Nr. 378 / 23.12.2024
Caracter normativ

HOTĂRÂRE

privind aprobarea cuantumului cheltuielilor de executare silită începând cu anul fiscal 2025

Inițiator proiect

Lucian Ioan RUS

Primarul municipiului

Hotărâre

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al municipiului Deva

Municipiul Deva

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 378 din 23.12.2024

privind aprobarea cuantumului cheltuielilor de executare silită începând cu anul fiscal 2025

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

Art.47 alin.3, art.256 alin.1 și alin.3 - 6 ale Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală,   cu modificările și completările ulterioare,

Art.5 alin.1 lit.”a”, alin.2, art.16 alin.2, art.20 alin.1 lit.”b”, art.27, art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,

Titlul IX "Impozite și taxe locale" din  Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,

Art.9 alin.1 din Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare,

Art.7 alin.13 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

Art.129 alin.1, alin.2 lit.”b”, alin.4 lit.”c” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Luând act de:

Proiectul de hotărâre nr.403/2024, Referatul de aprobare nr.403/2024 prezentat de Primarul municipiului Deva, domnul Lucian Ioan Rus, din care reiese necesitatea și oportunitatea adoptării unei hotărâri privind aprobarea cuantumului cheltuielilor de executare silită începând cu anul fiscal 2025,

Raportul Direcției impozite și taxe locale nr.122274/05.12.2024,

Avizul Comisiei pentru administraţie publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi a libertăţilor cetăţenilor, agricultură nr.70/110815/20.12.2024 și de avizul Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget-finanțe nr.38/110818/20.12.2024,

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. c) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului deva

întrunit în ședință ordinară, adoptă prezenta hotărâre.

Art.1. - Se stabilește cuantumul cheltuielilor de executare silită generate de comunicarea prin poștă a actelor administrativ-fiscale - somație, adresă de înființare a popririi și proces verbal de instituire sechestru, la 10,00 lei/comunicare.

Art.2. - Prevederile prezentei hotărâri se aplică începând cu data de 01.01.2025, dată de la care aceste cheltuieli se vor debita la rolul fiscal al contribuabililor, odată cu emiterea respectivelor acte administrativ-fiscale.

Art.3. - Direcția impozite și taxe locale, prin Serviciul recuperare impozite și taxe locale, va asigura ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri.

Art.4. - La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului local nr.161/2018.

Art.5. - Hotărârea se aduce la cunoștință publică prin afișare pe panourile de afișaj, special amenajate ale Primăriei Deva și pe pagina de internet www.primariadeva.ro.

Art.6. - Prezenta hotărâre se comunică:

- Instituției Prefectului județului Hunedoara;

- Primarului municipiului Deva;

- Direcției juridice și administrație publică locală;

- Direcției impozite și taxe locale.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Ion BĂDIN

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI DEVA,

Oana-Diana MURA

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 378 / 23.12.2024

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER NORMATIV
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 11
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 21
2 Numărul consilierilor locali în funcție 20
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 19
4 Numărul voturilor „PENTRU” 19
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 1
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 378 / 23.12.2024

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 23.12.2024
2 Comunicarea către primar 09.01.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 10.01.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 09.01.2025
5 Aducerea la cunoștință publică
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu