ROMÂNIA
JUDEȚUL HUNEDOARA
MUNICIPIUL DEVA
DIRECȚIA TEHNICĂ
SERVICIUL PROGRAME DEZVOLTARE
RAPORT
la proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.20/2021, privind aprobarea indicatorilor tehnico - economici pentru obiectivul de investiție „Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna” - faza Proiect Tehnic, cu modificările și completările ulterioare
Serviciul Programe Dezvoltare din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare la proiectul de hotărâre inițiat de Primarul municipiului Deva, domnul Nicolae-Florin Oancea, pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.20/2021, privind aprobarea indicatorilor tehnico - economici pentru obiectivul de investiție „Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna” - faza Proiect Tehnic, cu modificările și completările ulterioare, supunem atenției următoarele aspecte:
În cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 10, Prioritate de investiții 10.1, Obiectiv Specific 10.1, Municipiul Deva a semnat Contractul de Finanțare nr.3656/ 28.12.2018 pentru Proiectul cod SMIS 121314 privind <Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”>.
Contractul de finantare nr.3656/2018 asigură finanțarea nerambursabilă a proiectului din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) şi de la bugetul de stat în procent de 98% din totalul chetuielilor eligibile, iar diferenţa de 2% din totalul cheltuielilor eligibile sunt suportate din bugetul general al municipiului Deva, buget din care se finanțează și cheltuielile neeligibile/conexe, după caz, conform prevederilor POR 2014-2020, dar necesare pentru implementarea proiectului.
Semnarea Contractului de finanțare nr.3656/2018 s-a făcut în baza Documentaţiei de Avizare a Lucrărilor de Intervenție aprobată prin Hotărârea Consiliului local nr.114/2018, iar în Devizul general s-a stabilit valoarea totală estimativă a cheltuilelilor necesare implementarii proiectului și realizării obiectivului de investiție, precum și indicatorii tehnico - economici ai proiectului.
Înainte de semnarea Contractului de finanțare, ADR Vest a evaluat D.A.L.I. - din punct de vedere a conformității, eligibilității, tehnic și financiar - respectarea cerințelor de finanțare neramburabilă prin POR 2014-2020, fapt care a dus la conformarea documentației cu cerințele de finanțare impuse prin Ghidul solicitantului aferent POR 2014-2020, Axa prioritară 10, Prioritate de investiții 10.1, Obiectiv Specific 10.1. Astfel Hotărârea Consiliului local nr.114/2018 a fost modificată și completată de Hotărârea Consiliului local nr.275/2018.
Urmând pașii de implemetare ai proiectului, în conformitate cu legislația aplicabilă în domeniul construcțiilor, în cadrul Contractului de servicii de proiectare nr.120429/2019 - la faza Proiectului Tehnic de execuție - s-au dezvoltat și detaliat soluțiile tehnice conceptuale incluse și aprobate în Documentaţia tehnico-economică de Avizare a Lucrărilor de Intervenție - D.A.L.I.
Proiectul Tehnic de execuție, în conformitate cu prevederile Contractului de finantare nr.3656/ 2018 și ale Instrucțiunii nr.82/24.08.2018 emisă de AMPOR, a fost verificat de către ADR Vest din punct de vedere al conformității, iar prin Devizul general întocmit de Proiectant în această etapă de implementare a proiectului s-a stabilit valoarea totală estimată a cheltuielilor necesare implementării proiectului și realizării obiectivului de investiție cu respectarea indicatoriilor tehnico-economici asumați.
Devizul general la faza Proiect Tehnic și indicatorii tehnico-economici au fost aprobați prin Hotărârea Consiliului local nr.20/2021, hotărâre care a fost modificată de Hotărârea Consiliului local nr.476/2022, respectiv de Hotărârea Consiliului local nr.183/2023.
În baza Contractului de finanțare nr.3656/2018, pentru implementarea proiectului s-a atribuit Contractul de lucrări nr.119569/2021 către S.C. Proserv S.A., iar în baza Autorizației de construire nr.311/19.11.2020 s-a început execuția lucrărilor pentru realizarea obiectivului de investiție.
În cadrul proiectului au fost emise 4 Dispoziții de șantier:
- Dispoziția de șantier nr.1 din data de 20.04.2022, în valoare de 488.694,99 lei fără TVA, aprobată prin Actul adițional nr.3/20.07.2022 la Contractul de lucrări nr.119569/16.11.2021
- Dispoziția de șantier nr.2 din data de 18.05.2022, în valoare de 1.074.338,64 lei fără TVA, aprobată prin Actul adițional nr.6/29.11.2022 la Contractul de lucrări nr.119569/16.11.2021
- Dispoziția de șantier nr.3 din data de 28.02.2023, în valoare de 204.028,87 lei fără TVA, aprobată prin Actul adițional nr.8/10.05.2023 la Contractul de lucrări nr.119569/16.11.2021
- Dispoziția de șantier nr.4 din data de 28.02.2023, în valoare de -266.758,24 lei fără TVA, aprobată prin Actul adițional nr. 9/07.08.2023 la Contractul de lucrări nr.119569/16.11.2021.
De asemenea, în cadrul proiectului a fost prevăzută și achiziția de dotări specifice desfășurării procesului educațional - mobilier cabinet medical, dotări sportive, vitrină frigorigică - achiziții ale căror valori nu s-au actualizat de la data semnării Contractului de finanțare nr. 3656/2018.
Procedurile de achiziție publică au fost lansate, dar în urma acestora nu au fost depuse oferte.
Luând în considerare cele prezentate anterior, precum și ținând cont de necesitatea aplicării legale a cotelor și taxelor, precum și a cheltuilelilor diverse și neprevăzute, justificat de necesitatea actualizării prețurilor la unele dotări, astfel cum reiese din Memoriul justificativ al proiectantului, în vederea efectuării plaților/rambursărilor aferente cheltuielilor efectuate, pentru gestionarea și atingerea cu succes a indicatorilor tehnico-economici asumați, s-a impus revizuirea Devizului general prin actualizarea valorii subcapitolului 4.5. Dotări și a subcapitolului 5.3. Diverse și neprevăzute și stabilirea valorii totale a cheltuilelilor necesare finalizării proiectului.
În urma revizuirii, Devizul general pentru proiectul <Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna”>, valoarea totală estimată este de 26.961.773,97 lei, cu TVA, din care valoarea lucrărilor de construcții montaj (C+M) este de 17.343.119,38 lei cu TVA.
În conformitate cu prevederile art.44 alin.1 şi alin.4 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.”b”, alin.4 lit.”d”, , art. 139 alin.3 lit.”a”, precum și de art.196 alin.1 lit."a" din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Supunem comisiilor de specialitate și plenului Consiliului local proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.20/2021, privind aprobarea indicatorilor tehnico - economici pentru obiectivul de investiție ”Reabilitarea, modernizarea clădirilor și echiparea infrastructurii educaționale a Școlii Gimnaziale ”Andrei Șaguna” - faza Proiect Tehnic, cu modificările și completările ulterioare.
Direcţia juridică și administrație publică locală Direcția Economică
Director Executiv Director executiv
Mura Oana Stoica Claudia Maria
Direcția Tehnică
Director executiv
Stanciu Manuela
Serviciul programe dezvoltare Biroul programe dezvoltare Manager financiar Manager proiect
Șef serviciu Șef birou Inspector de specialitate Consilier
Codrin Mariana Pătru Claudia Groza Ancuța Dud Isabela