Nr. 69 / 25.02.2022
Caracter individual

HOTĂRÂRE

pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.128/2018 privind aprobarea cererii de finanțare și a cheltuielilor aferente, în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare și selecție pentru proiectul ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe P5, str.Titu Maiorescu din municipiul Deva”, cod SMIS 116981, cu modificările și completările ulterioare

Stare

Hotărâre

adoptată

devine obligatorie și produce efecte juridice din:

3 Martie 2022

Hotărâre

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al municipiului Deva

Municipiul Deva

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 69 din 25.02.2022

pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.128/2018 privind aprobarea cererii de finanțare și a cheltuielilor aferente, în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare și selecție pentru proiectul ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe P5, str.Titu Maiorescu din municipiul Deva”, cod SMIS 116981, cu modificările și completările ulterioare

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

Art.44 alin.1 şi art.45 alin.1 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,

Art.129 alin.2 lit.”d”, alin.7 lit.”k” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, 

Ținând cont de:

Faptul că, în data de 16.07.2018, unitatea administrativ-teritorială Municipiul Deva a semnat, în calitate de beneficiar, Contractul de finanțare nr.2656 cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Regional 2014-2020 și Organismul Intermediar - Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii Vest, pentru implementarea proiectului ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe P5, str.Titu Maiorescu din municipiul Deva", cod SMIS 116981,


Perioada de implementare a proiectului este de 73 luni, respectiv între data de 15.03.2016 și data de 31.03.2022, conform Notei de prelungire implementare proiect nr.19333/15.06.2021,

Execuția lucrărilor s-a încheiat și lucrările au fost recepționate conform Procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr.78623/63 din 02.08.2021, iar în data de 02.12.2021, Municipiul Deva a solicitat încheierea unui act adițional la Contractul de finanțare pentru reașezarea bugetului proiectului, pentru  depunerea cererii de rambursare finală,


Luând act de:

Proiectul de hotărâre nr.58/2022, Referatul de aprobare nr.58/2022 al Primarului municipiului Deva, domnul Nicolae - Florin Oancea, din care reiese necesitatea și oportunitatea adoptării unei hotărâri pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.128/2018 privind aprobarea cererii de finanțare și a cheltuielilor aferente, în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare și selecție pentru  proiectul ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe P5, str.Titu Maiorescu din municipiul Deva”, cod SMIS 116981, cu modificările și completările ulterioare,

Raportul Serviciului programe dezvoltare nr.16384/15.02.2022,

Avizul Comisiei pentru administraţie publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi a libertăţilor cetăţenilor, agricultură nr.482/82281/24.02.2022, avizul Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget-finanțe nr.322/82285/24.02.2022, precum și de avizul Comisiei de organizare şi dezvoltare urbanistică, administrarea domeniului public şi privat al municipiului, realizarea lucrărilor publice, conservarea monumentelor istorice şi de arhitectură nr.427/82282/24.02.2022.

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. e) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului deva

adoptă prezenta hotărâre:

Art.I.  Art.1 al Hotărârii Consiliului local nr.128/2018 privind aprobarea cererii de finanțare și a cheltuielilor aferente, în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare și selecție pentru proiectul ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe P5, str. Titu Maiorescu din municipiul Deva", cod SMIS 116981, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul conținut:

 ,,Aprobă cererea de finanțare și cheltuielile aferente pentru proiectul ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe P5, str.Titu Maiorescu din municipiul Deva”, cod SMIS 116981, în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma utilizării economiilor și reașezării bugetului investiției".

Art.II.  Art.2 al Hotărârii Consiliului local nr.128/2018 privind aprobarea cererii de finanțare și a cheltuielilor aferente, în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare și selecție pentru proiectul ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe P5, str.Titu Maiorescu din municipiul Deva", cod SMIS 116981, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul conținut:

 ,,Aprobă valoarea totală a proiectului ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe P5, str.Titu Maiorescu din municipiul Deva", cod SMIS 116981, în cuantum de 766.367,27 lei, inclusiv T.V.A., din care valoare eligibilă  de 585.238,86 lei și valoare neeligibilă de 181.128,41 lei." 

Art.III.  Art.3 al Hotărârii Consiliului local nr.128/2018 privind aprobarea cererii de finanțare și a cheltuielilor aferente, în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare și selecție pentru proiectul ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe P5, str.Titu Maiorescu din municipiul Deva", cod SMIS 116981, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul conținut:

,,Aprobă contribuția proprie în proiect a unității administrativ-teritoriale municipiul Deva, reprezentând achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, cât și contribuția de 40% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 415.223,95 lei, reprezentând cofinanțarea proiectului ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe P5, str.Titu Maiorescu din municipiul Deva", cod SMIS 116981.

Unitatea administrativ-teritorială municipiul Deva este solicitantul finanțării pentru proiectul ,,Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe P5, str.Titu Maiorescu din municipiul Deva” în baza Contractului pentru depunerea și derularea proiectului privind creșterea performanței energetice a clădirilor rezidențiale nr.17429/04.05.2016, cu modificările și completările ulterioare, încheiat de unitatea administrativ-teritorială municipiul Deva cu Asociația de proprietari nr.95. 

Contribuția solicitantului finanțării, în cuantum de 415.223,95 lei, cuprinde contribuția unității administrativ-teritoriale Municipiul Deva și contribuția Asociației de proprietari nr.95, astfel:

- Contribuția unității administrativ-teritoriale municipiul Deva este de 218.028,10 lei; 

- Contribuția Asociației de proprietari nr.95 este de 197.195,85 lei, din care valoarea contribuției la cheltuieli eligibile este de 132.944,00 lei și valoarea contribuției la cheltuieli neeligibile este de 64.251,85 lei;

Contribuția Asociației de proprietari la cheltuielile eligibile în cuantum de 132.944,00 lei, reprezintă 25% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente C+M+E corespunzătoare apartamentelor cu destinație locuință, aflate în proprietatea persoanelor fizice.

Contribuția Asociației de proprietari la cheltuielile neeligibile în cuantum de 64.251,85 lei, reprezintă: 

- 25% din valoarea cheltuielilor neeligibile aferente C+M+E corespunzătoare apartamentelor cu destinație locuință, aflate în proprietatea persoanelor fizice;

- 100% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E corespunzătoare apartamentelor cu destinație de spații comerciale sau spații cu altă destinație decât cea de locuință, aflate în proprietatea persoanelor fizice, a persoanelor juridice, a solicitantului sau a autorităților și instituțiilor publice.  

Art.IV. - Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului local nr.128/2018, cu modificările și completările ulterioare, rămân neschimbate.

Art.V. - Prezenta hotărâre poate fi atacată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările și completările ulterioare. 

Art.VI. - Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se împuterniceşte Direcția Deva 2020 prin Serviciul programe dezvoltare, Serviciul achiziții și Direcția economică prin compartimentele de specialitate. 

Art.VII. -  Prezenta hotărâre se comunică: 

- Instituţiei   Prefectului  judeţului Hunedoara;

- Primarului municipiului Deva;

- Direcției Deva 2020;

- Direcţiei economice;

- Serviciului programe dezvoltare;

- Serviciului achiziții;

- Compartimentului evidență financiară proiecte.

 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Florin-Marin ILIEȘ

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI DEVA,

Florina-Doris VISIRIN

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 69 / 25.02.2022

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 11
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 21
2 Numărul consilierilor locali în funcție 21
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 20
4 Numărul voturilor „PENTRU” 20
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 1
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 69 / 25.02.2022

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 25.02.2022
2 Comunicarea către primar 02.03.2022
3 Comunicarea către prefectul județului 02.03.2022
4 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează 03.03.2022
5 Devine obligatorie și produce efecte juridice începând cu 03.03.2022