ANEXĂ la hotărârea nr. 551 din 21.12.2023

ROMȂNIA                                                                                                                                                                                                                                                           Anexa la Hotărârea Consiliului local nr.______/2023

JUDEȚUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL DEVA

                                                                                                             

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare al serviciului social
 
“Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva 

 

 

Art. 1. – Definiţie

  1. Regulamentul de organizare şi funcţionare este un document propriu al serviciului social „“Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Deva în vederea asigurării funcţionării acestuia, cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile şi a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informaţii privind condiţiile de admitere, serviciile oferite, etc.
  2. Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât şi pentru personalul angajat al serviciului social  “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva şi după caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentanţii legali/ convenţionali, vizitatori.

 

 

Art. 2. - Identificarea serviciului social

Serviciul social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, având cod serviciu social 8790 CR-PFA-II, Licența de funcționare seria LF nr. 0011630/07.10.2021, este un serviciu social organizat în comunitate, fără personalitate juridică şi funcţionează în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Deva, acreditată conform Certificatului de acreditare Seria AF Nr. 005428/ 21.12.2018, CUI: 15326502 şi este parte integrantă din aceasta.

Sediul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva este în municipiul Deva, str. Nicolae Grigorescu, nr. 8 BIS, județ Hunedoara. Capacitatea serviciul social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva este de 30 de locuri.

Serviciul social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului regulament cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

 

 

Art. 3. - Scopul serviciului social

Scopul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva este de a furniza servicii de găzduire temporară pe timp de noapte, asociate cu acordarea unor servicii de consiliere și reinserţie socială persoanelor fără adăpost de pe raza municipiului Deva și satele aparținătoare, în concordanţă cu nevoile individuale identificate în vederea depăşirii situaţiilor de dificultate, prevenirii şi combaterii riscului de excluziune socială, promovării incluziunii sociale şi creşterii calităţii vieţii. 

 

 

Art. 4. - Cadrul legal de înfiinţare, organizare şi funcţionare

  • Serviciul social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare, precum şi a altor acte normative secundare aplicabile domeniului;
  • Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum şi a altor acte normative secundare, aplicabile domeniului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale,precum și a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare – Anexa 1;
  • ·        Standard minim de calitate aplicabil prin Ordinul 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale – Anexa 5 - standarde de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca adăposturi de noapte, cod 8790 CR-PFA-II; 
  • ·        Ordinul nr. 2.143/2022 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 29/2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale;
  • ·       Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Deva nr. 172/2013 pentru modificarea organigramei și statutului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva și serviciile publice din subordinea Consiliului Local Deva, cu modificările și completările ulterioare, prin care s-a înființat serviciul socia„Adăpostului de urgență pe timp de noapte” Deva;
  • ·       Hotărârea Consiliului Local nr.193/2021 privind darea în administrare către Direcția de Asistență Socială Deva, aflată în subordinea Consiliului Local al municipiului Deva, a „Adăpostului de urgență pe timp de noapte” Deva, str. N. Grigorescu nr. 8bis, județul Hunedoara.

 

Art.5. - Principiile care stau la baza acordării serviciului social

  1.  Serviciul social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva se organizează şi funcţionează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul naţional de asistenţă socială, precum şi a principiilor specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislaţia specifică, în convenţiile internaţionale ratificate prin lege şi în celelalte acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi în standardele minime de calitate aplicabile.
  2.  Principiile specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva sunt următoarele:
  3. respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;
  4. protejarea şi promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce priveşte egalitatea de şanse şi tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia şi demnitatea personală şi întreprinderea de acţiuni nediscriminatorii şi pozitive cu privire la persoanele beneficiare;
  5. asigurarea protecţiei împotriva abuzului şi exploatării persoanei beneficiare;
  6. deschiderea către comunitate;
  7. asistarea persoanelor fără capacitate de exerciţiu în realizarea şi exercitarea drepturilor lor;
  8. asigurarea în mod adecvat a unor modele de rol şi statut social, prin încadrarea în unitate a unui personal mixt;
  9. ascultarea opiniei persoanei beneficiare şi luarea în considerare a acesteia, ţinându-se cont, după caz, de vârsta şi de gradul său de maturitate, de discernământ şi capacitate de exerciţiu (cu respectarea prevederilor Legii sănătăţii mintale şi a protecţiei persoanelor cu tulburări psihice nr.487/2002, republicată).
  10. facilitarea menţinerii relaţiilor personale ale beneficiarului şi a contactelor directe, după caz, cu fraţii, părinţii, alte rude, prieteni, precum şi cu alte persoane faţă de care acesta a dezvoltat legături de ataşament;
  11. promovarea unui model familial de îngrijire a persoanei beneficiare;
  12. asigurarea unei îngrijiri individualizate şi personalizate a persoanei beneficiare;
  13. preocuparea permanentă pentru identificarea soluţiilor de integrare în familie sau, după caz, în comunitate, pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în baza potenţialului şi abilităţilor persoanei beneficiare de a trăi independent;
  14. încurajarea iniţiativelor individuale ale persoanelor beneficiare şi a implicării active a acestora în soluţionarea situaţiilor de dificultate;
  15. asigurarea unei intervenţii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
  16. asigurarea confidenţialităţii şi a eticii profesionale;
  17. primordialitatea responsabilităţii persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacităţi de integrare socială şi implicarea activă în soluţionarea situaţiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;
  18. colaborarea centrului/ unităţii cu serviciul public de asistenţă socială.

 

 

Art 6. - Beneficiarii serviciilor sociale

  1. Beneficiarii serviciilor sociale acordate în  cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva sunt:
  2. Persoanele/familiile care, din motive singulare sau cumulate de ordin social, medical, financiar, economic, juridic ori din cauza unor situații de forță majoră, trăiesc în stradă și care au ultimul domiciliul/ reședință în municipiul Deva;
  3. Persoane/ familii care locuiesc temporar la prieteni sau cunoscuţi și se află în incapacitate de a susţine o locuinţă în regim de închiriere ori sunt în risc de evacuare și care au ultimul domiciliul/ reședință în municipiul Deva;
  4. Persoane care au solicitat locuinţe din fondul locativ de stat, care nu au unde locui și au avut ultimul domiciliu/ reședință în municipiul Deva, persoane fără adăpost;
  5. Persoane care se află în instituţii sau penitenciare de unde urmează ca, în termen de două luni, să fie externate, respectiv eliberate și care au avut ultimul domiciliu în municipiul Deva;
  6. Persoane cu vârsta mai mare de 18 ani și care au ultimul domiciliul/ reședință în municipiul Deva și/sau satele aparținătoare;
  7. Persoane/ familii care trăiesc în condiţii insalubre, improvizate, fără utilităţi de bază, care sunt evacuate pentru neplata cheltuielilor cu titlu de chirie, întreţinere sau din alte motive   prevăzute de lege, cu domiciliul sau reședința în municipiul Deva și satele aparținătoare;
  8. Alte categorii de persoane fără adăpost (victime și agresori ai violenței domestice,etc) și care au ultimul domiciliul/ reședință în municipiul Deva;
  9. Persoane cu diferite adicții, respectiv consum de alcool, droguri, alte substanţe toxice, internet, jocuri de noroc, etc., fără aparținători, fără venituri și fără locuință și care au ultimul domiciliul/ reședință în municipiul Deva;
  10. Persoane victime ale traficului de fiinţe umane, care au ultimul domiciliul/ reședință în municipiul Deva;
  11. Persoane cu afecţiuni psihice, persoane din comunităţi izolate, persoane aflate în custodie penală fără aparținători, fără venituri și fără locuință, care au ultimul domiciliul/ reședință în municipiul Deva;
  12. Persoane fără adăpost identificate de către Direcția Poliția Locală Deva sau Poliția Municipiului Deva și aduse la sediul serviciului social „Adăpostul de  urgență pe timp de noapte” Deva în regim de urgență și care au ultimul domiciliul/ reședință în municipiul Deva;
  13. Persoane fără  adăpost   cu ultim domiciliu în municipiul Deva sau satele aparținătoare, externate din Spitalul Județean de Urgență Deva, după o evaluare medicală care certifică absența bolilor infecto-contagioase și păstrarea autonomiei și care au ultimul domiciliul/ reședință în Deva;
  14. Persoane care și-au pierdut locuința din diverse motive și nu au resurse materiale necesare asigurării alteia și nici nu beneficiază de alte servicii sociale care acordă găzduire și care au ultimul domiciliul/ reședință în Deva;
  15. Persoane aflate în tranzit pe raza municipiului Deva pentru care găzduirea pe timp de noapte se va realiza pe o perioada de 5 zile, fără asigurarea celor 2 mese gratuite pe zi, în decurs de 6 luni, prima zi de găzduire constituind prima zi din cele 6 luni;

Nu pot beneficia de serviciile oferite persoanele cu venituri cumulate mai mari de 2000 lei/lună, persoanele aflate sub influența băuturilor alcoolice și/sau a substanțelor stupefiante, persoanele cu boli contagioase, persoanele aflate în episod psihotic, persoane care necesită îngrijire medicală permanentă, precum și cele cunoscute ca violente.

Numărul maxim de zile de găzduire cu cerere de o noapte pentru o persoană este de 10 zile/an,exceptând persoanele care aduc dovada depunerii actelor necesare în vederea obținerii unei cărți de identitate la Direcția publică locală de evidența persoanelor și stare civilă Deva, fără asigurarea celor 2 mese gratuite pe zi, după care, persoanelor respective, dacă doresc în continuare servicii de găzduire, li se va încheia contract de acordare de servicii sociale în cadrul serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva.

 

  2. Condiţiile de acces/ admitere în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva sunt următoarele:

             

             a) Acte necesare:

  • cerere de admitere în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, semnată de beneficiar/ reprezentantul familiei, în original;
  • acord de confidenţialitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • cartea de identitate a beneficiarului (copie), precum şi dacă este cazul, cărţile de identitate/ certificatele de naștere ale copiilor, în copie, carte de identitate provizorie; 
  • în cazul în care persoana care solicită intrarea în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva nu are acte de identitate, identificarea se va realiza inițial de către personalul Direcției Poliția Locală Deva. Ulterior, dacă persoana este din municipiul Deva, poate beneficia de servicii de găzduire, cu cerere de o noapte, în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva cu dovada depunerii actelor necesare în vederea obținerii unei cărți de identitate la Direcția publică locală de evidența persoanelor și stare civilă Deva, iar la primirea actului de identitate poate beneficia de contract de acordare de servicii de găzduire în cadrul serviciului social“Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva ;
  • adeverinţa de venit, cupon pensie,indemniza’ie pentru grad de handicap, etc.;
  • acte medicale unde este cazul;
  • acte doveditoare ale statutului de persoană evacuată (Proces-verbal de executare silită/evacuare);
  • acte care să dovedească veniturile (contract de muncă, decizia de încadrare în grad de handicap, pensie de boală, pensie de drept, etc)

 

            b) Criterii de eligibilitate ale beneficiarilor:

  • domiciliul/reşedinţa beneficiarului trebuie să fie în municipiul Deva sau satele aparținătoare;
  • beneficiarul trebuie ca din punct de vedere medical să fie apt pentru colectivitate, să nu sufere de boli contagioase şi să nu necesite supraveghere medicală permanentă;
  • beneficiarul trebuie să nu fie sub influenţa băuturilor alcoolice și/sau a substanţelor stupefiante sau în episod psihotic.

 

    c) Admiterea/ respingerea cererii de intrare în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva se face prin dispoziţia Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Deva la propunerea personalului de specialitate din cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;

 

   d)  La intrarea în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, beneficiarului i se aduce la  cunoştinţă Regulamentul de ordine interioară al serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;

 

   e) În ceea ce privește victimele violenței domestice, admiterea în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva se face pe baza următoarelor acte: 

  • ·        act de identitate/ carte de identitate provizorie;
  • ·        procesul verbal al Poliției Municipiului Deva cu privire la desfășurarea evenimentelor care au condus la eliberarea ordinului de protecție provizoriu și găzduirea în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
  • ·        ordin de protecție provizoriu sau ordin de protecție.

 

  f) În ceea ce privește agresorii în cazurile de violență domestică, admiterea în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva se face pe baza următoarelor acte:

  • ·        carte de identitate/ carte de identitate provizorie;
  • ·        procesul verbal al Poliției Municipiului Deva cu privire la desfășurarea evenimentelor care au condus la eliberarea ordinului de protecție provizoriu și cererea de găzduire în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva.

          

            g) În ceea ce privește persoanele identificate de către Direcția Poliția Locală Deva sau Poliția Municipiului Deva și aduse la sediul serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva în regim de urgență, admiterea în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva se face pe baza procesului verbal al Direcției Poliția Locală Deva sau al Poliției Municipiului Deva cu privire la situația socială care a condus la aducerea persoanei în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva.

   

  1. A. Condiţii de încetare a serviciilor:

 

Principalele situaţii în care serviciul social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva încetează acordarea serviciilor către beneficiar:

  1. În cazul părăsirii imobilului serviciul social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva de către beneficiar din propria voinţă;
  2. În cazul neprezentării timp de 7 zile consecutive fără a avea un motiv întemeiat (absență fără a informa personalul serviciului social, instituționalizare într-un centru medical fără a informa personalul angajat al serviciului social, etc.)
  3. În cazuri de forţă majoră (cataclisme naturale, incendii, apariţia unui focar de infecţie, apariția unei infestării a incintei serviciului social, sistarea licenţei de funcţionare a serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, etc.) serviciul social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva stabileşte împreună cu beneficiarul şi Direcţia de Asistenţă Socială Deva, modul de soluţionare a situaţiei fiecărui beneficiar;
  4. În caz de deces al beneficiarului;
  5. În cazul în care beneficiarul are un comportament inadecvat care face incompatibilă găzduirea acestuia în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva în condiţii de securitate pentru el, pentru ceilalţi beneficiari sau pentru personalul serviciului social;
  6. Dacă a săvârşit fapte de natură penală în timpul furnizării serviciilor în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
  7. Dacă a sustras sau a distrus voit bunuri din cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva sau bunuri ale celorlalți beneficiari sau a produs vătămări corporale altor beneficiari sau personalului serviciului social;
  8. Dacă a săvârșit un număr de trei abateri (pentru fiecare primind avertisment scris) de la Regulamentul de ordine interioară al serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva. Avertismentul scris va fi prezentat beneficiarului în prezența a doi angajați ai serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte”Deva, i se vor explica motivele care au condus la emiterea avertismentului și va fi semnat de luare la cunoștință de către beneficiar (exemplu abateri: introducerea în cadrul serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva a obiectelor ascuțite, a băuturilor alcoolice, a substanțelor stupefiante, comportament inadecvat manifestat în timpul găzduirii, deteriorarea bunurilor din cadrul serviciului social, nerespectarea Regulamentului de ordine interioară, etc.);
  9.  În caz de internare în spital, în baza recomandărilor medicale  pe o perioadă mai mare de 7 zile consecutive. La revenirea în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva beneficiarul trebuie să prezinte biletul de externare;
  10. În caz de transfer într-un alt centru/ instituţie, în scopul efectuării unor terapii sau programe de recuperare/ reabilitare funcţională sau de integrare/reintegrare socială pe perioadă determinată de minim 7 zile consecutive.

 

 

  1. Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva au următoarele drepturi:
    1. să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială;
    2. să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la   luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică;
    3. să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite;
    4. să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate;
    5. să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exerciţiu;
    6. să li se garanteze demnitatea, intimitatea şi respectarea vieţii intime;
    7. să participe la evaluarea serviciilor sociale primite;
    8. să li se respecte toate drepturile speciale în situaţia în care sunt minori sau persoane cu dizabilităţi.

 

  1. Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva au următoarele obligaţii:
  2. să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;
  3. să participe, în raport cu vârsta, situaţia de dependenţă etc., la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
  4. să contribuie, în conformitate cu legislaţia în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcţie de tipul serviciului şi de situaţia lor materială;
  5. să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală;
  6. să respecte prevederile prezentului regulament precum și prevederile Regulamentului de ordine interioară al serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva.

 

Art. 7. Activităţi şi funcţii

Principalele activități și funcţii ale serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva sunt următoarele:

  1. de furnizare a serviciilor sociale de găzduire pe timp de noapte, zilnic, între orele 19.00 - 7.00  pe o perioadă de până la 180 de zile/ an, cu posibilitatea de prelungire în urma evaluării cazului şi în funcţie de locurile disponibile: 
    • ·        asigurarea a două mese gratuite pe zi, respectiv cina şi micul dejun;
    • asigurarea igienei personale şi a îmbrăcăminții;
    • asigurarea hainelor de schimb pe timpul nopţii;
    • asigurarea obiectelor de cazarmament;
    • asistenţă socială;
    • consiliere juridică la cerere;
    • consiliere psihologică la cerere.
    • de informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi:
      • ·        Distribuirea de materiale informative pe suport de hârtie sau pe suport electronic (postări pe site-ul Primăriei Deva) care să cuprindă o scurtă descriere a serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, o prezentare a spaţiilor de cazare individuale şi spaţiile comune, numărul de locuri din cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, alte servicii şi facilităţi oferite;
      • Campaniile de informare şi promovare a serviciilor oferite în vederea prevenirii riscului de marginalizare si excluziune socială;
      • Elaborarea de rapoarte de activitate.
      • de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:
        • ·        Informare şi consiliere pivind drepturile sociale, prevenirea şi combaterea unor comportamente care pot conduce la creşterea riscului de excluziune socială, precum şi măsurile de sprijin în vederea facilitării integrării/ reintegrării sociale şi inserţiei/ reinserţiei familiale a categoriilor de persoane defavorizate;
        • ·        Direcţia de Asistenţă Socială Deva elaborează o Cartă a drepturilor beneficiarilor, iar personalul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva informează beneficiarii cu privire la drepturile înscrise în Cartă. 
          1.  de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi:
            • Elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
            • Realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate.
              1. de administrare a resurselor financiare, materiale şi umane ale centrului prin realizarea următoarelor activităţi:
            • ·        Întocmirea referatelor privind necesitatea achiziționării de bunuri si servicii pentru buna desfăşurare a activităţilor din cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, care sunt înaintate conducerii Direcţiei de Asistenţă Socială Deva pentru a fi aprobate;
            • Direcţia de Asistenţă Socială Deva respectă prevederile legale privind administrarea şi gestionarea resurselor financiare şi materiale destinate serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva şi deţine documentele financiar-contabile, precum şi rapoartele de control ale organismelor prevăzute de lege (ex. Curtea de Conturi, Inspecţia Muncii, Inspecţia Socială, etc).
        • 1.      Serviciul social "Adăpostul de urgenţă pe timp de noapte”  Deva funcţionează cu un număr de 9 posturi, din care:
        • personal de specialitate, de îngrijire şi asistenţă:
          • inspector de specialitate IA, studii S (242203) – 2 posturi
          • asistent social debutant, studii S (263501) - 1 post
          • asistent social specialist, studii S (263501) – 1 post
          • îngrijitor, studii G (911201) - 1 post
            1. personal cu funcţii administrative, gospodărire, întreţinere-reparaţii, deservire:
              •  inspector de specialitate IA, studii S (242203) – 1 post
              • paznic, studii G (962907) - 3 posturi

              1. Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal care funcţionează în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva se aprobă prin Hotărâre a Consiliului Local Deva.
                • Încadrarea personalului se realizează cu respectarea numărului maxim de posturi prevăzut pentru serviciul social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, în statul de funcţii al Direcţiei de Asistenţă Socială Deva.
                  1. Numărul maxim de posturi pentru funcțiile de conducere: un post pentru coordonatorul personalului.
                  2. Raportul angajat/beneficiar este de ¼. 
                  3. Personalul de specialitate de îngrijire şi asistenţă este:
                • inspector de specialitate IA, studii S (242203) – 2 posturi
                • asistent social debutant, studii S (263501) - 1 post
                • asistent social specialist, studii S (263501) – 1 post
                • îngrijitor, studii G (911201) - 1 post
                  1. Atribuţii ale personalului de specialitate de îngrijire şi asistenţă:
                    • asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament;
                    • colaborează cu specialişti din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Deva, din cadrul altor centre în vederea soluţionării cazurilor, identificării de resurse etc.;
                    • monitorizează respectarea standardelor minime de calitate;
                    • sesizează conducerii centrului situaţii care pun în pericol siguranţa beneficiarului, situaţii de nerespectare a prevederilor prezentului regulament etc.;
                    • întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;
                    • face propuneri de îmbunătăţire a activităţii în vederea creşterii calităţii serviciului şi respectării legislaţiei;
                    • alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.

                  • Ține evidența persoanelor fără adăpost de pe raza municipiului Deva și din satele aparținătoare;
                  • Asigură primirea beneficiarilor în incinta serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva punându-le la dispoziţie cererea de intrare în “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
                  • Întocmeşte dosarul pentru fiecare beneficiar care intră în  incinta serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
                  • Intervievează fiecare persoană care intră în incinta serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva și completează fișa iniţială a cazului, elaborează planul de intervenţie, planul individualizat de asistență socială și urmăreşte îndeplinirea obiectivelor acestora pentru beneficiarii serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
                  • Completează contractul de furnizare de servicii sociale pentru fiecare beneficiar si îl înaintează acestuia pentru a-l  semna;
                  • Întocmeşte referate privind propunerea de aprobarea/prelungirea/modificarea/încetarea cererilor găzduire în cadrul serviciului social serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva,  pe care le înaintează  Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială în vederea emiterii dispoziţiei de acordare/prelungiremodificare//încetare;
                  • Întocmeşte Contractul de furnizare de servicii pentru fiecare beneficiar pe care le înaintează  Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială în vederea semnării; 
                  • Asigură completarea dosarelor personale ale beneficiarilor;
                  • Aduce la cunoştinţă beneficiarilor serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva drepturile și obligaţiile pe care le au pe perioada găzduirii, Regulamentul de ordine interioară și Codul etic;
                  • Mediază relaţia dintre beneficiar si familia extinsă ( unde este cazul);
                  • Consiliază beneficiarii serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva în ceea ce priveşte acordarea beneficiilor de asistență socială și serviciilor sociale de la nivel local;
                  • Asigură luarea măsurilor necesare în vederea găsirii unor venituri personale ale beneficiarilor ( întocmirea actelor necesare pentru obţinerea unui grad de handicap, ajutor social, pensie de invaliditate, etc);
                  • Promovează și menţine standardele de calitate în practica profesională;
                  • Sprijină beneficiarii pentru identificarea si dezvoltarea resurselor în vederea alegerii celei mai bune opţiuni și acordă toată atenția necesară intereselor celorlalte părți implicate în activitatea de asistență socială;
                  • Informează beneficiarii serviciilor de asistență socială cu privire la limitele și riscurile furnizării de servicii prin intermediul tehnicii de calcul si de comunicare moderne, solicitând acordul scris al acestora pentru orice înregistrare audio și video, precum și pentru prezența unei terțe persoane, în calitate de observator sau supervisor;
                  • Participă activ și constant împreună cu personalul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva la menţinerea ordinii, curățeniei și disciplinei în cadrul centrului(clădire și curte);
                  • Înlocuieşte asistentul social şi inspectorul de specialitate pe durata concediilor de odihnă şi a altor tipuri de concedii preluând atribuţiile acestora menţionate în fişele de post;
                  • Efectuează predarea-primirea obiectelor de cazarmament( îmbrăcăminte, lenjerie, produse de igienă corporală) pe bază de proces verbal;
                  • Asigură comanda, preluarea, depozitarea și distribuirea hranei pentru beneficiari;
                  • Promovează și menţine standardele de calitate în practica profesională;
                  • Raportează șefului ierarhic superior orice problemă pe care o întâmpină în activitatea zilnică și face propuneri concrete pentru rezolvarea acesteia;
                  • Întocmește documentele de evidență a recepțiilor cantitative/calitative a produselor;
                  • Asigură evidență stocurilor, materialelor și produselor primite în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
                  • Asigură inventarierea periodică a produselor și materialelor intrate în magazie și a tuturor bunurilor ce deservesc desfășurarea activității în cadrul serviciului social  “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
                  • Verifică corectitudinea documentelor primite;
                  • Asigură depozitarea corespunzătoare a produselor / materialelor în conformitate cu normele de securitate și sănătate a muncii în vigoare;
                  • Răspunde de fluxul produselor/materialelor intrate/predate (ieșite din stoc) în/din magazie;
                  • Aduce imediat la cunoștința șefului ierarhic superior orice situație apărută în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva; 
                  • Pune în aplicare prevederile legale privitoare la activitatea prevazută în fișa postului;
                  • Pune în aplicare prevederile din Hotărârile Consiliului Local Deva, din dispozițiile Primarului, din dispozițiile Directorului Executiv al D.A.S., îndeosebi cele care privesc activitatea de asistență socială;
                  • Păstreză confidențialitatea datelor cu caracter personal la care are acces;
                  • Distribuie copii sau fișiere în format electronic ale procedurilor operaționale; 
                  • Îndosariază originalul procedurilor operaționale și copiile retrase; 
                  • Arhivează originalul procedurilor operaționale; 
                  • Consiliază personalul din cadrul compartimentului pe aspecte de managementul riscurilor; 
                  • Analizează Formularele de alertă la risc; 
                  • Elaborează Registrul riscurilor la nivelul compartimentului; 
                  • Asistă persoana care identifică riscul la elaborarea Fișei de urmărire a riscului; 
                  • Urmărește implementarea măsurilor de control din Planul de măsuri; 
                  • Elaborează Raportarea anuală privind procesul de gestionare al riscurilor pe compartiment; 
                  • Identifică riscul, completează Formularul de alertă la risc (FAR), dacă este cazul, elaborează Fișa de urmărire a riscului (FUR) și contribuie la implementarea măsurilor de control din Planul de măsuri.
                  • Respectă prevederile ROF, ROI, Codului etic și a Cartei drepturilor beneficiarilor de servicii sociale stabilite pentru  personalul din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva;
                  • Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul instituţiei, pentru îndeplinirea atribuţiilor;
                  • Respectă prevederile, normele interne și procedurile de lucru aferente postului;
                  • Respectă normele de securitate și sănătate în muncă conform prevederilor legale în vigoare și a normelor specifice pentru prelucrarea automată a datelor;
                  • Respectă normele specifice pentru situații de urgență și P.S.I și SSM;
                  • Răspunde în termen la corespondență care îi este repartizată;
                  • Răspunde de arhivarea documentelor specifice obiectului de activitate;
                  • Răspunde de respectarea termenelor, fundamentarea și calitatea tuturor lucrărilor   efectuate;
                  • Răspunde în fața legii pentru pagubele cauzate instituției din vina sa;
                  • Îndeplinește și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri de Consiliu Local, dispoziții ale Primarului, dispoziții ale Directorului Executiv sau orice alte sarcini încredințate de șefii ierarhici superiori îndeosebi cele ce  vizează activitatea Direcției de Asistență Socială și răspunde de modul de îndeplinire a acestora.
                • ·         Pune în practică cunoştinţele, normele şi valorile asistenţei sociale pentru a interveni şi a acorda asistenţă beneficiarilor  serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, la cererea acestora sau ori de câte ori situaţia o impune;
                • ·         Participă activ la elaborarea şi aplicarea politicilor sociale în domeniu, strategiilor şi planurilor de acţiune la nivel local, judeţean, naţional şi internaţional, promovând bunăstarea sociala;
                • ·         Respectă metodologia în domeniul asistenței sociale, a normelor și valorii eticii profesionale;
                • ·         Colaborează cu specialişti din alte categorii profesionale;
                • ·         Promovează principiile justiţiei sociale;
                • ·         Respectă și promovează demnitatea individului, unicitatea si valoarea fiecărei persoane;
                • ·         Promovează dezvoltarea valorilor și etica profesională, baza de cunoştinţe și misiunea profesiei de asistent social;
                • ·         Asigură primirea beneficiarilor în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, punându-le la dispoziţie cererea de intrare în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
                • ·         Intervievează fiecare persoană care intră în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva și completează fișa iniţială a cazului, elaborează planul de intervenţie si planul individualizat de asistență socială împreună cu beneficiarul și urmăreşte îndeplinirea obiectivelor acestora pentru beneficiarii serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
                • Întocmeşte referate privind propunerea de aprobare/prelungire/modificare/încetare a cererilor găzduire în cadrul serviciului social serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva,  pe care le înaintează  Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială în vederea emiterii dispoziţiei de acordare/prelungire/modificare/încetare;
                • ·         Completează contractul de furnizare de servicii sociale pentru fiecare beneficiar si îl înaintează acestuia pentru a-1 semna;
                • ·         Aduce la cunoştinţa beneficiarilor serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva drepturile și obligaţiile pe care le au pe perioada găzduirii, precum si Regulamentul de ordine interioară;
                • ·         Asigură implementarea corectă a planului individualizat de asistență socială pentru cazurile de care este responsabil;
                • ·         Evaluează și reevaluează periodic gradul de îndeplinire a obiectivelor propuse în Planul individualizat, astfel asigurând eficiența și eficacitatea în furnizarea serviciilor;
                • ·         Efectueză periodic sau ori de câte ori este necesar ședințe de consiliere cu beneficiarul în vederea armonizării situației specific cazului;
                • ·         Acordă sprijin  din punct de vedere social beneficiarului, în vederea integrării/reintergrării sociale;
                • ·         Păstrează confidenţialitatea situaţiilor, documentelor si informaţiilor  pe care le deţine în scop profesional;
                • ·         Sprijină beneficiarii   serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva în eforturile de a își identifica și clarifica scopurile în vederea alegerii celei mai bune opţiuni;
                • ·         Contribuie la consolidarea relaţiilor dintre persoane cu scopul de a promova, reface, menţine şi/sau îmbunătăţi calitatea vieţii persoanelor, familiilor, grupurilor, organizaţiilor şi comunităţilor;
                • ·         Acţionează cu onestitate şi responsabilitate faţă de beneficiari, instituţii şi societate, în concordanţă cu normele deontologice ale profesiei;
                • Ține evidența persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Deva; 
                • Asigură buna desfășurare a activității de distribuire a hranei către beneficiarii serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
                • ·         Efectuează si întocmeşte anchetele sociale pentru cazurile care trebuie găzduite în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva  semnalate de terțe instituţii sau de alte persoane care au cunoştinţă de asemenea cazuri;
                • ·         Consiliază beneficiarii serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva în ceea ce priveşte acordarea beneficiilor sociale și a serviciilor sociale la nivel local;
                • ·         Mediază relaţia dintre beneficiar și familia extinsă acolo unde există;
                • ·         Informează beneficiarii serviciilor de asistență socială cu privire la limitele și riscurile furnizării de servicii prin intermediul tehnicii de calcul si de comunicare modeme, solicitând acordul scris al acestora;
                • ·         Asigură și utilizează servicii și tehnici specializate de intervenţie pentru soluţionarea problemelor apărute, potrivit legii;
                • ·         Efectuează predarea-primirea obiectelor de cazarmament (îmbrăcăminte, lenjerie, produse de igienă corporală) pe bază de proces verbal;
                • ·         Participă, împreună cu personalul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, la menţinerea ordinii, curățeniei și disciplinei în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva(clădire și curte); 
                • Înlocuieşte asistentul social şi inspectorii de specialitate pe durata concediilor de odihnă şi a altor tipuri de concedii preluând atribuţiile acestora menţionate în fişele de post;
                • ·         Asigură preluarea, depozitarea și distribuirea hranei pentru beneficiari;
                • ·         Pune în aplicare prevederile legale privitoare la activitatea prevazută în fișa postului;
                • ·         Pune în aplicare prevederile din Hotărârile Consiliului Local Deva, din dispozițiile Primarului, din dispozițiile Directorului Executiv al D.A.S., îndeosebi cele care privesc activitatea de asistență socială;
                • ·         Respectă prevederile ROF, ROI, Codului etic și a Cartei drepturilor beneficiarilor de servicii sociale stabilite pentru  personalul din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva;
                • ·         Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul instituţiei, pentru îndeplinirea atribuţiilor;
                • ·         Aplică și respectă procedurile operaționale care reglementează activitatea serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva; 
                • ·         Respectă prevederile, normele interne și procedurile de lucru aferente postului;
                • Implementează, menține și îmbunătățește în propria sa activitate cerințele documentației sistemul de control managerial intern;
                • ·         Respectă normele de securitate și sănătate în muncă conform prevederilor legale în vigoare și a normelor specifice pentru prelucrarea automată a datelor;
                • ·         Respectă normele specifice pentru situații de urgență și P.S.I;
                • ·         Răspunde în termen la corespondență care îi este repartizată;
                • ·         Răspunde de arhivarea documentelor specifice obiectului de activitate;
                • ·         Răspunde în fața legii pentru pagubele cauzate instituției din vina sa;
                • ·         Îndeplinește și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Deva, dispoziții ale Primarului, dispoziții ale Directorului Executiv sau orice alte sarcini încredințate de șefii ierarhici superiori îndeosebi cele ce vizează activitatea Direcției de Asistență Socială și răspunde de modul de îndeplinire a acestora;

              • Efectuează curăţenia în camere, holuri, săli de mese, asigură ordinea şi aerisirea tuturor încăperilor după efectuarea curăţeniei şi ori de câte ori este nevoie; 
              • Pregăteşte şi ajută beneficiarii la efectuarea igienei corporale (baie), ajută  beneficiarii să se deplaseze la WC, baie, sălile de mese;
              • Ajută la deparazitarea şi efectuarea igienei corporale a persoanelor care necesită ajutor la găzduirea în  cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
              • Supraveghează beneficiarii să respecte regulamentul intern, să nu consume băuturi alcoolice sau substanțe stupefiante, să nu deranjeze ceilalți beneficiari, să nu părăsească incinta serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva fără învoire;
              • Anunţă imediat șeful ierarhic superior în situaţia în care constată lipsa unui beneficiar în mod nejustificat, sau în situaţia în care constată modificarea stării de sănătate a acestora;
              • Execută lucrări de întreţinere lenjerie, îmbrăcăminte folosind obiectele de spălat din dotarea serviciului social  “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
              • Răspunde de păstrarea în bune condiţii a lenjeriei şi a îmbrăcăminții beneficiarilor în magaziile serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, sortate pe categorii;
              • Efectuează predarea-primirea obiectelor de cazarmament( îmbrăcăminte, lenjerie, produse de igienă corporală) pe bază de proces verbal;
              • Exploatează echipamentele de călcat pentru lenjerie conform instrucţiilor de folosire, cu respectarea normelor PSI, urmărind în permanenţă reducerea consumului de energie electrică;
              • Pune în aplicare prevederile legale privitoare la activitatea prevăzută în fișa postului;
              • Respectă prevederile ROF, ROI, Codului de conduită și a Codului etic stabilite pentru  personalul din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva;
              • Aplică și respectă cerințele documentației sistemului de control managerial intern aplicabile propriei activități;
              • Implementează, menține și îmbunătățește în propria sa activitate cerințele documentației sistemul de control managerial intern;
              • Respectă prevederile, normele interne și  procedurile de lucru aferente postului;
              • Păstrează confidențialitatea datelor cu caracter personal la care are acces;
              • Respectă normele de securitate și sănătate în muncă conform Legii nr. 319/2006 și a normelor specifice pentru prelucrarea automată a datelor;
              • Respectă normele specifice pentru situații de urgență și P.S.I;
              • Răspunde de arhivarea documentelor specifice obiectului de activitate,
              • Răspunde de respectarea termenelor și calitatea tuturor lucrărilor  efectuate;
              • Răspunde în fața legii pentru pagubele cauzate instituției din vina sa;
              • Îndeplinește orice alte sarcini încredințate de șeful ierarhic superior îndeosebi cele ce  vizează activitatea Direcției de Asistență Socială.

            • Să presteze o activitate de interes public, fără remunerație;
            • Să aibă o conduită complementară cu obiectivele generale ale voluntariatului – îmbunătățirea calității vieții și reducerea sărăciei, dezvoltarea sustenabilă, sănătate, prevenirea și gestionarea efectelor dezastrelor, incluziune socială și, totodată, lupta împotriva excluderii sociale și a discriminării;
            • Să îndeplinească la timp sarcinile  primite din partea coordonatorului desemnat;
            • Să prezinte coordonatorului  desemnat rapoartele de activitate, în maxim 5 zile de la solicitare;
            • Să respecte și să cunoască Regulamentul de organizare și funcționare al serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva; 
            • Să respecte și să cunoască Regulamentul de ordine interioară al serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva; 
            • Să cunoască legislația aplicabilă în domeniul asistenței sociale, precum legislația aplicabilă serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
            • Pune în practică cunoştinţele, normele şi valorile asistenţei sociale pentru a interveni şi a acorda asistenţă beneficiarilor serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, la cererea acestora sau ori de câte ori situaţia o impune;
            • Asigură primirea beneficiarilor în cadrul serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, punându-le la dispoziţie cererea de intrare în cadrul serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva; 
            • Aduce la cunoştinţa beneficiarilor serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva drepturile și obligaţiile pe care le au pe perioada găzduirii, precum și Regulamentul de Ordine Interioară;
            • Respectă metodologia în domeniul asistenței sociale, a normelor și valorilor eticii profesionale;
            • Acţionează cu onestitate şi responsabilitate faţă de beneficiari, instituţii şi societate, în concordanţă cu normele deontologice ale profesiei;
            • Participă, împreună cu personalul serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, la menţinerea ordinii și disciplinei în cadrul serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
            • Consilează beneficiarii serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva în ceea ce priveşte acordarea beneficiilor sociale și serviciilor sociale la nivel local;
            • Sprijină beneficiarii pentru identificarea și dezvoltarea resurselor în vederea alegerii celei mai bune opţiuni și acordă toată atenția necesară intereselor celorlalte părți implicate în activitatea de asistență socială;
            • Asigură curăţenia în toată incinta serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
            • Pregăteşte şi ajută beneficiarii la efectuarea igienei corporale (baie), ajută să se deplaseze la WC, baie și sălile de mese;
            • Ajută la deparazitarea şi efectuarea igienei corporale a persoanelor care necesită ajutor la intrare în cadrul serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
            • Supraveghează beneficiarii să respecte regulamentul intern, să nu consume băuturi alcoolice și/sau substanțe stupefiante, să nu deranjeze ceilalţi beneficiari, să nu părăsească serviciul social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva fără învoire;
            • Execută lucrări de întreţinere lenjerie, îmbrăcăminte folosind obiectele de spălat din dotarea serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
            • Ajută la dezinfecţia zilnică a grupurilor sanitare (W.C.-uri, chiuvete, faianţă, gresie), a pardoselii, a faianţei din bucătărie și sala de mese (chiuvete, faianţă, gresie) și la dezinfecţia zilnică a veselei din bucătărie și folosirea maşinii de spalat vase;
            • Raportează orice problemă pe care o întâmpină în activitatea zilnică;
            • Să păstreze confidențialitatea informațiilor la care are acces în cadrul activității  de voluntariat, pe perioada desfășurării contractului de voluntariat și pe o perioadă de 2 ani după încetarea acestuia;
            • Ajută la primirea și distribuirea hranei către beneficiari;
            • Ajută la efectuarea demersurilor necesare în vederea identificării alternativelor de reintegrare social a beneficiarilor;
            • Se subordonează coordonatorului desemnat;
            • Participă la cursurile de instruire oferite de către organizatori dacă  acestea sunt necesare pentru buna îndeplinire a sarcinilor;
            • Respectă normele PSI și SSM pentru care a fost instruit.
      • inspector de specialitate,  studii S (242203) - 1 post;
      • paznic, studii G (962907) -3 posturi;

      • Ține evidența persoanelor fără adăpost de pe raza Municipiului Deva și din satele aparținătoare;
      • Asigură primirea beneficiarilor în incinta serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva punându-le la dispoziţie cererea de intrare în “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
      • Întocmeşte dosarul pentru fiecare beneficiar care intră în  incinta serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
      • Intervievează fiecare persoană care intră în incinta serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva și completează fișa iniţială a cazului, elaborează planul de intervenţie, planul individualizat de asistență socială și urmăreşte îndeplinirea obiectivelor acestora pentru beneficiarii serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
      • Întocmeşte referate privind propunerea de aprobare/prelungire/modificare/încetare a cererilor găzduire în cadrul serviciului social serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva,  pe care le înaintează  Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială în vederea emiterii dispoziţiei de acordare/prelungire/modificare/încetare;
      • Întocmeşte/completează Contractul de furnizare de servicii pentru fiecare beneficiar pe care le înaintează   Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială în vederea semnării; 
      • Aduce la cunoştinţă beneficiarilor serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva drepturile și obligaţiile pe care le au pe perioada găzduirii, Regulamentul de ordine interioară și Codul etic ale serviciului social;
      • Consiliază beneficiarii serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva în ceea ce priveşte acordarea beneficiilor de asistență socială și serviciilor sociale de la nivel local;
      • Asigură luarea măsurilor necesare în vederea găsirii unor venituri personale ale beneficiarilor ( întocmirea actelor necesare pentru obţinerea unui grad de handicap, ajutor social, pensie de invaliditate, etc);
      • Promovează și menţine standardele de calitate în practica profesională;
      • Sprijină beneficiarii pentru identificarea si dezvoltarea resurselor în vederea alegerii celei mai bune opţiuni și acordă toată atenția necesară intereselor celorlalte părți implicate în activitatea de asistență socială;
      • Informează beneficiarii serviciilor de asistență socială cu privire la limitele și riscurile furnizării de servicii prin intermediul tehnicii de calcul si de comunicare moderne, solicitând acordul scris al acestora pentru orice înregistrare audio și video, precum și pentru prezența unei terțe persoane, în calitate de observator sau supervisor;
      • Participă activ și constant împreună cu personalul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva la menţinerea ordinii, curățeniei și disciplinei în cadrul centrului(clădire și curte);
      • Înlocuieşte asistentul social, inspectorul de specialitate şi paznicul pe durata concediilor de odihnă şi a altor tipuri de concedii preluând atribuţiile acestora menţionate în fişele de post;
      • Efectuează predarea-primirea obiectelor de cazarmament(îmbrăcăminte, lenjerie și produse de igienă corporală) pe bază de proces verbal;
      • Asigură comanda, preluarea, depozitarea și distribuirea hranei pentru beneficiari;
      • Promovează și menţine standardele de calitate în practica profesională;
      • Raportează șefului ierarhic superior orice problemă pe care o întâmpină în activitatea zilnică și face propuneri concrete pentru rezolvarea acesteia;
      • Verifică corectitudinea documentelor primite;
      • Răspunde de efectuarea reviziilor tehnice a centralelor termice periodice în termen, a instalației de gaz;
      • Aduce imediat la cunoștința șefului ierarhic superior orice situație apărută în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva; 
      • Pune în aplicare prevederile legale privitoare la activitatea prevazută în fișa postului;
      • Pune în aplicare prevederile din Hotărârile Consiliului Local Deva, din dispozițiile Primarului, din dispozițiile Directorului Executiv al D.A.S., îndeosebi cele care privesc activitatea de asistență socială;
      • ·        Păstrează confidenţialitatea situaţiilor, documentelor si informaţiilor  pe care le deţine în scop profesional;
      • Aplică și respectă procedurile operaționale care reglementează activitatea “Adăpostului de urgență pe timp de noapte” Deva; 
      • Implementează, menține și îmbunătățește în propria sa activitate cerințele documentației sistemul de control managerial intern;
      • Respectă prevederile ROF, ROI, Codului etic și a Cartei drepturilor beneficiarilor de servicii sociale stabilite pentru  personalul din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva;
      • Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul instituţiei, pentru îndeplinirea atribuţiilor;
      • Respectă normele de securitate și sănătate în muncă conform prevederilor legale în vigoare și a normelor specifice pentru prelucrarea automată a datelor;
      • Respectă normele specifice pentru situații de urgență și P.S.I și SSM;
      • Răspunde în termen la corespondență care îi este repartizată;
      • Răspunde de arhivarea documentelor specifice obiectului de activitate;
      • Răspunde în fața legii pentru pagubele cauzate instituției din vina sa;
      • Îndeplinește și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri de Consiliu Local, dispoziții ale Primarului, dispoziții ale Directorului Executiv sau orice alte sarcini încredințate de șefii ierarhici superiori îndeosebi cele ce  vizează activitatea Direcției de Asistență Socială și răspunde de modul de îndeplinire a acestora.
    • ·        Să asigure paza clădirii în care funcționează  serviciul social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva, a bunurilor si valorilor încredințate conform planului de pază;
    • Să inspecteze clădirea şi facilităţile atât la intrarea în tură, cât și la sfârșitul turei; 
    • Să respecte planul de pază al serviciului social “Adăpostului de urgență pe timp de noapte” Deva;
    • Să protejeze clădirea şi bunurile împotriva furtului, avarierii, efracţiei şi să prevină incendiile, etc.;
    • Să se prezinte la timp pentru efectuarea serviciului de pază;
    • Să nu părăsească obiectivul păzit pentru nici un alt motiv decât cele prevăzute în planul de pază;
    • La intrarea în tură, să semneze procesul-verbal de primire cu privire la bunurile si dotările pe care le ia în primire, iar la terminarea turei să semneze procesul-verbal de predare privitor la starea bunurilor predate și a evenimentelor care au avut loc pe tura sa;
    • Să consemneze în registrul de evenimente în mod detaliat orice eveniment care este de natura să perturbe paza, ordinea și linistea în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva sau creează un potențial pericol pentru viața, integritatea și persoana beneficiarului sau a personalului serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
    • Să consemneze în scris în Registru tot ce este legat de clădirea pe care o are în pază;
    • Să cunoască locurile şi punctele vulnerabile din perimetrul obiectivului pe care îl are în pază pentru a preveni producerea oricăror fapte de natura să aducă prejudicii incintei serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva păzit;
    • Să păzească obiectivul, bunurile şi valorile primite în pază şi să asigure întreţinerea acestora, precum și climatul de siguranță și integritatea persoanelor aflate în incinta serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte Deva”; 
    • Să permită accesul în cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva numai în conformitate cu reglementările legale şi dispoziţiile interne;
    • Să efectueze control la intrarea şi ieşirea din cadrul serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva a persoanelor care intră şi care ies(în cazul în care descoperă bunuri, documente de serviciu etc, care nu se justifică cu acte doveditoare și să anunţe seful ierarhic sau Poliţia);
    • Să nu permită intrarea în obiectiv a persoanelor aflate în stare de ebrietate sau sub influenţa băuturilor alcoolice;
    • În caz de avarii produse la instalaţiile, conducte sau rezervoare de apă, de combustibil sau de substanţe chimice, la reţele electrice sau telefonie şi în orice altă împrejurare care sunt de natură să producă pagube, să aducă de îndată la cunoştinţa celor în drept asemenea evenimente şi să ia primele măsuri imediat după constatare;
    • Asigură preluarea, depozitarea şi buna desfășurare a activității de distribuire a hranei către beneficiarii serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
    • Să participe activ și constant la activităţile de curățenie și igienizare a spaţiilor (clădire și curte) aparținând serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva;
    • Înlocuieşte ceilalţi paznici pe durata concediilor de odihnă şi a altor tipuri de concedii preluând atribuţiile acestora menţionate în fişele de post;
    • Respectă prevederile ROF, ROI, Codului de conduită și a Codului etic stabilite pentru personalul din cadrul Direcției de Asistență Socială Deva;
    • Implementează, menţine şi îmbunătăţeşte în propria sa activitate cerințele documentației sistemului de control managerial intern;
    • Respectă prevederile, normele interne şi a procedurile de lucru aferente postului;
    • Să nu se prezinte în stare de ebrietate la serviciu sau sub influenta substantelor stupefiante, halucinogene, psihotrope şi să nu consume băuturi alcoolice în timpul serviciului, să nu absenteze şi să nu lipsească fără să anunţe în prealabil conducerea institutiei;
    • Să folosească telefonul din dotarea serviciului social “Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva pentru semnalarea unor situații de urgență care necesită soluționarea rapidă (poliție, pompieri, serviciul de ambulanță etc.)
    • Sunt interzise efectuarea de activități care nu sunt cuprinse în planul de pază, cum ar fi: dormitul, primirea de vizitatori particulari, precum și orice alte activități care l-ar sustrage de la îndeplinirea atribuțiilor de serviciu;
    • În indeplinirea atribuțiilor de serviciu, trebuie să nu se lase antrenat în altercații și să nu raspundă la provocări, să își mențină calmul indiferent de situație și să nu recurgă la violență excesivă;
    • Respectă normele de securiate și sănătate în muncă conform Legii nr. 319/2006 și a normelor specifice pentru prelucrarea automată a datelor;
    • Respectă normele specifice pentru situații de urgență și P.S.I;
    • Răspunde de respectarea termenelor, fundamentarea și calitatea tuturor lucrărilor efectuate;
    • Răspunde în fața legii pentru pagubele cauzate instituției din vina sa;
    • Neîndeplinirea atribuțiilor sau îndeplinirea defectuoasă a acestora atrage, după caz, răspunderea disciplinară, materială, contravențională sau penală;
    • Îndeplinește și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale Consiliul local, dispoziții ale Primarului sau orice alte sarcini încredințate de șefii ierarhici superiori îndeosebi cele ce   vizează activitatea Direcției de Asistență Socială și răspunde de modul de îndeplinire a acestora.
  2. În estimarea bugetului de venituri şi cheltuieli, serviciul social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva are în vedere asigurarea resurselor necesare acordării serviciilor sociale cel puţin la nivelul standardelor minime de calitate aplicabile. Propunerile sunt transmise compartimentului de specialitate din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Deva, în vederea cuprinderii acestora în bugetul de venituri şi cheltuieli al Direcţiei.
  3. Finanţarea cheltuielilor serviciului social „Adăpostul de urgență pe timp de noapte” Deva se asigură, în condiţiile legii, din următoarele surse:
    • Bugetul local al Municipiului Deva;
    • ·        Donaţii, sponsorizări sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori juridice din ţară şi din străinătate;
    • Fonduri externe rambursabile şi nerambursabile;
    • ·        Alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Deva, la ____________2023

 

 

 

  INIȚIATOR,                                                                                          Avizează,

           PRIMAR,                                                                                 SECRETAR GENERAL,

                                                                                                                      Nicolae-Florin OANCEA                                                                Florina-Doris VISIRIN