ANEXĂ la hotărârea nr. 6 din 17.01.2023

 

                                                                                                                    Nr. înregistrare Ministerul Educației 

                                                                                                                        [...................../.....................] 

                                                                                                                                    AVIZAT, 

                                                                                                                           Ministerul Educației

 

 

 

 

CONTRACT DE PARTENERIAT

pentru constituirea ,,Consorțiului regional integrat pentru învățământ dual Deva“

(Condiții minimale[1])

 

 

  • Nr. înregistrare Lider de consorțiu, Partener 1 ___________ 
  • Nr. înregistrare  Partener 2 _______________________ 
  • Nr. înregistrare  Partener 3 _______________________ 
  • Nr. înregistrare  Partener 4 _______________________ 
  • Nr. înregistrare  Partener 5 _______________________ 
  • Nr. înregistrare  Partener 6 _______________________ 
  • Nr. înregistrare  Partener 7_______________________ 
  • Nr. înregistrare  Partener 8 _______________________ 
  • Nr. înregistrare  Partener 9 _______________________ 

 

 

ART.1. Parteneri

 

Prezentul Contract de parteneriat se încheie între:

  1. U.A.T. Municipiul Deva, cu sediul în Deva, Piața Unirii, nr. 4, cod poștal 330152, tel.: 0254218579, fax:, e-mail: programe.dezvoltare@primariadeva.ro, cod fiscal 4374393, cont bancar IBAN:RO27TREZ24A655000710130X, deschis la Trezoreria Deva, reprezentată prin domnul Nicolae-Florin Oancea, în calitate de Primar, denumit în continuare Lider de consorțiu, Partener 1,

 

  1. Universitatea din Petroșani, cu sediul în Petroșani, Str. Universității, nr. 20, cod poștal 332006, tel.: 0254542994, fax: 0254543491, e-mail: rector@upet.ro, cod fiscal 4374849, cont bancar IBAN: RO33TREZ36820F428901XXXX, deschis la Trezoreria Petroșani, reprezentată prin domnul Sorin Mihai Radu, în calitate de Rector, denumit în continuare Partener 2,

 

 

  1. Universitatea Politehnică Timișoara – Facultatea de Inginerie Hunedoara, cu sediul în Hunedoara, Str. Revoluției, nr. 5, cod poștal 331128, tel.: 0254207502, fax: 0254207501, e-mail: decan@fih.upt.ro, cod fiscal 4269282, cont bancar IBAN: RO21TREZ62120F330500XXXX, deschis la Trezoreria Timișoara, reprezentată prin domnul Gelu Ovidiu Tirian, în calitate de Decan, denumit în continuare Partener 3,

 

  1. Liceul Tehnologic Energetic ”Dragomir Hurmuzescu” Deva cu sediul în Deva, Str. Titu Maiorescu, nr. 28, cod poștal 330054, tel.: 0254220240, fax: 0254220240, e-mail: ct_energ_deva@yahoo.com, cod fiscal 4374580, cont bancar IBAN: RO85TREZ36621E330500XXXX, deschis la Trezoreria Deva, reprezentată prin domnul Gheorghe Dan Sârbu Motântău, în calitate de Director, denumit în continuare Partener 4,

 

  1. Liceul Tehnologic ”Transilvania” Deva cu sediul în Deva, Bd. 22 Decembrie, nr. 116, cod poștal 330167, tel.: 0254230739, fax: 0354409811, e-mail: deva_trans2003@yahoo.com,cod fiscal 4374733, cont bancar IBAN: RO85TREZ36621E330500XXXX, deschis la Trezoreria Deva, reprezentată prin domnul Marin Sorin Demeter, în calitate de Director, denumit în continuare Partener 5,

 

  1. S.C. Demgy Deva S.R.L., cu sediul în Deva, Str. Dr. Victor Șuiaga, nr. 10, cod poștal 330161, tel.: 0740062370, fax:-, e-mail: t.tarog@demgy.com, cod fiscal 15060310, cont bancar IBAN: RO19BRDE220SV59938182200, deschis la BRDE Deva, reprezentată prin doamna Teodora Tarog, în calitate de Director General, denumit în continuare Partener 6,

 

  1. ArcelorMittal Hunedoara S.A, cu sediul în Hunedoara, Str. DJ 687, nr. 4, cod poștal 331111, tel.: 0254712266, fax: 0254712266, e-mail: office.hd@arcelormittal.com, cod fiscal 2126855, cont bancar IBAN: RO54TREZ3665069XXX002441, deschis la Trezoreria Deva, reprezentată prin Rao Dayananda Shimoga Pawar, în calitate de Director General, denumit în continuare Partener 7,

 

  1. S.C. Auto Schunn S.R.L., cu sediul în Arad, Str. Calea Radnei, nr. 247, cod poștal 330004, tel.: 0745059381, fax:-, e-mail: resurse.umane@auto-schunn.ro, cod fiscal 6336590, cont bancar IBAN: RO58BRDE020SV06348500200, deschis la BRD, reprezentată prin doamna Elena Kovacs, în calitate de Director General, denumit în continuare Partener 8,

 

  1. Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara, cu sediul în Deva, Str. Gheorghe Barițiu, nr. 2, cod poștal 330065, tel.: 0254213315, fax: 0254215034, e-mail: inspectorat@isj.hd.edu.ro, cod fiscal 4944320, cont bancar IBAN: RO97TREZ3665005XXX000114, deschis la Trezoreria Deva, reprezentată prin doamna Maria Ștefănie, în calitate de Inspector Școlar General, denumit în continuare Partener 9,

 

numite în mod colectiv Consorțiul”, convin următoarele:

 

 

ART.2. Obiectul Contractului de parteneriat

  1. Prezentul contract de parteneriat are ca obiect constituirea Consorțiului pentru învățământ dual, stabilirea condițiilor de colaborare, a drepturilor și obligațiilor Părților pentru formarea profesională a elevilor/studenților, începând din anul școlar 2022-2023/anul universitar 2023-2024, conform anexei, parte integrantă din prezentul contract.
  2. Constituirea Consorțiului pentru învățământ dual între entitățile partenere menționate la Art. 1 din prezentul Contract, se realizează cu respectarea prevederilor Metodologiei privind constituirea consorțiilor pentru învățământ dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 6.216/2022, și a legislației în vigoare.
  3. Denumirea Consorțiului este  “Consorțiu regional integrat pentru învățământ dual Deva“, denumit în continuare Consorțiu.
  4. Scopul principal de activitate al Consorțiului îl constituie asigurarea educației și formării profesionale inițiale în sistem dual, prin dezvoltarea de parteneriate cu operatorii economici sau cu alți parteneri relevanți pentru a adapta educația și formarea profesională la cerințele pieței muncii.
  5. Prezentul Contract de parteneriat reprezintă un cadru general, pe baza căruia pot fi încheiate anual contractele individuale de studii și pregătire practică a elevilor/studenților din învățământul dual, conform reglementărilor în vigoare.

 

 

ART.3. Scopul Consorțiului

Prin semnarea prezentului Contract, părțile își asumă să acționeze în calitate de parteneri, prin eforturi comune și partajarea responsabilităților, în baza propriilor competențe instituționale, în scopul asigurării formării profesionale de calitate a elevilor/studenților, pentru facilitarea inserției absolvenților învățământului dual pe piața muncii.

 

 

ART.4. Durata Contractului de parteneriat

  1. Prezentul Contract se încheie pe o durată determinată de 15 (cincisprezece) ani, cu posibilitatea prelungirii prin act adițional, și intră în vigoare la data semnării lui de către reprezentanții legali ai entităților partenere.
  2. Partajarea responsabilităților specifice și a contribuțiilor asumate între entitățile partenere, constând în susținere financiară, susținerea stimulentelor și altor forme de sprijin acordate elevilor/studenților, sunt stabilite pentru fiecare an școlar/an universitar și se pot actualiza anual în concordanță cu legislația în vigoare și cu scopul consorțiului.
  3. Situația obiectivelor de investiții, constând în construcții noi, reparații capitale, consolidări, precum și a altor categorii de cheltuieli pentru dezvoltarea Campusului și creșterea calității procesului de educație și formare profesională, se stabilește pentru fiecare an școlar/an universitar sau pentru o perioadă de maximum (număr  ani) ani școlari/universitari, în funcție de specificul obiectivelor de investiție/reparații capitale/consolidări/ alte categorii de cheltuieli și de termenele de realizare.
  4. Pe durata contractului vor fi desfășurate activitățile de promovare a ofertei, recrutarea, selecția și admiterea elevilor/studenților în sistemul de învățământ dual, întreaga perioadă de formare profesională prin învățământul dual, inclusiv susținerea examenului final de certificare a calificării.

 

ART.5. Mecanismele de coordonare și decizie la nivelul Consorțiului

  1. Coordonarea Consorțiului este asigurată de Liderul Consorțiului.
  2. Liderul Consorțiului asigură coordonarea acțiunilor Partenerilor în procesul de educare și formare profesională a elevilor/studenților înmatriculați în învățământul dual la entități din cadrul Consorțiului, respectiv își asumă rolul de Lider de parteneriat în cadrul unor finanțări din fonduri externe nerambursabile sau al unor alte tipuri de finanțări destinate scopului pentru care este constituit Consorțiul.
  3. Procesul de luare a deciziilor în cadrul Consorțiului este asigurat printr-o structură din care fac parte reprezentanții legali ai tuturor entităților partenere.

 

ART.6. Activități în cadrul Consorțiului

La nivelul Consorțiului se vor desfășura următoarele tipuri de activități:

  1. organizarea și desfășurarea stagiilor de practică prevăzute în planul-cadru de învățământ pentru calificările menționate în anexa care face parte integrantă din prezentul Contract de parteneriat;
  2. asigurarea condițiilor materiale — utilaje, echipamente, materii prime, materiale consumabile, energie și celelalte utilități necesare pentru practica elevilor/studenților organizată în răspunderea lor, în conformitate cu standardele de pregătire profesională, planurile de învățământ și curriculumul în vigoare, inclusiv curriculumul în dezvoltare locală (CDL) pentru stagiile de practică proiectate în colaborare cu instituția/unitatea de învățământ;
  3. asigurarea resurselor umane (tutori, formatori) necesare pentru pregătirea practică a elevilor/studenților organizată la operatorul economic;
  4. asigurarea echipamentelor de lucru și de protecție pentru elevi/studenți pe perioadele de formare derulate la operatorul economic;
  5. asigurarea securității și sănătății în muncă a elevilor/studenților pe parcursul perioadelor de formare derulate la operatorul economic;
  6. angajarea cheltuielilor necesare pentru asigurarea securității și sănătății în muncă, examinările de medicină a muncii și analize medicale obligatorii pentru elevi/studenți;
  7. angajarea cheltuielilor pentru asigurări de răspundere civilă în cazul unor eventuale accidente, daune sau vătămări corporale generate în timpul pregătirii practice la operatorul economic, pentru elevi/studenți (în funcție de domeniul de activitate);
  8. acordarea altor forme de sprijin materiale și stimulente financiare convenite prin prezentul Contract de parteneriat;
  9. asigurarea condițiilor necesare (dotări, materii prime, materiale consumabile, utilități etc.) pentru derularea probelor de admitere și a examenelor de certificare a calificării profesionale a elevilor/studenților, în funcție de locația convenită pentru organizarea acestora;
  10. adaptarea atelierelor de practică la nivelul de dezvoltare tehnologică actual;
  11. utilizarea inovației și a noilor tehnologii în educație pentru obținerea unui sistem educațional modern;
  12. asigurarea condițiilor necesare pentru evaluarea continuă a elevilor/studenților în cadrul pregătirii practice la operatorul economic;
  13. contribuții pentru îmbunătățirea dotării și a condițiilor de desfășurare a procesului de educație și formare profesională din instituția/unitatea de învățământ;
  14. organizarea de stagii de practică în state membre ale Uniunii Europene, unde s-au înregistrat progrese vizibile în domeniul tehnologiilor, industriilor și serviciilor vizate;
  15. organizarea competițiilor profesionale, concursurilor pe meserii, competițiilor și târgurilor;
  16. furnizarea de servicii de consiliere și orientare profesională pentru elevi/studenți;
  17. programe de educație antreprenorială, programe de studii universitare dezvoltate în parteneriat cu mediul economic;
  18. programe de formare de personal didactic și tutori de practică; sprijinirea demersurilor de informare și promovare a ofertei de formare profesională;
  19. dezvoltarea de noi calificări și revizuirea celor existente;
  20. orice alte activități de susținere a procesului didactic pentru formarea profesională a elevilor/studenților, parteneriate la nivel european etc.;
  21. orice alte activități convenite de Consorțiu, conform rolului acestuia.

 

 

ART.7. Drepturile și obligațiile instituțiilor de învățământ superior și ale unităților de învățământ

 

(1) Universitatea din Petroșaniîn calitate de instituție de învățământ superior parteneră în Consorțiu, partener 2, beneficiază de următoarele drepturi:

  1. să ia parte prin reprezentare la toate întrunirile Consorțiului, precum și la procesul de luare a deciziilor;
  2. să își prezinte în mod liber problemele cu care se confruntă;
  3. să primească sprijin, atunci când solicită, din partea celorlalți membri ai Consorțiului;
  4. să fie implicată în proiectele desfășurate de către Consorțiu;
  5. alte drepturi în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.

 

(2) Universitatea din Petroșani, în calitate de instituție de învățământ superior parteneră în Consorțiu, partener 2, are următoarele obligații:

  1. să contribuie la dezvoltarea instrumentelor de desfășurare a proceselor specifice învățământului dual;
  2. să contribuie la elaborarea planului de acțiune al Consorțiului și la îndeplinirea obiectivelor și activităților acestuia;
  3. să asigure spațiile de instruire cu dotările aferente pentru pregătirea teoretică și pentru componenta de pregătire practică (laborator tehnologic și instruire practică) din modulele de specialitate, convenită a se desfășura la instituția de învățământ superior, în concordanță cu planurile de învățământ și curriculumul în vigoare;
  4. să asigure resursa umană pentru instruirea teoretică și instruirea practică realizată în instituția de învățământ superior, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum și pentru pregătirea/perfecționarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar pentru dezvoltarea competențelor de specialitate în domeniul noilor tehnologii din domeniu;
  5. să asigure cadrul necesar unui transfer de know-how între Parteneri (cursuri de formare, vizite în laboratoarele proprii, ateliere de lucru etc.);
  6. în cadrul studiilor de scurtă durată este obligatorie efectuarea unor stagii de practică. Instituțiile de învățământ superior au obligația de a asigura un minim de 50% din locurile de practică necesare, dintre care cel puțin 75% în afara instituțiilor de învățământ superior;
  7. să asigure organizarea și derularea activităților de informare și promovare a ofertei de formare profesională;
  8. să asigure elaborarea și aplicarea procedurii de admitere a candidaților în învățământul dual;
  9. să asigure planificarea strategică a instituției/unității de învățământ — planul de acțiune;
  10. să asigure proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
  11. să asigure reprezentarea în Consorțiu a instituției/unității de învățământ;
  12. să asigure organizarea și derularea procesului de pregătire a elevilor și studenților și stabilirea schemelor orare;
  13. să asigure evaluarea continuă a elevilor și studenților;
  14. să asigure inițierea și organizarea unor măsuri pentru recuperarea orelor neefectuate de către elevi/studenți din cauza absențelor sau pentru remediere în cazul elevilor/studenților cu progres întârziat, inclusiv prin stagii suplimentare de pregătire practică;
  15. să asigure organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, respectiv a examenelor de finalizare a studiilor de către studenți;
  16. să asigure spațiile de instruire cu dotările aferente pentru pregătirea teoretică și componenta de pregătire practică din modulele de specialitate, convenită a se desfășura la instituția/unitatea de învățământ, în concordanță cu standardul de pregătire profesională, planurile de învățământ și curriculumul în vigoare;
  17. să asigure materiile prime, materialele consumabile, energia electrică și celelalte utilități necesare pregătirii practice organizată la instituția/unitatea de învățământ pentru dobândirea calificării profesionale, în concordanță cu standardul de pregătire profesională, planurile de învățământ și curriculumul în vigoare;
  18. să asigure resursele umane necesare pentru pregătirea teoretică și practică a elevilor/studenților organizată la instituția/unitatea de învățământ;
  19. să asigure un cadru didactic coordonator pentru fiecare grupă de elevi/studenți la instruirea practică, responsabil pentru monitorizarea pregătirii practice derulate la operatorii economici;
  20. să asigure echipamentele de lucru și de protecție pentru elevi și studenți pe perioadele de formare derulate la instituția/unitatea de învățământ;
  21. să asigure securitatea și sănătatea în muncă a elevilor și studenților pe parcursul perioadelor de formare derulate la instituția/unitatea de învățământ;
  22. să asigure condițiile necesare și angajarea cheltuielilor legate de evaluarea și certificarea elevilor și studenților în cazul în care centrul de examen este organizat în instituția/unitatea de învățământ;
  23. să asigure, în colaborare cu operatorii economici, organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor/studenților, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
  24. să asigure angajarea altor cheltuieli necesare pentru formarea de calitate a elevilor și studenților;
  25. să asigure drepturile elevilor și studenților prevăzute de legislația în vigoare;
  26. să asigure proiectarea curriculumului în dezvoltare locală, în conformitate cu solicitările operatorilor economici și cerințele standardelor de pregătire profesională și în parteneriat cu aceștia;

aa) să asigure planificarea, împreună cu operatorii economici, a stagiilor de pregătire practică și a practicii săptămânale și stabilirea, de comun acord cu aceștia, a schemelor orare pentru învățământul dual;

bb) să asigure organizarea și desfășurarea evaluării continue a elevilor și studenților, în colaborare cu operatorii economici, în condițiile stabilite de comun acord cu aceștia și în conformitate cu reglementările în vigoare;

cc) să asigure organizarea și desfășurarea, împreună cu operatorii economici, a activităților de informare și promovare a ofertei de formare profesională;

dd) să asigure elaborarea și aplicarea, în parteneriat cu operatorii economici, a procedurii de admitere a candidaților în învățământul dual;

ee) să asigure cadrul organizatoric și logistic pentru constituirea și funcționarea Consorțiului, în conformitate cu reglementările în vigoare pentru învățământul dual;

ff) să asigure reprezentarea unității administrativ-teritoriale în Consorțiu.

    gg) alte obligații în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.

 

(3) Universitatea Politehnică Timișoara – Facultatea de Inginerie Hunedoaraîn calitate de instituție de învățământ superior parteneră în Consorțiu, partener 3, beneficiază de următoarele drepturi:

  1. să ia parte prin reprezentare la toate întrunirile Consorțiului, precum și la procesul de luare a deciziilor;
  2. să își prezinte în mod liber problemele cu care se confruntă;
  3. să primească sprijin, atunci când solicită, din partea celorlalți membri ai Consorțiului;
  4. să fie implicată în proiectele desfășurate de către Consorțiu;
  5. alte drepturi în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.

 

(4) Universitatea Politehnică Timișoara – Facultatea de Inginerie Hunedoara, în calitate de instituție de învățământ superior parteneră în Consorțiu, partener 3, are următoarele obligații:

  1. să contribuie la dezvoltarea instrumentelor de desfășurare a proceselor specifice învățământului dual;
  2. să contribuie la elaborarea planului de acțiune al Consorțiului și la îndeplinirea obiectivelor și activităților acestuia;
  3. să asigure spațiile de instruire cu dotările aferente pentru pregătirea teoretică și pentru componenta de pregătire practică (laborator tehnologic și instruire practică) din modulele de specialitate, convenită a se desfășura la instituția de învățământ superior, în concordanță cu planurile de învățământ și curriculumul în vigoare;
  4. să asigure resursa umană pentru instruirea teoretică și instruirea practică realizată în instituția de învățământ superior, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum și pentru pregătirea/perfecționarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar pentru dezvoltarea competențelor de specialitate în domeniul noilor tehnologii din domeniu;
  5. să asigure cadrul necesar unui transfer de know-how între Parteneri (cursuri de formare, vizite în laboratoarele proprii, ateliere de lucru etc.);
  6. în cadrul studiilor de scurtă durată este obligatorie efectuarea unor stagii de practică. Instituțiile de învățământ superior au obligația de a asigura un minim de 50% din locurile de practică necesare, dintre care cel puțin 75% în afara instituțiilor de învățământ superior;
  7. să asigure organizarea și derularea activităților de informare și promovare a ofertei de formare profesională;
  8. să asigure elaborarea și aplicarea procedurii de admitere a candidaților în învățământul dual;
  9. să asigure planificarea strategică a instituției/unității de învățământ — planul de acțiune;
  10. să asigure proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
  11. să asigure reprezentarea în Consorțiu a instituției/unității de învățământ;
  12. să asigure organizarea și derularea procesului de pregătire a elevilor și studenților și stabilirea schemelor orare;
  13. să asigure evaluarea continuă a elevilor și studenților;
  14. să asigure inițierea și organizarea unor măsuri pentru recuperarea orelor neefectuate de către elevi/studenți din cauza absențelor sau pentru remediere în cazul elevilor/studenților cu progres întârziat, inclusiv prin stagii suplimentare de pregătire practică;
  15. să asigure organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, respectiv a examenelor de finalizare a studiilor de către studenți;
  16. să asigure spațiile de instruire cu dotările aferente pentru pregătirea teoretică și componenta de pregătire practică din modulele de specialitate, convenită a se desfășura la instituția/unitatea de învățământ, în concordanță cu standardul de pregătire profesională, planurile de învățământ și curriculumul în vigoare;
  17. să asigure materiile prime, materialele consumabile, energia electrică și celelalte utilități necesare pregătirii practice organizată la instituția/unitatea de învățământ pentru dobândirea calificării profesionale, în concordanță cu standardul de pregătire profesională, planurile de învățământ și curriculumul în vigoare;
  18. să asigure resursele umane necesare pentru pregătirea teoretică și practică a elevilor/studenților organizată la instituția/unitatea de învățământ;
  19. să asigure un cadru didactic coordonator pentru fiecare grupă de elevi/studenți la instruirea practică, responsabil pentru monitorizarea pregătirii practice derulate la operatorii economici;
  20. să asigure echipamentele de lucru și de protecție pentru elevi și studenți pe perioadele de formare derulate la instituția/unitatea de învățământ;
  21. să asigure securitatea și sănătatea în muncă a elevilor și studenților pe parcursul perioadelor de formare derulate la instituția/unitatea de învățământ;
  22. să asigure condițiile necesare și angajarea cheltuielilor legate de evaluarea și certificarea elevilor și studenților în cazul în care centrul de examen este organizat în instituția/unitatea de învățământ;
  23. să asigure, în colaborare cu operatorii economici, organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor/studenților, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
  24. să asigure angajarea altor cheltuieli necesare pentru formarea de calitate a elevilor și studenților;
  25. să asigure drepturile elevilor și studenților prevăzute de legislația în vigoare;
  26. să asigure proiectarea curriculumului în dezvoltare locală, în conformitate cu solicitările operatorilor economici și cerințele standardelor de pregătire profesională și în parteneriat cu aceștia;

aa) să asigure planificarea, împreună cu operatorii economici, a stagiilor de pregătire practică și a practicii săptămânale și stabilirea, de comun acord cu aceștia, a schemelor orare pentru învățământul dual;

bb) să asigure organizarea și desfășurarea evaluării continue a elevilor și studenților, în colaborare cu operatorii economici, în condițiile stabilite de comun acord cu aceștia și în conformitate cu reglementările în vigoare;

cc) să asigure organizarea și desfășurarea, împreună cu operatorii economici, a activităților de informare și promovare a ofertei de formare profesională;

dd) să asigure elaborarea și aplicarea, în parteneriat cu operatorii economici, a procedurii de admitere a candidaților în învățământul dual;

ee) să asigure cadrul organizatoric și logistic pentru constituirea și funcționarea Consorțiului, în conformitate cu reglementările în vigoare pentru învățământul dual;

ff) să asigure reprezentarea unității administrativ-teritoriale în Consorțiu.

gg) alte obligații în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.

 

(5) Liceul Tehnologic Energetic ”Dragomir Hurmuzescu” Deva, în calitate de unitate de învățământ preuniversitar parteneră în Consorțiu, partener 4, beneficiază de următoarele drepturi:

  1. să ia parte, prin reprezentare, la toate întrunirile Consorțiului, precum și la procesul de luare a deciziilor;
  2. să își prezinte în mod liber problemele cu care se confruntă;
  3. să primească sprijin, atunci când solicită, din partea celorlalți membri ai Consorțiului;
  4. să fie implicat în proiectele desfășurate de către Consorțiu;
  5. alte drepturi în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.        

(6) Liceul Tehnologic Energetic ”Dragomir Hurmuzescu” Deva, în calitate de unitate de învățământ preuniversitar parteneră în Consorțiu, partener 4, are următoarele obligații:

  1. să contribuie la elaborarea planului de acțiune al Consorțiului și la îndeplinirea obiectivelor și activităților acestuia;
  2. să asigure spațiile de instruire cu dotările aferente pentru pregătirea teoretică și pentru componenta de pregătire practică (laborator tehnologic și instruire practică) din modulele de specialitate, convenită a se desfășura la unitatea de învățământ, în concordanță cu standardul de pregătire profesională, planurile de învățământ și curriculumul în vigoare;
  3. să asigure materiile prime, materialele consumabile, energia electrică și celelalte utilități necesare componentei de pregătire practică (laborator tehnologic și instruire practică) din modulele de specialitate, prevăzută a se desfășura la unitatea de învățământ, în concordanță cu standardul de pregătire profesională corespunzător calificării profesionale, planurile de învățământ și curriculumul în vigoare, încheiată anual, parte integrantă a prezentului contract de parteneriat;
  4. să asigure resursele umane pentru instruirea teoretică, laboratorul tehnologic și instruirea practică realizată în unitatea de învățământ, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
  5. să asigure echipamentele de lucru și de protecție pentru elevi pe perioadele de formare derulate la unitatea de învățământ;
  6. să răspundă de respectarea normelor în vigoare privind asigurarea securității și sănătății în muncă a elevilor, pe parcursul perioadelor de formare derulate la unitatea de învățământ;
  7. să asigure condițiile necesare și să angajeze cheltuielile legate de evaluarea și certificarea elevilor, în cazul în care centrul de examen pentru certificare este organizat în cadrul unității de învățământ;
  8. să desemneze, în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare și funcționare a învățământului dual, câte un cadru didactic coordonator pentru fiecare grupă de elevi la instruirea practică, responsabil pentru monitorizarea pregătirii practice derulate la operatorii economici; responsabilitățile cadrului didactic coordonator vor fi detaliate în anexa pedagogică a contractelor individuale de studii și pregătire practică;
  9. cadrul didactic coordonator de practică desemnat de unitatea de învățământ colaborează cu tutorele desemnat de operatorul economic pentru evaluarea rezultatelor învățării dobândite de elevul practicant pe durata practicii desfășurate la operatorul economic și realizează înregistrarea în documentele școlare a notelor și absențelor la practică;
  10. să realizeze proiectarea curriculumului în dezvoltare locală, în conformitate cu solicitările operatorilor economici și cerințele standardelor de pregătire profesională și în parteneriat cu aceștia;
  11. să stabilească, în parteneriat cu operatorii economici, schemele orare de funcționare a învățământului dual, în conformitate cu prevederile din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual;
  12. să planifice, împreună cu operatorii economici, stagiile de pregătire practică a elevilor și pregătirea practică (laborator tehnologic și instruire practică) din modulele de specialitate, în conformitate cu prevederile din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual;
  13. să asigure, în colaborare cu operatorii economici, organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
  14. să asigure, în colaborare cu operatorii economici, în conformitate cu reglementările în vigoare și în condițiile stabilite de comun acord cu aceștia, organizarea și desfășurarea evaluării continue a elevilor;
  15. să asigure celelalte drepturi ale elevilor prevăzute de legislația în vigoare;
  16. toate investițiile finanțate pentru dezvoltarea Consorțiului, pe parcursul derulării Contractului de parteneriat se vor realiza exclusiv pentru dezvoltarea calității procesului de educație și formare profesională la nivelul Consorțiului și în nici un caz nu vor fi generatoare de profit economic pentru vreuna din structurile parteneriale.
  17. să asigure organizarea și derularea activităților de informare și promovare a ofertei de formare profesională;
  18. să asigure elaborarea și aplicarea procedurii de admitere a candidaților în învățământul dual;
  19. să asigure planificarea strategică a instituției/unității de învățământ — planul de acțiune;
  20. să asigure reprezentarea în Consorțiu a instituției/unității de învățământ;
  21. să asigure organizarea și derularea procesului de pregătire a elevilor și studenților și stabilirea schemelor orare;
  22. să asigure inițierea și organizarea unor măsuri pentru recuperarea orelor neefectuate de către elevi din cauza absențelor sau pentru remediere în cazul elevilor cu progres întârziat, inclusiv prin stagii suplimentare de pregătire practică;
  23. să asigure organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, respectiv a examenelor de finalizare a studiilor de către studenți;
  24. alte obligații în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.

        

(7) Liceul Tehnologic ”Transilvania” Deva, în calitate de unitate de învățământ preuniversitar parteneră în Consorțiu, partener 5, beneficiază de următoarele drepturi:

a) să ia parte, prin reprezentare, la toate întrunirile Consorțiului, precum și la procesul de luare a deciziilor;

b) să își prezinte în mod liber problemele cu care se confruntă;

c) să primească sprijin, atunci când solicită, din partea celorlalți membri ai Consorțiului;

d) să fie implicat în proiectele desfășurate de către Consorțiu;

e) alte drepturi în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.    

(8) Liceul Tehnologic ”Transilvania” Deva, în calitate de unitate de învățământ preuniversitar partener în Consorțiu, partener 5, are următoarele obligații:

a) să contribuie la elaborarea planului de acțiune al Consorțiului și la îndeplinirea obiectivelor și activităților acestuia;

b) să asigure spațiile de instruire cu dotările aferente pentru pregătirea teoretică și pentru componenta de pregătire practică (laborator tehnologic și instruire practică) din modulele de specialitate, convenită a se desfășura la unitatea de învățământ, în concordanță cu standardul de pregătire profesională, planurile de învățământ și curriculumul în vigoare;

c) să asigure materiile prime, materialele consumabile, energia electrică și celelalte utilități necesare componentei de pregătire practică (laborator tehnologic și instruire practică) din modulele de specialitate, prevăzută a se desfășura la unitatea de învățământ, în concordanță cu standardul de pregătire profesională corespunzător calificării profesionale, planurile de învățământ și curriculumul în vigoare, încheiată anual, parte integrantă a prezentului Contract de parteneriat;

d) să asigure resursele umane pentru instruirea teoretică, laboratorul tehnologic și instruirea practică realizată în unitatea de învățământ, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

e) să asigure echipamentele de lucru și de protecție pentru elevi pe perioadele de formare derulate la unitatea de învățământ;

f) să răspundă de respectarea normelor în vigoare privind asigurarea securității și sănătății în muncă a elevilor, pe parcursul perioadelor de formare derulate la unitatea de învățământ;

g) să asigure condițiile necesare și să angajeze cheltuielile legate de evaluarea și certificarea elevilor, în cazul în care centrul de examen pentru certificare este organizat în cadrul unității de învățământ;

h) să desemneze, în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare și funcționare a învățământului dual, câte un cadru didactic coordonator pentru fiecare grupă de elevi la instruirea practică, responsabil pentru monitorizarea pregătirii practice derulate la operatorii economici; responsabilitățile cadrului didactic coordonator vor fi detaliate în anexa pedagogică a contractelor individuale de studii și pregătire practică;

i)  cadrul didactic coordonator de practică desemnat de unitatea de învățământ colaborează cu tutorele desemnat de operatorul economic pentru evaluarea rezultatelor învățării dobândite de elevul practicant pe durata practicii desfășurate la operatorul economic și realizează înregistrarea în documentele școlare a notelor și absențelor la practică;

j) să realizeze proiectarea curriculumului în dezvoltare locală, în conformitate cu solicitările operatorilor economici și cerințele standardelor de pregătire profesională și în parteneriat cu aceștia;

k) să stabilească, în parteneriat cu operatorii economici, schemele orare de funcționare a învățământului dual, în conformitate cu prevederile din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual;

l)  să planifice, împreună cu operatorii economici, stagiile de pregătire practică a elevilor și pregătirea practică (laborator tehnologic și instruire practică) din modulele de specialitate, în conformitate cu prevederile din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual;

m)să asigure, în colaborare cu operatorii economici, organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

n) să asigure, în colaborare cu operatorii economici, în conformitate cu reglementările în vigoare și în condițiile stabilite de comun acord cu aceștia, organizarea și desfășurarea evaluării continue a elevilor;

o) să asigure celelalte drepturi ale elevilor prevăzute de legislația în vigoare;

p) toate investițiile finanțate pentru dezvoltarea Consorțiului, pe parcursul derulării Contractului de parteneriat se vor realiza exclusiv pentru dezvoltarea calității procesului de educație și formare profesională la nivelul Consorțiului și în nici un caz nu vor fi generatoare de profit economic pentru vreuna din structurile parteneriale.

q) să asigure organizarea și derularea activităților de informare și promovare a ofertei de formare profesională;

r) să asigure elaborarea și aplicarea procedurii de admitere a candidaților în învățământul dual;

s) să asigure planificarea strategică a instituției/unității de învățământ — planul de acțiune;

t) să asigure reprezentarea în Consorțiu a instituției/unității de învățământ;

u) să asigure organizarea și derularea procesului de pregătire a elevilor și studenților și stabilirea schemelor orare;

v) să asigure inițierea și organizarea unor măsuri pentru recuperarea orelor neefectuate de către elevi din cauza absențelor sau pentru remediere în cazul elevilor cu progres întârziat, inclusiv prin stagii suplimentare de pregătire practică;

w) să asigure organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, respectiv a examenelor de finalizare a studiilor de către studenți;

x) alte obligații în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.

 

 

ART.8. Drepturile și obligațiile operatorilor economici

 

(1) S.C. Demgy Deva S.R.L., ArcelorMittal Hunedoara S.A. si  S.C.   Auto Schunn S.R.L  în calitate de operatori economici, partener 6, partener 7, respectiv partener 8  beneficiază de următoarele drepturi:

  1. să inițieze și să realizeze activități de informare și promovare a ofertei de formare profesională, în colaborare cu instituția/unitatea de învățământ și, după caz, cu alți parteneri relevanți;
  2. să formuleze cerințe și propuneri pentru stabilirea numărului și conținutului probelor de admitere și să participe la elaborarea Procedurii de admitere a candidaților în învățământul dual;
  3. să participe la recrutarea, selecția și admiterea candidaților pentru locurile oferite în învățământul dual;
  4. să contribuie la elaborarea planului de acțiune al Consorțiului și la îndeplinirea obiectivelor și activităților acestuia;
  5. să participe la proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
  6. să fie reprezentat și să își exercite atribuțiile în cadrul Consorțiului;
  7. să fie consultat în organizarea procesului de pregătire a elevilor/studenților și stabilirea schemelor orare de funcționare a programelor de învățământ dual;
  8. să realizeze evaluarea rezultatelor învățării dobândite de elevul/studentul practicant pe durata practicii desfășurate la operatorul economic, prin tutorele de practică, care se consultă în acest scop cu cadrul didactic coordonator de practică desemnat de unitatea/instituția de învățământ, în condițiile convenite cu acesta;
  9. să fie informat de către instituția/unitatea de învățământ cu privire la frecvența și situația școlară a elevilor/studenților cu care a încheiat contracte individuale de studii și pregătire practică;
  10. să participe la organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor/studenților, în colaborare cu unitatea/instituția de învățământ, în conformitate cu reglementările în vigoare și în condițiile stabilite de comun acord cu aceasta;
  11. să stabilească cuantumul și criteriile de acordare a susținerii financiare, stimulentelor și altor forme de sprijin pentru elevi/studenți, cu respectarea reglementărilor legale și în condițiile asumate prin prezentul contract;
  12. să stabilească criteriile de angajare a absolvenților pe care i-a format, în baza contractelor individuale de studii și pregătire practică, cu respectarea reglementărilor legale și a prevederilor aplicabile din prezentul contract;
  13. alte drepturi; -

 

(2) S.C. Demgy Deva S.R.L, ArcelorMittal Hunedoara S.A si  S.C.   Auto Schunn S.R.L  în calitate de operatori economici, partener 6, partener 7, respectiv partener 8, beneficiază de următoarele obligații:

  1. să participe cu specialiști la proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
  2. să încheie, împreună cu unitatea/instituția de învățământ, cu elevii/studenții sau părinții/tutorii legali ai acestora, contractele individuale de studii și pregătire practică pentru elevii/studenții înscriși în urma derulării procedurii de admitere, care au optat și au fost admiși pe locurile alocate operatorului economic respectiv. Contractele individuale de studii și pregătire practică se încheie, în conformitate cu Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, până la termenul prevăzut în aceasta, cu respectarea modelului;
  3. să răspundă de organizarea și desfășurarea stagiilor de pregătire practică, prevăzute în planul-cadru de învățământ pentru nivelul respectiv de calificare, precum și a componentei de pregătire practică (instruire practică și laborator tehnologic), din modulele de specialitate stabilite prin planurile de învățământ, convenite a se desfășura la operatorii economici;
  4. să asigure condițiile materiale — utilaje, echipamente, materii prime, materiale consumabile, energie și celelalte utilități necesare pentru practica elevilor/studenților organizată în răspunderea sa (stagiile de pregătire practică, curriculum în dezvoltare locală și componenta de pregătire practică din modulele de specialitate, convenite a se desfășura la operatori economici, în conformitate cu standardele de pregătire profesională, planurile de învățământ și curriculumul în vigoare);
  5. să asigure resursele umane (tutori) necesare pentru pregătirea practică a elevilor/studenților organizată la operatorul economic;
  6. să asigure participarea tutorilor care nu au o formare pedagogică și metodică certificată la programele de pregătire pedagogică și metodică, organizate în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
  7. să stabilească, în parteneriat cu unitatea/instituția de învățământ, schemele orare de funcționare a învățământului dual, în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare și funcționare a învățământului dual;
  8. să planifice, împreună cu unitatea/instituția de învățământ, stagiile de pregătire practică a elevilor/studenților, în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare și funcționare a învățământului dual;
  9. să asigure instruirea elevilor/studenților practicanți cu privire la normele de securitate și sănătate în muncă și să răspundă de aplicarea, pe tot parcursul practicii desfășurate la operatorul economic, a măsurilor necesare pentru asigurarea securității și sănătății în muncă a acestora, în conformitate cu legislația în vigoare;
  10. să asigure echipamentele de lucru și de protecție pentru elevi/studenți, conform cerințelor și riscurilor la locul de muncă, pe perioadele de formare derulate la operatorul economic;
  11. să asigure, în colaborare cu unitatea/instituția de învățământ și cu alți parteneri relevanți, organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor/studenților, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
  12. să organizeze, de comun acord cu unitatea/instituția de învățământ și în conformitate cu reglementările legale aplicabile, stagii suplimentare de pregătire practică pentru elevii/studenții cu situația școlară neîncheiată din cauza absențelor sau care nu au obținut medii de trecere la stagiile de pregătire practică ori la pregătirea practică din cadrul modulelor din planul de învățământ pentru calificarea respectivă;
  13. în afara situațiilor prevăzute la lit. l), poate organiza stagii suplimentare de pregătire practică, numai în timpul liber al elevului/studentului sau în perioada vacanțelor școlare, cu acordul elevului/studentului, respectiv al părintelui/tutorelui legal instituit al elevului minor, cu respectarea prevederilor legislației muncii și cu condiția de a nu afecta îndeplinirea obligațiilor școlare ale elevului/studentului;
  14. alte obligații în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.

 

(3) S.C. Demgy Deva S.R.L, Arcelor Mittal Hunedoara S.A si  S.C.  Auto Schunn S.R.L  în calitate de operatori economici, partener 6, partener 7, respectiv partener 8, acordă susținere financiară și alte forme de sprijin material și stimulente elevilor/studenților cu care încheie contracte individuale de studii și pregătire practică, în condițiile legii, prin:

  1. burse lunare, cel puțin la nivelul bursei acordate din fonduri publice, pentru toată perioada de pregătire teoretică și practică;
  2. cheltuieli privind examinările de medicină a muncii și analizele medicale obligatorii (în funcție de domeniul de activitate);
  3. asigurări de răspundere civilă în cazul unor eventuale accidente, daune sau vătămări corporale generate în timpul pregătirii practice la operatorul economic;
  4. echipamentele de lucru și de protecție;
  5. alte forme de sprijin material și stimulente financiare convenite prin prezentul contract de parteneriat. -

(4) Operatorul economic se obligă să informeze cu privire la oportunitățile de angajare a absolvenților pe care îi formează, în baza contractelor individuale de studii și pregătire practică, în conformitate cu nivelul de pregătire și competențele certificate.

(5) Operatorul economic se obligă să respecte principiile egalității de șanse și tratamentului nediscriminatoriu pe criterii de gen, rasă, apartenență etnică, convingeri religioase în procesul de selecție, de formare profesională, de evaluare și certificare a pregătirii profesionale a elevilor/studenților, precum și în acordarea și susținerea stimulentelor, formelor de sprijin și facilităților pentru aceștia.

(6) Toate investițiile finanțate pentru dezvoltarea Consorțiului, pe parcursul valabilității prezentului Contract de parteneriat, se vor realiza exclusiv pentru dezvoltarea calității procesului de educație și formare profesională de la nivelul Consorțiului și în niciun caz nu vor fi generatoare de profit economic pentru vreuna din structurile parteneriale.

 

ART.9. Drepturile și obligațiile unităților administrativ-teritoriale

 

(1) U.A.T. Municipiul Deva în calitate de unitate administrativ-teritorială, lider parteneriat-partener 1, are drepturi, precum:

  1. să participe la proiectarea curriculumului în dezvoltare locală;
  2. să fie reprezentată și să își exercite atribuțiile în cadrul Consorțiului;
  3. să fie consultată în prealabil cu privire la proiectele în care este implicată;
  4. alte drepturi în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.

 

(2) U.A.T. Municipiul Deva în calitate de unitate administrativ-teritorială, lider parteneriat-partener 1, are obligații, precum:

a) să asigure cheltuielile necesare pentru funcționarea în bune condiții a întregului proces de educație și formare profesională derulat în unitatea/instituția de învățământ, în conformitate cu atribuțiile care îi revin, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

b) să colaboreze cu unitatea/instituția de învățământ și cu ceilalți Parteneri din Consorțiu pentru identificarea și planificarea lucrărilor de întreținere, reparații capitale, consolidări și a obiectivelor de investiții, necesare pentru dezvoltarea instituției/unității de învățământ și creșterea calității procesului de educație și formare profesională;

c) să asigure, în cadrul finanțării complementare din bugetul local, sumele necesare pentru cheltuielile de investiții, reparații capitale, consolidări și alte categorii de cheltuieli necesare;

d) să sprijine demersurile inițiate de unitatea/instituția de învățământ și de operatorii economici parteneri în cadrul acțiunilor de informare și promovare a ofertei de formare profesională;

e) alte obligații în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.    

 

ART.10. Drepturile și obligațiile pentru alți parteneri relevanți

 

1)Inspectoratul Școlar Județean Hunedoaraîn calitate de instituție parteneră în Consorțiu, partener 9, are următoarele drepturi:

a) să ia parte prin reprezentare la toate întrunirile Consorțiului, precum și la procesul de luare a deciziilor;

b) să își prezinte în mod liber problemele cu care se confruntă;

c)să primească sprijin, atunci când solicită, din partea celorlalți membri ai Consorțiului;

d) să fie implicat în proiectele desfășurate de către Consorțiu;

e) alte drepturi în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.

 

2) Inspectoratul Școlar Județean Hunedoaraîn calitate de instituție parteneră în Consorțiu, partener 9, are următoarele obligații:

a) să contribuie la elaborarea planului de acțiune al Consorțiului și la îndeplinirea obiectivelor și activităților acestuia;

b) să asigure spațiile de instruire cu dotările aferente pentru pregătirea teoretică și pentru componenta de pregătire practică (laborator tehnologic și instruire practică) din modulele de specialitate, convenită a se desfășura la unitatea de învățământ, în concordanță cu standardul de pregătire profesională, planurile de învățământ și curriculumul în vigoare;

c) să asigure respectarea standardelor de pregătire profesională corespunzător calificării profesionale, planurilor de învățământ și curriculumului în vigoare, încheiată anual, parte integrantă a prezentului Contract de parteneriat;

d) să asigure resursele umane pentru instruirea teoretică, laboratorul tehnologic și instruirea practică realizată în unitatea de învățământ, în conformitate cu reglementările în vigoare;

e) să răspundă de respectarea normelor în vigoare privind asigurarea securității și sănătății în muncă a elevilor, pe parcursul perioadelor de formare derulate în campus;

f) să asigure resurse umane calificate;

g) să participe la proiectarea curriculumului în dezvoltare locală, în conformitate cu solicitările operatorilor economici și cerințele standardelor de pregătire profesională și în parteneriat cu aceștia;

h) să stabilească, în parteneriat cu operatorii economici, schemele orare de funcționare a învățământului dual, în conformitate cu prevederile din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual; 

i) să planifice, împreună cu operatorii economici, stagiile de pregătire practică a elevilor și pregătirea practică (laborator tehnologic și instruire practică) din modulele de specialitate, în conformitate cu prevederile din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual;

j) să asigure, în colaborare cu operatorii economici, organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

k) să asigure, în colaborare cu operatorii economici, în conformitate cu reglementările în vigoare și în condițiile stabilite de comun acord cu aceștia, organizarea și desfășurarea evaluării continue a elevilor;

l) să asigure celelalte drepturi ale elevilor prevăzute de legislația în vigoare;

m) toate investițiile finanțate pentru dezvoltarea Consorțiului, pe parcursul derulării Contractului de parteneriat se vor realiza exclusiv pentru dezvoltarea calității procesului de educație și formare profesională de la nivelul Consorțiului și în nici un caz nu vor fi generatoare de profit economic pentru vreuna din structurile parteneriale;

n) să asigure organizarea și derularea activităților de informare și promovare a ofertei de formare profesională;

o) să asigure elaborarea și aplicarea procedurii de admitere a candidaților în învățământul dual;

p) să asigure planificarea strategică a consorțiului – planul de acțiune;

q) să asigure reprezentarea în Consorțiu a instituției precum și implicarea în activitățile relevante; 

r) să asigure organizarea și derularea procesului de pregătire a elevilor și studenților și stabilirea schemelor orare;

s) să asigure inițierea și organizarea unor măsuri pentru recuperarea orelor neefectuate de către elevi din cauza absențelor sau pentru remediere în cazul elevilor cu progres întârziat, inclusiv prin stagii suplimentare de pregătire practică;

t) să asigure organizarea și desfășurarea examenului de certificare a calificării profesionale a elevilor, respectiv a examenelor de finalizare a studiilor de către studenți;

u) să asigure, la nivelul județului, o vizibilitate și promovare adecvată a activităților din cadrul consorțiului și în special a oportunităților inovative prin cele două Rute complete integrate de calificare, prin sistem dual nivel 3-8;

v) să stabilească, în parteneriat cu operatorii economici, nevoia actuală și viitoare de calificări profesionale, în concordanță cu Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual;

w) să asigure dezvoltarea planurilor de școlarizare la nivel de județ, relevante pentru cererea pieței, în concordanță cu resursele reale existente, respectând Metodologia specifică;

x) alte obligații în conformitate cu prevederile legale aplicabile la data constituirii.

 

ART.11. Răspunderea părților

Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligațiilor asumate prin prezentul Contract de parteneriat atrage răspunderea părții în culpă, în afară de cazurile exoneratoare prevăzute de lege.

 

ART.12. Dispoziții finale

(1) Orice modificare adusă clauzelor prezentului Contract se face prin act adițional, cu acordul tuturor partenerilor.

(2) Entitatea parteneră care solicită modificarea Contractului va transmite celorlalți parteneri o adresă/notificare scrisă, care va prevedea modificările pe care vrea să le aducă, cu cel puțin 15 zile înainte de operarea modificării.

(3) Modificarea Contractului nu poate acționa decât pentru viitor. Orice act adițional încheiat retroactiv este nul.

(4) Niciuna dintre entitățile partenere nu răspunde de neexecutarea la termen și/sau de executarea în mod necorespunzător (total sau parțial) a oricărei obligații care îi revine în baza prezentului Contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligației respective a fost cauzată de forța majoră, așa cum este definită de lege.

(5) Entitatea parteneră care invocă forța majoră este obligată să notifice ceilalți parteneri, în termen de 15 zile de la producerea evenimentului, urmând ca un certificat sau alt document de la autoritatea competentă certificând apariția situației de forță majoră să fie trimis acestora.

(6) Dacă în termen de 15 zile de la producere evenimentul respectiv nu încetează, Partenerii au dreptul să își notifice, cu un preaviz de 5 zile, încetarea de drept a prezentului Contract, fără să pretindă daune-interese.

(7) Prezentul Contract de parteneriat încetează prin ajungerea la termen.

(8) Oricare dintre parteneri își rezervă dreptul de a denunța unilateral prezentul Contract de parteneriat cu nu mai devreme de 6 (șase) luni înainte de încetare, dar cu nu mai devreme de 6 (șase) luni înainte de încheierea anului școlar/universitar, printr-o notificare oficială scrisă transmisă celorlalți parteneri, precum și Ministerului Educației.

(9) Modificarea componenţei Consorţiului poate fi realizată prin completarea, retragerea sau excluderea unui /oricărui partener, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (1) din Ordinul 6216/2022 şi a prevederilor legale aplicabile.

Prezentul Contract de parteneriat a fost încheiat, în 10 (zece) exemplare în limba română, câte unul pentru fiecare parte și 1 (unul) pentru Ministerul Educației.

 

Reprezentant legal — Lider de Consorțiu, Partener 1

U.A.T. Municipiul Deva

Nicolae-Florin Oancea- Primar

Data __________________

 

 

Reprezentant legal — Partener 2

Universitatea din Petroșani

Sorin Mihai Radu - Rector

Data __________________

 

 

Reprezentant legal — Partener 3

Universitatea Politehnică Timișoara – Facultatea de Inginerie Hunedoara

 Gelu Ovidiu Tirian - Decan

      Data __________________

 

 

Reprezentant legal — Partener 4

     Liceul Tehnologic Energetic ”Dragomir Hurmuzescu” Deva

Gheorghe Dan Sârbu Motântău- Director

     Data __________________

 

 

Reprezentant legal — Partener 5

Liceul Tehnologic ”Transilvania” Deva 

Marin Sorin Demeter - Director

     Data __________________

 

 

Reprezentant legal — Partener 6

 S.C. Demgy Deva S.R.L.

Teodora Tarog - Director General

      Data __________________

 

 

Reprezentant legal — Partener 7

Arcelor Mittal Hunedoara S.A.

Nume - Rao Dayananda Shimoga Pawar - Director General

     Data __________________

 

 

Reprezentant legal — Partener 8

S.C.   Auto Schunn S.R.L

Elena Kovacs - Director General

Data __________________

 

 

Reprezentant legal — Partener 9

Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara

Maria Ștefănie - Inspector școlar general

      Data __________________

[1] În funcție de necesități, membrii Consorțiului pot adăuga și alte prevederi, care nu contravin legislației în vigoare.