ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMARUL
REFERAT DE APROBARE
la proiectul de hotărâre privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, cu modificarea organigramei, statului de funcţii şi Regulamentului de Organizare şi Funcţionare
Primarul municipiului Deva
Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției .
Conform art. 129 din Codul Administrativ, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției .
Pe parcursul desfășurării activității pot interveni numeroase situații în care să fie necesară modificarea componenței diferitelor structuri organizatorice și în acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă .
- În prezent Centrul Național de Informare și Promovare Turistică funcționează ca și compartiment distinct în cadrul Serviciului administrare baze agrement al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva.
Compartimentul are ca principale atribuții promovarea imaginii Cetății Devei si implicit a orașului, punerea în valoare a potențialului zonei, propunerea de evenimente cultural-turistice proprii sau în parteneriat cu alte persoane juridice .
Deoarece atribuțiile specifice nu sunt de natura activității de administrare a bazelor sportive și de agrement derulate în Serviciul administrare baze agrement, propun ca acest compartiment, cu posturile și personalul aferent, să fie preluat în cadrul instituției publice cu personalitate juridică Centrul Cultural Drăgan Muntean Deva .
Vor fi preluate șase posturi: 3 posturi Inspector de specialitate grad IA, un post Inspector de specialitate grad II, un post Referent treapta IA și un post Muncitor calificat treapta I .
Acest fapt va diminua numărul de posturi din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva și-l va majora pe cel al Centrului Cultural Drăgan Muntean Deva, în condițiile în care numărul maxim de posturi din organigramele pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva și pentru instituțiile publice din subordinea Consiliului local Deva se încadrează în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara prin adresa nr. 2015 / 01.03.2023, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub numărul 23.319 / 02.03.2023.
Având în vedere cele de mai sus propun modificarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva în sensul radierii, dintre atribuțiile stabilite pentru Serviciul baze agrement, a celor aferente Centrului Național de Informare și Promovare Turistică, respectiv radierea subpunctului T4.
- În prezent Direcția tehnică din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva, condusă de Directorul executiv, este compusă din următoarele structuri funcționale:
- Serviciul achiziții – 1 post funcție publică de conducere și 7 posturi funcții publice de execuție;
- Serviciul investiții – 1 post funcție publică de conducere și 8 posturi funcții publice de execuție;
- Serviciul programe dezvoltare – 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu, compus din :
Compartimentul evidență financiară proiecte – 3 posturi funcții publice de execuție ;
Compartimentul implementare proiecte – 10 posturi de execuție în regim contractual pe perioadă determinată) ;
Începând cu luna aprilie 2022, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență ( PNRR ) a lansat depunerea proiectelor pe prima componentă, respectiv Componenta C5 – VALUL RENOVĂRII, din lista celor 15 componente pe care se pot depune proiecte prin acest plan.
Direcția tehnică, prin toate compartimentele funcționale, a depus 6 proiecte pe Operațiunea B.2 – Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor publice până la epuizarea fondurilor și închiderea primei runde de depunere.
În paralel Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a deschis și alte componente din cadrul PNRR, Componenta C10 – Fondul local, Componenta C3 – Managementul deșeurilor, Componenta C15 – Educație, Componenta 1 – Managementul apei. Pe toate aceste componente s-au depus un număr de 33 proiecte.
Ținând cont de faptul că aceste proiecte, printre care și cele pe Programul Operațional Regional 2014 – 2020 care au termen de finalizare implementare 31 decembrie 2023, sunt gestionate de personalul existent în cadrul Direcției tehnice,
Consider că personalul existent în acest moment în cadrul Direcției tehnice este insuficient pentru derularea, pe de o parte, a proiectelor aflate în implementare pentru care trebuie asigurată atingerea obiectivelor și țintelor propuse a se realiza și diminuarea riscului neeligibilității proiectului iar pe de altă parte accesarea unor noi finanțări.
Luând în considerare activitatea desfășurată în cadrul Direcției tehnice, procesul de atragere a fondurilor nerambursabile pentru dezvoltarea și modernizarea Municipiului Deva și pentru a pune în concordanță volumul de muncă cu numărul de personal, în cadrul structurilor funcționale ale Direcției tehnice propun înființarea unui număr de 8 posturi funcții publice de execuție.
a) În cadrul Serviciului achiziții propun înființarea unui post funcție publică de execuție de Consilier achiziții publice, clasa I, grad profesional superior, astfel acest compartiment funcțional va fi redimensionat de la 7 la 8 posturi de execuție .
Noua structură propusă a serviciului va fi de 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu și 8 posturi funcții publice de execuție de Consilier achiziții publice, clasa I, grad profesional superior.
b) În cadrul Serviciului investiții propun înființarea unui post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, astfel acest compartiment funcțional va fi redimensionat de la 8 la 9 posturi de execuție .
Noua structură propusă a serviciului va fi de 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu și 9 posturi funcții publice de execuție din care 8 de Consilier, clasa I, grad profesional superior și 1 post de Referent de specialitate, clasa II, grad professional superior.
c) În cadrul Biroului programe dezvoltare propun înființarea a 4 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, astfel acest compartiment funcțional va fi redimensionat de la 13 la 17 posturi de execuție .
Noua structură propusă a biroului va fi de 1 post funcție publică de conducere de Șef birou și 17 posturi de execuție din care 13 funcții publice de Consilier, clasa I, grad profesional superior, 1 post funcție publică de Consilier, clasa I, grad profesional principal, 1 post funcție publică de Referent de specialitate, clasa II, grad profesional superior și 2 posturi în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA.
d) În cadrul Compartimentului evidență financiară proiecte propun înființarea a 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, astfel acest compartiment funcțional va fi redimensionat de la 3 la 5 posturi de execuție .
Noua structură propusă a compartimentului va fi de 5 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior.
Pentru încadrarea în numărul maxim de posturi stabilit de Instituția Prefectului - Județul Hunedoara, conform OUG nr. 63 / 2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, transmis prin adresa nr. 2015 / 01.03.2023, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub numărul 23.319 / 02.03.2023, propun desființarea unui număr de 6 ( șase ) posturi de execuție VACANTE după cum urmează :
- Din cadrul Compartimentului juridic al Serviciului juiridic, autoritate tutelară se desființează 1 (un) post funcție publică de execuție vacantă de Consilier juridic, clasa I, grad profesional principal, astfel acest compartiment funcțional va fi redimensionat de la 8 la 7 posturi de execuție .
Noua structură propusă a compartimentului va fi de 6 posturi funcții publice de execuție de Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior și 1 post funcție publică de execuție de Consilier juridic, clasa I, grad profesional asistent .
- Din cadrul Compartimentului centrul de informare a cetățenilor se desființează 1 (un) post funcție publică de execuție vacantă de Consilier, clasa I, grad profesional principal, astfel acest compartiment funcțional va fi redimensionat de la 8 la 7 posturi de execuție .
Noua structură propusă a compartimentului va fi de 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional principal, 3 posturi funcțiii publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent și 1 post de execuție, în regim contractual, de Inspector de specialitate, grad IA.
- Din cadrul Serviciului financiar, contabilitate se desființează 1 (un) post funcție publică de execuție vacantă de Consilier, clasa I, grad profesional superior, astfel acest compartiment funcțional va fi redimensionat de la 15 la 14 posturi de execuție .
Noua structură propusă a serviciului va fi de 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu, 13 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior și 1 post de execuție, în regim contractual, de Inspector de specialitate, grad IA.
- Din cadrul Serviciului administrarea domeniului public și privat se desființează 1 (un) post de execuție vacant în regim contractual de Referent, treapta IA, astfel acest compartiment funcțional va fi redimensionat de la 19 la 18 posturi de execuție .
Noua structură propusă a serviciului va fi de 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu, 8 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, 4 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional principal, 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent, 1 post funcție publică de execuție de Consilier juridic, clasa I, grad profesional principal, 1 post de execuție, în regim contractual, de Referent, treapta IA, 1 post de execuție, în regim contractual, de Muncitor calificat, treapta I și 1 post de execuție, în regim contractual, de Muncitor necalificat, treapta I.
- Din cadrul Compartimentului cadastru, fond funciar se desființează 1 (un) post funcție publică de execuție vacantă de Consilier juridic, clasa I, grad profesional principal, astfel acest compartiment funcțional va fi redimensionat de la 7 la 6 posturi de execuție .
Noua structură propusă a compartimentului va fi de 3 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent și 2 posturi de execuție, în regim contractual, de Inspector de specialitate, grad IA.
- Din cadrul Serviciului recuperare impozite și taxe locale se desființează 1 (un) post funcție publică de execuție vacantă de Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior, astfel acest compartiment funcțional va fi redimensionat de la 18 la 17 posturi de execuție .
Noua structură propusă a serviciului va fi de 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu, 5 posturi funcții publice de execuție de Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior, 7 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, 1 (un) post funcție publică de execuție vacantă de Consilier, clasa I, grad profesional principal, 1 (un) post funcție publică de execuție vacantă de Consilier, clasa I, grad profesional asistent și 3 posturi funcții publice de execuție de Referent, clasa III, grad profesional superior.
Celelalte compartimente funcționale ale aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva nu vor fi supuse reorganizării .
- · Promovarea în grad profesional este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei funcţii publice de execuţie de grad profesional imediat superior celui deţinut de funcţionarul public, prin concurs sau examen organizat de către instituţiile publice, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public ca urmare a promovării concursului sau examenului.
Având în vedere că în luna februarie 2023 s-a desfășurat examenul de promovare în grad profesional al funcționarilor publici în urma căruia 4 ( patru ) funcționari publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva au fost declarți ”ADMIS”,
În baza prevederilor art. 478 al O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare care stabilește că postul ocupat de funcţionarul public care promovează examenul, în urma promovării în gradul profesional imediat superior celui deţinut, va fi transformat, propun transformarea celor 4 ( patru ) posturi după cum urmează:
- Postul de Consilier, clasa I, grad profesional principal din cadrul Serviciului control, ocupat de d-na Trușescu Monica, se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional superior;
- Postul de Polițist local, clasa I, grad profesional principal din cadrul Compartimentului operatori trafic-supraveghere, ocupat de d-na Miclăuș Ioana Georgeana, se transformă în Polițist local, clasa I, grad profesional superior;
- Postul de Polițist local, clasa I, grad profesional principal din cadrul Compartimentului activitate comercială, ocupat de d-na Bilț Anuța-Lenuța, se transformă în Polițist local, clasa I, grad profesional superior;
- Postul de Polițist local, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului ordine și liniște publică, ocupat de d-l Popa Cristian Petrișor, se transformă în Polițist local, clasa I, grad profesional principal;
- Codul Administrativ prevede posibilitatea mutării definitive a unui funcționar public, ca modalitate de modificare a raportului de serviciu, inclusiv cu repartizarea postului corespunzător funcţiei deţinute de funcţionarul public, în măsura în care nu este afectată organigrama autorităţii sau instituţiei publice.
Mutarea definitivă poate avea loc din dispoziţia conducătorului instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public, cu acordul scris al funcţionarului public sau la solicitarea justificată a funcţionarului public, cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice.
La solicitarea justificată a d-nei Mihuț Alina, Polițist local, clasa I, grad profesional superior în cadrul Compartimentului activitate comercială al Serviciului disciplină în construcții, activitate comercială, protecția mediului din Direcția Poliția Locală, înregistrată la Primăria Municipiului Deva sub nr. 19630 / 22.02.2023, propun mutarea definitivă a acesteia, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat de funcționarul public, în cadrul Compartimentului operatori trafic-supraveghere al Serviciului monitorizare video şi trafic din aceeași direcție ;
- Codul Administrativ prevede posibilitatea transformării unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, în raport cu necesitățile instituției; potrivit art. 505, alin. (3) din Codul administrativ, pentru funcţionarii publici de execuţie, prin funcţie publică de nivel inferior se înţelege orice funcţie publică cu grad profesional mai mic decât gradul profesional al funcţiei publice deţinute sau de clasă de nivel inferior.
Gradul profesional al unei funcții publice este în concordanță cu condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiilor publice, stabilite la art. 468 din Codul administrativ, astfel :
a) un an în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional asistent;
b) 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional principal;
c) 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional superior.
- La solicitarea Directorului executiv al ”Direcției poliția locală”, înregistrată la Primăria Municipiului Deva sub nr. 19667 / 22.02.2023, pentru a face mai accesibile condițiile de ocupare în ceea ce privește vechimea în specialitatea studiilor necesară exercitării funcției publice specifice, propun următoarele:
- Postul vacant de Polițist local, clasa I, grad profesional principal din cadrul ”Compartimentului ordine și liniște publică” să fie transformat în Polițist local, clasa I, grad profesional debutant;
- 2 ( două ) posturi vacante de Polițist local, clasa III, grad profesional superior din cadrul ”Compartimentului ordine și liniște publică” să fie transformate în Polițist local, clasa III, grad profesional asistent;
- În prezent în cadrul Compartimentului protecție civilă este vacant postul aferent funcției publice de execuție de Referent, clasa III, grad profesional superior pentru a cărui ocupare fiind prevăzute studii medii liceale cu diplomă de bacalaureat. Pentru a se putea stabili atribuții mai complexe în fișa postului propun transformarea acestuia în Consilier, clasa I, grad profesional superior, post pentru a cărui ocupare sunt necesare studii superioare.
- La solicitarea Șefului serviciului administrativ, parc auto, înregistrată la Primăria Municipiului Deva sub nr. 24257 / 03.03.2023, pentru a asigura desfășurarea în bune condiții a activităților complexe din cadrul serviciului propun transformarea postului de execuție vacant, în regim contractual de Inspector de specialitate, grad II în Inspector de specialitate, grad IA.
- Codul Administrativ prevede că la finalizarea perioadei de stagiu, pe baza rezultatului evaluării activităţii, funcţionarii publici debutanţi care au obţinut la evaluarea activităţii calificativul „corespunzător“ sunt numiţi, prin transformarea postului, funcţionari publici definitivi în funcţia publică de execuţie din clasa corespunzătoare studiilor absolvite deţinută, în gradul profesional „asistent“.
Întrucât un funcționar public care ocupă funcția de Consilier, clasa I, grad profesional debutant în cadrul Compartimentului centrul de informare a cetățenilor din Direcția juridică și administrație publică locală a aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva a parcurs perioada de stagiu și a obținut calificativul CORESPUNZĂTOR la evaluarea perioadei de stagiu, propun transformarea postului de Consilier, clasa I, grad profesional DEBUTANT în Consilier, clasa I, grad profesional ASISTENT .
Prezentul proiect de hotărâre a fost întocmit cu respectarea prevederilor :
- art. 541, alin. 1) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, actualizată, respectiv activitățile desfășurate de persoanele care ocupa posturile în regim contractual nu implică exercitarea de prerogative de putere publică .
- art. 518, alin. (6) si alin (7) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, actualizată, respectiv :
- nu s-a facut o altă reorganizare a instituției în ultimele 6 luni ;
- nu sunt înființate posturi similare unor posturi desființate în ultimul an .
- art. 391 din din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, actualizată referitoare la procentul alocat funcţiilor publice de conducere din numărul total al posturilor aprobate.
Menționez că pentru structura de funcții publice din cadrul Primăriei municipiului Deva nu este necesară obținerea avizului din partea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici ; conform art.385, alin. (1) și (2) și 402 din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, actualizată, acest aviz fiind obligatoriu doar pentru funcțiile publice de stat și cele teritoriale, în cazul funcțiilor publice locale existând doar obligația de a comunica actul administrativ de stabilire / modificare a stucturii funcțiilor publice .
Totodată menționez că nu se impune aplicarea articolului 408 din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare referitoare la obligaţia respectării drepturilor de carieră în cazul reorganizării autorităţii sau instituţiei publice deoarece toate posturile care se vor desființa sunt VACANTE .
Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art. 129 alin. (2) lit. “a”, alin. (3) lit. “c” , art. 139 alin. (1), din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Propun modificarea corespunzătoare a organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva .
Menționez că numărul de posturi din organigramele pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva și pentru instituțiile publice din subordinea Consiliului local Deva se încadrează în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara prin adresa nr. 2015 / 01.03.2023, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub numărul 23.319 / 02.03.2023.
PRIMAR,
Nicolae – Florin Oancea