Serviciul administrarea domeniului public și privat, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare al domnului Primar Nicolae - Florin Oancea, din care reiese necesitatea și oportunitatea adoptării unei hotărâri privind înființarea Serviciului ”Ascensor Cetate”, alegerea modalității de gestiune, aprobarea Caietului de sarcini și a regulamentului acestui serviciu, supunem atenţiei următoarele:
Serviciile de administrare a domeniului public și privat sunt destinate satisfacerii unor nevoi ale comunităților locale, contribuie la ridicarea gradului de civilizație și confort al acestora și grupează activități edilitar-gospodărești și acțiuni de utilitate și interes public local având printre altele, ca obiect înființarea, organizarea și exploatarea băilor publice, a sălilor de gimnastica și fizioterapie, a sălilor și terenurilor de sport, a patinoarelor, pârtiilor si instalațiilor de schi si transport pe cablu, a campingurilor.
Astfel, înființarea unui serviciu pentru transportul pe cablu de persoane prin intermediul ascensorului pe plan înclinat este necesară pentru desfășurarea unor activități de agrement și recreere a colectivității locale.
Serviciul de transport pe cablu a ascensorului pe plan înclinat amplasat pe Dealul Cetate Deva, denumit Serviciul Ascensor Deva, va fi pus la dispozitia publicului pentru desfășurarea unor activități de agrement și recreere.
În prezent, în România, serviciile de administrare a domeniului public și privat se înființează și se organizează în condițiile Ordonanței nr.71/2002 cu modificările și completările ulterioare, actualizată.
Înființarea, organizarea, coordonarea și reglementarea serviciilor de administrare a domeniului public și privat constituie dreptul exclusiv al autorităților administrației publice locale, iar monitorizarea și controlul funcționării și gestionării acestora intra în atribuțiile și responsabilitatea exclusivă a acestor autorități.
Astfel, serviciul de administrare a domeniului public transport pe cablu persoane se înființează și se organizează în baza unui studiu de fundamentare întocmit din inițiativa autorităților administrației publice locale; studiul de fundamentare va analiza necesitatea și oportunitatea înființării serviciului, va evalua indicatorii tehnico-economici, va identifica sursele de finanțare a serviciului și va recomanda soluția optimă privind modul de organizare și gestionare a serviciilor. Înființarea serviciului de administrare a domeniului public transport pe cablu de persoane se aprobă prin hotărâre a Consiliului local.
Gestiunea serviciilor de administrare a domeniului public și privat se poate organiza în următoarele modalități:
a) gestiune directă;
b) gestiune delegată.
Alegerea formei de gestiune a serviciului de administrare a domeniului public se face prin hotărâre a Consiliului local, ținându-se cont de recomandarea Studiului de fundamentare.
Deși gestiunea delegată prezintă avantajul transferului majorității riscurilor către un operator extern, alegerea gestiunii directe va ajuta la fluidizarea fluxurilor operaționale, evidențierea exactă a veniturilor și cheltuielilor pe care le implică activitatea, precum și la stabilirea și monitorizarea unor indicatori de performanță a serviciilor.
Indiferent de forma de gestiune adoptată, activitățile specifice serviciului de administrare a domeniului public se organizează și se desfășoara pe baza unui caiet de sarcini și a unui regulament de serviciu, prin care se stabilesc nivelurile de calitate și indicatorii de performanță ai serviciilor, condițiile tehnice, raporturile operator-utilizatori, precum și modul de tarifare, facturare și încasare a contravalorii serviciilor.
În baza prevederilor art.3 alin.1 lit.”l”, alin.2 și 3, art.5 pct.3 lit.”e”, art.10 alin.1 lit.”a”, alin.2, alin.3, alin.4, ale art.11 din Ordonanța Guvernului nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local,cu modificările și completările ulterioare, actualizată, ale Legii nr.64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil, cu modificările și completările ulterioare, republicată,
Ținând cont de prevederile Legii nr.52/2003, privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările și completările ulterioare, republicată,
În temeiul art.129 alin.2 lit.”d”, alin.7 lit.”s”, alin.14, al art.139 alin.3 lit.”g”, precum și al art.196 alin.1 lit.”a” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Supunem dezbaterii Consiliului local al municipiului Deva, proiectul de hotărâre privind înființarea Serviciului ”Ascensor Cetate”, alegerea modalității de gestiune, aprobarea Caietului de sarcini și a regulamentului acestui serviciu.
Director Executiv al Direcției Juridice
și Administrației Publice Locale,
MURA OANA
Șef Serviciu ADPP, Control Financiar Preventiv,
AVRAM MĂRIOARA CRĂCIUN DANIELA
Șef Serviciu baze agrement, Întocmit,
Chirilă Radu POENARU GENȚIANA CLAUDIA