Art.I. – Anexa la Hotărârea Consiliului local nr.187/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura pentru înregistrarea, evidenţa şi radierea vehiculelor care se înregistrează la Primăria municipiului Deva se modifică și se completează astfel:
- Se modifică art.8 alin.1 lit.”g”, de la Capitolul II – Vehicule, Secțiunea 1 și va avea următorul conținut:
„(g) - dovada plăţii taxei de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului - chitanţă, ordin de plată”;
- Se completează art.8 alin.1 de la Capitolul II – Vehicule, Secțiunea 1, cu litera ”l” care va avea următorul conținut:
„(l) - dovada plăţii taxei de înregistrare a vehiculului - chitanţă, ordin de plată”;
- Se modifică art.8 alin.2 de la Capitolul II – Vehicule, Secțiunea 1 și va avea următorul conținut:
„alin.2 - Instituțiile publice sunt scutite de la plata taxei de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului, respectiv a taxei de înregistrare a vehiculului”;
- Se modifică art.14 lit.”c” de la Capitolul II – Vehicule, Secțiunea 2 și va avea următorul conținut:
„(c) - dovada plăţii taxei de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului - chitanţă, ordin de plată”;
- Se completează art.14 de la Capitolul II – Vehicule, Secțiunea 2, cu literele ”e” și ”g” care vor avea următorul conținut:
„ (e) - dovada plăţii taxei de înregistrare a vehiculului - chitanţă, ordin de plată;
(g) – dovada plății contravalorii plăcuțelor cu numărul de înregistrare - chitanţă, ordin de plată;”
- Se modifică art.15 alin.1 poziția 5 de la Capitolul III - Eliberarea unui nou certificat de înregistrare, respectiv a unui nou set de plăcuţe cu număr de înregistrare și va avea următorul conținut:
„dovada plăţii taxei de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului - chitanţă, ordin de plată”;
- Se modifică art.16 alin.2 poziția 5 de la Capitolul III - Eliberarea unui nou certificat de înregistrare, respectiv a unui nou set de plăcuţe cu număr de înregistrare și va avea următorul conținut:
„dovada plăţii taxei de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului/duplicatului, respectiv dovada plăţii contravalorii plăcuței/plăcuţelor, după caz, cu numărul de înregistrare - chitanţă, ordin de plată”;
- Se modifică art.21 alin.1 lit.”j” de la Capitolul IV - Radierea din circulație a vehiculelor înregistrate și va avea următorul conținut:
„(j) - contractul de vânzare-cumpărare/înstrăinare-dobândire al vehiculului cu viza organului fiscal, după caz, în original și copie”;
- Se modifică art.29 de la Capitolul VII - Dispoziții finale și tranzitorii”, și va avea următorul conținut:
„Cuantumul taxelor de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului, de înregistrare a vehiculelor și de eliberare a duplicatului certificatului de înregistrare a vehiculului se stabilesc anual prin hotărâre a consiliului local privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, precum și a taxelor speciale în municipiul Deva.
Plăcuțele de înregistrare vor fi achiziționate de către Serviciul unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice, iar persoanele care solicită înregistrarea vehiculelor conform prezentei proceduri vor achita contravaloarea acestora la prețul lor de achiziție”.
- Se modifică punctele 2 și 7 de la Anexa nr.2 la Regulament - Cerere pentru înregistrarea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării, și vor avea următorul conținut:
„2. Documentul care atestă dreptul de proprietate/folosință asupra vehiculului, în limba română, - factură, contract de vânzare-cumpărare/înstrăinare-dobândire, contract de leasing sau închiriere.... etc., cu viza organului fiscal, după caz;
7. Dovada plăţii taxei de eliberare a certificatului de înregistrare a vehiculului - chitanţă, ordin de plată”.
- Se completează cu punctele 8 și 9 Anexa nr.2 la Regulament - Cerere pentru înregistrarea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării, care vor avea următorul conținut:
„8. Dovada plăţii taxei de înregistrare a vehiculului - chitanţă, ordin de plată;
9. Dovada plăţii contravalorii plăcuței/plăcuţelor cu numărul de înregistrare - chitanţă, ordin de plată”.
- Se modifică punctul 6.3 de la Anexa nr.3 la Regulament - Cerere pentru radierea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării, și va avea următorul conținut:
„6.3 Copia documentului care atestă transferul dreptului de proprietate cu viza organului fiscal, după caz”.
Art.II. - Se abrogă prevederile art.18 lit.”d”, ale art.21 alin.1 lit.”f” de la Capitolul IV - Radierea din circulație a vehiculelor înregistrate și ale pct.4 de la Anexa nr.3 la Regulament - Cerere pentru radierea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării, din cadrul Anexei la Hotărârea Consiliului local nr.187/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura pentru înregistrarea, evidenţa şi radierea vehiculelor care se înregistrează la Primăria municipiului Deva.
Art.III. - Prevederile prezentei hotărâri vor intra în vigoare începând cu data de 01 ianuarie 2023.
Art.IV. – Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului local nr.187/2021 rămân neschimbate.
Art.V. - Prezenta hotărâre se poate ataca potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art.VI. - Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se împuterniceşte Serviciul unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice din cadrul Direcției administrarea domeniului public și privat.
Art.VII. - Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului judeţului Hunedoara;
- Primarului municipiului Deva;
- Direcţiei administrarea domeniului public și privat;
- Direcției impozite și taxe locale;
- Serviciului unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice;
- Direcției poliția locală.