ROMÂNIA Anexa nr.2 la HCL__________/2023
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIULUI DEVA
DIRECTIA ADMINISTRAREA DOMENIULUI
PUBLIC ȘI PRIVAT
SERVICIUL ADMINISTARE DOMENIUL
PUBLIC SI PRIVAT
DOCUMENTAȚIA DE ATRIBUIRE
pentru închirierea spațiilor pentru amplasare aparate de tip Vending în holul din incinta Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara
Conținut:
- 1. Informații generale privind Locatorul, în special denumirea ,codul fiscal , adresa, numărul de telefon/ fax, adresă de e-mail a persoanei de contact etc;
- 2. Instrucțiuni privind organizarea și desfășurarea procedurii de închiriere;
- 3. Instrucțiuni privind modul de elaborare și prezentare a ofertelor;
- 4. Informații detaliate și complete privind criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei câștigătoare, precum și ponderea lor;
- 5. Instrucțiuni privind modul de utilizare a căilor de atac;
- 6. Caietul de sarcini;
- 7. Fișa de date a procedurii;
- 8. Contractul cadru de închirere, conținând clauze contractuale obligatorii;
- 9. Formulare și modele de documente.
1. INFORMAȚII GENERALE PRIVIND AUTORITATEA CONTRACTANTĂ
Denumirea autorității contractante :
Primăria Municipiului Deva - activitate economică,
sediul în Deva, str. Piaţa Unirii, nr. 4,
CUI RO 39125506,
Locul de desfăşurare a licitaţiei este la:
Serviciului Administrare Domeniul Public şi Privat
Deva, Piaţa Unirii nr. 16. Telefon / Fax: 0254/217899
e-mail: serviciul.adpp@primariadeva.
2. INSTRUCȚIUNI PRIVIND ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA PROCEDURII DE ÎNCHIRIERE
A. Procedura Licitației Publice
Conform art.333 alin (5), art.362 alin.(3) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, închirierea bunurilor aparținând unităților administrativ teritoriale se face pe bază de Licitație publică.
În cazul acestei proceduri autoritatea contractantă are obligația să publice anunțul de licitație în Monitorul Oficial al României, Partea aVI-a, într-un cotidian de circulație națională și într-unul de circulație locală, precum și pe pagina de internet a Primăriei Deva.
Anunțul de licitație se trimite spre publicare cu cel puțin 20 de zile calendaristice înainte de data limită pentru depunerea ofertelor.
Persoana interesată are dreptul de a solicita clarificări privind documentația de atribuire. Autoritatea contractantă are obligația de a răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depășească 5 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări.
Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite răspunsurile însoţite de întrebările aferente către toate persoanele interesate care au obţinut, în condiţiile prezentei secţiuni, documentaţia de atribuire, luând măsuri pentru a nu dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările respective.
Ofertele se redactează în limba română.
Ofertele se depun la sediul autorităţii contractante sau la locul precizat în anunţul de licitaţie, în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior, care se înregistrează de autoritatea contractantă, în ordinea primirii lor, în registrul Oferte, precizându-se data şi ora.
Procedura de licitaţie se poate desfăşura numai dacă în urma publicării anunţului de licitaţie au fost depuse cel puţin două oferte valabile.
În cazul în care în urma publicării anunţului de licitaţie nu au fost depuse cel puţin două oferte valabile, autoritatea contractantă este obligată să anuleze procedura şi să organizeze o nouă licitaţie.
Autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili oferta câştigătoare pe baza criteriului/criteriilor de atribuire precizate în documentaţia de atribuire.
Documentația de atribuire se ridică fără nici un cost de la sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat, Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara.
3. INSTRUCȚIUNI PRIVIND MODUL DE ELABORARE ȘI PREZENTARE A OFERTELOR
Ofertele se redactează în limba română şi se depun într-un singur exemplar, în două plicuri sigilate unul exterior şi unul interior, care se înregistrează de autoritatea contractantă în ordinea primirii lor, în registru Oferte, precizându-se data şi ora.
Pe plicul exterior se vor indica datele de identificare ale spațiului pentru care este depusă oferta şi cu menţiunea: ,,A nu se deschide înainte de ora ___________ din data de _______________________________ ’’.
Plicul exterior va trebui să conțină:
a) o fișă cu informații privind ofertantul, semnată de ofertant fără îngroșări, ștersături sau modificări;
b) declarație de participare, semnată de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau modificări;
c) dovada constituirii garanției de participare;
d) acte doveditoare privind calitățiile și capacitățiile ofertanțiilor
Plicul interior va cuprinde oferta propriu - zisă. Pe plicul interior se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum și domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz, precum și datele de identificare ale spațiului pentru care se depune oferta.
Ofertele se depun direct de către ofertant sau de împuternicitul său la adresa organizatorului, primind un număr de înregistrare prin care se face dovada depunerii ofertei.
Ofertele se depun într-un singur exemplar. Fiecare ofertant poate depune o singură ofertă.
Formularul de ofertă de licitaţie va purta ștampila Primariei Municipiului Deva, în original şi va fi inclus în documentaţia de ofertare.
Conținutul ofertelor trebuie să rămănă confidențial până la data stabilită pentru deschiderea acestora, autoritatea contractantă urmând a lua cunoștință de conținutul ofertelor numai după această dată.
În urma analizării plicului exterior de către comisia de evaluare, pe baza criteriilor de valabilitate, secretarul comisiei întocmește procesul- verbal în care menționează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc condițiile de valabilitate și motivele excluderii acestora din urmă de la procedura de licitație. Sunt considerate oferte valabile, ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al licitației.
Procesul - verbal se semnează de către toți membrii comisiei de evaluare și de către toți ofertanții.
Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului-verbal menționat de către toți membrii comisiei de evaluare și de către toți ofertanții.
4. INFORMAȚII DETALIATE ȘI COMPLETE PRIVIND CRITERIILE DE ATRIBUIRE APLICATE PENTRU STABILIREA OFERTEI CÂȘTIGĂTOARE, PRECUM ȘI PONDEREA LOR
Autoritatea contractantă are obligația de a încheia contractul de închiriere cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare.
Oferta câștigătoare este oferta care întrunește cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire.
Criteriile de atribuire a contractului de închiriere a spațiului sunt următoarele:
a) cel mai mare nivel al chiriei ofertat peste prețul minim de la care pornește licitația – pondere 40 %;
b) capacitatea economico – financiară a ofertanților – disponibilități bănești – pondere 30 % ;
c) condiții specifice impuse de natura bunului închiriat - documente doveditoare cu privire la o activitate similară obiectului închirerii - pondere 15 %.
d) protecția mediului înconjurător – implementarea sistemului de protecție ISO 14001 sau echivalent - pondere 15%;
Algoritmul de calcul pentru cele patru criterii este următorul:
- l pentru criteriul privind cel mai mare nivel al chiriei punctajul C(n) se acordă astfel :
a) pentru cel mai mare nivel al chiriei ofertat peste prețul minim de la care pornește licitația se acordă punctajul maxim alocat de 40 puncte;
b) pentru celelalte chirii ofertate punctajul C(n) se calculează proporțional, astfel:
C(n)= ( Nivel n / Nivel maxim ofertat ) x 40 puncte
- l pentru criteriul privind capacitatea economico- financiară punctajul D(n) se acordă astfel:
- pentru cel mai mare nivel al disponibilităților bănești, se acordă punctajul maxim alocat de 30 puncte;
- pentru celelalte punctaje D(n) se calculează proporțional astfel:
D(n) =( Nivel n / Nivel maxim ofertat ) x 30 puncte
Dacă ofertantul face dovada disponibilităților bănești în valoare de cel puțin 5 chirii lunare, raportate la prețul minim solicitat de la care pornește licitația publică, respectiv suma de 3.000 lei, se va acorda punctajul maxim alocat acestui criteriu, respectiv 30 puncte, în caz contrar se va acorda 0 (zero) puncte.
Pentru acest criteriu formula de calcul se aplică numai în cazul egalității dintre ofertanți, pentru departajarea acestora, recalculându-se punctajul pentru stabilirea câștigătorului licitației publice.
- pentru criteriul privind condițiile specifice impuse de natura bunului închiriat – punctajul se acordă astfel:
Pentru acordarea punctajului maxim de 15 puncte, ofertații la licitația publică trebuie să facă dovada că principalul obiect de activitate al său este „ Comerț cu amănuntul efectuat în afara magazinelor, standurilor, chioșcurilor și piețelor - cod CAEN 4799”.
Cod CAEN 4799 include următoarele activități: comerțul cu amănuntul al oricărui tip de produs, în orice mod care nu este inclus în clasele precedente respectiv:
- prin vânzări directe sau prin intermediul comis-voiajorilor
- prin intermediul automatelor de vândut produse
Dacă ofertantul nu poate face dovada celor menționate mai sus - se acordă 0 (zero) puncte.
- pentru criteriul privind protecția mediului înconjurător – implementarea sistemului de protecție ISO 14001 – punctajul se acordă astfel:
Dacă ofertantul prezintă dovada implementării sistemului de protecție a mediului ISO 14001valabil – se acordă 15 puncte.
Dacă ofertantul nu prezintă dovada implementării sistemului de protecție a mediului ISO 14001 valabil - se acordă 0 ( zero ) puncte.
Toți operatorii economici participanți la procedura de licitație publică pentru a primii punctajul maxim la criteriul de atribuire privind capacitatea economico - financiară trebuie să facă dovada că vor avea acces la disponibilități bănești, resurse reale negrevate de datorii sau linii de credit, în valoare minimă de 5 chirii lunare, raportate la prețul minim solicitat de la care pornește licitația publică, respectiv suma de 3.000 lei. Operatorii economici vor face dovada prin prezentarea oricărui tip de document emis de unități bancare ( prezentat în original ).
Comisia de evaluare stabilește punctajul fiecarei oferte, ținând seama de ponderile fiecărui criteriu de atribuire.
În cazul în care există punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare, iar în cazul egalităţii în continuare, departajarea se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare după acesta.
Autoritatea contractantă poate încheia contractul numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data comunicării către ofertanți a deciziilor referitoare la atribuirea contractului de închiriere.
5. INSTRUCȚIUNI PRIVIND MODUL DE UTILIZARE
A CĂILOR DE ATAC
În măsura în care părțiile nu ajung la o soluție pe cale amiabilă, soluționarea litigiilor apărute în legătură cu atribuirea, încheierea, executarea, modificarea și încetarea contractului de închiriere se realizează potrivit prevederilor Legii conteciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completăriile ulterioare. Acțiunea în justiție se introduce la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei jurisdicție se află autoritatea contractantă.
6. CAIET DE SARCINI
privind închirierea spațiilor pentru amplasare aparate de tip Vending în holul din incinta Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara
Spațiul nr._____________
Zona: Parter
în suprafață de 1 mp
având destinația de: amplasare de aparate te tip Vending ( automate de sucuri, cafea, sandwich-uri, etc)
Preț pornire licitație publică: lei mp/automat/lună: repectiv suma de 600 lei/ automat/ lună,
INFORMAŢII GENERALE:
Licitaţia publică este organizată de către Primăria municipiului Deva, prin Serviciul Administrare Domeniul Public și Privat, cu sediul în municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, în conformitate cu prevederile art.108 lit „c”, art. 129 alin. (2) lit.”c” şi alin.(6) lit. “b”, art.139 alin.(3) lit.”g”, art.333 alin.(1), alin.(2) și alin.(5), art.334,precum și art.362 alin.(3) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ cu modificările și completările ulterioare.
Baza legală:
Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr.______/______, privind aprobarea închirierii prin licitație publică a spațiilor pentru amplasare aparate de tip Vending în holul din incinta Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara
Tipul procedurii: Licitație Publică
OBIECTUL ÎNCHIRIERII:
Bunul care face obiectul închirierii este un spațiu situat în holul din inicinta Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara
Spațiul nr.____________, zona Parter, în suprafața de1 mp,
destinația de amplasare de aparate te tip Vending ( automate de sucuri, cafea, sandwich-uri, etc)
Închirierea spațiului menţionat, se face prin licitaţie publică, pentru care trebuie să existe cel puţin 2 oferte valabile, respectiv să îndeplinească condiţiile de eligibilitate şi să fie depuse în termen, organizată după cum urmează:
data primei licitaţii: ____________________
ora:_______________
locul desfăşurării licitaţiei: la Sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara
Anunţul licitaţiei a fost făcut public în:
Ziarul de circulaţie naţională ___________________________________________ din data de __________________,
Ziarul de circulaţie locală_____________________________________________ din data de ____________,
Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a din data de _______________, precum și pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Deva: “www.primariadeva.ro”
Închirierea spațiului ce face obiectul licitației publice conduce la suplimentarea veniturilor la bugetul local
SUBÎNCHIRIEREA
Subînchirierea spațiului închiriat în tot sau în parte este interzisă.
DURATA ÎNCHIRIERII
Durata închirierii este de 2 ani de la data semnării contractului de închiriere.
La expirarea contractului, locatarul ( chiriașul ) va fi obligat să predea spațiul în termen de 10 zile calendaristice.
CUANTUMUL CHIRIEI
Preţul de pornire la licitația publică în vederea închirierii spațiilor pentru amplasare aparate de tip Vending în holul din incinta Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara, este stabilit în baza Raportului de evaluare nr. 54814/22.05.2023, întocmit de către societatea comercială GAMA EVAL INVESR S.R.L., prin expert evaluator domnul Șendroni Mihai, membru ANEVAR, conform Anexei nr.1 parte integrantă din prezenta Hotărâre a Consiliului local al municipiului Deva.
Chiria se va plăti la sediul Serviciul Administrare Domeniu Public și Privat din municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, sau prin virament bancar în contul RO83TREZ3665006XXX000122, Municipiul Deva CUI 4374393 deschis la Trezoreria Deva.
Neplata chiriei, până la termenul mai sus menționat, conduce la perceperea de majorări de întârziere în cuantum de 1% pe lună.
Plata chiriei va începe dupa 1 zi de la data semnării contractului de închiriere.
GARANȚII:
Garanția de participare la licitație
Garanția de participare reprezintă echivalentul a 2 chirii și va fi plătită în lei, valoarea calculată raportată la prețul minim de pornire a licitației publice: lei / mp / aparat/ lună x suprafața spațiului, respectiv în valoare de 1.200, 00 lei.
Garanția de participare la licitație se constituie în numerar la sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, sau prin virament bancar în contul RO83TREZ3665006XXX000122, Municipiul Deva CUI 4374393, deschis la Trezoreria municipiului Deva.
Garanția de participare se depune distinct pentru fiecare spațiu în parte.
Se reține garanția de participare atunci când ofertantul se află în oricare din următoarele situații:
a) Revocă oferta în perioada de valabilitate a acesteia;
b) Ofertantul refuză încheierea contractului de închiriere;
c) Ofertantul nu se prezintă în vederea încheierii contractului de închiriere în termenul prevăzut în prezentul în Caietul de Sarcini.
Garanția de participare, constituită de ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare, se restituie în cel mult 3 zile lucrătoare de la data semnării contractului de închiriere, în baza unei cereri scrise din partea ofertantului câștigător.
Garanția de participare, constituită de ofertanții a căror ofertă nu a fost stabilită câștigătoare, se restituie pe baza unei cereri scrise, în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii unei solicitări în acest sens.
Garanția de bună execuție, în cuantum egal cu contravaloarea a două chirii stabilite la prețul stabilit prin Raportul de adjudecare al licitației publice, așa cum prevede Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Contractul de închiriere nu se poate semna până la constituirea garanției de bună execuție.
Garanția de bună execuție se constituie în numerar la sediul sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, sau prin virament bancar în contul RO83TREZ3665006XXX000122, Municipiul Deva CUI 4374393, deschis la Trezoreria municipiului Deva.
CONDITIILE DE VALABILITATE A OFERTELOR
- data limită de solicitare a clarificărilor:
Data limită pentru solicitarea clarificărilor este _____________________.
În termen de maxim 2 zile de la notificarea cu privire la neclarităţile întâmpinate, persoana interesată va primi un răspuns de la organizatorul licitaţiei.
- termenul limită de depunere a ofertelor:
Ofertele se pot depune din momentul ridicării documentaţiei de licitaţie şi până în data de ____________________, orele ___________ °°, la sediul sediul sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara.
Ofertele depuse după termenul limită stabilit vor fi respinse de comisia de evaluare a ofertelor.
- termenul de valabilitate a ofertelor:
Perioada de valabilitate a ofertei se stabileşte din momentul depunerii ofertelor şi până în momentul încheierii contractului de închiriere.
ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA PROCEDURII LICITAȚIEI PUBLICE
Spațiul nr.____________, amplasat în zona_Parter în suprafață de 1 mp situat în holul din incinta Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, se închiriază prin aplicarea procedurii licitației publice conform art.333 alin.(5), art.335, art.336, precum și ale art.340 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare.
La Licitația Publică are dreptul de a participa orice operator economic persoană juridică, asociație familială, persoană fizică autorizată, întreprindere individuală română sau străină, autorizate în condițiile legii să exercite acte de comerț cu produse alimentare, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
a) a plătit garanția de participare la licitație;
b) a depus oferta de participare la licitație, împreună cu toate documentele solicitate în termenele prevăzute în documentația de atribuire;
c) are îndeplinite la zi toate obligaţiile exigibile de plată a impozitelor, a taxelor şi a contribuţiilor către bugetul consolidat al statului şi către bugetul local al municipiului Deva;
d) nu este în stare de insolvenţă, faliment sau lichidare.
Nu are dreptul să participe la licitaţie persoana care a fost desemnată câştigătoare la o licitaţie publică anterioară privind bunurile statului sau ale unităţilor administrativ-teritoriale în ultimii 3 ani, dar nu a încheiat contractul ori nu a plătit preţul, din culpă proprie. Restricţia operează pentru o durată de 3 ani, calculată de la desemnarea persoanei respective drept câştigătoare la licitaţie, conform art.339 alin.2 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare.
Ofertele vor fi elaborate conform Caietului de sarcini și vor fi depuse la adresa /locul precizat în anunțul licitației, în două plicuri sigilate, unul exterior și unul interior.
Ofertele se înregistrează în ordinea primirii lor la sediul sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, precizându- se data și ora primirii acestora.
Pe plicul exterior se va indica datele de identificare ale spațiului pentru care este depusă oferta : numărul spațiului, zona de amplasare.
Plicul exterior va trebui să conțină:
a) o fișă cu informații privind ofertantul, semnată de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau modificări;
b) declarație de participare, semnată de ofertant, fără îngroșări, ștersături sau modificări;
c) dovada constituirii garanției de participare;
d) acte doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertanților după cum urmează :
- Certificatul de înregistrare emis de Oficiul Registrul Comerțului în copie cu mențiunea „ conform cu originalul ” și semnătura reprezentantului;
- Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului din care să rezulte obiectul de activitate și situația societății, societatea nu se află în stare de dizolvare sau de lichidare, reorganizare judiciară sau faliment - în original și să fie emis cu mai puțin de 30 de zile de la momentul prezentării certificatului ;
- Actul constitutiv al persoanei juridice și actele adiționale la actul constitutiv, dacă este cazul, în copie cu mențiunea ” conform cu originalul ” și semnătura reprezentantului legal
- Certificate de atestare fiscală din care să rezulte lipsa datoriilor restante cu privire la plata impozitelor, taxelor sau contribuțiilor la bugetul general consolidat de stat și la bugetul local - în origial. În acest sens este necesară prezentarea atât a Certificatului de atestare fiscală emis de Administrația financiară din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală ( ANAF ) de la sediul și/ sau punctul de lucru al persoanei juridice pentru debitele întregistrate la bugetul consolidat de stat, cât și a Certificatului de atestare fiscală emis de Direcția de Taxe și impozite din cadrul Primăriei municipiului Deva pentru debitele înregistrate la bugetul local al municipiului Deva. Aceste certificate trebuie să ateste lipsa datoriilor restante și să fie emise cu mai puțin de 30 de zile de la momentul prezentării lor.
- Actul de identitate al reprezentantului legal, în copie cu mențiunea „ conform cu originalul ” și semnătura reprezentantului;
- Împuternicire pentru persoanele care vor participa la licitația publică în calitate de repezentant cu puteri depline, în original, precum și actul de identitate al persoanei împuternicite în copie cu mențiunea „ conform cu originalul ”;
- Certificat de înregistrare fiscală emis de ANAF, în copie cu mențiunea „ conform cu originalul ” și semnătura reprezentantului;
- Cazier judiciar al operatorului economic ( persoană juridică ) și a persoanelor fizice, membrii ai organului de administrare, de conducere sau de supraveghere al respectivului operator economic, sau a celor care au putere de reprezentare, de decizie în cadrul acestuia așa cum rezultă din certificatul constatator emis de ONRC/ actul constitutiv/ contract de societate/ acord de constituire etc, a persoanei împuternicite legal – în original ;
- Extras de cont curent din care să reiasă capacitatea financiară de a închiria spațiul, nu mai vechi de 2 zile lucrătoare de data de depunere a ofertelor, în original, cu semnătura și ștampila unității bancare la care este deschis contul;
Toți participanții la licitația publică trebuie să depună actele doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertanților menționate mai sus sau echivalent în funcție de situația juridică sau statutul fiecăruia.
În cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat să prezinte toate documentele prezentate mai sus.
În cazul ofertanților ce sunt persoane juridice străine se vor prezenta certificate echivalente care să ateste că aceștia nu înregistrează obligații fiscale restante în condițiile legii incidente în țara de rezidență, la momentul prezentării sau declaraţii notariale din care să reiasă că nu au datorii faţă de Statul Român şi faţă de Municipiul Deva la momentul prezentării. Aceștia mai trebuie să depună și documentele menționate mai sus sau echivalent.
CONDIŢIILE DE RETRAGERE A OFERTEI
Ofertele se pot retrage de ofertanţi, fără penalizări, dacă retragerea se face în afara perioadei de valabilitate a ofertei.
În cazul în care oferta se retrage în termenul de valabilitate, se pierde garanţia de participare la licitaţie.
Dacă după adjudecarea licitaţiei, adjudecătorul licitaţiei nu se prezintă la semnarea contractului de închiriere în termenul stabilit, pierde garanţia de licitaţie, iar adjudecarea licitaţiei este anulată.
MODUL DE PREZENTARE AL OFERTEI ȘI DESFĂȘURAREA LICITAȚIEI
Deschiderea licitației are loc în data de ___________ orele _________la sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, vor fi prezenţi membrii comisiei de evaluare a ofertelor şi ofertanţii care au depus oferte, personal sau prin reprezentant pe baza de împuternicire scrisă.
Procedura de licitaţie se poate desfăşura numai dacă în urma publicării anunţului de licitaţie au fost depuse cel puţin 2 oferte valabile pentru spațiul amplasat în zona Parter, în suprafață de 1 mp, cu destinația de apartate de tip Vending ( automate de sucuri, cafea, sandwich-uri, etc ) amplasate în holul din incinta Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara.
După deschiderea plicurilor exterioare în ședință publică, comisia de evaluare elimină ofertele care nu respectă prevedrile art.336 alin.(2) - (5) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
În urma analizării conținutului plicurilor exterioare pe baza criteriilor de valabilitate, comisia de evaluare, secretarul acesteia întocmește un proces-verbal privind îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, în care se menționează ofertele valabile, ofertele care nu îndeplinesc criteriile de valabilitate și sunt excluse, precizând motivele excluderii acestora. Sunt considerate oferte valabile, ofertele care îndeplinesc criteriile de valabilitate prevăzute în caietul de sarcini al licitației. Procesul-verbal se semnează de către toți membrii comisiei și de către ofertanți.
Pentru continuarea desfășurării procedurii de licitație este necesar ca după deschiderea plicurilor exterioare cel puțin 2 ( două ) oferte să întrunească condițiile prevăzute în documentația de atribuire. În caz contrar, comisia de evaluare a ofertelor va dispune anularea procedurii și va organiza o nouă licitație.
Deschiderea plicurilor interioare se face numai după semnarea procesului – verbal de către toți membrii comisiei de evaluare și de către toți ofertanții prezenți. Refuzul ofertanților prezenți de a semna procesul - verbal se va consemna în cuprinsul acestuia.
În urma deschiderii plicurilor interioare și analizării ofertelor de către comisia de evaluare, secretarul acesteia întocmește un proces -verbal în care menționează prețurile. Oferta câștigătoare este oferta care întrunește cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire . Procesul – verbal se semnează de către toți membrii comisiei de evaluare.
Fiecare participant poate depune o singură ofertă.
Dacă în cazul în care în urma analizării plicurilor exterioare se constată că nu se întrunesc cele 2 oferte valabile, plicurile interioare nu se mai deschid, licitaţia se anulează şi va trebui organizată altă licitaţie în termenul prevăzut de lege, ofertanţilor restituindu-li-se garanţia de participare la licitația publică.
În cazul în care, în cadrul celei de-a doua proceduri de licitație publică nu se depune nici o ofertă valabilă, autoritatea contractantă anulează procedura de licitație.
Pentru cea de-a doua licitație va fi păstrată documentația de atribuire aprobată pentru prima licitație.
Cea de-a doua licitație se organizează în condițiile prevăzute la art.336 alin (1) - (12) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ,cu modificările și completările ulterioare.
CRITERIILE DE ATRIBUIRE APLICATE PENTRU STABILIREA OFERTEI CAȘTIGĂTOARE ȘI PONDEREA LOR
Criteriile de atribuire a contractului de închiriere a spațiului sunt următoarele:
a) cel mai mare nivel al chiriei ofertat peste prețul minim de la care pornește licitația – pondere 40 %;
b) capacitatea economico – financiară a ofertanților – disponibilități bănești – pondere 30 % ;
c) condiții specifice impuse de natura bunului închiriat - documente doveditoare cu privire la o activitate similară obiectului închirerii - pondere 15 %.
d) protecția mediului înconjurător – implementarea sistemului de protecție ISO 14001 sau echivalent - pondere 15%;
Algoritmul de calcul pentru cele patru criterii este următorul:
- l pentru criteriul privind cel mai mare nivel al chiriei punctajul C(n) se acordă astfel :
a) pentru cel mai mare nivel al chiriei ofertat peste prețul minim de la care pornește licitația se acordă punctajul maxim alocat de 40 puncte;
b) pentru celelalte chirii ofertate punctajul C(n) se calculează proporțional, astfel:
C(n)= ( Nivel n / Nivel maxim ofertat ) x 40 puncte
- l pentru criteriul privind capacitatea economico- financiară punctajul D(n) se acordă astfel:
- pentru cel mai mare nivel al disponibilităților bănești, se acordă punctajul maxim alocat de 30 puncte;
- pentru celelalte punctaje D(n) se calculează proporțional astfel:
D(n) =( Nivel n / Nivel maxim ofertat ) x 30 puncte
Dacă ofertantul face dovada disponibilităților bănești în valoare de cel puțin 5 chirii lunare, raportate la prețul minim solicitat de la care pornește licitația publică, respectiv suma de 3.000 lei, se va acorda punctajul maxim alocat acestui criteriu, respectiv 30 puncte, în caz contrar se va acorda 0 (zero) puncte.
Pentru acest criteriu formula de calcul se aplică numai în cazul egalității dintre ofertanți, pentru departajarea acestora, recalculându-se punctajul pentru stabilirea câștigătorului licitației publice.
- pentru criteriul privind condițiile specifice impuse de natura bunului închiriat – punctajul se acordă astfel:
Pentru acordarea punctajului maxim de 15 puncte, ofertații la licitația publică trebuie să facă dovada că principalul obiect de activitate al său este „ Comerț cu amănuntul efectuat în afara magazinelor, standurilor, chioșcurilor și piețelor - cod CAEN 4799”.
Cod CAEN 4799 include următoarele activități: comerțul cu amănuntul al oricărui tip de produs, în orice mod care nu este inclus în clasele precedente respectiv:
- prin vânzări directe sau prin intermediul comis-voiajorilor
- prin intermediul automatelor de vândut produse
Dacă ofertantul nu poate face dovada celor menționate mai sus - se acordă 0 (zero) puncte.
- pentru criteriul privind protecția mediului înconjurător – implementarea sistemului de protecție ISO 14001 – punctajul se acordă astfel:
Dacă ofertantul prezintă dovada implementării sistemului de protecție a mediului ISO 14001valabil – se acordă 15 puncte.
Dacă ofertantul nu prezintă dovada implementării sistemului de protecție a mediului ISO 14001 valabil - se acordă 0 ( zero ) puncte.
Toți operatorii economici participanți la procedura de licitație publică pentru a primii punctajul maxim la criteriul de atribuire privind capacitatea economico - financiară trebuie să facă dovada că vor avea acces la disponibilități bănești, resurse reale negrevate de datorii sau linii de credit, în valoare minimă de 5 chirii lunare, raportate la prețul minim solicitat de la care pornește licitația publică, respectiv suma de 3.000 lei. Operatorii economici vor face dovada prin prezentarea oricărui tip de document emis de unități bancare ( prezentat în original ).
Comisia de evaluare stabilește punctajul fiecarei oferte, ținând seama de ponderile fiecărui criteriu de atribuire.
În cazul în care există punctaje egale între ofertanţii clasaţi pe primul loc, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare, iar în cazul egalităţii în continuare, departajarea se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru criteriul de atribuire care are ponderea cea mai mare după acesta.
Oferta câștigătoare este oferta care întrunește cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire.
Autoritatea contractantă are obligația de a încheia contractul de închiriere cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare.
Autoritatea contractantă poate încheia contractul numai după împlinirea unui termen de 20 de zile calendaristice de la data comunicării către ofertanți a deciziilor referitoare la atribuirea contractului de închiriere.
Autoritatea contractantă are obligația de a informa ofertanții despre deciziile referitoare la atribuirea contractului, în scris , cu confirmare de primire , nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora .
Predarea – primirea spațiului se face prin proces- verbal în termen de maximum 30 de zile de la constituirea garanției de bună execuție, contravaloare a două chirii lunare.
Suma adjudecată va constitui chiria lunară , timp de 2 ani și va fi achitată în lei.
NOTIFICAREA CĂTRE OFERTANŢI A ADJUDECĂRII LICITAŢIEI
În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului de adjudecare a licitației publice de la comisia de evaluare, organizatorul licitației publice are obligația de a informa ofertanții în scris, cu confirmare de primire, despre ofertele declarate valabile sau cele excluse și motivele excluderii lor dacă este cazul, după deschiderea plicurilor exterioare și informarea ofertanților ale căror oferte nu au fost declarate câștigătoare, asupra motivelor ce au stat la baza deciziei respective, după deschiderea plicurilor interioare.
Autoritatea contractantă are obligația de a transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI a, un anunț de atribuire a contractului, în cel mult 20 zile calendaristice de la finalizarea procedurii de atribuire.
Autoritatea contractantă are obligația de a informa ofertanții despre deciziile referitoare la atribuirea contractului, în scris cu confirmare de primire, nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora. În cadrul acestei comunicări autoritatea contractantă are obligația de a informa ofertantul câștigător cu privire la acceptarea ofertei prezentate, precum și de a informa ofertanții declarați respinși, sau a căror ofertă nu a fost declarată câștigătoare asupra motivelor ce au stat la baza deciziei respective.
Autoritatea contractantă are obligația de a încheia contractul cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare.
Autoritatea contractantă poate să încheie contractul numai după împlinirea unui termen de 20 zile calendaristice de la data realizării comunicării cu privire la atribuirea contractului de închiriere, comunicare care se face după publicarea anunțului de atribuire în Monitorul Oficial al României.
Neîncheierea contractului în termen de 20 zile calendaristice ( după expirarea celor 20 de zile de după transmiterea comunicării privind atribuirea contractului ) poate atrage plata daunelor interese de către partea în culpă.
Refuzul ofertantului declarat câștigător de a încheia contractul în termenul menționat atrage după sine plata daunelor – interese, care constă în reținerea garanției de particiapare la licitația publică.
Predarea – primirea spațiului se face prin proces – verbal în termen de maximum 30 de zile de la data constituirii garanției de bună execuție.
Garanția este obligatorie și se stabilește la nivelul contravalorii a două chirii, conform prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Din această sumă sunt reţinute dacă este cazul, penalităţi şi alte sume datorate locatorului. În acest caz titularul dreptului de închiriere este obligat să reîntregească garanția.
CONDIŢII DE RESPINGERE A OFERTELOR
Ofertele sunt respinse ( nu participă la licitaţie ) în urmatoarele cazuri:
- când preţul oferit pentru închirierea spațiului este sub cel stabilit în urma raportului de evaluare, Anexa nr.1 parte integrantă din prezenta Hotărâre a Consiliului local al municipiului Deva.
- când nu sunt îndeplinite toate criteriile de eligibilitate;
- când oferta se depune după termenul de depunere a ofertelor, respectiv după data de :____________________
Participanții la licitația publică privind spațiul nr.___________, amplasat în zona Parter, în suprafață de 1mp, cu destinația de aparate de tip Vending ( automate de sucuri, cafea, sandwich-uri, etc) situat în holul din incinta Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara, nemulțumiți de modul de organizare și desfășurare a licitației publice, precum și de criteriile de atribuire aplicate pentru stabilirea ofertei câștigătoare se pot adresa instanţei de contencios administrativ competentă.
CLAUZE CONTRACTUALE OBLIGATORII
Drepturile și Obligațiile Locatorului :
a) Locatorul se obligă să pună la dispoziția Locatarului spațiul închiriat, conform unui proces verbal de predare-primire semnat de ambele părți. Procesul verbal de predare – primire se constituie ca parte integrantă a contractului de închiriere.
b) Spațiul închiriat va fi predat de către Locator conectat la utilități (energie electrică).
c) Se obligă să furnizeze utilitățile și serviciile aferente spațiului închiriat (energie electrică).
Drepturile și Obligațiile Locatarului :
a) Să folosească în liniște spațiul închiriat, potrivit destinației prevăzute în contract. Locatarul
b) Să preia spațiul închiriat în baza unui proces verbal de predare-primire. Procesul verbal de predare–primire se constituie ca parte integrantă a contractului de închiriere.
c) Să informeze imediat pe Locator asupra oricăror accidente și stricăciuni care s-au produs în spațiul închiriat.
d) Să respecte programul de funcționare, normele P.S.I., în care se afla spațiul închiriat.
e) Să efectueze plățile prevăzute în condițiile și la termenele stabilite în prezentul contract.
f) Să mențină curățenia, întreținerea spațiul închiriat.
g) Să efectueze un comerț civilizat fără a deranja în mod evident și repetat ceilalți ocupanți ce se află în Primăria municipiului Deva în care se găsește spațiul închiriat.
h) Să nu afecteze și să nu blocheze în nici un fel, prin activitatea sa, spațiile comune din incinta Primăriei municipiului Deva, unde se află spațiul închiriat.
i) Să nu schimbe destinația spațiului închiriat.
j) Să obțină toate autorizațiile legale de funcționare de la autoritățile locale, necesare desfășurării unei activități conform destinației spațiul închiriat.
k) Locatarul se obligă să predea spațiul închiriat la terminarea sau rezilierea contractului de închiriere.
l) Locatarul se obligă să plătească chiria lunară,
CLAUZE PRIVIND ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE
Contractul de închiriere încetează în următoarele cazuri:
1. La expirarea termenului prevăzut în contract.
2. Prin acordul părților.
3. Prin reziliere:
a) Ca drept al Locatorului în caz de neexecutare sau executare necorespunzătoare de către Locatar a obligațiilor contractuale esențiale, respectiv:
a.1) neefectuarea plăților stabilite în contract în termen de 5 zile lucrătoare de la data scadentă,
a.2) nerespectarea clauzei privind cedarea și subînchirierea,
a.3) schimbarea destinației spațiului închiriat,
a.4) necompletarea garanției de bună execuție prevăzută în prezentul contract,
În aceste cazuri Locatorul poate înceta furnizarea utilitățiilor necesare spațiului închiriat, iar contractul de închiriere este desființat de drept, necondiționat și de îndată fără a mai fi necesară punerea în întârziere și fără o altă formalitate prealabilă,fără intervenția instanței de judecată.
b) Ca drept al Locatorului prin acordarea Locatarului a unui preaviz de 30 zile. În perioada de preaviz Locatarul va datora chirie și Cheltuieli Locative Locatorului în conformitate cu prevederile prezentului contract.
c) În caz de neexecutare sau executare necorespunzătoare de către Locatar a altor obligații contractuale, Locatorul va soma Locatarul pentru îndeplinirea corespunzătoare a acestor obligații iar în cazul în care în termen de 15 zile de la primirea somației Locatarul nu s-a conformat, contractul de închiriere este desființat de drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere , fără o altă formalitate prealabilă si fără intervenția instanței de judecată.
d) Ca drept al Locatarului în caz de neexecutare sau executare necorespunzătoare de către Locator a obligațiilor contractuale esențiale.
4. Pierirea sau avarierea spațiului închiriat de așa manieră încât acesta nu mai poate fi întrebuințat conform destinației.
5. În caz de forță majoră așa cum este definită de legea română.
Prevederile prezentului contract de închiriere pot fi modificate sau completate, numai cu acordul de voință al părților contractante, sub forma unui act adițional.
În caz de diferend între părți și în lipsa unei reglementări amiabile în termen de 30 (treizeci) de zile de la data notificării adresate de partea reclamantă, partea interesată va putea sesiza numai instanța din orașul în care se află sediul social al Locatorul
7. FIȘA DE DATE A PROCEDURII
pentru închirierea spațiilor pentru amplasare aparate de tip Vending în holul din incinta Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara
Spațiul nr._____________
Zona Parter
în suprafață de 1 mp
având destinația de amplasare de aparate te tip Vending ( automate de sucuri, cafea, sandwich-uri, etc)
Preț pornire licitație publică: lei mp/automat/lună: repectiv suma de 600 lei/ automat/ lună,
Denumirea autorității contractante :
Primăria Municipiului Deva - activitate economică,
sediul în Deva, str. Piaţa Unirii, nr. 4,
CUI RO 39125506,
Locul de desfăşurare a licitaţiei este la :
Serviciul Administrare Domeniul Public și Privat, Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara
Obiectul contractului de închiriere:
Bunul care face obiectul închirierii este un spațiu situat în holul din incinta Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara
Spațiul nr.___________, zona Parter, suprafața de 1 mp,
destinația de amplasare de aparate te tip Vending ( automate de sucuri, cafea, sandwich-uri, etc)
Durata contractului de închiriere este de 2 ani.
Procedura aplicată:
Licitație publică, conform art. 333 alin ( 5 ) și art.362 alin.(3) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare.
Situația personală a ofertantului:
La Licitația Publică are dreptul de a participa orice operator economic persoană juridică, asociație familială, persoană fizică autorizată ,întreprindere individuală română sau străină, autorizate în condițiile legii să exercite acte de comerț cu produse alimentare sau nealimentare, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
a) a plătit garanția de participare la licitație;
b) a depus oferta de participare la licitație, împreună cu toate documentele solicitate în termenele prevăzute în documentația de atribuire;
c) are îndeplinite la zi toate obligaţiile exigibile de plată a impozitelor, a taxelor şi a contribuţiilor către bugetul consolidat al statului şi către bugetul local al municipiului Deva;
d) nu este în stare de insolvenţă, faliment sau lichidare.
Nu are dreptul să participe la licitaţie persoana care a fost desemnată câştigătoare la o licitaţie publică anterioară privind bunurile statului sau ale unităţilor administrativ-teritoriale în ultimii 3 ani, dar nu a încheiat contractul ori nu a plătit preţul, din culpă proprie. Restricţia operează pentru o durată de 3 ani, calculată de la desemnarea persoanei respective drept câştigătoare la licitaţie, conform art.339 alin.2 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare.
Criteriile de atribuire a contractului de închiriere :
Comisia de evaluare stabilește punctajul fiecărei oferte, ținând seama de ponderile fiecărui criteriu de atribuire.
Oferta câștigătoare este oferta care întrunește cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire.
Condiții de valabilitate a ofertelor :
- data limită de solicitare a clarificărilor:
Data limită pentru solicitarea clarificărilor este ___________ .În termen de maxim 2 zile de la notificarea cu privire la neclarităţile întâmpinate, va primi un răspuns de la organizatorul licitaţiei respectiv -Serviciul Administrare Domeniul Public și Privat.
- termenul limită de depunere a ofertelor :
Ofertele se pot depune din momentul ridicării documentaţiei de licitaţie şi până în data de ____________________, orele ____°°, la sediul Serviciului Administrare Domeniu Public și Privat, din Deva Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara
Ofertele depuse după termenul limită stabilit vor fi respinse de comisia de evaluare a ofertelor.
- termenul de valabilitate a ofertelor :
Perioada de valabilitate a ofertei se stabileşte din momentul depunerii ofertelor şi până în momentul încheierii contractului de concesiune .
GARANȚII:
Garanția de participare la licitație
Garanția de participare reprezintă echivalentul a 2 chirii și va fi plătită în lei , valoarea calculată raportată la prețul minim de pornire a licitației publice : lei / mp / lună x suprafața spațiului comercial , respectiv valoarea de 1.200, 00 lei.
Garanția de participare la licitație se constituie în numerar la sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat, Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, sau prin virament bancar în contul RO83TREZ3665006XXX000122, Municipiul Deva, CUI 4374393, deschis la Trezoreria municipiului Deva .
Garanția de participare se depune distinct pentru fiecare spațiu comercial în parte.
Se reține garanția de participare atunci când ofertantul se află în oricare din următoarele situații :
a) Revocă oferta în perioada de valabilitate a acesteia;
b) Ofertantul refuză încheierea contractului de închiriere;
c) Ofertantul nu se prezintă în vederea încheierii contractului de închiriere în termenul prevăzut în Caietul de Sarcini.
Garanția de participare, constituită de ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare, se restituie în cel mult 3 zile lucrătoare de la data semnării contractului de închiriere, în baza unei cereri scrise din partea ofertantului câștigător.
Garanția de participare, constituită de ofertanții a căror ofertă nu a fost stabilită câștigătoare, se restituie pe baza unei cereri scrise, în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii unei solicitări în acest sens.
Garanția de bună execuție, în cuantum egal cu contravaloarea a două chirii calculate la prețul stabilit prin Raportul de adjudecare al licitației publice, așa cum prevede Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare. Contractul de închiriere nu se poate semna până la constituirea garanției de bună execuție.
Garanția de bună execuție se constituie în numerar la sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat, din Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, sau prin virament bancar în contul RO83TREZ3665006XXX000122, Municipiul Deva CUI 4374393, deschis la Trezoreria municipiului Deva .
Din această sumă sunt reţinute dacă este cazul, penalităţi şi alte sume datorate locatorului. În acest caz titularul dreptului de închiriere este obligat să reîntregească garanția.
Prețul de pornire a Licitației publice:
Preţul de pornire la licitaţia publică în vederea închirierii spațiilor situate în holul din incinta Primăriei municipiului Deva, nr.4, județul Hunedoara sunt cele prevăzute în raportul de evaluare nr.54814/22.05.2023, întocmit de către societatea comercială GAMA EVAL INVEST S.R.L., prin expert evaluator dl. Șendroni Mihai, membru ANEVAR, conform Anexei nr.1 parte integrantă din Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva prin care s-a aprobat închirierea.
Stabilirea ofertei câștigătoare și atribuirea contractului de închiriere.
Oferta câștigătoare este oferta care întrunește cel mai mare punctaj în urma aplicării criteriilor de atribuire .
Autoritatea contractantă are obligația de a încheia contractul de închiriere cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare.
Autoritatea contractantă are obligația de a informa ofertanții despre deciziile referitoare la atribuirea contractului, în scris cu confirmare de primire, nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora. În cadrul acestei comunicări autoritatea contractantă are obligația de a informa ofertantul câștigător cu privire la acceptarea ofertei prezentate, precum și de a informa ofertanții declarați respinși, sau a căror ofertă nu a fost declarată câștigătoare asupra motivelor ce au stat la baza deciziei respective.
Autoritatea contractantă are obligația de a încheia contractul cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare.
Autoritatea contractantă poate să încheie contractul numai după împlinirea unui termen de 20 zile calendaristice de la data realizării comunicării cu privire la atribuirea contractului de închiriere.
Predarea – primirea spațiului se face prin proces – verbal în termen de maximum 30 de zile de la data constituirii garanției de bună execuție .
Garanția este obligatorie și se stabilește la nivelul contravalorii a două chirii, conform prevederilor din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare. Din această sumă sunt reţinute dacă este cazul, penalităţi şi alte sume datorate locatorului. În acest caz titularul dreptului de închiriere este obligat să reîntregească garanția.
8. CONTRACTUL CADRU DE ÎNCHIRIERE
CONTRACT DE ÎNCHIRIERE
Pentru spațiile din incinta Primăriei municipiului Deva
privind amplasarea de aparate te tip Vending
( automate de sucuri, cafea, sandwich-uri, etc)
ART.1. PĂRȚILE CONTRACTANTE :
Municipiul Deva activitate economică, având sediul în Deva, Piața Unirii nr.4,Județul Hunedoara,telefon 0254213435, fax 0254226176, email primar@primariadeva.ro, cod fiscal RO 39125506, reprezentată prin Primar, domnul _______________________, în calitate de LOCATOR ( PROPRIETAR)
și
, cu sediul în ________________________________, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului al județului _____________ sub nr. ___________________, cod unic de înregistrare ____________________, reprezentată prin _________________, în calitate de Administrator, tel. _________________ , în calitate de LOCATAR ( CHIRIAȘ)
În temeiul prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și în baza Hotărârii Consiliului local al municipiului Deva nr. __________________,
au convenit încheierea prezentului contract în următoarele condiții:
ART.2. OBIECTUL CONTRACTULUI
- Locatorul închiriază, iar Locatarul ia în chirie un spațiu situat în holul din incinta Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara, în suprafață de 1 mp , amplasat la Parter denumit în continuare « spațiul închiriat ».
- 2.2.Destinația spațiului închiriat este pentru ____________________________________
ART.3. CHIRIA ȘI MODALITATEA DE PLATĂ:
3.1. Cuantumul chiriei este de __________ lei /mp/ lună, la care se adaugă T.V.A., respectiv suma de _____________lei/lună, la care se adaugă T.V.A.
3.2. Chiria se va factura lunar în prima zi lucrătoare a fiecărei luni. “Zi lucrătoare” înseamnă o zi (oricare în afară de sâmbătă, duminică sau sărbătorile legale) în care băncile efectuează operațiuni pentru activitățile curente.
3.3. Plata chiriei se va efectua în 10 (zece) zile lucrătoare de la emiterea facturii.
3.4. Plățile vor fi efectuate prin transfer bancar în contul indicat pe factură, sau numerar la casieria Locatorului - Serviciul Administrarea Domeniului Public și Privat, situat în municipiul Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara.
ART. 4 PENALITĂȚI DE ÎNTÂRZIERE
4.1. Orice sumă neplatită de Locatar exact la termenul ei contractual, va fi de drept purtatoare de o penalitate de 1 % pe lună de întârziere. Aceste penalități vor fi datorate și calculate cu începere de la data scadenței sumei neplătite fără necesitatea vreunei somații suplimentare și până la data stingerii sumei datorate.
4.2. În cazul neefectuării plăților stabilite în contract în termen de 5 zile lucrătoare de la data scadenței, Locatorul are dreptul să rezilieze contractul, fără somație și fără intervenția instanțelor de judecată,
ART. 5. DURATA DE ÎNCHIRIERE
5.1. Durata contractul de închiriere este de 2 ani începand cu data de _______________ și până la data de __________________.
ART. 6. GARANȚII
6.1. Locatarul se obligă la semnarea contractului de închiriere să plătească Garanția de bună execuție în cuantum de _____________lei și reprezintă echivalentul chiriei pe 2 ( două ) luni . Garanția de bună execuție se constituie în numerar la sediul Serviciului Administrare Domeniul Public și Privat din Deva, Piața Unirii, nr.16, județul Hunedoara, sau prin virament bancar în contul RO83TREZ3665006XXX000122, Municipiul Deva, CUI 4374393, deschis la Trezoreria municipiului Deva. Locatarul se obligă să mențină garanția pe toată durata perioadei contractuale.
6.2. Eventualele daune, inclusiv plata chiriei și/sau penalităților de întârziere vor fi recuperate din garanția de bună execuție, în acest caz locatarul este obligat să reîntregească garanția. În cazul în care garanția de bună execuție nu acoperă cuantumul datoriilor, Locatarul se obligă să plătească de îndată diferența existentă, în caz contrar urmând a fi demarate procedurile judiciare.
6.3. Locatorul va putea executa sumele constituite drept garanție, fără nici o formalitate prealabilă, în cazul în care Locatarul nu își îndeplinește obligațiile contractuale.
6.4. Garanția de bună execuție va putea fi eliberată Locatarului numai după verificarea în evidențele contabile din care să reiasă că locatarul nu prezintă debite față de Locator și doar după semnarea procesului- verbal de predare- primire a spațiului la încetarea contractului de închiriere.
ART. 7. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE PĂRȚILOR
7.1 DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE LOCATARULUI
7.1.1. Să folosească în liniște spațiul închiriat, potrivit destinației prevăzute în contract..
7.1.2. Să preia spațiul închiriat în baza unui proces - verbal de predare - primire. Procesul verbal de predare–primire se constituie ca parte integrantă a prezentului contract.
7.1.3. Să respecte programul de funcționare din incinta Primăriei municipiului Deva, unde se află spațiul închiriat.
7.1.4. Să efectueze plata chiriei lunare în condițiile și la termenele stabilite în prezentul contract.
7.1.5. Să mențină curățenia la locul unde se află spațiul închiriat.
7.1.6. Să nu afecteze și să nu blocheze în nici un fel, prin activitatea sa, spațiile comune și căile de acces din cadrul Primăriei municipiului Deva în care se află spațiul închiriat.
7.1.7. Să nu schimbe destinația spațiului închiriat.
7.1.8. Să respecte normele în vigoare privind prevenirea și stingerea incendiilor.
7.1.9. Să obțină toate autorizațiile legale de funcționare de la autoritățile locale, necesare desfășurării unei activități conform destinației spațiul închiriat.
7.1.10. Locatarul se obligă să predea spațiul închiriat la terminarea sau rezilierea contractului de închiriere.
6.1.11. Să răspundă pentru pagubele produse ca urmare a utilizării neconforme a spațiului și a aparaturii din spațiul închiriat ce face obiectul prezentului contract și să efectueze pe cheltuiala proprie reparațiile necesare;
7.1.12. Locatarul are obligația să anunțe în scris Locatorul cu privire la orice modificare a elementelor de identificare a firmei.
7.1.13. Locatarul se obligă ca în momentul deschiderii procedurii insolvenței, a falimentului sau radierii firmei să notifice de îndată acest fapt Locatorului.
7.2 DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE LOCATORULUI
7.2.1. Locatorul se obligă să pună la dispoziția Locatarului spațiul închiriat, conform unui proces - verbal de predare - primire semnat de ambele părți. Procesul verbal de predare – primire se constituie ca parte integrantă a prezentului contract.
7.2.2. Spațiul închiriat va fi predat de către Locator conectat la utilități (energie electrică).
7.2.3. Se obligă să furnizeze utilitățiile și serviciile aferente spațiului închiriat, respectiv energie electrică.
ART. 8. CEDARE ȘI SUBÎNCHIRIERE
8.1. Locatarul nu își va putea ceda drepturile rezultând din prezentul contract și nici să procedeze la o subînchiriere, totală sau parțială, nici să le folosească în cadrul unui contract de asociere în participare.
ART. 9. RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ
9.1. Locatorul nu este responsabil de bunul mers al activității comerciale desfășurate de către Locatar și nu poate fi tras la răspundere pentru rezultatele obținute de către Locatar în spațiul închiriat.
ART. 10. ÎNCETAREA CONTRACTULUI
10.1. Contractul de închiriere încetează în următoarele cazuri :
10.1.1. La expirarea termenului de închiriere prevăzut în contract.
10.1.2. Prin acordul părților
10.1.3. Prin reziliere:
10.1.3.1. - Ca drept al Locatorului în caz de neexecutare sau executare necorespunzătoare de către Locatar a obligațiilor contractuale esențiale, respectiv:
a) neefectuarea plăților stabilite în contract în termen de 5 zile lucrătoare de la data scadentă,
b)nerespectarea clauzei contractuale privind cedarea și subînchirierea spațiului care face obiectul prezentului contract
c) schimbarea destinației spațiului închiriat,
d) necompletarea garanției de bună execuție prevăzută în prezentul contract,
e) nerespectarea obligațiilor legale privind măsurile de siguranță și prevenire în caz de incendiu .
În aceste cazuri Locatorul poate înceta furnizarea utilităților necesare spațiului închiriat, iar contractul de închiriere este desființat de drept, necondiționat și de îndată fără a mai fi necesară punerea în întârziere și fără o altă formalitate prealabilă fără intervenția instanței de judecată.
10.1.3.2. - Ca drept al Locatorului prin acordarea Locatarului a unui preaviz de 30 zile. În perioada de preaviz Locatarul va datora chirie și Cheltuieli Locative Locatorului în conformitate cu prevederile prezentului contract.
10.1.3.3. – În caz de neexecutare sau executare necorespunzătoare de către Locatar a altor obligații contractuale decât cele prevăzute la pct 10.1.3.1 Locatorul va soma Locatarul pentru îndeplinirea corespunzătoare a acestor obligații iar în cazul în care în termen de 15 zile de la primirea somației Locatarul nu s-a conformat, contractul de închiriere este desființat de drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere , fără o altă formalitate prealabilă si fără intervenția instanței de judecată .
10.1.3.4. - Ca drept al Locatarului în caz de neexecutare sau executare necorespunzătoare de către Locator a obligațiilor contractuale esențiale.
10.1.4. - Pierirea sau avarierea spațiului închiriat de așa manieră încât acesta nu mai poate fi întrebuințat conform destinației.
10.1.5. - În caz de forță majoră așa cum este definită de legea română.
10.2. Locatarul se obligă la încetarea prezentului contract fie ca urmare a expirării termenului de închiriere, fie ca urmare a oricăruia dintre cazurile prevăzute la articolul 10.1.2 și 10.1.3 să elibereze și să predea Locatorului spațiul închiriat în termen de 48 ore de la data încetării prezentului contract.
10.3. De asemenea, dacă Locatarul decăzut din toate drepturile de ocupare nu eliberează spațiul închiriat sau dacă opune rezistență unui ordin de evacuare, va trebui să achite pe zi de întarziere, o despăgubire egală cu de două ori chiria zilnică, aceasta până la părăsirea spațiului închiriat. În acest caz, Locatorul poate să întrerupă furnizarea de utilități pentru spațiul ocupat abuziv.
ART. 11. LITIGII
11.1. În caz de diferend între părți și în lipsa unei reglementări amiabile în termen de 30 (treizeci) de zile de la data notificării adresate de partea reclamantă, partea interesată va putea sesiza numai instanța din orașul în care se află sediul social al Locatorului.
ART. 12. DREPTUL GUVERNANT
12.1. Acest Contract de închiriere este guvernat și va fi interpretat în conformitate cu dreptul român.
13.2. Părțile convin ca prezentul contract să fie titlu executoriu în condițiile prevăzute de legea română.
ART. 13. ALTE CLAUZE
13.1. Orice act adițional la acest contract de închiriere va fi semnat de ambele părți, în caz contrar acesta fiind nul și neavenit.
13.2. Locatarul va plăti chiria până la expirarea / rezilierea contractului de închiriere sau denunțarea contractului, respectiv până când spațiul închiriat este efectiv eliberat.
13.3. Se interzice Locatarului să desfășoare alte activități decât cele prevăzute în prezentul contract de închiriere.
13.4. Notificările și orice alte comunicări referitoare la prezentul contract vor fi făcute în scris prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire la adresele indicate în preambulul contractului.
ART. 14. FORȚA MAJORĂ
14.1. În caz de forță majoră părțile sunt exonerate de răspundere pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale, determinată de acest eveniment.
14.2. Partea aflată în caz de forță majoră va notifica celeilalte părți atât apariția cât și încetarea evenimentului, în termen de 5 (cinci) zile. Lipsa notificării evenimentului în termen decade partea aflată în forță majoră de dreptul de a fi exonerată de răspundere.
14.3. Forța majoră este produsă de un eveniment aflat în afara controlului părților, imprevizibil și de neînlăturat, intervenit după intrarea în vigoare a contractului care împiedică părțile să-și îndeplinească obligațiile asumate parțial sau total.
Prezentul contract a fost întocmit și semnat în 3 (trei) exemplare, 2 (două) exemplare pentru Locator și 1 exemplar pentru Locatar.
LOCATOR, LOCATAR,
Municipiul Deva,
Primar,
Șef Serviciu A.D.P.P.,
Control Financiar Preventiv,
Consilier Juridic,
Întocmit,
PROCES VERBAL
Încheiat la data de …………………între Municipiul Deva activitate economică, având sediul în Deva, Piața Unirii nr.4,Județul Hunedoara,telefon 0254213435, fax 0254226176, email primar@primariadeva.ro, cod fiscal RO 39125506, reprezentată prin Primar, domnul _______________________, în calitate de LOCATOR ( PROPRIETAR)
și
, cu sediul în ________________________________, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului al județului _____________ sub nr. ___________________, cod unic de înregistrare ____________________, reprezentată prin _________________, în calitate de Administrator, tel. _________________ , în calitate de LOCATAR ( CHIRIAȘ)
la sediul locatorului (alt loc, adresă, etc.) Deva, str. Piaţa Unirii nr. 4
Locatorul ( proprietarul ) predă locatarului ( chiriașului ) spațiul, în suprafață de 1 mp, situat în holul din incinta Primăriei municipiului Deva, Piața Unirii nr.4, județul Hunedoara,
Destinația spațiului închiriat este pentru _________________________________
Prezentul Proces- verbal constituie parte integrantă din contractul de închiriere nr. ................/.............. şi s-a încheiat în 3 (trei ) exemplare, din care 2 pentru locator și 1 exemplar pentru locatar.
Am predat, Am primit,
Din partea locatorului , Din partea locatarului,
Șef Serviciu A.D.P.P.,
Avram Mărioara
Control Financiar Preventiv,
Consilier Juridic,
Întocmit,
9. FORMULARE
FORMULAR NR.1
INFORMAȚII GENERALE
- Denumire/ Numele : ____________________________________________________
- Codul Fiscal : _________________________________________________________
- Adresa sediului :_______________________________________________________
- Adresa de corespondență:________________________________________________
- Cont IBAN: ___________________________________________deschis la Banca ________________________________________
- Telefon :______________________________________________________________
- E-mail:_______________________________________________________________
8. Obiectul de activitate: ___________________________________________
9. Persoana împuternicită pentru semnarea contractului de închiriere __________________________, având funcția de _________________________________
OFERTANT
_________________________________________
( semnătura autorizată )
Data :
__________
FORMULAR NR.2
Către, ________________________________________________________
DECLARAȚIE DE PARTICIPARE
pentru închirierea spațiului nr._________ , amplasat în zona Parter, holul din incinta Primăriei municipiului Deva, în suprafață de 1mp, cu destinația de
_________________________________________________________
Subsemnatul(a) ,__________________________________________________ , cu domiciliul în ___________________________________________________, posesor al B.I./C.I. / Pașaport – seria:__________nr.__________, eliberat la data de ________________, de către ______________________, având C.N.P._____________________________, în calitate de reprezentant legal al ________________________________________________, cu sediul în ____________________________________________, înregistrată la O.N.R.C: sub nr.______________, având CUI ________________, nr. telefon____________________
Prin prezenta vă solicit înscrierea pentru participarea la licitația publică privind închirierea spațiului nr.__________, amplasat în zona Parter, în suprafață de 1 mp, cu destinația ___________________________________________, holul din incinta Primăriei Municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara.
Prețul de începere a licitației publice este de 600 lei / mp/aparat/ lună la care se adaugă T.V.A.
Declar că mi-am însușit și sunt de acord cu prevederile Caietului de sarcini și ale dispozițiilor aprobate prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Deva nr.___ /_____,
Am luat cunoştinţă de condiţiile de participare la licitaţie, a conditiilor pentru încheierea sau încetarea contractului, a condiţiilor respingerii ofertei, de pierdere a garanţiei de participare la licitaţie, prevăzute în instrucţiunile de licitaţie şi ne asumăm responsabilitatea pierderii lor în condiţiile stabilite.
La locul, data şi ora indicată de dumneavoastră pentru deschiderea ofertelor din partea noastră va participa un reprezentant autorizat să ne reprezinte şi să semneze actele încheiate cu această ocazie.
Ofertant __________________ Data: ____________
( semnătura autorizată )
OFERTANT: FORMULAR NR.3
______________________________
REPREZENTATA PRIN:
_______________________________
CU SEDIUL ÎN :
_________________________________
_________________________________
OFERTĂ
Pentru închirierea prin licitație publică a spațiului nr.________, amplasat în zona Parter, în suprafață de 1 mp, domeniul de activitate _____________________________________________, situat în holul din incinta Primăriei Municipiului Deva, Piața Unirii, nr.4, județul Hunedoara.
Preţul de la care porneşte licitaţia este de: 600 lei/ mp/aparat/ lună,
la care se adaugăT.V.A.,
Preţul licitat este de: ___________ lei/ mp/aparat/lună,
la care se adaugăT.V.A.,
OFERTANT
_________________________________________
( semnătura autorizată )
Deva ,__________________ 2023
INIȚIATOR, AVIZEAZĂ,
Primar, Secretar general,
Nicolae-Florin Oancea Florina Doris Visirin