Nr. 92 / 11.03.2025
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind aprobarea proiectului cu titlul “Reamenajare parc Piața I.C Brătianu - Municipiul Deva”, cod SMIS 323520 și a cheltuielilor aferente investiției

Inițiator proiect

Lucian Ioan RUS

Primarul municipiului

Hotărâre

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al municipiului Deva

Municipiul Deva

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 92 din 11.03.2025

privind aprobarea proiectului cu titlul “Reamenajare parc Piața I.C Brătianu - Municipiul Deva”, cod SMIS 323520 și a cheltuielilor aferente investiției

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

Art.44 alin.1 şi art.45 alin.1 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,

Art.129 alin.2 lit.”b”, lit.”d”, alin.7 lit.”k”, alin.14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Ținând cont de:

Faptul că proiectul “Reamenajare Parc - Piața I.C. Brătianu, municipiul Deva” a fost depus în cadrul Programului Regional Vest 2021 – 2027, Prioritatea 7 - Regiune pentru oameni, Obiectivul specific 5.1. Promovarea dezvoltării integrate și incluzive în domeniul social, economic și al mediului, precum și a culturii, a patrimoniului natural, a turismului sustenabil și a securității în zonele urbane, Intervenția Regională 7.1.A - Revitalizare și regenerare urbană, în prezent fiind în etapa de contractare,

Luând act de:

Proiectul de hotărâre nr.112/2025, Referatul de aprobare nr.112/2025 prezentat de Primarul municipiului Deva, domnul Lucian Ioan Rus, din care reiese necesitatea şi oportunitatea aprobării proiectului cu titlul ”Reamenajare parc Piața I.C Brătianu - Municipiul Deva”, cod SMIS 323520 și a cheltuielilor aferente investiției,,

Raportul Serviciului programe dezvoltare nr.24851/07.03.2025,

Avizul Comisiei pentru administraţie publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi a libertăţilor cetăţenilor, agricultură nr.177/110815/11.03.2025, avizul Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget-finanțe nr.89/110818/11.03.2025, precum și de avizul Comisiei de organizare şi dezvoltare urbanistică, administrarea domeniului public şi privat al municipiului, realizarea lucrărilor publice, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură nr.115/110817/11.03.2025, 

 

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului deva

întrunit în ședință extraordinară, adoptă prezenta hotărâre.

Art.1. - Se aprobă proiectul cu titlul “Reamenajare parc Piața I.C Brătianu - Municipiul Deva”, cod SMIS 323520, în vederea finanțării în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027, Prioritatea 7 - Regiune pentru oameni, Obiectivul specific 5.1. Promovarea dezvoltării integrate și incluzive în domeniul social, economic și al mediului, precum și a culturii, a patrimoniului natural, a turismului sustenabil și a securității în zonele urbane, Intervenția Regională 7.1.A - Revitalizare și regenerare urbană.

Art.2. - Se aprobă valoarea totală a proiectului prevăzut la art.1, în cuantum de 36.077.247,12 lei inclusiv TVA, din care valoarea totală eligibilă 24.734.505,99 lei și valoarea totală neeligibilă 11.342.741,13 lei. 

Art.3. - Se aprobă contribuția proprie în proiect a Municipiului Deva, în cuantum de  11.837.431,26 lei, formată din:

- 494.690,13 lei, respectiv 2% din valoarea totală eligibilă a proiectului, reprezentând cofinanțarea proiectului; 

- 11.342.741,13 lei, reprezentând valoarea totală neeligibilă a proiectului. 

Art.4. - Se aprobă asigurarea din bugetul local a sumelor declarate neeligibile pe parcursul implementării proiectului, altele decât cele prevăzute în bugetul inițial, precum și cheltuielile conexe/auxiliare ce pot apărea pe durata implementării proiectului, pentru implementarea acestuia în condiții optime.

Art.5. - Se aprobă asigurarea tuturor resurselor financiare și efectuarea tuturor cheltuielilor necesare implementării proiectului în condițiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor eligibile din instrumente structurale în conformitate cu prevederile contractului de finanțare.

Art.6. - Se mandatează domnul Rus Lucian Ioan, Primarul municipiului Deva, pentru semnarea, în numele și pentru Municipiul Deva, a tuturor actelor necesare depunerii, precontractării și contractării proiectului, precum și a contractului de finanțare aferent acestuia.

Art.7. - Prezenta hotărâre poate fi atacată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

Art.8. - Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se împuternicesc Direcția tehnică și Direcția economică prin structurile de specialitate.  

Art.9.  - Prezenta hotărâre se comunică: 

- Instituţiei Prefectului județului Hunedoara;

- Primarului municipiului Deva;

- Direcției tehnice;

- Direcţiei economice;

- Serviciului programe dezvoltare

- Serviciului evidență proiecte, investitori, relații externe.

 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Florin-Marin ILIEȘ

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI DEVA,

Florina-Doris VISIRIN

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 92 / 11.03.2025

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 11
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 21
2 Numărul consilierilor locali în funcție 20
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 20
4 Numărul voturilor „PENTRU” 19
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 1
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 0
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 92 / 11.03.2025

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 11.03.2025
2 Comunicarea către primar 11.03.2025
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 24.03.2025
4 Comunicarea către prefectul județului 11.03.2025
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie sau produce efecte juridice începând cu