România

România

Județul Iași

Comuna Cucuteni

Comuna Cucuteni

Anexa nr.1 la Dispoziția nr. 54 din 02.06.2021

 

Regulamentul propriu cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de dispoziții ale autorității executive

 

 

 

Art.1. Prezentul regulament este elaborat și emis avându-se în vedere aplicarea

prevederilor Anexei nr.1 la O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ și a dispozițiilor art.84 din Legea nr.24/2000, privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare și cuprinde măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de dispoziții și a dispozițiilor emise de primarul Comunei Cucuteni.

Art.2. (1) Dispoziția primarului constituie un act administrative al autorității executive

exprimând o voință manifestată unilateral de către primarul Comunei Cucuteni, și care produce în mod direct efecte juridice, are character de actualitate și este obligatoriu, funcție de caracterul ei, astfel:

  1. Pentru persoana sau persoanele nominalizate în cazul dispozițiilor cu character

individual;

  1. Pe toată raza U.A.T. Cucuteni în cazul dispozițiilor cu character normative.

(2) Prin conținutul dispoziției aceasta determină crearea, modificarea sau stingerea unor

drepturi și/sau obligații sau se aprobă ori se interzice o activitate care potrivit normelor legale intră în competența primarului ca autoritate locală sau care a fost delegate ca însărcinare de către Consiliul Local al Comunei Cucuteni.

Art.3. (1) Organizarea punerii în aplicare precum și punerea în aplicare în concret a

conținutului dispozițiilor trebuie să constituie o preocupare constantă a primarului, a viceprimarului, a secretarului general al U.A.T.-ului precum și a funcționarilor publici și a personalului contractual însărcinați în mod express au conform atribuțiilor care le revin cu aducerea la îndeplinire a dispoziției respective.

(2) În situația neaducerii la îndeplinire a prevederilor dispozițiilor primarului, la

termenele și condițiile prevăzute în acestea vor fi considerate abateri disciplinare și vor fi sancționate conform prevederilor Codului administrative sau ale Codului Muncii, după caz.

Art.4. (1) Competența de inițiere și elaborare a proiectelor de dispoziții către persoanele

salarizate se face în funcție de atribuțiile specific ale acestora stabilite prin intermediul fișei postului, specificul compartimentului din care acestea fac parte, pregătirea profesională precum și volumul de activitate care le revine.

(2) Persoanele prevăzute la alin.(1) către care s-a delegate competența de inițiere și

elaborare a proiectelor de dispoziții, vor exercita aceste atribuții în numele primarului și nu în calitatea de ocupante ale funcției pe care o dețin.

(3) Ținând cont de calitatea de titular exclusive al dreptului de emitere a dispozițiilor,

primarul poate intervene oricând pe parcursul procesului de inițiere și elaborare a proicetelor de dispoziții.

(4) Eleborarea proiectelor de dispoziții se realizează atât la solicitarea primarului cât și la

propunerea compartimentului de specialitate care are ca atribuții activitatea în cadrul căreia se inițiază proiectul de dispoziție.

Art.5. Procedura de inițiere a unui proiect de dispoziție de către personalul care are

delegate această competență va fi demarată doar după informarea prealabilă a primarului și obținerea acordului acestuia, în formă scrisă sau verbală.

Art.6. (1) Proiectele de dispoziție trebuie să îndeplinească condițiile de formă și de fond

prevăzute de Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, adaptate acestor categorii de acte și nu pot contravene unor prevederi din acte normative de nivel superior.

(2) Proiectul de dispoziție are următoarele părți constitutive: titlul, formula introductivă,

preambulul, partea dispozitivă, partea de publicitate/comunicare și partea de arestare a autenticității.

(3) Întotdeauna în partea de sus a proiectului de dispoziție va fi inclus antetul instituției

cuprinzând următoarele date: „ România, Județul Iași, Comuna Cucuteni, Primăria, adresa administrativă a instituției, numerele de telefon de contact, adresa de e-mail a instituției și pagina web a acesteia respectiv www.primariacucuteni.ro”.

(4) După antet, în partea din dreapta sus se va introduce formularea PROIECT.

(5) Titlul proiectului de dispoziție cuprinde obiectul reglementării exprimat sintetic.

(6) Se interzice ca titlul unui proiect de dispoziție să fie același cu al altei dispoziții în

vigoare, fiind acceptat acest lucru doar în situația în care prin acest proiect se abrogă dispoziția anterioară.

(7) Formula introductivă utilizată în conținutul proiectului de dispoziție este :”Primarul

Comunei Cucuteni...”

(8) Preambulul urmează după formula introductivă și cuprinde:

a) documentul care a determinat inițierea proiectului de dispoziție dacă  este cazul

(cerere, adresă, sesizare, hotărâre a Consiliului Local ș.a.);

b) menționarea dispozițiilor legale pe baza cărora proiectului de dispoziție a fost inițiat;

c) avizele avute în vedere în situația în care pentru emiterea dispoziției este necesară

obținerea unui/unor aviz/avize.

d) înaintea părții dispozitive se va introduce formula DISPUNE.

(9) Partea dispozitivă a proiectului de dispoziție reprezintă conținutul propriu-zis al

reglementării, alcătuită din totalitatea normelor juridice instituite în sfera de aplicare a dispoziției emise.

(10) Partea de publicitate a proiectului de dispoziție va cuprinde enumerarea

persoanelor/instituțiilor către care va fi comunicătă dispoziția emisă în vederea luării la cunoștință/punerii în aplicare precum și modalitățile de aducere a acesteia la cunoștință publică( afișarea la sediul instituției sau publicarea pe site).

(11) Formula de atestare a autenticității va cuprinde : 

a) PRIMAR sub care se va introduce prenumele și numele persoanei care exercită această

autoritate și se va lăsa spațiul necesar pentru aplicarea semnăturii;

b) AVIZAT PENTRU LEGALITATE sub care se menționează SECRETAR GENERAL

urmat de prenumele și numele persoanei care ocupă această funcție publică, lăsându-se spațiul necesar pentru semnătura sa;

c) în partea de jos a proiectului de dispoziție se va introduce un cartuș cu următoarele

date: INIȚIATOR urmat de inițialele numelui și prenumele acestuia, REDACTAT urmat de inițialele numelui și prenumele acestuia și EX. Reprezentând numărul de exemplare în care proiectul de dispoziție/dispoziția este redactată.

Art.7. (1) Proiectele de dispoziție, inclusiv anexele la acestea, având ca inițiatori

persoanele care au aceste atribuții, prealabil prezentării acestora către primar în vederea însușirii prin semnătură în calitate de emitent al dispoziției, vor fi prezentate secretarului general al comunei în vederea avizării acestora pentru legalitate materializată prin semnătura sa însoțite de o adresă de înaintare căreia i se va atribui un număr de înregistrare de la compartimentul care înaintează proiectul de dispoziție.

(2) Avizarea pentru legalitate a proiectului de dispoziție poate fi:

a) favorabil caz în care proiectul de dispoziție se avizează prin semnătură de către

secretarul general al UAT-ului;

  1. favorabil cu obiecții sau propuneri care vor fi comunicate în scris sau verbal către

persoana inițiatoare astfel încât acestea să fie cuprinse în proiectul de dispoziție definitiv;

c)negativă, caz în care avizul negativ va fi motivat de către secretarul general și va fi

însoțit de documentele sau temeiurile legale pe care se bazează avizul negativ.

(3) Avizarea proiectului de dispoziție de către secretarul general U.A.T. se face:

a) în ziua prezentării proiectului de către inițiator;

b) în situația în care examinarea proiectului de dispoziție necesită o documentare mai

amănunțită, secretarul general al U.A.T.-ului va notifica acest lucru în scris sau verbal către inițiator precizând și termenul în care apreciază că va putea emite un aviz, favorabil sau nu, proiectului de dispoziție;

  1. în situația precizată la litera b) nu se va putea depăși un termen de 3(trei) zile

lucrătoare de la data primirii proiectului spre avizare.

(4) După avizarea proiectului de dispoziție de către secretarul general al U.A.T.-ului,

acesta va fi înaintat spre însușire și semnarea către primarul comunei cu respectarea de către acesta a termenelor prevăzute în aliniatul anterior.

Art.8. (1) După însușirea proiectului de dispoziție de către primarul comunei, inițiatorul

se va ocupa de redactarea finală a dispoziției care va fi înaintată spre semnare de către primar și contrasemnată pentru legalitate de către secretarul general al comunei.

(2) În situația în care în proiectul de dispoziție înaintat primarului comunei nu se regăsesc

materializate obiecțiunile sau propunerile secretarului general sau ca urmare a unei avizări negetive de către secretarul general al comunei, primarul poate dispune refacerea proiectului de dispoziție conform obiecțiunilor sau propunerilor secretarului general sau poate dispune continuarea procedurii prin redactarea dispoziției finale în forma propusă fără avizul secretarului general.

(3) În situația refuzului cotrasemnării de către secretarul general al dispoziției finale,

acesta va motiva în scris refuzul contrasemnării și va comunica în termen de 5 (cinci) zile de la emitere această motivare a refuzului împreună cu dispoziția respectivă, către Instituția Prefectului Județului Iași cu respectarea condițiilor prevăzute în art.490 din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ.

Art.9. (1)  Înregistrarea în registrul de evidență a proiectelor de dispoziție și respectiv a

dispozițiilor emise de primar se va face în ordinea inițierii/emiterii acestora, începând cu numărul 1 în fiecare an calendaristic.

(2) După contrasemnarea dispoziției, secretarul general va efectua procedurile de

înscriere a acesteia în Registrul de evidență a dispozițiilor, atât în cel letric cât și cel electronic și va înainta, după caz, dispoziția comparimentului responsabil cu efectuarea publicității acesteia prin publicare pe site-ul institiției la adresa www.primariacucuteni.ro în secțiunea Monitorul Oficial Local.

(3) Procedurile de publicare prevăzute la alin.(2) vor fi efectuate și pentru Registrul

proiectelor de dispoziției și Registrul dispozițiilor emise de primarul comunei.

(4) Prin gija secretarului general, dispoziția emisă va fi comunicată către compartimentele

de resort, către persoana/persoanele vizate în conținutul dispoziției și spre efectuarea publicității prin afișare la sediul instituției.