ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
CONSILIUL LOCAL DEVA
Planul anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Consiliului Local al Municipiului Deva pentru anul 2023
Având în vedere:
1. Strategia județeană privind protecția și promovarea drepturilor copilului și adultului în dificultate 2014 - 2020, aprobată prin Hotărârea Consiliului Județean Hunedoara nr.65/2014, respectiv următoarele obiective generale :
a) protecția și respectarea drepturilor copiilor, familiilor și persoanelor adulte aflate în dificultate și/sau cu dizabilități;
b) asigurarea unui sistem de servicii integrate, bazat pe parteneriat, oferite copiilor/ persoanelor vulnerabile în vederea respectării drepturilor și satisfacerii nevoilor acestora;
2. Strategia integrată pentru dezvoltare urbană a Municipiului Deva 2014-2023 aprobată prin Hotărârea Consiliului Local Deva nr. 275/2017, punctul 7–Infrastructura socială, subpunctul 7.3–Asistența socială, respectiv următoarele obiective operaționale/direcțiile de acțiune:
- dezvoltarea instituțională susținută în vederea creșterii calității serviciilor sociale oferite;
- dezvoltarea serviciilor sociale pentru persoane singure/familii aflate în dificultate;
- dezvoltarea serviciilor sociale pentru protecția copilului și familiei;
- dezvoltarea serviciilor sociale pentru persoane vârstnice.
3. Strategiile naționale
3.1 Strategia națională pentru protecția și promovarea drepturilor copilului pentru perioada 2014-2020 și a Planului operațional pentru implementarea Strategiei naționale pentru protecția și promovarea drepturilor copilului 2014 - 2016 aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.113/2014.
Obiectivele generale prevăzute în strategie sunt:
- Îmbunătățirea accesului copiilor la servicii de calitate;
- Respectarea drepturilor și promovarea incluziunii sociale a copiilor aflați în situații vulnerabile;
- Prevenirea și combaterea oricăror forme de violență;
4. Încurajarea participării copiilor la luarea deciziilor care îi privesc.
3.2 Strategia națională privind incluziunea socială și reducerea sărăciei pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 440/2022.
Obiective generale prevăzute în strategie sunt:
1. Creșterea gradului de ocupare a persoanelor sărace și vulnerabile prin programe ample de activare pe piața muncii;
2. Creșterea sprijinului financiar pentru persoanele cu venituri reduse (VMI) și introducerea stimulentelor pro-activare pentru beneficiarii programului de beneficii sociale;
3. Promovarea incluziunii sociale a comunităților marginalizate printr-o abordare integrată, concentrată asupra copiilor;
4. Îmbunătățirea funcționalității serviciilor sociale;
5. Integrarea beneficiilor de asistență socială, a serviciilor sociale, a serviciilor de ocupare și a altor servicii publice prin transformarea asistentului social într-un ”integrator” cu o atribuție solidă de management de caz;
6. Investiții într-un sistem solid de asistenţă socială;
7. Creșterea rolului economiei sociale în reducerea excluziunii sociale;
8. Consolidarea mecanismelor de coordonare, monitorizare și evaluare.
9. Promovarea documentelor programatice orientate către îmbunătățirea sănătății grupurilor vulnerabile și a promovării unui stil de viață sănătos și combaterea principalilor factori de risc;
10. Eficientizarea implementării Pilonului European al Drepturilor Sociale;
11. Promovarea participării active a grupurilor vulnerabile și a dezvoltării comunitare prin:
a) încurajarea participării grupurilor vulnerabile la luarea deciziei la nivel local, cu accent pe politicile de incluziune socială;
b) facilitarea accesului la informații referitoare la probleme comunitare, cu preponderență cele de țin de incluziune socială, a persoanelor din grupuri vulnerabile; Implicarea persoanelor care aparțin grupurilor vulnerabile în furnizarea de servicii sociale la nivel local cum ar fi îngrijirea vârstnicilor sau a copiilor).
12. Implementarea de programe de intervenție menite să reducă gradul de marginalizare precum:
a) continuarea implementării de programe care furnizează servicii integrate în domenii precum: educație, sănătate, ocupare, locuire, servicii sociale;
b) extinderea proiectului privind înființarea servicii comunitare integrate (SCI) la nivelul tuturor comunităților marginalizate, estimare 700 comunități și extinderea echipelor comunitare integrate;
c) asigurarea salariului personalului de specialitate de la nivelul serviciului public de asistență socială respectiv a asistentului social/tehnicianului asistență socială, decontarea cheltuielilor specialiștilor legate de transportul în zonele rurale, dezvoltarea unui sistem comprehensiv de monitorizare a fiecărui caz în parte, microgranturi pentru echipele comunitare integrate (ECI) pentru funcționarea serviciului de asistență comunitară, implementarea unor proiecte dedicate și împreună cu grupurile vulnerabile, implementarea unor pachete de măsuri personalizate de sprijin etc.
13. Înființare, modernizarea, dotare și adaptarea centrelor de servicii sociale existente de tip rezidențiale, de zi, la domiciliu și în comunitate, atât prin surse proprii ale U.A.T. cât și prin parteneriate public-private, inclusiv conform noilor condiții impuse de lecțiile învățate din pandemia de COVID 19, și adaptarea condițiilor de creștere a capacității autorităților administrației publice locale de a asigura/referi/contracta;
14. Dezvoltarea unor servicii care să acopere diversitatea de vulnerabilități ale persoanelor aflate în nevoie, diversificarea serviciilor sociale oferite: de asistență comunitară pentru combaterea sărăciei și excluziunii sociale, alte servicii de asistență comunitară oferite de furnizori publici și privați, precum: cabinete de consiliere psiho-socială, servicii de educație extracuriculară pentru digitalizare, dezvoltare personală, terapii complementare, facilitarea accesului la locuințe sociale, echipe mobile multidisciplinare, monitorizare situații de risc, servicii de îngrijire pe termen lung la domiciliu și în comunitate, ambulatoriu, servicii de zi, centre respiro acordate de furnizori publici sau privați de servicii sociale, cantine/ servicii mobile de acordare a hranei, etc.
15. Sprijinirea persoanelor deprivate sever de locuință și împovărate cu costurile locuirii prin programe de asistență socială prin:
a) acordarea de sprijin financiar/subvenții pentru plata chiriei și a utilităților;
b) implementarea Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune cu articolele care prevăd acordarea suplimentului pentru locuire;
c) acordarea de sprijin financiar de la nivel național pentru a reduce procentul persoanelor care se află în deprivare severă de locuință -acoperiș degradat prin care plouă, fără baie/duș, fără toaletă în interior, locuință prea întunecată;
3.3 Strategia națională pentru promovarea îmbătrânirii active şi protecția persoanelor vârstnice 2015-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 566/2015, privind aprobarea Strategiei naţionale pentru promovarea îmbătrânirii active şi protecţia persoanelor vârstnice pentru perioada 2015-2020, a Planului operaţional de acţiuni pentru perioada 2016-2020, precum şi a Mecanismului de monitorizare şi evaluare integrată a acestora, cu modificările și completările ulterioare;
Obiectivele generale prevăzute în strategie sunt:
- Prelungirea şi îmbunătăţirea calităţii vieţii persoanelor vârstnice;
- Promovarea participării sociale active şi demne a persoanelor vârstnice;
- Obţinerea unui grad mai ridicat de independenţă şi siguranţă pentru persoanele cu nevoi de îngrijire de lungă durată
3.4 Strategia naţională privind drepturile oamenilor cu dizabilități „O Românie echilibrată” 2022-2027 aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 490/2022.
Obiectivele generale prevăzute în strategie sunt:
1.Promovarea accesibilităţii în toate domeniile vieţii pentru asigurarea exercitării de către persoanele cu dizabilităţi a drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului.
2.Asigurarea participării depline a persoanelor cu dizabilităţi în toate domeniile vieţii.
3.Eliminarea discriminării şi asigurarea egalităţii pentru persoanele cu dizabilităţi.
4.Asigurarea accesului persoanelor cu dizabilităţi la un mediu de lucru deschis, incluziv şi accesibil, atât în sectorul public cât şi în cel privat, concomitent cu asigurarea accesului lor efectiv la servicii de sprijin pentru creşterea ocupării pe piaţa muncii.
5.Promovarea educaţiei şi formării profesionale favorabile incluziunii la toate nivelurile şi a învăţării de-a lungul vieţii pentru persoanele cu dizabilităţi.
6.Promovarea și protecția dreptului persoanelor cu dizabilități la un standard adecvat de viață pentru îmbunătățirea continuă a calității vieții lor.
7.Asigurarea accesului echitabil al persoanelor cu dizabilităţi la servicii şi facilităţi de sănătate, de calitate, care acordă atenţie problemelor specifice de gen, la un cost rezonabil şi cât mai aproape posibil de comunităţile în care acestea trăiesc.
8.Fundamentarea de politici pentru persoanele cu dizabilităţi pe baza informaţiilor şi datelor statistice şi de cercetare colectate din toate domeniile de activitate.
3.5 Strategia naţională privind promovarea egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi şi prevenirea şi combaterea violenţei domestice pentru perioada 2018-2021 și a Planului operațional pentru implementarea Strategiei naționale privind promovarea egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați și prevenirea și combaterea violenței domestice pentru perioada 2018-2021 aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 365/2018;
Obiectivele generale prevăzute în strategie sunt:
1.Consolidarea cadrului legislativ din domeniul prevenirii şi combaterii violenţei domestice;
2.Dezvoltarea unor măsuri adecvate de sprijin şi protecţie pentru victime;
3.Prevenirea violenţei domestice şi a recidivei acesteia precum şi a violenţei sexuale;
4.Monitorizarea şi evaluarea activităţilor întreprinse în vederea prevenirii şi combaterii violenţei domestice.
3.6 Strategia Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 560/2022;
Obiectivele generale prevăzute în strategie sunt:
- Reducerea abandonului școlar în rândul elevilor de etnie romă;
- Creșterea gradului de cuprindere a copiilor de etnie romă în sistemul educațional formal;
- Stimularea plasării pe piața muncii a persoanelor de etnie romă prin Programe Naționale deantreprenoriat și economie socială;
- Includerea cetățenilor români aparținând minorității romilor la servicii de sănătate de bază, preventiveși curative, integrate și fără discriminare, stabilite prin Programele naționale de sănătate;
3.7 Strategia națională privind îngrijirea de lungă durată și îmbătrânire activă pentru perioada 2023-2030, aprobată aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.1492/2022;
Obiectivele generale prevăzute în strategie sunt:
1.Consolidarea managementului serviciilor ÎLD pentru persoanele vârstnice și a continuumului acestor servicii, asigurarea finanțării durabile și îmbunătățirea calității acestor servicii, consolidarea forței de muncă pentru ÎLD pentru persoanele vârstnice și promovarea participării sociale active și demne a acestor persoane.
3.8 Strategia națională privind promovarea egalității de șanse și de tratament între femei și bărbați și prevenirea și combaterea violenței domestice pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.1547/2022;
Obiectivele generale prevăzute în strategie sunt:
- Creșterea nivelului general al egalității de șanse și de tratament al femeilor și bărbaților din România;
- Prevenirea și combaterea violenței domestice;
3.9 Strategia națională privind prevenirea instituționalizării persoanelor adulte cu dizabilități și accelerarea procesului de
dezinstituționalizare 2022-2030, aprobată aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.1543/2022;
Obiectivele generale prevăzute în strategie sunt:
1.Creșterea numărului persoanelor adulte cu dizabilități care reușesc să trăiască independent, beneficiind atât de servicii de sprijin particularizate conform nevoilor individuale cât și de serviciile destinate populației generale, într-o comunitate incluzivă și rezilientă.
4.0 Strategia națională privind incluziunea socială a persoanelor fără adăpost pentru perioada 2022-2027 și Planul de acțiune pentru aceeași perioadă, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.
Obiectivele generale prevăzute în strategie sunt:
1.Creșterea gradului de incluziune socială a persoanelor fără adăpost prin asigurarea unei protecții sociale adecvate nevoilor lor;
4. Acord de cooperare/parteneriat încheiat între Direcția de Asistență Socială Deva și furnizori publici şi privaţi/asociaţii profesionale şi organizaţii reprezentative:
- Acord de colaborare cu Spitalul Judeţean de Urgenţă Deva nr.17141/13.10.2015 și nr.15393/16.07.2019;
- Protocol de colaborare cu Grădinița cu Program Prelungit nr.7 Deva nr.9096/01.04.2022;
- Convenţie de colaborare cu Direcția Generală de Asistență Socială şi Protecția Copilului Hunedoara nr.1455/21.01.2020, nr. 5975/22.02.2021, nr.6027/08.04.2016 și nr.11074/13.04.2021;
- Convenție de colaborare cu Societatea Națională de Cruce Roșie din România- Filiala Județului Hunedoara – Subfiliala Deva nr.15964/08.06.2022;
- Protocol de colaborare cu Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Hunedoara nr.24/04.01.2021;
- Convenţia de colaborare cu Serviciul Public de Poliție Locală Deva nr.10599/20.06.2017;
- Convenţie de colaborare cu Asociația Precious Little Feet Viață și Speranță nr.9571/07.04.2022;
- Protocol de colaborare cu Inspectoratul Teritorial de Muncă nr. 7388/04.04.2019;
- Convenţie de colaborare cu Fundaţia Mara nr. 13932/14.02.2019;
- Convenţie de colaborare cu Episcopia Devei şi a Hunedoarei nr. 20787/28.07.2022;
- Convenţie de colaborare cu Liceul Tehnologic Grigore Moisil nr.30388/16.12.2020 și nr.35690/29.11.2022;
- Convenţie de colaborare cu Universitatea de Vest Timişoara – Facultatea de Sociologie şi Psihologie 3609/08.02.2022;
- Hotărârea Consiliului Local nr. 469/2021 privind aprobarea încheierii “Protocolului de colaborare” între Consiliul Local Deva prin Direcţia de Asistenţă Socială Deva şi Ministerul Justiţiei – Direcţia Naţională de Probaţiune prin Serviciul de Probaţiune Hunedoara;
- Convenție de practică cu Universitatea din Petroșani nr.14561/26.05.2022;
- Protocol de colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara nr.12248/09.05.2022;
- Protocol de parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică Hunedoara nr.28899/06.10.2022;
- Protocol de colaborare pe linia furnizării de date din Registrul Național de Evidență a Persoanelor cu DEPABD București nr.24771/29.10.2018 – act adițional nr.17867/01.07.2021.
5. Procesul-verbal înregistrat sub nr. 33565/14.11.2022 la Direcția de Asistență Socială Deva în urma întâlnirii cu furnizori publici şi privaţi/asociaţii profesionale şi organizaţii reprezentative ale beneficiarilor din Municipiul Deva în vederea elaborării Planului anual de acțiune privind serviciile sociale, organizată în data de 14.11.2022, împreună cu :
- Episcopia Ortodoxă a Devei şi Hunedoarei;
- Asociaţia Antiparkinson –Deva;
- Societatea Națională de Cruce Roșie din România- Filiala Județului Hunedoara – Subfiliala Deva;
- Fundația Senioren Betreuung;
Planul anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local Deva cuprinde:
1. Date privind administrarea, înfiinţarea şi finanţarea serviciilor sociale - Capitolul I;
2. Planificarea activităţilor de informare a publicului cu privire la serviciile sociale existente la nivel local/judeţean - Capitolul II;
3. Programul de formare şi îndrumare metodologică a personalului care lucrează în domeniul serviciilor sociale - Capitolul III.
CAPITOLUL I
Administrarea, înființarea şi finanțarea serviciilor sociale
A. Serviciile sociale existente la nivel local
Nr. Crt. | Cod serviciu social, conform Nomenclatorului serviciilor sociale | Denumirea serviciului social | Capacitate | Grad de ocupare | Bugete estimate pe surse de finanțare, pentru serviciile sociale existente | ||||
Buget local lei | Buget județean lei | Buget de stat lei | Contribuții personale beneficiar
| Alte surse lei | |||||
Servicii pentru copii | |||||||||
1. |
8899 CZ-PN-III
| Episcopia Devei şi Hunedoarei cuprinde:
|
|
|
|
|
|
|
|
- Centrul Socio-Medical "Sf. Nectarie" Deva
| 711
| 8/zi
| -
| 44.491 lei
| 10.457 lei
| -
| 96.487 lei
| ||
8899 CZ-PN-III
| Centrul de informare și consiliere socială
|
50
|
31
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
| |
8891 CZ-C-II | -Centrul de zi pentru copii al Episcopiei Devei si Hunedoarei
| 20 | 16/zi
| -
| 44.491 lei
| 20.914 lei
| -
| 112.195 lei
| |
8899CZ-D-II | -Centrul de servicii de Recuperare Neuromotorie de Tip Ambulatoriu "Sf. Ierarh Nectarie" | 18 | 8/zi |
- |
44.491 lei |
10.457 lei |
- |
96.487 lei | |
2. | 8790 CR-CI
| Fundaţia “Sf. Francisc” Deva :
|
|
|
|
|
|
|
|
-Apartament tip familial “Sf. Maria 1”
| 12 | 3 | - | - | - | 204.842lei | - | ||
-Casa de tip familial “Sf. Ştefan”
| 12 | 3 | - | - | 14400lei | 255.384lei | - | ||
-Casa de tip familial “Emanuel”
| 6 | 3 | - | - | 72.000lei | 121.520lei | - | ||
-Casa de tip familial “Sf.Marc” | 8 | 4 | - | - | 96.000lei | 177.860lei | - | ||
-Apartament tip familial “Sf. Maria 1”
| 12 | - | - | - | - | 157.442 | - | ||
3. | 8899CZ-F-I | Fundaţia “Mara” – Centrul de zi pentru consiliere şi sprijin pentru părinţi şi copii : -consiliere şi suport în vederea susţinerii accesului la educaţie şi prevenirea abandonului şcolar; -consiliere şi suport în vederea prevenirii instituţionalizării. | 50 | 40/zi
| - | - | - | - | 1.344.000 lei POCU (Program operațional capital uman) |
4. | 8891CZ-CIII | Centrul de zi de recuperare copii Deva | 36 | 36 | - | - | - | - | - |
5. | 8790CR-C-II | Centrul de primire în regim de urgenţă Deva | 15 | 5 | - | - | - | - | - |
Servicii pentru persoane adulte | |||||||||
1. | 8790CR-PFA-II | Adăpost de urgență pe timp de noapte | 30 | 19 | 240.900 | - | - | - | - |
2. | 8810CZ-V-II | Centru de zi „Clubul seniorilor” | 60 | 42 | 3000 | - | - | - | - |
3. | 8810ID-II | Servicii de îngrijiri personale la domiciliu pentru persoane vârstnice | 20 | 15 | 3000 | - | - | 7159,78 | - |
4. | 8899 CPDH-II | Serviciului social “Serviciul mobil de acordare a hranei – Masa pe roţi Deva” | 60 | 23 | 481.800 | - | - | - | - |
5. | 8810 CZ-V-II | Casa de ajutor reciproc a pensionarilor Deva “Centrul de zi pentru persoane vârstnice“ |
50 |
50 |
- |
- |
- |
12.000lei | 30.000 fonduri proprii, sponsorizări |
6. |
35 8810ID-I
36 8810ID-II | Fundaţia “Seniorenbetreuung” -Ajutor efectuare activitati de baza ale vieții zilnice (ABVZ) -Ajutor efectuare activități instrumentale ale vieții zilnice (AIVZ) |
5 |
3 |
- |
- |
- |
- |
contribuții beneficiari |
7. | 8810 CZ-V-II | Asociaţia “Antiparkinson” Deva Centrul de zi “Laleaua Roşie” |
20 |
15 |
- |
- |
- |
- |
- |
8. | 8899 | Societatea națională de Cruce Roșie din România- Filiala județului Hunedoara – Subfiliala Deva |
- |
- |
-
|
-
|
-
|
-
| donaţii, sponsorizări cotizaţii, surse proprii |
9. | 8810ID-I
| Centru care acordă servicii de îngrijire si asistență la domiciliu “YAD be YAD” - Deva | - | - | - | - | - | - | - |
10. | 8899CZ-D-I | Centrul de zi de recuperare adulţi Deva | 25
| 25 | - | - | - | - | - |
11. |
| Asociaţia “Precious Little Feet – Viaţă şi speranţă” | 100 | 2/zi | - | - | - | - | Donații si surse proprii |
12. |
| Fundația Epafra | 300 | 300 | 40.000 lei | - | - |
| 10.000 lei Donații si surse proprii |
13. |
| Asociaţia Handicapaţilor Neuromotori Hunedoara -Consiliere psihologică | 73 | 60 | - | - | - | - | Donații, surse proprii si chirii |
14. |
| Asociația persoanelor cu Sindrom Down din Deva (asociației Langdon Down Deva 2000) | - | - | - | - | - | - | - |
15. |
| Fundaţia ”Conexiuni” | - | - | - | - | - | - | - |
16. |
| Asociația Națională a Surzilor din România - Filiala Hunedoara | - | - | - | - | - | - | - |
17. | 8810 ID-I | CRUCEA GALBENA SRL
| 20
| 14
| - | - | - | 60.000 |
|
18. | 8730 CR- V-I | Cămin pentru persoane vârstnice Casa Divină | 18 | - | - | - | - | Contribuții personale beneficiari | - |
19. | 8730 CR-V-I | Centrul rezidențial pentru persoane vârstnice Casa Galbenă | 25 | 19 | - | - | - | Contribuții personale beneficiari | Surse proprii |
B. Servicii sociale propuse spre a fi înființate
Denumire serviciu social propus | Cod serviciu social | Categorie beneficiari | Capacitate necesară | Capacitate clădire/spațiu necesar - mp | Resurse umane necesare | Buget estimat | Justificare | |||||
Nr. beneficiari/ zi | Nr. locuri (în paturi) | Buget local | Buget județean | Buget de stat | Contribuții ale beneficiarilor | Alte surse |
| |||||
Centru de zi pentru servicii de asistenţă comunitară | 8899CZ-PN-V | Familii, copii, persoane adulte aflate în nevoie socială | - | - | - | - | 798.220 | - | - | - | 7.183.981 Finanţare POR 2014-2020 |
|
Centru de zi pentru a preveni separarea copiilor de familie |
Identificare condiţii de finanţare prin PNRR | |||||||||||
C. Programul anual de contractare a serviciilor sociale din fonduri publice, în baza prevederilor <LLNK 12011 292 12 231 0 37>Legii asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, pentru realizarea obiectivului operațional.
Se aplică şi în cazul programelor de finanţare nerambursabile pentru activităţi nonprofit de interes general, în baza <LLNK 12005 350 12 211 0 18>Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare.
D. Programul de subvenţionare a asociaţiilor, fundaţiilor şi cultelor recunoscute de lege, în baza <LLNK 11998 34 12 211 0 17>Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială, cu completările ulterioare:
1. Serviciile sociale eligibile/neeligibile pentru a primi subvenţii de la bugetul local
2. Capitolele de cheltuieli curente de funcţionare a unităţilor de asistenţă socială, pentru care se pot acorda subvenţii;
3. Bugetul estimat al programului de subvenţionare.
a) codul CPV este însoţit de codul serviciului social din Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin <LLNK 12015 867 22 301 0 33>Hotărârea Guvernului nr. 867/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
b) estimarea valorii contractului se realizează pe baza standardelor de cost pentru serviciile sociale care fac obiectul contractării, aprobate la nivel naţional prin hotărâre a Guvernului;
c) bugetul estimat al programului de contractare.
CAPITOLUL II
Planificarea activităţilor de informare a publicului cu privire la serviciile sociale existente la nivel local
<LLNK 12017 797 20 302 6 44>
1. Actualizarea informaţiilor care se publică pe pagina proprie de internet/se afişează la sediul Direcției de Asistenţă Socială Deva:
a) Strategia de dezvoltare a serviciilor sociale;
b) Planul anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local;
c) Activitatea proprie şi serviciile aflate în proprie administrare - formulare/modele de cereri în format editabil, programul instituţiei, condiţii de eligibilitate, informaţiile privind costurile serviciilor sociale acordate, pentru fiecare serviciu furnizat etc. - se actualizează cel puţin lunar;
d) Informaţii privind serviciile sociale disponibile la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, acordate de furnizori publici ori privaţi:
(i) lista furnizorilor de servicii sociale din comunitate a serviciilor sociale acordate de aceştia:
Nr. crt. | Denumire serviciu social | Locaţie |
1 | “Servicii de îngrijiri personale la domiciliu pentru persoane vârstnice” | Deva, Str. I.L.Caragiale, nr.4 |
2 | Centrul de zi “Clubul seniorilor” | Deva, Str. 1 Decembrie, bl.5, parter |
3 | Serviciului social “Serviciul mobil de acordare a hranei – Masa pe roţi Deva” | Deva, Str. Ion Creangă, nr. 60, incinta Pieţei Agroalimentare Deva, spaţiile nr.19 şi nr.20 |
4 | Adăpost de urgenţă pe timp de noapte | Deva, Str. Nicolae Grigorescu, nr.8 BIS |
5 | Episcopia Ortodoxă a Devei şi Hunedoara | Deva, Str. Andrei Șaguna, nr.2 |
6 | Fundaţia Sf. Francisc | Deva, Str. Progresului, nr.6 |
7 | Fundatia Mara | Deva, Str.22 Decembrie, nr.37A, cam.514 |
8 | Fundaţia Epafra | Deva, Str. M Kogalniceanu, nr.14– Punct de lucru:str. Petru Rareș, nr.29 |
9 | Societatea națională de Cruce Roșie din România- Filiala județului Hunedoara – Subfiliala Deva | Deva, Al.Viitorului, nr.4 |
10 | Asociaţia Antiparkinson | Deva, Bd. Dacia, bl.29, sc. A, et.1, ap.7 |
11 | Asociaţia Handicapaţilor Neuromotori | Deva, Al.Independentei, nr.4 |
12 | Cămin pentru persoane vârstnice Casa Divină | Deva, sat Cristur, str.Livezilor, nr.29 |
13 | Fundaţia Seniorenbetreuung | Deva, Bd. 22 Decembrie, nr.37A, et.3, cam.322 |
14 | Casa de ajutor reciproc a pensionarilor | Deva, Str.Imparatul Traian, nr.33 |
15 | Centrul rezidențial pentru persoane vârstnice Casa Galbenă | Deva, str. Zăvoi, nr.20 |
16 | Centru care acordă servicii de îngrijire şi asistenţă la domiciliu “YAD be YAD” | Deva, Str. I.Maniu, nr.9 |
17 | Fundaţia ”Conexiuni” | Deva, Str. Al. Romanilor, bl. 3, parter |
18 | Asociaţia „Precious little feet – Viaţă şi speranţă” Oradea, filiala Deva | Deva, Str. Mihai Viteazu, bl.42, ap.11 |
19 | Asociația persoanelor cu Sindrom Down din Deva (asociației Langdon Down Deva 2000) | Deva, Calea Zarandului, bl. 43, sc. A, ap. 9
|
20 | Asociația Națională a Surzilor din România - Filiala Hunedoara | Deva, Str. Nicolae Bălcescu, nr. 51, bl. 22, sc. B, ap. 8 |
21 | CRUCEA GALBENA SRL | Deva, Str. Avram Iancu, bl.H3,ap.B1, parter |
(ii) serviciile sociale care funcționează în cadrul Direcției de Asistență Socială Deva;
Nr. Crt. | Denumire | Cod serviciu | Nr locuri/Nr beneficiari | Costuri
| Personal |
1 | Serviciul social “Servicii de îngrijiri personale la domiciliu pentru persoane vârstnice” | 8810ID -II | 20/15 | 373.192 | 1 inspector de specialitate 1 asistent social 4 îngrijitori la domiciliu |
2 | Serviciul social Centrul de zi “Clubul seniorilor” | 8810CE-V-II | 60/42 | 201.424 | 2 inspectori de specialitate |
3 | Serviciul social “Serviciul mobil de acordare a hranei – Masa pe roți Deva” | 8899 CPDH-II | 50/23 | 347.210 | 2 inspectori de specialitate 1 asistent social 1 șofer |
4 | Serviciul social “Adăpost de urgență pe timp de noapte” | 8790CR-PFA-II | 30/19 | 642.089 | 2 inspectori de specialitate 2 asistenți social 2 paznici 1 îngrijitor |
5 | Serviciul social “Servicii de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilităţi” | Ȋn curs de licențiere 263.750 | |||
- Contribuţiile beneficiarilor serviciului social “Servicii de îngrijiri personale la domiciliu pentru persoane vârstnice”, conform Hotărârii de Consiliul Local al Municipiului Deva nr.423/2020, pentru anul 2022, au fost în cuantum de 7159,78 lei.
(iii) situaţii statistice care privesc serviciile sociale organizate la nivel local;
e) Informaţii privind alte servicii de interes public care nu au organizate compartimente deconcentrate la nivelul unităţii administrativ-teritoriale;
2. Activităţi de informare a publicului, altele decât activitatea de informare a beneficiarului în cadrul procesului de acordare a serviciilor sociale, respectiv pe perioada realizării evaluării iniţiale, a anchetelor sociale sau a activităţii de consiliere în cadrul centrelor de zi;
Direcția de Asistență Socială Deva va realiza informarea publicului despre activitătile pe care le va desfăşura pe parcursul anului, prin anunțuri, comunicate, în mass media locală, pe site-ul primariadeva.ro, reţelele de socializare, etc.
3. Aplicația de sesizări Deva 24 care se poate descărca de pe Google Play;
4. Campanii de informare şi sensibilizare a comunităţii, organizate de Direcţia de Asistenţă Socială Deva sau în colaborare cu alte servicii publice de interes local etc.;
5. Campanii de promovare a serviciilor sociale ale Direcției de Asistență Socială Deva;
6. Organizarea de întâlniri tripartite: furnizorii de servicii sociale, organizaţii de voluntariat, asociaţii ale persoanelor beneficiare etc.;
7. Activităţi de informare şi consiliere realizate prin Direcția de Asistență Socială Deva, cum ar fi: conştientizarea şi sensibilizarea publicului privind riscul de excluziune socială, respectarea drepturilor sociale şi promovarea măsurilor de asistenţă socială, mediere socială etc.;
8. Mesaje de interes public transmise prin presă.
CAPITOLUL III
Programul de formare şi îndrumare metodologică a personalului care lucrează în domeniul serviciilor sociale
1. Propuneri de activităţi de formare profesională continuă/ instruire în vederea creşterii performanţei personalului din cadrul Direcţiei de Asistență Socială Deva :
a) cursuri de perfecţionare
Personalul de specialitate | Nr. de persoane | Buget estimat |
Personalul angajat în cadrul Direcției de Asistență Socială Deva | 6 | 6.000 |
b) sesiuni de instruire pentru:
b.1. personalul din centre conform cerinţelor standardelor de calitate;
b.2. asistenţi personali;
b.3. îngrijitori informali;
b.4. voluntari;
| Nr. de persoane | Buget estimat |
Personalul din centre conform cerinţelor standardelor de calitate | 0 | 0 |
Asistenţi personali | 250 | 0 |
Îngrijitori informali | 0 | 0 |
Voluntari | 0 | 0 |
c) organizarea de întâlniri de tip peer review, inclusiv prin structurile asociative ale municipiilor, oraşelor, comunelor, prin asociaţii profesionale, prin asociaţii de dezvoltare intercomunitară etc.:
Teme de interes | Nr. de persoane | Buget estimat |
|
|
|
d) participarea la sesiunile de formare organizate prin programe de interes naţional;
e) altele.
Deva, _______________ 2023
INIȚIATOR, AVIZEAZĂ,
Primar, Secretar general,
Nicolae-Florin OANCEA Florina – Doris VISIRIN