ANEXĂ la hotărârea nr. 103 din 26.03.2025

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Anexă la HCL nr. ……

 


                      REGULAMENT

 

PRIVIND PROCEDURA DE EMITERE  A  ACORDULUI/AUTORIZAŢIEI DE FUNCŢIONARE

PENTRU EXERCITAREA ACTIVITĂŢII DE COMERCIALIZARE A PRODUSELOR ŞI SERVICIILOR DE PIAŢĂ,

ALIMENTAŢIE PUBLICĂ PE RAZA UNITĂŢII  ADMINISTRATIV TERITORIALĂ A MUNICIPIULUI DEVA

 

CUPRINS

CAP. I DISPOZIŢII GENERALE  

CAP.II PROCEDURA DE AUTORIZARE

  1. ACORDUL DE FUNCȚIONARE
  2. AUTORIZAȚIA DE FUNCȚIONARE

CAP. III  ORARUL  DE FUNCŢIONARE

CAP. IV  OBLIGAŢIILE COMERCIANŢILOR AUTORIZAŢI

CAP. CONTROLUL FUNCȚIONARII STRUCTURILOR DE COMERCIALIZARE
 A PRODUSELOR SI SERVICIILOR DE PIAȚĂ

CAP. VI  CONTRAVENŢII ŞI SANCŢIUNI

CAP.VII.    DISPOZIȚII FINALE

CAP. VIII  ANEXE

ANEXA 1  - Acord de Funcţionare - formular tipizat

ANEXA 2 - Cerere pentru emiterea  acordului de funcționare pentru exercitarea activităţii de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă,  pe raza  unităţii administrativ- teritorială a Municipiului Deva – formular tipizat

ANEXA 3 - Declaraţia pe propria răspundere – formular tipizat

ANEXA 4  -  Autorizaţie de Funcţionare - formular tipizat

ANEXA 5 -   Cerere pentru eliberarea autorizației de funcționare pe raza  unităţii administrativ- teritorială a Municipiului Deva- formular tipizat

ANEXA 6 -  Cerere pentru vizarea  autorizației de funcționare  pe raza unităţii administrativ- teritorială a   Municipiului Deva – formular tipizat

  

CAP. I  DISPOZIŢII GENERALE

 

Art.1 -  Prezentul regulament reglementează activităţile din sectorul comercial şi al serviciilor de piaţă, inclusiv cele de alimentație publică, cu respectarea cerinţelor necesare desfăşurării acestor activităţi, în structurile de vânzare, precum  şi cu respectarea regulilor generale de comercializare şi cu aplicarea   sancţiunilor în caz de nerespectare a prevederilor acestuia.

(1) Activitatea comercială se referă la produsele alimentare , nealimentare şi la serviciile de piaţă prevăzute în anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

   (2) Prevederile prezentului regulament au în vedere realizarea următoarelor obiective: stimularea dezvoltării activităţii de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, încurajarea liberei iniţiative, asigurarea concurentei loiale şi a liberei circulaţii a produselor şi serviciilor de piaţă, informarea corectă şi protejarea intereselor consumatorilor, precum şi posibilitatea asigurării produselor şi serviciilor de piaţă în zonele de vecinătate ale acestora, modernizarea şi dezvoltarea formelor de distribuţie; promovarea diverselor tipuri de reţele de distribuţie şi forme de vânzare, stimularea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii cu activitate de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, susţinerea şi ocrotirea activităţii comerciale şi de prestări de servicii de piaţă în zonele defavorizate.

Art.2.   Baza legală : 

  • Ordonanţa Guvernului nr.99/2000, privind comercializarea produselor și serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare ;
  • Hotărârea de Guvern nr. 333/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare ; 
  • Ordinul nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, cu modificările şi completările ulterioare ;
  • Ordinul nr.377/2024 privind actualizarea Clasificării activităţilor  din economia naţională – CAEN;
  • Legea nr. 227/ 2015 privind Codul Fiscal , cu modificările şi completările ulterioare ;
  • Ordinul Ministerului Sănătății nr.119/2014 pentru aprobarea Normelor de Igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, cu modificările şi completările ulterioare; 

Art.3. În înţelesul prezentului Regulament, actele administrative eliberate de către Municipiul Deva în vederea desfășurării activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață, inclusiv activități de alimentație publică sunt:

          Acord de Funcţionare – reprezintă actul administrativ cu caracter individual prin care se stabilesc condiţiile de desfăşurare a activităților de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă   şi se emite de către autorităţile administraţiilor publice  locale   pe raza cărora operatorul economic urmează să îşi desfăşoare activitatea, în structuri de vânzare cu sediu fix cât şi pentru fiecare punct de lucru, pe perioada nederminată, atât timp cât condiţiile iniţiale pentru care s-a solicitat acordul de funcţionare rămân nemodificate şi documentele care constituie dosarul de solicitare a acordului, sunt valabile. Codurile Caen pentru care este necesară solicitarea acordului de funcţionare sunt stabilite conform Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piaţă (anexa - tabel cu clasificarea activităţilor din economia natională - C.A.E.N.).,  pe raza unităţii administrativ – teritorială a Municipiului Deva.

          Autorizaţia de Funcţionare – reprezintă actul administrativ cu caracter individual,  care se eliberează tuturor comercianților de către autorităţile administraţiilor publice  locale   pe raza cărora operatorul economic urmează să îşi desfăşoare activitatea, pentru structuri de vânzare cu sediu fix cât şi pentru fiecare punct de lucru, potrivit Clasificării activităților din economia națională Rev. 2 - CAEN 5610 - restaurante, 5630 - baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor și 9329 - alte activități recreative și distractive pe  raza unităţii administrativ – teritorială a municipiului Deva, 

Art.4 Condițiile pentru desfășurarea unui exercițiu comercial în cadrul UAT Deva :

(1) Orice exerciţiu comercial se desfăşoară numai de către comercianţii autorizaţi în condiţiile legii.

(2) Exercitarea de activităţi comerciale cu produse din sectorul alimentar şi de alimentaţie publică necesită cunoştinţe de specialitate şi se efectuează cu personal calificat, conform normelor de aplicare a prezentei ordonanţe.

(3) Personalul angajat în efectuarea de activităţi comerciale cu produse din sectorul alimentar şi de alimentaţie publică va trebui să îndeplinească una dintre următoarele cerinţe profesionale:

a) să fi absolvit un curs de specialitate pentru comercializarea produselor alimentare şi/sau de alimentaţie publică, organizat conform legislaţiei în vigoare;

b) să fi desfăşurat cel puţin 2 ani de activitate profesională de comercializare de produse alimentare şi/sau de alimentaţie publică şi să fi absolvit un curs de noţiuni fundamentale de igienă, organizat în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;

     Încălcarea dispoziţiilor de la punctele 1, 2 şi 3 constituie contravenţie şi se sancţionează conform art. 73 din Ordonanţa Guvernului nr.99/2000, privind comercializarea produselor și serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art.5  (1) Prevederile prezentului regulament se aplică persoanelor fizice şi juridice autorizate, întreprinderilor individuale, întreprinderilor familiale, societăţilor comerciale, etc., denumite în continuare comercianți ce desfăşoară activităţi de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, inclusiv activitatea de alimentaţie publică, și alte activități recreative și distractive, ce işi vor putea desfăşura activitatea numai după eliberarea unui acord/ autorizaţie de funcţionare emisă de către Primarul Municipiului Deva.

              (2) Regulamentul stabileşte procedura de emitere a acordului/autorizaţiei de funcţionare, comercianților, care desfăşoară activităţi de alimentație publică, comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă în zone publice sau zone destinate folosinţei publice, aflate pe raza unităţii administrativ - teritorială a municipiului Deva.

Art.6  - Pot desfășura unul sau mai multe exerciții comerciale pe raza Municipiului Deva persoanele fizice și juridice autorizate care îndeplinesc următoarele condiții:

- sunt constituite și înregistrate legal;

- dețin autorizațiile/avizele de funcționare eliberate de autoritățile competente în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

- au ca obiect de activitate principal sau secundar comercializarea produselor alimentare și nealimentare și a serviciilor de piață, inclusiv a activităților de alimentație publică;

Art.7.  În situaţia în care comerciantul, din diferite motive, îşi încetează activitatea pentru care a fost autorizat prin acordul/autorizaţia de funcţionare, acesta are obligaţia de a prezenta şi depune la Primăria Municipiului Deva , în termen de 30 de zile calendaristice de la încetarea activităţii, actul care atestă radierea activităţii de către Oficiul Registrului Comerţului. 

Art. 8.  Acordul/autorizația de funcționare, nu se eliberează în următoarele cazuri:

a) contravin planului general de dezvoltare urbană şi criteriilor generale privind funcțiunile admise;

b) aduc prejudicii spaţiilor aflate în incinta sau în apropierea unor clădiri de valoare arhitectonică deosebită ori cu valoare de patrimoniu;

c) exerciţiul comercial se face în spații improvizate, fără a deține autorizație de construire sau cu nerespectarea acesteia;

d) nerespectarea normelor de conviețuire socială, ordine și liniște publică, conform prevederilor legale în vigoare;

Art.9   Acordurile / Autorizaţiile de funcţionare  nu sunt transmisibile de la un comerciant la altul, şi de la un punct de lucru la altul. 

Art.10  În cazul în care se schimbă operatorul economic fără a modifica funcţiunea spaţiului şi a orarului iniţial aprobat pentru spaţiu, la autorizarea noului operator rămân valabile acceptul/acordul exprimat în scris al proprietarilor apartamentelor, dat comerciantului care a funcţionat anterior, cu condiția ca proprietarii să nu se fi schimbat.

CAP.II. PROCEDURA DE AUTORIZARE 

A . ACORDUL DE FUNCŢIONARE - formular tipizat  ( model Anexa 1 ) 

Art.11 Pentru emiterea acordului de funcţionare comerciantul  va înainta la registratura Primăriei Municipiului Deva cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de data începerii activităţii pe care urmează să o desfăşoare,   următoarele documente:

        Cerere pentru emiterea acordului de funcționare pentru exercitarea activităţii de comercializare a  produselor şi serviciilor de piaţă,  pe raza unităţii administrativ- teritorială a Municipiului Deva – formular tipizat (model Anexa 2), însoţită de următoarele documente:

  • Extras de carte funciară actualizat (nu mai vechi  30 de zile calendaristice) cu înscrierea spaţiului şi cu suprafaţa aferentă;
  •  Dovada dreptului de folosire a spațiului unde își desfășoară activitatea - Contract de  închiriere/ subînchiriere/concesiune/contract de comodat/asociere, etc, după caz, în care să se menţioneze suprafaţa închiriată şi suprafaţa totală a imobilului;
  • Releveu/plan de situaţie pentru localizarea spaţiului în cadrul imobilului, după caz ;
  • Copie act identitate reprezentant legal sau împuternicit;
  • Certificatul de înregistrare la Registrul Comerțului eliberat de Oficiul Registrului Comerțului;
  • Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului pentru declararea punctului de lucru şi a obiectului de actvitate,  conform Legii 359/2004;
  • Dovada achitării taxei de salubrizare pe raza Municipiului Deva;
  • Dovada achitării tuturor impozitelor, taxelor şi amenzilor datorate Consiliului Local de către comerciantul dorit a se autoriza precum si de proprietarul spațiului închiriat;
  • Dovada achitării la zi a redevenţelor si a taxelor de ocupare domeniu public pentru comercianţii care isi desfasoara exercițiul comercial pe teren domeniu public;
  • Autorizații, după caz, de la:
  • Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Iancu de Hunedoara” al județului Hunedoara,   (conform prevederilor  HG 571/2016), este necesar a se depune   Autorizaţia de securitate la incendiu, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere cum ca aceasta se află in valabilitate întrucât nu s-au efectuat schimbări, spaţiul nefiind modificat după data obţinerii autorizaţiei, sau documentul justificativ (negaţie)   prin care operatorul economic nu este obligat să obţină autorizaţia privind securitatea la incendiu;
  • Autorizație de mediu;
  • Notificare de la Direcția de Sănătate Publică pentru certificarea conformității cu normele de igienă şi sănătate publică;
  • Autorizația Sanitar Veterinară de funcționare;
  • Autorizația Tehnică eliberată de Registrul Auto Roman;
  • Alte acorduri/avize/autorizaţii emise de alte autorităţi/instituţii publice, în funcţie de specificul activităţii care urmează a fi autorizată;
  • Copie după autorizația de construire pentru accesul din exterior la spațiile comerciale situate la parterul blocurilor de locuit, acolo unde este cazul;
  • Copie dupa autorizația de construire pentru schimbare de destinaţie pentru spaţiile care au avut funcţiunea de locuinţă sau alte spații, (fie că este vorba de casă, fie apartamente în blocuri de locuit), conform prevederilor Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, sau adeverința pentru schimbarea destinației, în cazul încadrării în prevederile art.11 din Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, cu încadrarea în reglementările documentațiilor de urbanism aprobate în zonă;
  • Tabel nominal cu acordul vecinilor direct afectați, precum și acordul si ştampila Asociaţiei de proprietari, în condiţiile în care activitatea se desfăşoară într-un spaţiu care iniţial a fost apartament;
  • Acordurile proprietarilor imobilelor cu destinația de locuință, cu care se învecinează direct, spațiul supus autorizării, pentru activitatea desfășurată și orarul de funcționare, pentru spațiile situate în zone rezidențiale de locuințe individuale;
  • Dovada achitării taxei speciale pentru pentru eliberarea acordului de funcţionare.

Art.12  Acordul de funcţionare se emite pe perioadă nedeterminată , atât timp cât condiţiile iniţiale pentru care s-a solicitat acordul de funcţionare rămân nemodificate şi documentele care constituie dosarul de solicitare  a acordului  sunt valabile.

Art.13 (1) În cazul apariției oricăror modificări în tipul de activitate desfășurată sau al schimbării suprafeței structurii de vânzare pentru care s-a solicitat acordul de funcționare sau în cazul expirării documentelor depuse la dosarul constituit în vederea eliberării acordului de funcţionare, operatorul economic are obligația, în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activității noi/modificării/expirării documentelor în vederea desfășurării activității, să obțină un nou acord.  

            (2) În lipsa acestor modificări , se va depune anual o Declaraţie pe propria răspundere formular (Anexa 3) , până la data de 31 martie a fiecărui an, pentru anul în curs.

            (3)Declaraţie pe propria răspundere se poate depune online pe adresa de e-mail:birou.privatizare@primariadeva.ro şi/sau la registratura sediului Primăriei Municipiului Deva.

            (4) În lipsa efectuării acestor demersuri, acordul de funcţionare se suspendă în mod  automat, cu aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 73 pct. 1 din Ordonanţa Guvernului 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă , republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar reluarea activităţii presupune obţinerea unui nou acord. 

Art.14  Acordul de funcţionare va fi eliberat la cererea comerciantului, în termen de maxim 30 de zile de la solicitare.

Art.15 Cererile împreună cu documentaţiile aferente acestora, înregistrate la Registratura Primăriei sau online pe platforma de servicii electronice (www.primăriadeva.ro), vor fi înaintate, spre soluţionare, compartimentului de specialitate.

Art.16  În situaţia în care se constată că documentaţia depusă este incompletă, solicitantul va fi notificat în termen de 15 zile de la data depunerii, cu privire la documentele necesare pentru completarea documentaţiei.

Art.17 Nu este necesară obţinerea acordului de funcţionare pentru activităţile comerciale care nu se regăsesc în cuprinsul Ordonanței Guvernului nr.99/2000, republicată , cu modificările şi completările ulterioare.

Art.18 (1)Taxa specială pentru emitere acord de funcţionare se achită integral, la ridicarea acordului de funcţionare.

(2)Taxa specială pentru emiterea  acordului se stabileşte prin hotărârea Consiliului local Deva, în condiţiile legii.

(3) Taxa specială pentru eliberarea acordului nu se restituie dacă acordul  a fost suspendat sau  retras, după caz.

(4)Taxa  specială pentru emiterea acordului  se poate achita la casieria Direcţiei Impozite şi Taxe locale Deva, sau prin virament bancar la Trezoreria Deva : RO06TREZ36621160203XXXXX şi pe www.ghişeu.ro. 

B. AUTORIZAŢIA DE FUNCŢIONARE 

PENTRU ACTIVITĂŢI DE ALIMENTAȚIE PUBLICĂ, ALTE ACTIVITĂȚI RECREATIVE ȘI DISTRACTIVE – formular tipizat ( model Anexa 4)

Art.19  În vederea eliberării autorizaţiei de funcţionare privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică (unități de tip restaurant cod CAEN 5610, Rev 2 , tip baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor cod CAEN 5630, Rev 2 şi alte activităţi recreative şi distractive n.c.a - cod CAEN 9329, Rev 2), comerciantul va înainta la registratura Primăriei Municipiului  Deva, cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de data începerii activităţii pe care urmează să o desfăşoare, următoarele documente:

             Cerere pentru eliberarea autorizației de funcționare pe raza unităţii administrativ teritorială a Municipiului Deva  - formular tipizat (model Anexa 5), însoţită de următoarele documente:

  • Extras de carte funciară actualizat (nu mai vechi  30 de zile calendaristice) cu înscrierea spaţiului şi cu suprafaţa aferentă;
  • Dovada dreptului de folosire a spațiului unde își desfășoară activitatea - Contract de   închiriere/ subînchiriere/concesiune/contract de comodat/asociere, etc, după caz, în care să se menţioneze suprafaţa închiriată şi suprafaţa totală a imobilului;
  • Releveu/plan de situaţie pentru localizarea spaţiului în cadrul imobilului, după caz ;
  • Copie act identitate reprezentant legal sau împuternicit;
  • Certificatul de înregistrare la Registrul Comerțului eliberat de Oficiul Registrului Comerțului;
  • Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului pentru declararea punctului de lucru şi a 

obiectului de actvitate,  conform Legii 359/2004;

  • Dovada achitării taxei de salubrizare pe raza municipiului Deva;
  • Dovada achitării tuturor impozitelor, taxelor si amenzilor datorate Consiliului local de către comerciantul dorit a se autoriza precum şi de proprietarul spațiului închiriat;
  • Dovada achitării la zi a redeventelor si a taxelor de ocupare domeniu public pentru comercianţii care îşi desfaşoara exercițiul comercial pe teren domeniu public;
  • Autorizații, după caz, de la:
  • Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Iancu de Hunedoara” al județului Hunedoara,   (conform prevederilor  HG 571/2016), este necesar a se depune   Autorizaţia de securitate la incendiu, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere cum ca aceasta se află in valabilitate întrucât nu s-au efectuat schimbări, spaţiul nefiind modificat după data obţinerii autorizaţiei, sau documentul justificativ (negaţie)   prin care operatorul economic nu este obligat să obţină autorizaţia privind securitatea la incendiu;
  • Autorizație de mediu;
  • Notificare de la Direcția de Sănătate Publică pentru certificarea conformității cu normele de igienă şi sănatate publica;
  • Autorizația Sanitar Veterinară de funcționare;
  • Autorizația Tehnică eliberată de Registrul Auto Roman;
  • Alte acorduri/avize/autorizaţii emise de alte autorităţi/instituţii publice, în funcţie de specificul activiăţii care urmează a fi autorizată;
  • Copie dupa autorizația de construire pentru accesul din exterior la spațiile comerciale situate la parterul blocurilor de locuit, acolo unde este cazul;
  • Copie dupa autorizația de construire pentru schimbare de destinaţie pentru spaţiile care au avut funcţiunea de locuinţă sau alte spații, (fie că este vorba de casă, fie apartamente în blocuri de locuit), conform prevederilor Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, sau adeverința pentru schimbarea destinației, în cazul încadrării în prevederile art.11 din Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, cu încadrarea în reglementările documentațiilor de urbanism aprobate în zonă;
  • Tabel nominal cu acordul vecinilor direct afectați, precum și acordul şi ştampila Asociaţiei de proprietari, în condiţiile în care activitatea se desfasoară într-un spatiu care iniţial a fost apartament;
  • Acordurile proprietarilor imobilelor cu destinația de locuință, cu care se învecinează direct, spațiul supus autorizării, pentru activitatea desfășurată și orarul de funcționare, pentru spațiile situate în zone rezidențiale de locuințe individuale;
  • Dovada achitării taxei pentru pentru eliberarea autorizaţiei de funcţionare.

Art.20  Autorizaţia de funcţionare va fi eliberată la cererea comerciantului, în termen de maxim 30 de zile de la solicitare.

Art.21  Cererile împreună cu documentaţiile aferente acestora, înregistrate la Registratura Primăriei sau pe platforma de servicii electronice (www.primăriadeva.ro),  vor fi înaintate, spre soluţionare, compartimentului de specialitate.

Art.22  Autorizaţiile de funcţionare se eliberează pe  perioada deţinerii dreptului de a-şi desfăşura activitatea în spaţiu,  dar nu mai mult de 1 an de zile. 

Art.23  În situaţia în care se constată că documentaţia depusă este incompletă, solicitantul va fi notificat în termen de 15 zile de la data depunerii, cu privire la documentele necesare pentru completarea documentaţiei.

  VIZAREA ANUALĂ A AUTORIZAŢIEI DE FUNCŢIONARE PENTRU ACTIVITĂŢI DE ALIMENTAȚIE PUBLICĂ, ALTE ACTIVITĂȚI RECREATIVE ȘI DISTRACTIVE

Art.24 Pentru vizarea anuală a autorizaţiei de funcţionare pentru  desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică (unități de tip restaurant cod CAEN 5610, Rev 2 , tip bar cod CAEN 5630, Rev 2, alte activtăţi recreative şi distractive n.c.a - cod CAEN 9329, Rev 2 ), agentul economic va înainta la Primăria Municipului Deva, cu cel puţin 30 de zile înainte de data expirării acesteia, următoarele documente: 

       Cerere de vizare autorizație de funcționare - formular tipizat (model Anexa 6), însoţită de următoarele documente:

  • Extras de carte funciară actualizat (nu mai vechi  30 de zile calendaristice) cu înscrierea spaţiului şi cu suprafaţa aferentă;
  • Dovada dreptului de folosire a spațiului unde își desfășoară activitatea - Contract de   închiriere/ subînchiriere/concesiune/contract de comodat/asociere, etc, după caz, în care să se menţioneze suprafaţa închiriată şi suprafaţa totală a imobilului;
  • Declaraţie pe propria răspundere că nu au intervenit modificări ale condiţiilor de funcţionare iniţiale , şi că autorizaţiile/avizele/notificările, etc (Anexa 3) care stau la baza obţinerii autorizaţiei sunt în valabilitate;
  • Dovada achitării tuturor impozitelor, taxelor si amenzilor datorate Municipiului Deva de către comerciantul dorit a se autoriza precum si de proprietarul spațiului inchiriat;
  • Dovada achitării taxei de salubrizare pe raza municipiului Deva;
  • Dovada achitării la zi a redeventelor şi a taxelor de ocupare domeniu public pentru comerciantii care isi desfasoara exercițiul comercial pe teren domeniu public;
  • Autorizația de funcționare in original;
  • Dovada  de plată a taxei de vizare  a autorizaţiei de funcţionare;

Art.25 Vizarea autorizaţiei de funcţionare va fi eliberată în termen de maxim 30 de zile de la solicitare . Cererile împreună cu documentaţiile aferente acestora, înregistrate la Registratura Primăriei sau pe platforma de servicii electronice (www.primăriadeva.ro),  vor fi înaintate, spre soluţionare, compartimentului de specialitate. 

Art.26 Vizarea autorizaţiei de funcţionare se eliberează pe  perioada deţinerii dreptului de a-şi desfăşura activitatea în spaţiu,  dar nu mai mult de 1 an de zile.  

Art.27 În situaţia în care se constată că documentaţia depusă este incompletă, solicitantul va fi notificat în termen de 15 zile de la data depunerii, cu privire la documentele necesare pentru completarea documentaţiei.

Art.28 Nesolicitarea în termen a vizei, autorizaţiei de funcţionare, conduce la pierderea valabilităţii autorizaţiei , fiind necesară emiterea unei  noi autorizaţii de funcţionare.

Art.29 (1) Taxa pentru eliberarea /vizarea autorizaţiei de  funcţionare se achită integral, la ridicarea autorizației de funcţionare.

(2)Taxa pentru eliberarea/vizarea autorizaţiei de funcţionare se stabileşte prin hotărârea Consiliului local Deva, conform art.475 alin.3, lit. a) şi b) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și compltările ulterioare, 

(3) Taxa pentru eliberarea/vizarea autorizaţiei de funcţionare nu se restituie dacă autorizaţia de funcţionare a fost suspendată sau retrasă, după caz.

(4)Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de  funcţionare se poate achita la casieria Direcţiei Impozite şi Taxe locale Deva, sau prin virament bancar la Trezoreria Deva : RO06TREZ36621160203XXXXX şi pe www.ghişeu.ro.

CAP.  III  ORARUL   DE FUNCŢIONARE

Art.30 Fiecare comerciant îşi stabileşte orarul de funcţionare cu respectarea prevederilor înscrise in legislaţia muncii şi cu condiţia respectării reglementărilor în vigoare privind normele de convieţuire socială, ordinea, liniştea publică şi respectarea prezentului regulament. 

Art.31  Orarul de funcţionare se afişează la intrarea în unitate, în mod vizibil, din exterior, comerciantul fiind obligat să asigure respectarea lui.

Art.32  În cazul solicitării de modificare a orarului de funcţionare pentru o perioadă mai mare de 30 de zile se va solicita eliberarea unui nou acord/autorizaţie de funcţionare.

Art.33 (1) În cazul în care se solicită orar de funcţionare între orele 22.00 şi 08.00 se va prezenta acordul tuturor proprietarilor direct afectaţi cu indicarea datelor de identificare ale acestora (C.I., semnătură).

(2) Spaţiile comerciale situate la subsol, parter, mezanin, al unităţilor de locuit colective  trebuie să prezinte acordul asociaţiei de proprietari şi acordul tuturor vecinilor direct afectaţi conform Legii 196/2018 privind înfiinţarea şi organizarea asociaţiilor de proprietari, iar în cazul locuinţelor individuale se va obţine acordul vecinilor direct afectaţi.

Art.34  În cazul în care organele de control constată încălcări ale ordinii şi liniştii publice precum şi riscuri şi disconfort prin producerea de zgomot , vibraţii, gaze, mirosuri, etc, Primăria Municipiului Deva, poate lua măsura reducerii programului de funcţionare pe o perioadă nedeterminată până la remedierea respectivelor cauze, inclusiv suspendarea/retragerea acordului/autorizaţiei de funcţionare.

CAP. IV  OBLIGAŢIILE COMERCIANŢILOR AUTORIZAŢI

Art.35  Comercianții posesori ai Acordului/ Autorizației de funcționare sunt obligaţi să respecte obiectul de activitate înscris în acord/autorizaţie şi orarul de funcționare menționat in conținutul actului. 

Art.36 Comercianții  îşi  vor organiza şi desfăşura activitatea în aşa fel încât funcționarea lor,  accesul clienților și aprovizionarea să asigure respectarea normelor de ordine şi liniște publică și să nu producă prejudicii persoanelor care locuiesc în zona amplasamentului unității conform prevederilor legale cât şi a regulamentelor locale aprobate de Consiliul Local al Municipiului Deva.  

Art.37 Comercianții  au obligația de a asigura igienizarea/deszăpezirea şi libera circulație în zona aferentă punctului de lucru, precum şi întreţinerea şi repararea clădirii, cu respectarea legislației în vigoare, astfel incât starea tehnică a construcției să nu constituie pericol public iar aspectul clădirii să nu contravină funcțiunii acesteia sau să deprecieze aspectul general al zonei.

Art.38  În conformitate cu prevederile Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, comercianţii au obligaţia de a solicita, schimbarea destinaţiei spaţiilor a căror activitate nu corespunde cu activitatea comercială solicitată de către comerciant.

Art.39  De asemenea, comercianții care desfăşoară activităţi comerciale de alimentaţie publică, prestări servicii, producţie,  discoteci, cluburi noapte, e.t.c, au obligaţia de a respecta prevederile Ordinului Ministerului Sănătății nr.119/2014 pentru aprobarea Normelor de Igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei :

        “  Art. 5. - (1) Unitățile cu capacitate mică de producție, comerciale și de prestări servicii, discoteci, cluburi de noapte, care prin natura activității acestora pot crea riscuri pentru sănătate sau disconfort pentru populație prin producerea de zgomot vibrații, praf, fum, gaze toxice sau iritante etc., se amplasează numai în clădiri separate (4) Pentru unitățile menționate la alin. (1) se asigură mijloacele adecvate de limitare a noxelor, astfel încât să se asigure încadrarea acestora în normele din standardele în vigoare, precum și în normele specificate la art. 16 alin. (4)-(6). 

         Art. 6. - (1) La parterul clădirilor de locuit: 

  1. se pot amplasa/amenaja unități comerciale, unități de prestări servicii, cabinete medicale ambulatorii fără paturi, laboratoare de analize medicale, puncte externe de recoltare probe biologice ale laboratoarelor de analize medicale, furnizori de servicii de îngrijiri la domiciliu, cabinete de practică pentru servicii publice conexe actului medical și cabinete veterinare pentru animale de companie, cu excepția celor menționate la art. 5 alin. (1); (la 21.08.2018 art. 6, alin. (1), litera a) din Cap. I modificat de art. I, pct. 7 din Ordinul 994/2018)” .

Art.40 Comercianţii au obligativitatea sa păstreze la punctul de lucru   acordul/ autorizația de funcționare, pentru a fi prezentată organelor de control.

CAP.V CONTROLUL FUNCȚIONĂRII STRUCTURILOR DE COMERCIALIZARE
             A PRODUSELOR SI SERVICIILOR DE PIAȚĂ

Art.41 Controlul asupra respectării prevederilor prezentului regulament și a actelor normative in vigoare pentru structurile de comercializare a produselor şi serviciilor de piață, alimentaţie publică, se exercită de către Direcţia Politia Locală Deva, precum şi de alte organe de control, după caz.

Art.42 Direcţia Poliţia Locală Deva are dreptul să efectueze controale inopinate cu privire la:

-  verificarea existenţei acordului/autorizaţiei de funcţionare ;

 - sesizări privind incălcarea condițiilor de funcționare specificate în acord/autorizație;

-  expirarea termenului de valabilitate al acordului/autorizației;

-  respectarea condițiilor de funcționare specificate în acord/ autorizație;

-  verificarea îndeplinirii măsurilor dispuse în controalele efectuate  anterior.             

CAP.VI. CONTRAVENŢII ŞI SANCŢIUNI

Art.43 Constatarea contravențiilor stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr.99/2000, privind comercializarea produselor și serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare și aplicarea sancțiunilor se face de către Direcţia Poliția locală Deva și alte organe de control abilitate și   vor fi aduse la cunoștință Primăriei Municipiului Deva, respectiv compartimentului de specialitate care are în atribuții emiterea acordului/autorizației de funcționare , în termen de 48 de ore de la aplicarea acestora, potrivit art.79 din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea  produselor şi serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi competările ulterioare.

CAP. VII. DISPOZIȚII FINALE

Art.44 Orice modificare sau completare a prezentului regulament vor fi supuse aprobării Consiliului local al municipiului Deva.

CAP VIII – ANEXE

Art.45 Anexele 1 – 6   fac parte integrantă din prezentul regulament.

 

                                                                  Întocmit, 

                                                                Mirce Laura


   Iniţiator,                                                                                         AVIZEAZĂ PENTRU LEGALITATE,

   PRIMAR ,                                                                                    Secretar General al Municipiului Deva

Lucian Ioan Rus                                                                                          Oana - Diana Mura

               

                                                                                                                                                    ANEXA   1

 

ROMÂNIA
JUDEȚUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
 PRIMAR

                                                 ACORD  DE  FUNCȚIONARE

 Nr.  ______________/________ din__________________ _________________

Denumire agent economic :______________________________________________________________________ 

Certificat înregistrare :

_______________________________________________

Sediul : jud. Hunedoara, loc. Deva, sect./sat -, str. -, nr. -__________________________________

Punct de lucru autorizat __________________________________________________________

Profilul :   _______________________________________________________________________

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Program de funcționare ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Alte condiții ce se impun pentru funcționare :

Nerespectarea condițiilor prevăzute de legislația în vigoare duce la suspendarea acordului de funcționare .

Acordul de funcţionare   nu este transmisibil.

PRIMAR ,


              

             *     Acordul de funcționare este valabil pe perioadă nedeterminată atât timp cât condiţiile iniţiale pentru care s-a solicitat acordul de

                      funcţionare rămân nemodificate şi documentele care constituie dosarul de solicitare a acordului sunt valabile.

 

 

ANEXA 2

 

                 CERERE

 

pentru emiterea acordului de funcționare pentru exercitarea activităţii de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă,  pe raza unităţii  administrativ- teritorială a Municipiului Deva

 

Subsemnatul ___________________________________________________________ cu domiciliul in

Județul__________________________localitatea______________________________str____________________ nr. , bl.________ ,ap___________________________________________________ , posesor al CI seria     _, nr..    eliberat la data de____________________________________________________________  de SPCLEP___________________________in calitate de_____________________________________________al SC (AF; PF,II) ___ cu sediul in _____________ str _______________________, nr. ___, bl. __, ap. ___, tel. ___         .

 

Vă rog să emiteţi/reînnoiţi acordul  pentru următorul punct de lucru:

  • Adresa punct de lucru, str_________________________________________________, nr.___________, bl.___________, sc._______, ap.____________, tel._________________________
  • Profilul (coduri CAEN): ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Orarul  de funcționare solicitat: _________________________________________

Anexez copii după următoarele documente pe care le declar valabile la data prezentei:

  • Extras de carte funciară actualizat (nu mai vechi  30 de zile calendaristice) cu înscrierea spaţiului ,  şi cu suprafaţa aferentă;
  • Dovada dreptului de folosire a spațiului unde își desfășoară activitatea - Contract de   închiriere/ subînchiriere/concesiune/contract de comodat/asociere, etc, după caz, în care să se menţioneze suprafaţa închiriată şi suprafaţa totală a imobilului;
  • Releveu/plan de situaţie pentru localizarea spaţiului în cadrul imobilului, după caz ;
  • Copie act identitate admininstrator sau împuternicit.
  • Certificatul de înregistrare la Registrul Comerțului eliberat de Oficiul Registrului Comerțului;
  • Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului pentru declararea punctului de lucru şi a obiectului de actvitate,  conform Legii 359/2004;
  • Dovada achitării taxei de salubrizare pe raza Municipiului Deva;
  • Dovada achitării tuturor impozitelor, taxelor si amenzilor datorate Municipiul Deva  de către comerciantul dorit a se autoriza precum si de proprietarul spațiului închiriat;
  • Dovada achitării la zi a redeventelor si a taxelor de ocupare domeniu public pentru comerciantii care isi desfasoara exercițiul comercial pe teren domeniu public;
  • Autorizații, după caz, de la:
  • Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Iancu de Hunedoara” al județului Hunedoara,  (conform prevederilor  HG 571/2016), este necesar a se depune  Autorizaţia de securitate la incendiu, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere cum ca aceasta se află in valabilitate întrucât nu s-au efectuat schimbări, spaţiul nefiind modificat după data obţinerii autorizaţiei, sau documentul justificativ (negaţie)  prin care operatorul economic nu este obligat să obţină autorizaţia privind securitatea la incendiu;
  • Autorizație de mediu;
  • Notificare de la Direcția de Sanatate Publica pentru certificarea conformității cu normele de igienă şi sănatate publica;
  • Autorizația Sanitar Veterinară de funcționare;
  • Autorizația Tehnică eliberată de Registrul Auto Roman;
  • Alte acorduri/avize/autorizaţii emise de alte autorităţi/instituţii publice, în funcţie de specificul activităţii care urmează a fi autorizată;
  • Copie după autorizația de construire pentru accesul din exterior la spațiile comerciale situate la parterul blocurilor de locuit, acolo unde este cazul;
  • Copie dupa autorizația de construire pentru schimbare de destinaţie pentru spaţiile care au avut funcţiunea de locuinţă sau alte spații, (fie că este vorba de casă, fie apartamente în blocuri de locuit), conform prevederilor Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, sau adeverința pentru schimbarea destinației, în cazul încadrării în prevederile art.11 din Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, cu încadrarea în reglementările documentațiilor de urbanism aprobate în zonă;
  • Tabel nominal cu acordul vecinilor direct afectați, precum și acordul si stampila Asociatiei de proprietari, în conditiile în care activitatea se desfăşoara într-un spaţiu care iniţial a fost apartament;
  • Acordurile proprietarilor imobilelor cu destinația de locuință, cu care se învecinează direct, spațiul supus autorizării, pentru activitatea desfășurată și orarul de funcționare, pentru spațiile situate în zone rezidențiale de locuințe individuale;
  • Dovada achitării taxei speciale pentru pentru eliberarea acordului de funcţionare.
  • Declar pe propria răspundere, sub sanctiunea Codului Penal (art. 326), cã actele depuse in copie sunt conforme cu originalul si mã oblig sã vă notific de indata orice modificare ulterioară.

 Suprafata structurii de vânzare este de________________________________________

 

Semnătură si stampila

 Data______________________________ 


 


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      ANEXA 3

                                                                                                                            CĂTRE, 

                                                                                                                                          MUNICIPIUL DEVA

            

        

                                                                                                                                           DECLARAȚIE  PE PROPRIE RĂSPUNDERE

 

 

      Subsemnatul______________________________________, domiciliat în ____________________________str.______________________nr.___legitimat cu C.I. Seria_______Nr.__________ C.N.P._________________________         emis de__________________________la data de__________________ în calitate de administrator/ împuternicitul administratorului S.C./ I.I./ P.F.A./ I.F.___________________________ cunoscând dispoziţiile articolului  326 din Codul Penal cu privire la falsul în declaraţii, declar pe proprie răspundere următoarele:  

- nu au intervenit modificări ale condiţiilor de funcţionare de la data emiterii  acordului de funcționare;

-  deţin Acordul  nr. _________ din data de ___________, precum şi toate avizele şi acordurile necesare funcţionării obiectivului/ unităţii,  situate în Deva, str._________________________nr.____, emise de către autorităţile abilitate.

  

 Semnatura reprezentantului   operatorului economic                 

 

  Data_____________                             

 

 


                                                                                                                                                                                                                                                                                                        ANEXA 4                                  

ROMÂNIA
JUDEȚUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMAR

                                                                                                                                                                            AUTORIZAȚIE DE FUNCȚIONARE

Nr.   ______________/________ din__________________ _________________

Denumire agent economic :____________________________________________________________________________ 

 

Certificat înregistrare :

_______________________________________________

Sediul : jud. Hunedoara, loc. Deva, sect./sat -, str. -, nr. -__________________________________

Punct de lucru autorizat __________________________________________________________

Profilul :   _______________________________________________________________________

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Program de funcționare ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Alte condiții ce se impun pentru funcționare :

Nerespectarea condițiilor prevăzute de legislația în vigoare duce la suspendarea autorizației de funcționare .

Autorizația nu este transmisibilă.

                                                                                                         PRIMAR ,


 


                         Valabil pînă la :              Valabil pînă la :              Valabil pînă la :             Valabil pînă la :                  Valabil pînă la :

 

                                                                           

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  ANEXA 5

 

CERERE

 

pentru eliberarea autorizației de funcționare pe raza unităţii administrativ- teritorială a Municipiului Deva

 

 

 

 

Subsemnatul ___________________________________________________________ cu domiciliul in

Județul__________________________localitatea______________________________str____________________ nr. , bl.________ ,ap___________________________________________________ , posesor al CI seria     _, nr..    eliberat la data de____________________________________________________________  de SPCLEP___________________________in calitate de_____________________________________________al SC (AF; PF,II) ___ cu sediul in _____________ str _______________________, nr. ___, bl. __, ap. ___, tel. ___         .

 

Vă rog să eliberaţi autorizația de funcționare pentru următorul punct de lucru:

  • Adresa punct de lucru, str_________________________________________________, nr.___________, bl.___________, sc._______, ap.____________, tel._________________________
  • Profilul (coduri CAEN): ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Orarul  de funcționare solicitat: _________________________________________

Anexez copii după următoarele documente pe care le declar valabile la data prezentei:

 

  • Extras de carte funciară actualizat (nu mai vechi  30 de zile calendaristice) cu înscrierea spaţiului  ,  şi cu suprafaţa aferentă;
  • Dovada dreptului de folosire a spațiului unde își desfășoară activitatea - Contract de   închiriere/ subînchiriere/concesiune/contract de comodat/asociere, etc, după caz, în care să se menţioneze suprafaţa închiriată şi suprafaţa totală a imobilului;
  • Releveu/plan de situaţie pentru localizarea spaţiului în cadrul imobilului, după caz ;
  • Copie act identitate admininstrator sau împuternicit.
  • Certificatul de înregistrare la Registrul Comerțului eliberat de Oficiul Registrului Comerțului;
  • Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului pentru declararea punctului de lucru şi a obiectului de actvitate,  conform Legii 359/2004;
  • Dovada achitării taxei de salubrizare pe raza Municipiului Deva;
  • Dovada achitării tuturor impozitelor, taxelor si amenzilor datorate Municipiului Deva de către comerciantul dorit a se autoriza precum si de proprietarul spațiului închiriat;
  • Dovada achitării la zi a redeventelor si a taxelor de ocupare domeniu public pentru comerciantii care isi desfasoara exercițiul comercial pe teren domeniu public;
  • Autorizații, după caz, de la:
  • Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Iancu de Hunedoara” al județului Hunedoara,  (conform prevederilor  HG 571/2016), este necesar a se depune  Autorizaţia de securitate la incendiu, însoţită de o declaraţie pe propria răspundere cum ca aceasta se află in valabilitate întrucât nu s-au efectuat schimbări, spaţiul nefiind modificat după data obţinerii autorizaţiei, sau documentul justificativ (negaţie)  prin care operatorul economic nu este obligat să obţină autorizaţia privind securitatea la incendiu;
  • Autorizație de mediu;
  • Notificare de la Direcția de Sănătate Publica pentru certificarea conformității cu normele de igienă şi sănatate publică;
  • Autorizația Sanitar Veterinară de funcționare;
  • Autorizația Tehnică eliberată de Registrul Auto Roman;
  • Alte acorduri/avize/autorizaţii emise de alte autorităţi/instituţii publice, în funcţie de specificul activităţii care urmează a fi autorizată;
  • Copie dupa autorizația de construire pentru accesul din exterior la spațiile comerciale situate la parterul blocurilor de locuit, acolo unde este cazul;
  • Copie dupa autorizația de construire pentru schimbare de destinaţie pentru spaţiile care au avut funcţiunea de locuinţă sau alte spații, (fie că este vorba de casă, fie apartamente în blocuri de locuit), conform prevederilor Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, sau adeverința pentru schimbarea destinației, în cazul încadrării în prevederile art.11 din Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, cu încadrarea în reglementările documentațiilor de urbanism aprobate în zonă;
  • Tabel nominal cu acordul vecinilor direct afectați, precum și acordul şi ştampila Asociaţiei de proprietari, în condiţiile în care activitatea se desfasoară într-un spatiu care iniţial a fost apartament;
  • Acordurile proprietarilor imobilelor cu destinația de locuință, cu care se învecinează direct, spațiul supus autorizării, pentru activitatea desfășurată și orarul de funcționare, pentru spațiile situate în zone rezidențiale de locuințe individuale;
  • Dovada achitării taxei pentru pentru eliberarea autorizaţiei de funcţionare.

 

  • Declar pe propria răspundere, sub sanctiunea Codului Penal (art. 326), cã actele depuse in copie sunt conforme cu originalul si mã oblig sã vă notific de indata orice modificare ulterioară.

 Suprafata structurii de vânzare este de________________________________________

 


Semnătură si stampila

 Data_______________ 


 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             ANEXA 6

 

 

 

                                                                                                                                                                         CERERE

 

                                                                                       pentru vizarea  autorizației de funcționare  pentru pe raza administrativ- teritorială a Municipiului Deva

 


Subsemnatul_______________________________________________________ cu domiciliul in

Județul_______________________________________________________________ ,           localitatea

___________________________ Str.____________________________________________________, nr__________,   bl._________,          ap.___________, posesor al CI seria ____________________, 

nr. _____________________ eliberat la data de ____________________________________de SPCLEP

_______________________ , in calitate de   __________________________________ al SC (AF; PF,II) _______________________________________________cu sediul in___________________________, str.        ,nr._______________________ , bl.____ , ap._ , tel________________________.

Va rog să eliberați autorizația de funcționare pentru următorul punct de lucru:

  • Adresa punct de lucru, str.________________________ , nr.____ , bl._____ , sc.______,

ap.________ , tel.____________ Suprafața punctului de lucru___________ 

Profilulactivitatii.

(CoduriCAEN)_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________    

  Orarul  de funcționare solicitat: ________________________________________________

            

Anexez copii după următoarele documente pe care le declar valabile la data prezentei:

 

  • Extras de carte funciară actualizat (nu mai vechi  30 de zile calendaristice) cu înscrierea spaţiului,  şi cu suprafaţa aferentă;
  • Dovada dreptului de folosire a spațiului unde își desfășoară activitatea - Contract de   închiriere/ subînchiriere/concesiune/contract de comodat/asociere, etc, după caz, în care să se menţioneze suprafaţa închiriată şi suprafaţa totală a imobilului ;
  • Declaraţie pe propria răspundere că nu au intervenit modificări ale condiţiilor de funcţionare iniţiale ref. autorizaţii/ avize/notificări, etc  (Anexa 3 )
  • Dovada achitării tuturor impozitelor, taxelor şi amenzilor datorate Municipiului Deva de către comerciantul dorit a se autoriza precum si de proprietarul spațiului inchiriat;
  • Dovada achitării taxei de salubrizare pe raza Municipiului Deva
  • Dovada achitării la zi a redevenţelor si a taxelor de ocupare domeniu public pentru comercianţii care işi desfaşoara exercițiul comercial pe teren domeniu public;
  • Autorizația de funcționare in original;
  • Dovada  de plata a taxei vizare a autorizaţiei de funcţionare.

 

Declar pe propria răspundere, sub sanctiunea Codului Penal, (art.26 )cã actele depuse in copie sunt conforme cu originalul si mã oblig sã vă notific de indata orice modificare ulterioară.


Semnătură si stampila

 Data__________________