ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
PRIMARUL
REFERAT DE APROBARE
la proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei și statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva
Primarul municipiului Deva
Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției .
Conform art. 129 din Codul Administrativ, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției .
Pe parcursul desfășurării activității pot interveni numeroase situații în care să fie necesară modificarea componenței diferitelor structuri organizatorice și în acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă .
- · Pentru a pune în concordanță volumul de muncă al unui compartiment funcțional cu numărul de personal, la solicitarea motivată a conducătorilor compartimentelor respective sau la solicitarea motivată a funcționarului public în cauză, este necesară mutarea temporară sau definitivă a funcționarilor publici, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat.
Mutarea reprezintă o modalitate de modificare a raportului de serviciu al cărui temei legal se regăsește în art. 507 din Codul administrativ și care conduce la modificarea organigramei și a statului de funcții .
- La solicitarea conducerii ”Direcției Poliția Locală” transmisă prin adresa nr. 33040 / 2023, pentru eficientizarea activității compartimentelor funcționale ale acestei direcții, propun următoarele :
- mutarea temporară, pe o perioadă de 4 luni, începând cu data de 1 iunie 2023 și până la data de 30 septembrie 2023, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat de funcționarul public, a unui post de Polițist local, clasa III, grad profesional superior - din cadrul ”Compartimentului fluidizare trafic rutier” al ”Serviciului circulație pe drumurile publice” în cadrul ”Compartimentului ordine și liniște publică” din ”Serviciul ordine și liniște publică, paza bunurilor”;
- Având în vedere că în luna aprilie s-a desfășurat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, examenul de promovare în trepte / grade profesionale pentru personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva în urma căruia un angajat care a îndeplinit condițiile de promovare în grad a fost declarat ADMIS,
Conform prevederilor HOTĂRÂRII nr. 1.336 / 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice propun transformarea postului în regim contractual și modificarea corespunzătoare a statului de funcții astfel :
- 1 post în regim contractual de Inspector de specialitate, grad II din cadrul Biroului administrare aqualand se transformă în Inspector de specialitate, grad I .
Transformarea postului în urma promovării în gradul profesional va modifica în mod corespunzător statul de funcții al instituției .
Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art. 129 alin. (2) lit. “a”, alin. (3) lit. “c”, art. 139 alin. (1), art. 409 și art. 478 alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Propun modificarea corespunzătoare a organigramei și a statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva .
PRIMAR,
Nicolae – Florin Oancea