Nr. 545 / 22.12.2022
Caracter individual

HOTĂRÂRE

privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” de la nivelul unității administrativ teritoriale municipiul Deva

Hotărâre

România

România

Județul Hunedoara

Consiliul Local al municipiului Deva

Municipiul Deva

HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

Nr. 545 din 22.12.2022

privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” de la nivelul unității administrativ teritoriale municipiul Deva

Analizând temeiurile juridice, respectiv:

Hotărârea Guvernului nr.1447/2022 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată,

Art.2, art.10 alin.1 - 4, art.11 și art.19 din Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare,

Art.129 alin.14 și art.393 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, 

Ținând cont de:

Consultarea organizaţiei sindicale reprezentative la nivel de unitate și a reprezentanților salariaților în vederea stabilirii salariilor de bază, consultare concretizată prin Procesul verbal nr.124.098/13.12.2022,

Faptul că, în bugetul general al municipiului Deva, la capitolul Cheltuieli de personal – Titlul 10, se vor asigura sumele care să acopere integral cheltuielile cu salariile propuse în anul 2023, 

Luând act de:

Proiectul de hotărâre nr.578/2022, Referatul de aprobare nr.578/2022 prezentat de Primarul municipiului Deva, domnul Nicolae – Florin Oancea, la proiectul de hotărâre privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” de la nivelul unității administrativ teritoriale municipiul Deva,

Raportul Serviciului resurse umane nr.125553/15.12.2022,

Avizul Comisiei pentru administraţie publică locală, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi a libertăţilor cetăţenilor, agricultură nr.898/82281/21.12.2022, precum și de avizul Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget-finanțe nr.650/82285/21.12.2022, 

 

În temeiul prevederilor art. 139 alin. (1) și alin. (3) lit. a) coroborat cu art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul local al municipiului deva

adoptă prezenta hotărâre:

Art.1. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2023, salariile de bază aferente gradației 0 pentru funcțiile în regim contractual de Referent, Inspector debutant, Casier, Magaziner debutant și Îngrijitor debutant se stabilesc la valoarea brută de 3000 lei, prin înmulțirea coeficientului cu salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată valabil pentru anul 2023.

(2) Începând cu data de 1 ianuarie 2023, pozițiile nr.13, 16 și 19 din Anexa nr.2 la Hotărârea Consiliului local nr.233/2022, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:


 

Nr. crt.

 

Funcția

Grad /

Treapta

Nivelul studiilor

Coeficient

 

                                                  Salariul de bază / Gradația

 

Gr. 0

Gr. 1

Gr. 2

Gr. 3

Gr. 4

Gr. 5

13

Referent, Inspector

debutant

M

1

3000

3225

3387

3557

3646

3738

16

Casier, Magaziner

debutant

M, G

1

3000

3225

3387

3557

3646

3738

19

Îngrijitor

debutant

M, G

1

3000

3225

3387

3557

3646

3738


Art.2. - (1) Începând cu data de 1 a lunii următoare aprobării bugetului general al municipiului Deva pentru anul 2023 se stabilesc salariile de bază pentru funcțiile publice și pentru funcțiile în regim contractual care fac parte din familia ocupațională „Administrație” de la nivelul unității administrativ teritoriale municipiul Deva, conform Anexelor nr.1 și 2 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

(2) Salariile de bază aferente fiecărei funcții pentru gradația 0 se stabilesc prin înmulțirea coeficienților din anexe cu salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată valabil pentru anul 2023.

(3) Salariile de bază acordate în raport cu vechimea în muncă, aferente gradațiilor de la 1 la 5, se determină potrivit dispozițiilor art.10 al Legii-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, actualizată.

Art.3. - Salariile lunare pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva și din cadrul Direcției publice locale de evidența persoanelor și stare civilă Deva, pentru Secretarul general al municipiului Deva precum și pentru conducătorii instituțiilor publice din subordinea Consiliului local Deva se stabilesc prin Dispoziția Primarului municipiului Deva în conformitate cu Anexele nr.1 și 2 la prezenta.

Art.4. - Salariile lunare pentru  personalul din cadrul instituțiilor publice cu personalitate juridică din subordinea Consiliului local Deva se stabilesc prin Decizie/Dispoziție a conducătorilor acestora în conformitate cu Anexele nr.1 și 2 la prezenta, precum și cu anexele la Legea nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, actualizată,  aplicabile în funcție de domeniul de activitate specific instituției publice, dacă este cazul.

Art.5. - Salariile de bază stabilite în anexele la prezenta hotărâre se aplică personalului încadrat în funcțiile din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva și din instituțiile publice cu personalitate juridică din subordinea Consiliului local al municipiului Deva.

Art.6. - Prezenta hotărâre poate fi atacată potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Art.7. - Compartimentele financiar - contabile și de resurse umane din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva și din cadrul instituțiilor publice cu personalitate juridică din subordinea Consiliului local Deva vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

Art.8. – La data de 1 a lunii următoare aprobării bugetului general al municipiului Deva pentru anul 2023, Hotărârea Consiliului local nr.233/2022 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” de la nivelul unității administrativ teritoriale municipiul Deva, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă.

Art.9. - Prezenta hotărâre se comunică:

- Instituţiei Prefectului judeţului Hunedoara;

- Primarului municipiului Deva;

- Serviciului resurse umane al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva;

- Direcției de asistență socială Deva;

- Serviciului public de întreținere și gospodărire municipală Deva;

- Centrului Cultural Drăgan Muntean Deva;

- Clubului Sportiv Municipal Deva.

                               

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

Gabriel-Nelu ILIEȘ

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE:

SECRETARUL GENERAL AL MUNICIPIULUI DEVA,

Florina-Doris VISIRIN

PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

anterioare atestării autenticității Hotărârii Consiliului Local nr. 545 / 22.12.2022

PROCEDURA DE VOT UTILIZATĂ Vot prin ridicarea mâinii individual
HOTĂRÂRE CU CARACTER INDIVIDUAL
0Hotărâre care se adoptă cu votul:
majorității absolute a consilierilor locali în funcție
Voturi necesare 11
1 Numărul consilierilor locali, potrivit legii 21
2 Numărul consilierilor locali în funcție 21
3 Numărul consilierilor locali prezenți la adoptarea hotărârii 20
4 Numărul voturilor „PENTRU” 20
5 Numărul voturilor „ÎMPOTRIVĂ” Voturile „ABȚINERE” se numără la voturile „ÎMPOTRIVĂ”. 0
6 Numărul voturilor „ABȚINERE” 0
7 Numărul consilierilor locali care absentează motivat 1
8 Numărul consilierilor locali care absentează nemotivat 0
9 Numărul consilierilor locali care nu iau parte la deliberare și la adoptarea hotărârii, neavând drept de vot 0
PROCEDURI ADMINISTRATIVE OBLIGATORII,

ulterioare adoptării Hotărârii Consiliului Local nr. 545 / 22.12.2022

Nr.
crt.
OPERAȚIUNI EFECTUATE Data
0 1 2
1 Adoptarea hotărârii 22.12.2022
2 Comunicarea către primar
3 Data până la care hotărârea trebuie comunicată prefectului, potrivit legii 06.01.2023
4 Comunicarea către prefectul județului 03.01.2023
5 Comunicarea către persoanele cărora li se adresează
6 Devine obligatorie și produce efecte juridice începând cu