prin procesul verbal de licitație (5 zile lucrătoare), în caz contrar suntem de acord cu pierderea garanției de participare aferente. 

 

 

 

 

Numele, funcția, ștampila și semnătura reprezentantului legal 

...............................................................................................................................................

Data întocmirii ....................................................

   

 

 

 

    Formular –F2      

   OFERTANT ______________________________________________ 

 

 

 

FIȘA OFERTANTULUI pentru închirierea prin licitație publică  a terenului păşune lotul nr______

 

  1) Ofertant______________________________________________________ 

 

2)   Sediul societății sau adresa _________________________________________ 

 

3)   Telefon / fax ______________________________________________________ 

 

4)   Reprezentant legal ________________________________________________ 

 

5)   Funcția _________________________________________________________ 

 

6)  Cod fiscal/CNP ________________________________________________________ 

 

7)  Nr. Înregistrare la Registrul Comerțului _________________________________ 

 

8) Obiect de activitate _________________________________________________ 

 

9)  Nr. Cont _________________________________________________________ 

 

10)   Banca _________________________________________________________ 

 Numele, funcția, ștampila și semnătura reprezentantului legal 

_________________________________________________________________

Data întocmirii _________________________________

 

 

Formular-F3

 OFERTANT     ___________________________________________________    

 

DECLARAŢIE   Privind eligibilitatea pentru închirierea prin licitație  terenului păşune lotul nr_____

 

 

Subsemnatul(a) ...................................................................., reprezentant al ................................................................,  în calitate de ofertant la licitația publică , a terenului  păşune, lot nr____ , organizată de UAT Costuleni, sub sancţiunea excluderii din procedură şi a sancţiunilor aplicate faptei de fals în acte publice,  declar pe proprie răspundere că: - nu sunt în stare de faliment ca urmare a hotărârii pronunțate de judecătorul sindic; - mi-am îndeplinit obligațiile de plată a impozitelor, taxelor și contribuțiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România (sau în țara în care este stabilit); - in ultimii 2 ani nu am avut cazuri de îndeplinire in mod defectuos a obligațiilor contractuale, din motive imputabile mie, nu am produs si nu sunt pe cale sa produc grave prejudicii partenerilor ; - nu am fost condamnat, în ultimii trei ani, prin hotărârea definitivă a unei instanțe judecătorești, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greșeli în materie profesională; - în ultimii 5 ani nu am fost condamnat prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti pentru participarea la activităţi ale unei organizaţii criminale, pentru corupţie, fraudă şi/ sau spălare de bani.   - la prezenta procedură nu particip în două sau mai multe asocieri de operatori economici, nu depun candidatură/ofertă individuală şi o alta candidatură/ofertă comună, nu depun ofertă individuală, fiind nominalizat ca subcontractant în cadrul unei alte oferte.   - informațiile prezentate autorității contractante in scopul demonstrării îndeplinirii criteriilor de calificare și selecție nu sunt false. Subsemnatul declar că informațiile furnizate sunt complete și corecte în fiecare detaliu și înțeleg că autoritatea contractantă are dreptul de a solicita, în scopul verificării și confirmării declarațiilor orice documente doveditoare de care dispunem. Înțeleg că în cazul în care această declarație nu este conformă cu realitatea sunt pasibil de încălcarea prevederilor legislației penale privind falsul în declarații.  

       Numele, funcția, ștampila și semnătura reprezentantului legal

____________________________________________________________

 Data întocmirii _______________________________ 

 

 

 

 

 

 

             

 

Formular 4

 

FORMULAR DE OFERTĂ* 

 Pentru închirierea terenului păşune lotul nr____,   

 

Prețul de ofertă pentru terenul în suprafață de ________________ ha aferent lotului nr_______  este de _______________________LEI/ha/an 

 Declar că voi respecta destinația pășunii, stabilită în caietul de sarcini, aprobat prin H.C.L nr._____________, care a stat la baza organizării licitației și în conformitate cu O.U.G nr.57/2019 privind noul Cod Administrativ. 

 

OFERTANT, 

 

                                     PERSOANĂ FIZICĂ/JURIDICĂ___________________________________________ 

 

 

 

 DOMICILIUL/SEDIUL localitatea_______________str.________________ Nr_____,Bl.__________, SC_______, AP__________Et_____, județul_____________CNP/CUI___________________ 

 

 

Semnătura Ofertantului,________________________ 

 

 

 

*(formularul va fi completat și depus în plicul interior) 

 

 

 

 

 

 

 

 

Formular 5

OFERTANT__________________________________________________

 

 

 

DECLARŢIE privind protecţia mediului înconjurător

 

 

 

 

Subsemnatul(a) ...................................................................., reprezentant al ................................................................,  în calitate de ofertant la licitația publică , a terenului  păşune în suprafață de _______________ha aferent lotului nr__________ , organizată de UAT Costuleni, sub sancţiunea excluderii din procedură şi a sancţiunilor aplicate faptei de fals în acte publice,  declar pe proprie răspundere că:

  • pe parcursul indeplinirii contractului, voi respecta reglementãrile nationale de mediu si standardele UE în domeniu.

 

 

 

 

 

       Numele, funcția, ștampila și semnătura reprezentantului legal

____________________________________________________________

 Data întocmirii _______________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Formular 6

OFERTANT__________________________________________________

 

 

 

DECLARAŢIE privind capacitatea economico-financiară

 

 

 

 

Subsemnatul(a) ...................................................................., reprezentant al ................................................................,  în calitate de ofertant la licitația publică , a terenului  păşune în suprafață de ____________aferent lotului nr________ , organizată de UAT Costuleni, sub sancţiunea excluderii din procedură şi a sancţiunilor aplicate faptei de fals în acte publice,  declar pe proprie răspundere că:

îmi asum angajamentul de asigurare a resurselor financiare și materiale, necesare întreţinerii terenului păşune ( lucrărilor pe pajişte aşa cum apar în Amenajamentul Pastoral al comunei Costuleni). 

 

 

 

       Numele, funcția, ștampila și semnătura reprezentantului legal

____________________________________________________________

 Data întocmirii _______________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cap. III Instrucțiuni privind modul de elaborare și prezentare a ofertelor 

 

 Ofertanții transmit ofertele lor în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior, care vor fi înregistrate în ordinea primirii lor într-un registru   „Oferte”(precizându-se data și ora), ținut de locator la sediul său(Primăria Comunei Costuleni, str Principală, nr 149, jud Iaşi), până la data de 22.03.2024  ora 10.00 

Pe plicul exterior se va indica obiectul licitației pentru care este depusă oferta și va cuprinde obligatoriu următoarele: 

-o fișă cu informații privind ofertantul și o declarație de participare, semnată de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau modificări, 

-acte doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertanților, conform solicitărilor autorității contractante, 

 -acte doveditoare privind intrarea în posesia caietului de sarcini. 

A. Persoane fizice 

a)-fișa cu informații privind ofertantul,

 b)-declarație de participare semnată de către ofertant fără îngroșări, ștersături sau modificări, 

c)-dovada privind achitarea tuturor obligațiilor fiscale către bugetul central și local, prin prezentarea unui certificat de atestare fiscală eliberat de organul fiscal competent, 

d)-copie după dovada cumpărării Documentației de Licitație(chitanța), 

e)-copie după dovada achitării taxei de participare la licitație(chitanța),

 f)-copie după dovada achitării garanției de participare la licitație(chitanță, filă CEC, Ordin de plată), 

g)- declaraţie pe proprie răspundere a ofertantului din care să rezulte că deţine fondurile necesare pentru întreţinerea suprafaţei de păşune pe care doreşte să o închirieze,

h)- declaraţie pe proprie răspundere a ofertantului din care să rezulte angajamentul acestuia referitor la protecţia mediului înconjurător în legătură cu exploatarea terenului, aşă cum apare în Planul de Amenajament Pastoral al comunei Costuleni, 

i)- adeverinţă de la medicul veterinar care atestă numărul de animale şi codul de exploataţie al ofertantului,

j)- în cazul în care încărcătura de animale depăşeşte 1 UVM/ha, ofertantul trebuie să prezinte contracte de arendă/închiriere, etc de teren păşune pentru a asigura încărcătura optimă pe hectar .

k)-plicul interior. 

 

 

B. Persoane juridice      

 a)- fișa cu informații privind ofertantul,      

 b)-declarație de participare semnată de către ofertant fără îngroșări, ștersături sau modificări,      

 c)-copii de pe certificatul de înmatriculare eliberat de Oficiul Registrului Comerțului, de pe actul constitutiv, inclusiv de pe toate actele adiționale relevante și de pe Certificatul de Înregistrare Fiscală,    d)-dovada privind achitarea tuturor obligațiilor fiscale către bugetul central și local, prin prezentarea unui certificat de atestare fiscală eliberat de organul fiscal competent,   

e)-împuternicire de participare pentru reprezentantul legal al persoanei juridice, dacă este cazul, 

  f)-copie după dovada cumpărării Documentației de Licitație(chitanța),   

g)-copie după dovada achitării taxei de participare la licitație(chitanța),   

h)-copie după dovada achitării garanției de participare la licitație(chitanța, filă CEC, Ordin de plată), 

i) - declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal al societății comerciale din care să rezulte că aceasta nu se află în reorganizare judiciară sau faliment;

j)- cerere de participare;

k)- declaraţie pe proprie răspundere a ofertantului din care să rezulte că deţine fondurile necesare pentru întreţinerea suprafaţei de păşune pe care doreşte să o închirieze,

l)- declaraţie pe proprie răspundere a ofertantului din care să rezulte angajamentul acestuia referitor la protecţia mediului înconjurător în legătură cu exploatarea terenului, aşă cum apare în Planul de Amenajament Pastoral al comunei Costuleni, 

m)- adeverinţă de la medicul veterinar care atestă numărul de animale şi codul de exploataţie al ofertantului,

n)- în cazul în care încărcătura de animale depăşeşte 1 UVM/ha, ofertantul trebuie să prezinte contracte de arendă/închiriere, etc de teren păşune pentru a asigura încărcătura optimă pe hectar .

  o)-plicul interior. 

 

Pe plicul interior se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum și domiciliul sau sediul social al acestuia după caz. Acest plic va conține oferta propriu-zisă, scrisă pe formularul extras din documentația de atribuire. 

 

Plicurile sigilate se predau comisiei de evaluare în ziua fixată pentru deschiderea lor. Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă pe fiecare lot redactată în limba română. Fiecare exemplar al ofertei trebuie să fie semnat de către ofertant. Licitația publică se va desfășura în sediul primăriei comunei Costuleni, în data de 22.03.2024 ora 12.00

 

           

 

 

 

CAP IV

Informații detaliate și complete privind criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei câștigătoare, precum și ponderea lor

   LICITAȚIA 

 Pentru desfășurarea procedurii  licitației este obligatorie participarea a cel puțin 2   ofertanți.  Plicurile închise și sigilate, se predau comisiei de evaluare la data fixată pentru deschiderea lor, prevăzută în anunțul de licitație sau în anunțul negocierii directe, după caz.  După deschiderea plicurilor exterioare în ședință publică, comisia de evaluare elimină ofertele care nu conțin totalitatea documentelor și a datelor prevăzute la capitolul VI. 

 Pentru continuarea desfășurării procedurii de licitație este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare  cel puțin  două oferte să întrunească condițiile prevăzute la capitolul VI.   După analiza conținutului plicului exterior, secretarul comisiei de evaluare întocmește un proces-verbal în care se va menționa rezultatul analizei acestora. 

 Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea unui proces-verbal de către toți membrii comisiei de evaluare și de către ofertanți.  Sunt considerate oferte valabile ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al închirierii.  În urma analizării ofertelor de către comisia de evaluare, pe baza criteriului fundamental de valabilitate(cel mai mare nivel al chiriei), secretarul acesteia întocmește un proces-verbal în care menționează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate și motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de atribuire. 

 Procesul-verbal se semnează de către toți membrii comisiei de evaluare.  În cazul în care după deschiderea plicurilor interioare există punctaje egale între ofertanții clasați pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcție de punctajul obținut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare, iar în cazul egalității în continuare, departajarea se va face în funcție de punctajul obținut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare după acesta.  În baza procesului-verbal, comisia de evaluare întocmește, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite locatorului.      

        Autoritatea contractantă are obligația de a încheia contractul cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită câștigătoare. 

 În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, locatorul informează,  în scris, cu confirmare de primire, ofertanții ale căror oferte au fost excluse, indicând motivele excluderii.  Raportul se depune la dosarul  închirierii. 

 În cazul în care în urma publicării anunțului de licitație nu au fost depuse cel puțin două oferte valabile, locatorul este obligat să anuleze procedura și să organizeze o nouă licitație.       

     În cazul în care, în cadrul celei de-a doua proceduri de licitație publică nu se depune nici o ofertă valabilă, autoritatea contractantă anulează procedura de licitație.      

     Pentru cea de-a doua licitație va fi păstrată Documentația de Licitație aprobată pentru prima licitație.        

  Cea de-a doua licitație se organizează în aceleași condiții ca prima licitație.     

În cazul în care nici după a doua şedinţă de licitaţie nu se poate atribui terenul, în termen de 15 zile se va organiza o licitaţie simplă, cu strigare, în baza aceleiaşi documentaţii.

 

      Autoritatea contractantă are dreptul de a anula procedura  pentru atribuirea contractului de închiriere în situația în care se constată abateri grave de la prevederile legale care afectează procedura de licitație sau fac imposibilă încheierea contractului.  

         Procedura de licitație se consideră afectată în cazul în care sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiții: a) în cadrul documentației de atribuire și/sau în modul de aplicare a procedurii de licitație se constată erori sau omisiuni care au ca efect încălcarea principiilor prevăzute în art. 311 al Codului Administrativ referitoare la transparență, tratamentul egal, proporționalitatea, nediscriminarea și libera concurență, b) autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri cerective, fără ca acestea să conducă, la rândul lor, la încălcarea acestor principii. Autoritatea contractantă are obligația de a comunica, în scris, tuturor participanților la procedura de licitație, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data anulării, atât încetarea obligațiilor pe care aceștia și le-au creat prin depunerea ofertelor, cât și motivul concret care a determinat decizia de anulare. 

ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI  

Contractul de închiriere se încheie în formă scrisă, sub sancțiunea nulității.  

            Predarea-primirea bunului se face prin proces-verbal în termen de maximum 30 de zile de la data constituirii garanției.  Neîncheierea contractului într-un termen de 20 de zile calendaristice de la data comunicării poate atrage plata daunelor-interese de către partea în culpă.   

           Refuzul ofertantului declarat câștigător de a încheia contractul poate atrage după sine plata daunelor-interese.    

          Daunele-interese se stabilesc de către tribunalul în a cărui rază teritorială se află sediul autorității contractante, la cererea părții interesate, dacă părțile nu stabilesc altfel.     

        În cazul în care ofertantul declarat câștigător refuză încheierea contractului, procedura de licitație se anulează, iar autoritatea contractantă reia procedură, în condițiile legii, studiul de oportunitate păstrându-și valabilitatea.   

           În cazul în care autoritatea contractantă nu poate încheia contractul cu ofertantul declarat câștigător din cauza faptului că ofertantul în cauză se află într-o situație de forță majoră sau în imposibilitatea fortuită de a executa contractul, autoritatea contractantă are dreptul să declare câștigătoare oferta clasată pe locul doi, în condițiile în care aceasta este admisibilă. 

           În cazul în care nu există o ofertă clasată pe locul doi admisibilă, procedura de licitație se anulează,  iar autoritatea contractantă reia procedura.

   DETERMINAREA OFERTEI CÂȘTIGĂTOARE

   Criteriul fundamental pentru stabilirea ofertei câștigătoare este chiria cea mai mare înscrisă în ofertă.  Pentru determinarea ofertei câștigătoare, comisia de evaluare aplică criteriile de atribuire prevăzute în Documentația de Licitație.  Pe baza evaluării ofertelor de către comisia de evaluare, secretarul acesteia întocmește procesul-verbal care trebuie semnat de toți membrii comisiei.  În baza procesului-verbal, comisia de evaluare întocmește, în termen de o zi lucrătoare, un raport pe care îl transmite locatorului.  În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de evaluare, locatorul informează, în scris, cu confirmare de primire, ofertantul declarat câștigător despre alegerea sa și pe ceilalți ofertanți despre respingerea ofertelor lor, indicând motivele care au stat la baza respingerii. 

 Anunțul de atribuire se transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a în cel mult 20 de zile calendaristice de la finalizarea procedurii de atribuire. 

 

Cap V  - INSTRUCȚIUNI PRIVIND MODUL DE UTILIZARE A CĂILOR DE ATAC

 

 Soluționarea litigiilor apărute se vor rezolva prin introducerea acțiunii în justiție la secția de contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Municipiului Vaslui, str. Ștefan cel Mare, nr 54, cod 730171. 

 

Cap VI - INFORMAȚII REFERITOARE LA CLAUZELE CONTRACTUALE OBLIGATORII

 

 Contractul de închiriere se încheie în formă scrisă, sub sancțiunea nulității.   Contractul de închiriere trebuie să conțină: a) – partea reglementară a contractului, care cuprinde clauzele prevăzute în caietul de sarcini, b) – alte clauze contractuale stabilite de părți prin acordul lor. În cazul în care ofertantul declarat câștigător refuză încheierea contractului, procedura de atribuire se anulează, iar locatorul reia procedura, în condițiile legii, studiul de oportunitate păstrându-și valabilitatea. 

  Drepturile și/sau obligațiile  chiriașului:            

-să nu aducă atingere dreptului de proprietate privată prin faptele și actele juridice săvârșite,          

  -să constituie garanția în cuantumul, în forma și la termenul prevăzut în caietul de sarcini,           

-să restituie bunul, pe bază de proces-verbal, la încetarea, din orice cauză, a contractului de închiriere, în starea avută la data preluării,           

- va utiliza spațiul numai pentru activitățile prevăzute în caietul de sarcini şi contract, 

 - va achita contravaloarea chiriei la termenele convenite. Neplata chiriei, precum și orice altă prevedere încălcată referitoare la neîndeplinirea obligațiilor contractuale de către titularul dreptului de închiriere dau dreptul titularului de administrare, după caz, la reținerea contravalorii acesteia din garanție. Titularul dreptului de închiriere este obligat să reîntregească garanția.  

- va răspunde de normele de PSI pe durata desfășurării activității pe terenul închiriat, 

- sã asigure exploatarea prin pãşunat  eficace în regim de continuitate şi de permanenţã a terenului ce face obiectul închirierii. În acest scop el trebuie sã respecte încãrcãtura de animale / ha minim de 0,3 UVM/ha şi maxim 1 UVM/ha, prezentând în acest sens, în fiecare an tabelul cu animalele deţinute în exploataţie avizat de cãtre medicul veterinar, tabel ce se va depune la registratura Primãriei comunei Costuleni pânã cel târziu în data de 01 februarie a anului respectiv. Dacã din datele prezentate reiese cã nu este respectatã încãrcãtura minima de 0,3 UVM/ha pânã la încãrcãtura maxima de 1 UVM/ha, pentru lotul respectiv şi dacã nu se respectã data maxima de depunere a declaraţiei, atunci contractul se reziliazã de drept.

- sã suporte toate cheltuielile cu privire la îndeplinirea contractului de închiriere.

- va efectua anual lucrãri de fertilizare cu îngrãşãminte organice, acestea exercitând un efect ameliorativ asupra însuşirilor fizice, chimice şi trofice ale solului.

- odatã cu semnarea contractului de închiriere, locatarul are obligaţia sã respecte toate prevederile şi procedurile ce decurg din legislaţia privind protecţia mediului.

- să prezinte spre aprobare executivului Primãriei comunei Costuleni, în termen de maxim 20 de zile de la semnarea contractului a graficului lucrãrilor anuale de întreţinere a pãşunilor, şi în fiecare an pânã la data de 01 februarie a anului respectiv.

-înainte de ieşirea la pãşunat se va face controlul sanitar-veterinar al animalelor  prin certificate eliberate de circumscripţia sanitar-veterinarã Costuleni.

- sã anunţe circumscripţia sanitar-veterinarã şi Primãria Costuleni în termen de 24 ore în cazul îmbolnãvirii animalelor, apariţia unor boli infectocontagioase sau a mortalitãţii animalelor.

- sa preia efectivele de animale aparţinând persoanelor fizice sau juridice cu domiciliul numai în comuna Costuleni (în baza încãrcãturilor maxime enunţate anterior), la cererea acestora , dacã acestea sunt înregistratate în evidenţele Primãriei Costuleni şi în evidenţele circumscripţiei sanitar-veterinare Costuleni. În cazul în care locatarul refuzã sã se conformeze, se va proceda la rezilierea de drept a  contractului.

Locatorul are dreptul ca prin împuterniciţii sãi sã controleze modul cum este folosit şi întreţinut de cãtre locatar terenul închiriat şi sã ia mãsurile ce se impun în vederea bunei întreţineri şi folosirii judicioase, potrivit destinaţiei strabilite în cadrul licitaţiei.

  Drepurile și/sau obligațiile  proprietarului/administratorului:  

- va preda spațiul ce face obiectul închirierii în starea normală de folosință pe baza unui proces-verbal de predare-primire în termen de maximum 30 de zile de la data constituirii garanției,        

   -să încaseze chiria, în conformitate cu dispozițiile contractului de închiriere,          

 -să beneficieze de garanția constituită de titularul dreptului de închiriere care este obligatorie și se stabilește la nivelul a două chirii, în caz contrar titularul dreptului de administrare fiind obligat să restituie garanția la încetarea contractului,          

 - să controleze executarea obligațiilor titularului dreptului de închiriere și respectarea condițiilor închirierii, având dreptul să constate, ori de câte ori este nevoie, fără a stânjeni folosința bunului de către titularul dreptului de închiriere, starea integrității bunului și destinația în care este folosit,           -să asigure folosința netulburată a bunului pe tot timpul închirierii