Nr. 400 / 29.12.2024
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind aprobarea participării la “Programul privind creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public”, a documentației tehnico-economice si a indicatorilor tehnico-economici - faza Studiu fezabilitate, precum și asigurarea și susținerea cheltuielilor necesare implementării proiectului care nu sunt finanțate de Administrația Fondului pentru Mediu pentru proiectul ”Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public în municipiul Deva, județul Hunedoara”

Inițiator proiect

Lucian Ioan RUS

Primarul municipiului

Hotărâre

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al municipiului Deva

Municipiul Deva

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 400 din 29.12.2024

privind aprobarea participării la “Programul privind creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public”, a documentației tehnico-economice si a indicatorilor tehnico-economici - faza Studiu fezabilitate, precum și asigurarea și susținerea cheltuielilor necesare implementării proiectului care nu sunt finanțate de Administrația Fondului pentru Mediu pentru proiectul ”Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public în municipiul Deva, județul Hunedoara”

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

Ordinul Ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor nr.1866/2021, pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public, cu modificările și completările ulterioare,

Hotărârea Guvernului României nr.907/2016, privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare,

Art.44 alin.1 din Legea nr.273/2006, privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,

Legea nr.230/2006, a serviciului de iluminat public, cu modificările și completările ulterioare,

Art.129 alin.1, alin.2 lit.”b” și ”d”, alin.4 lit.”d”, alin.7 lit.”n” și ”k”, alin.14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Ținând cont de:

Comunicatul de presă al Serviciului comunicare nr.382/SC/19.12.2024, prin intermediul căruia Administrația Fondului pentru Mediu anunță că se organizează o nouă sesiune de înscriere a unităților administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraș sau municipiu în Programul Iluminat Public 2024, în perioada 30 decembrie 2024, ora 10:00 - 15 ianuarie 2025, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului,

Luând act de:

Proiectul de hotărâre nr.440/2024, Referatul de aprobare nr.440/2024 prezentat de Primarul municipiului Deva, domnul Lucian Ioan Rus, din care reiese necesitatea şi oportunitatea adoptării unei hotărâri privind aprobarea participării la “Programul privind creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public”, a documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici - faza Studiu fezabilitate, precum și asigurarea și susținerea cheltuielilor necesare implementării proiectului care nu sunt finanțate de Administrația Fondului pentru Mediu pentru proiectul ”Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public în municipiul Deva, județul Hunedoara”,

Raportul Direcției administrarea domeniului public și privat nr.128818/28.12.2024,

Avizul Comisiei pentru administraţie publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi a libertăţilor cetăţenilor, agricultură nr.91/110815/29.12.2024, avizul Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget-finanțe nr.42/110818/29.12.2024, avizul Comisiei de organizare şi dezvoltare urbanistică, administrarea domeniului public şi privat al municipiului, realizarea lucrărilor publice, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură nr.56/110817/29.12.2024, precum și de avizul Comisiei pentru sănătate, protecţia mediului înconjurător, protecţie socială şi servicii publice nr.27/110821/29.12.2024, 

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului deva

întrunit în ședință extraordinară, adoptă prezenta hotărâre.


Art.1. – Se aprobă participarea Municipiului Deva în calitate de unitate administrativ teritorială la ”Programul privind creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public” finanțat prin Administrația Fondului pentru Mediu cu proiectul având titlul ”Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public în municipiul Deva, județul Hunedoara”.

Art.2. – Se aprobă includerea cheltuielilor aferente obiectivului de investiții în bugetul local pentru perioada de realizare a investiției în cazul obținerii finanțării prin Administrația Fondului pentru Mediu.

Art.3. - Se aprobă documentația tehnico-economică și indicatorii tehnico-economici – faza Studiu fezabilitate pentru obiectivul de investiții ”Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public în municipiul Deva, județul Hunedoara”, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.4. - Se aprobă valoarea totală a investiției în cuantum de 6.582.598,17 lei cu TVA, din care cheltuieli eligibile în valoare de 5.000.000,00 lei cu TVA.

Art.5. - Se aprobă asigurarea și susținerea, din surse proprii, a cheltuielilor necesare implementării proiectului care nu sunt finanțate de Administrația Fondului pentru Mediu pentru proiectul ”Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public în municipiul Deva, județul Hunedoara”, în valoare de 1.582.598,17 lei cu TVA.

Art.6. - Se împuternicește Primarul municipiului Deva, domnul Lucian Ioan Rus, în vederea semnării cererii de finanțare pentru participarea la ”Programul privind creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public” finanțat prin Administrația Fondului pentru Mediu, precum și a tuturor înscrisurilor necesare obținerii finanțării și încheierii contractului de finanțare, a implementării proiectului și decontării cheltuielilor aferente, în cazul în care acesta va fi declarat eligibil.

Art.7. - Prezenta hotărâre poate fi atacată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

Art.8. - Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se împuternicește Direcția administrarea domeniului public și privat prin Serviciul unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilități publice și Direcția economică prin structurile de specialitate.

Art.9.  - Prezenta hotărâre se comunică: 

- Instituţiei Prefectului județului Hunedoara;

- Primarului municipiului Deva;

- Direcției administrarea domeniului public și privat;

- Direcţiei economice;

- Serviciului unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilități publice.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Ion BĂDIN

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI DEVA,

Oana-Diana MURA

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 400 / 29.12.2024

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 11
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 21
2 Numărul consilierilor locali în funcție 20
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 20
4 Numărul voturilor „PENTRU” 20
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 400 / 29.12.2024

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 29.12.2024
2 Comunicarea către primar 30.12.2024
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 14.01.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 30.12.2024
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu