România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

ROMÂNIA

JUDEŢUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL  DEVA

PRIMARUL

 

REFERAT DE APROBARE

la proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei și  statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva 

 

Primarul municipiului Deva

Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției .

Conform art. 129 din Codul Administrativ, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției .

Pe parcursul desfășurării activității pot interveni  numeroase situații în care să fie necesară modificarea componenței diferitelor structuri organizatorice și în acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă .

  • Pentru a pune în concordanță volumul de muncă al unui compartiment funcțional cu numărul de personal, la solicitarea motivată a conducătorilor compartimentelor respective sau la solicitarea motivată a funcționarului public în cauză, este necesară mutarea temporară sau definitivă a funcționarilor publici, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat.

Mutarea reprezintă o modalitate de modificare a raportului de serviciu al cărui temei legal se regăsește în art.507 din Codul administrativ și care conduce la modificarea organigramei și a statului de funcții.

  • La solicitarea conducerii ”Direcției Poliția Locală” transmisă prin adresa nr.36154/2023, pentru eficientizarea activității compartimentelor funcționale ale acestei direcții, propun următoarele :

           - mutarea temporară, pe o perioadă de 5 luni, începând cu data de 1 mai 2023 și până la data de 30 septembrie 2023, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat de funcționarul public, a următoarelor posturi, funcții publice de execuție specifice de Polițist local:

            - 2 ( două ) posturi de Polițist local, clasa I, grad profesional superior - din cadrul ” Compartimentului protecția mediului” al ” Serviciului disciplina în construcții, activitate comercială, protecția mediului” în cadrul ”Compartimentului fluidizare trafic rutier” din ”Serviciul circulație pe drumurile publice”;

            - un post de Polițist local, clasa III, grad profesional superior - din cadrul ”Compartimentului protecția mediului” al ”Serviciului disciplină în construcții, activitate comercială, protecția mediului” în cadrul ”Compartimentului fluidizare trafic rutier” din ”Serviciul circulație pe drumurile publice”;

 Codul Administrativ prevede posibilitatea transformării unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, în raport cu necesitățile instituției; potrivit art. 505, alin. (3) din Codul administrativ, pentru funcţionarii publici de execuţie, prin funcţie publică de nivel inferior se înţelege orice funcţie publică cu grad profesional mai mic decât gradul profesional al funcţiei publice deţinute sau de clasă de nivel inferior.

Gradul profesional al unei funcții publice este în concordanță cu condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiilor publice, stabilite la art.468 din Codul administrativ, astfel :

a) un an în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional asistent;

b) 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional principal;

c) 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional superior.

La solicitarea conducerii Direcției impozite și taxe locale, transmisă prin adresa nr.36154/ 2023, având în vedere importanța și complexitatea activităților desfășurate în cadrul Serviciului recuperare impozite și taxe locale, propun transformarea postului vacant de Referent, clasa III, grad profesional superior în Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior, pentru ca postul să poată fi ocupat de o persoană cu o mai vastă experiență în activitatea profesională.

Transformarea postului vacant de mai sus va modifica în mod corespunzător statul de funcții al instituției .

Toate operațiunile de mai sus referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, căreia instituția are obligația de a-i comunica, în conformitate cu art.409 din Codul Administrativ, modificările intervenite în situaţia posturilor şi a funcţionarilor publici în următoarele situații :

..................................................................................................................................................................

b) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate .

Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.“a”, alin.3 lit.“c”, art.139 alin. 1, art.409 și art.478 alin.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Propun modificarea corespunzătoare a organigramei și a statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva .

Menționez că organigramele pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva si pentru instituțiile publice din subordinea Consiliului local Deva se încadrează în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara prin adresa nr.2015/01.03.2023, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub numărul  23.319 / 02.03.2023, iar numărul de posturi din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva rămâne neschimbat.

 

 

                                                                                                   PRIMAR,

                                                                                      Nicolae – Florin Oancea