ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
Serviciul Unitatea Municipală pentru
Monitorizarea Serviciilor Comunitare de Utilităţi Publice
RAPORT
privind aprobarea Actului Adițional nr.10 la Contractul privind atribuirea directă a gestiunii serviciului de transport public local de persoane efectuat prin curse regulate în municipiul Deva și localitățile aparținătoare nr.32518 din data de 21 aprilie 2020, cu modificările și completările ulterioare
Serviciul public de transport local face parte din serviciile comunitare de utilităţi publice, asigurând satisfacerea cu prioritate a nevoilor de deplasare ale populatiei, ale personalului instituțiilor publice și ale operatorilor economici pe teritoriul unităților administrativ-teritoriale.
Potrivit Legii nr.92/2007 privind serviciile publice de transport persoane în unităţile administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare, Consiliile locale au obligația asigurării, organizării, reglementării, coordonării și controlării modului de prestare a serviciilor publice de transport desfăşurat pe raza administrativ-teritorială a acestora.
Prin adresa cu nr. 104690 din data de 11.10.2023, Societatea Transport Public Local Deva ne informează despre efectul supraaglomerării mijloacelor de transport urmare a aplicării prevederilor art.5 alin. (1) din Normele Metodologice privind acordarea gratuităţii la transportul public rutier local şi metropolitan rutier, transportul public rutier judeţean şi interjudeţean pentru elevi aprobate cu Hotărârea Guvernului României nr. 810/2023, prevederi potrivit cărora, „Elevii din învăţământul preuniversitar acreditat/autorizat, inclusiv cei înmatriculaţi în cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar înscrise în Registrul special al unităţilor de învăţământ preuniversitar care funcţionează după un curriculum străin, beneficiază de gratuitate pentru transportul rutier local, inclusiv cel metropolitan, pe bază de titlu de călătorie, pe tot parcursul anului şcolar”.
În sensul celor amintite anterior, Operatorul de transport propune înființarea a două trasee care în fapt derulându-se pe aproximativ 70% din structura traseelor/liniilor nr.3 și 6, reprezintă prelungiri ale acestora, după cum urmează:
1. TRASEUL 3 care va fi prelungit conform traseului 3b, cu următorul program de circulație:
LUNGIMEA TRASEULUI |
TRASEUL 3b |
CAPACITATE (nr. locuri) |
INTERVALUL DE SUCCEDARE
| PLECĂRI DE LA CAPETELE DE TRASEU | |||||
LUNI - VINERI | PRIMA | ULTIMA | |||||||
9,36 km. |
Tur: Gară1-Opera- Casa de Pensii- Liceul Auto- Dacia Service- str.Mihai Sadoveanu- Blocuri Mintia2-Bălcescu1- Bălcescu2- Miorița- Lotto- Deva Mall- Str.Aurel Vlaicu- Liceul Decebal- Bld. Iuliu Maniu- Piața Centrală – Gară2
Retur:Gară1- Barou avocați- Str.Aurel Vlaicu-Liceul Decebal-Bld. Iuliu Maniu-Opera- Casa de Pensii- Liceul Auto- Bălcescu3- Bălcescu4- Blocuri Mintia1- str.Mihai Sadoveanu- Bld.22 Decembrie-Bld. Iuliu Maniu- Gară 2
|
- un autobuz / microbuz tip urban
| Tur 07.00* | Retur 12.00* | Retur 13.00* | Retur 14.00* | Retur 15.00* | 07.00 | 15.00 |
Necesar vehicule de transport : - 1(unu)autobuz tip urban cu minim 25 locuri pe scaune sau 1(unu) microbuz tip urban/rezervă cu minim 10 locuri pe scaune, în funcție de solicitări și disponibilități. | |||||||||
A. CALCUL ESTIMATIV NUMĂR KILOMETRI/TRASEU 3b
a.1 pentru anul 4 de contract (mai2023-aprilie2024)
Nr.Crt. | LUNA | NUMĂR ZILE | Nr. curse/zi | Nr. km./traseu | Nr. kilometri/lună(3x4x5) | VACANȚE/ SĂRBĂTORI | |
Total | Lucrătoare | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1. | DECEMBRIE 2023 | 31 | 15 | 5
| 9.36 | 702 | 01,23-31 |
2. | IANUARIE 2024 | 31 | 17 | 795,6 | 01-07,24 | ||
3. | FEBRUARIE 2024 | 29 | 16 | 748,8 | 19-25 | ||
4. | MARTIE 2024 | 31 | 21 | 982,8 | - | ||
5. | APRILIE 2024 | 30 | 20 | 936 | 27-30 | ||
T O T A L | 152 | 89 | 4 165(aprox.833 km./lună) | - | |||
a. 2 pentru anul 5 de contract (mai2024-aprilie2025)
Întrucât Calendarul anului școlar 2024-2025 nu este disponibil, numărul estimativ de kilometri care vor fi efectuați rezultă din următorul calcul:
180 zile lucrătoare/an școlar 2024-2025 x 5 curse/zi x 9.36 kilometri/traseu = 8424 kilometri
2. TRASEUL 6 care va fi prelungit conform traseului 6b, cu următorul program de circulație:
LUNGIMEA TRASEULUI |
TRASEUL 6b |
CAPACITATE (nr. locuri) |
INTERVALUL DE SUCCEDARE
| PLECĂRI DE LA CAPETELE DE TRASEU | |||||
LUNI - VINERI | PRIMA | ULTIMA | |||||||
9,59 km. | Tur: Gara1 – Barou avocati – Patria – Casa de Cultura - Spital – Policlinica Veche 1 – Licee 1 – Licee 2- Uzo Balcan1- Minerului |
- un microbuz tip urban
| Tur 07.00* | Retur 12.00* | Retur 13.00* | Retur 14.00* | Retur 15.00* |
07.00* |
15.00* |
Necesar vehicule de transport : - 1(unu) microbuz tip urban cu minim 10 locuri pe scaune. | |||||||||
A. CALCUL ESTIMATIV NUMĂR KILOMETRI/TRASEU 6b
a.1 pentru anul 4 de contract (mai2023-aprilie2024)
Nr.Crt. | LUNA | NUMĂR ZILE | Nr. curse/zi | Nr. km./traseu | Nr. kilometri/lună(3x4x5) | VACANȚE/ SĂRBĂTORI | |
Total | Lucrătoare | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1. | DECEMBRIE 2023 | 31 | 15 | 5 | 9.59 | 719,25 | 01,23-31 |
2. | IANUARIE 2024 | 31 | 17 | 815,15 | 01-07,24 | ||
3. | FEBRUARIE 2024 | 29 | 16 | 767.2 | 19-25 | ||
4. | MARTIE 2024 | 31 | 21 | 1006,95 | - | ||
5. | APRILIE 2024 | 30 | 20 | 959 | 27-30 | ||
T O T A L | 152 | 89 | 4 268(aprox.854 km./lună) | - | |||
a. 2 pentru anul 5 de contract (mai2024-aprilie2025)
Întrucât Calendarul anului școlar 2024-2025 nu este disponibil, numărul estimativ de kilometri care vor fi efectuați rezultă din următorul calcul:
180 zile lucrătoare/an școlar 2024-2025 x 5 curse/zi x 9.59 kilometri/traseu = 8631 kilometri
3. Total kilometri rezultați :
a.1 pentru anul 4 de contract (mai2023-aprilie2024)
4165 km./traseu 3b + 4268 km./traseu 6b = 8.433 km. |
a. 2 pentru anul 5 de contract (mai2024-aprilie2025)
8424 km./traseu 3b + 8631 km./traseu 6b = 17.055 km. |
Prin raportare la avizul Consiliului Concurenței cu nr. 112141 din 14.11.2022 din care rezultă următorul calcul al compensației pentru prestarea serviciului de transport public,
A. Anexa 17 – Estimarea anuală a compensației – EXISTENT
Calculul compensației pentru prestarea serviciilor de transport public
Lei fără TVA
Anul | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
(Km) Număr total de vehicul*kilometru | 630.924 | 681.790 | 692.936 | 692.936 | 692.936 |
(c unitar) Cost unitar per kilometru | 7,81 | 7,81 | 9,39 | 9.56 | 9.75 |
(I) (Ch) Cost Total ((Km) x (c unitar)) | 4.927.516 | 5.324.780 | 6.506.670 | 6.624.468 | 6.756.126 |
(II) (Pr) Profit rezonabil | 194.637 | 158.129 | 247.253 | 251.730 | 256.733 |
(III) (V) Venituri din servicii de transport | 1.956.000 | 1.956.000 | 2.075.120 | 2.135.560 | 2.197.814 |
(C) COMPENSAȚIE ANUALĂ (I+II-III)* | 3.166.153 | 3.526.909 | 5.428.633 | 4.740.638 | 4.815.045 |
(D) Din care, Diferența de Tarif cuvenită Operatorului* | 2.089.680 | 2.089.680 | 2.152.370 | 2.216.942 | 2.283.450 |
TOTAL BUGET MĂSURĂ AVIZAT (C)/ 5 ani (B+C) = 21 677 378 lei
și
calculul compensației pentru prestarea serviciului de transport public prin adăugarea celor două trasee, urmare a solicitării Societății Transport Public Local Deva și reflectat in tabelul de mai jos,
B. Anexa 17 – Estimarea anuală a compensației - PROPUS
Calculul compensației pentru prestarea serviciilor de transport public
Lei fără TVA
Anul | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
(Km) Număr total de vehicul*kilometru | 630.924 | 681.790 | 692.936 | 701.369 | 709.991 |
(c unitar) Cost unitar per kilometru | 7,81 | 7,81 | 9,39 | 9.56 | 9.75 |
(I) (Ch) Cost Total ((Km) x (c unitar)) | 4.927.516 | 5.324.780 | 6.506.670 | 6.705.088 | 6.922.412 |
(II) (Pr) Profit rezonabil | 194.637 | 158.129 | 247.253 | 251.730 | 256.733 |
(III) (V) Venituri din servicii de transport | 1.956.000 | 1.956.000 | 2.075.120 | 2.135.560 | 2.197.814 |
(C) COMPENSAȚIE ANUALĂ (I+II-III)* | 3.166.153 | 3.526.909 | 5.428.633 | 4.821.258 | 4.981.331 |
(D) Din care, Diferența de Tarif cuvenită Operatorului* | 2.089.680 | 2.089.680 | 2.152.370 | 2.216.942 | 2.283.450 |
TOTAL BUGET MĂSURĂ (C)/ 5 ani (B+C) = 21 924 284 lei
rezultă
o creștere a bugetului măsurii de 1,14%, determinată de diferența dintre compesațiile anuale prezentate in tabelele A. și B., nefiind necesar obținerea unui nou aviz, cu referire la prevederile art.15 alin.(1) din Ordonanța de Urgentă nr. 77/2014, cu modificările și completările ulterioare, privind procedurile naționale in domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, potrivit caruia ”Modificările actelor normative sau administrative care implementează ajutoare de stat sau de minimis, care pot afecta evaluarea compatibilităţii măsurii de ajutor, prin referire la durată, instrument de acordare, condiţii de eligibilitate şi de acordare, majorarea bugetului măsurii sau a numărului de beneficiari cu mai mult de 20%, se realizează cu avizul Consiliului Concurenţei”.
NOTĂ:
- Prin prelungirea acestor trasee se urmărește și preluarea acelor elevi care în mod regulat sunt transportați la și de la unitățile de învățământ cu vehiculele părinților, realizându-se astfel obiectivul descongestionării traficului și evitarea producerii de blocaje rutiere, cu precădere în zona unităților de învățământ, totodată reducerea noxelor și îmbunătățirea calității mediului înconjurător;
- Cursele din cadrul traseelor prelungite, 3b și 6b, vor fi efectuate doar pe durata derulării anului școlar, exceptând zilele de sâmbătă și duminică, zilele de sărbători legale respectiv perioadele de vacanță;
- În cadrul Raportului Lunar de Constatare (Anexa 8.1/ Contract nr.32518 din 21.04.2020) Societatea Transport Public Local Deva va evidenția separat numărul de kilometri efectuați în cadrul celor două trasee prelungite, aplicând următoarea formulă de calcul:
număr zile lucrătoare x număr curse/zi x număr kilometri/traseu = număr kilometri
În considerarea adresei Societății Transport Public Local Deva cu nr. 104690 din data de 11.10.2023, adresei Inspectoratului de Poliție Județean Hunedoara cu nr. 115292 din data de 01.11.2023 prin care se emite aviz favorabil privind amenajarea stației „ Liceul Decebal”/str. Andrei Șaguna/traseu 3b respectiv a acordului administratorului drumului public cu nr. 120801 din 13.11.2023;
În baza Capitolului 13 – „Drepturile și obligațiile operatorului”, pct.13.11.29 din Contractul privind atribuirea directă a gestiunii serviciului de transport public local de persoane efectuat prin curse regulate în municipiul Deva și localitățile aparținătoare nr.32518 din data de 21 aprilie 2020;
Ținând cont de prevederile art.1 alin.(4) lit.l), art. 16 alin.(1), art. 17 alin.(1) lit.c și alin. (2), art.18 alin.(1), lit.d), art.20 alin.(6), art.21 alin.(1) lit.a), și ale art.27 din Legea 92/2007 privind serviciile publice de transport persoane în unităţile administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare;
În temeiul prevederilor art.92 alin.(1) și alin.(2) lit.b), art. 129 alin.(1), alin.(2) lit.d), alin.(7) lit.n), art.139 alin.(3) lit.g) si art.196 alin.(1) lit.a) din Ordonanța de urgentă nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
Supunem atenției comisiilor de specialitate şi plenului Consiliului local proiectul de hotărâre privind aprobarea Actului adițional nr.10 la Contractul privind atribuirea directă a gestiunii serviciului de transport public local de persoane efectuat prin curse regulate în municipiul Deva și localitățile aparținătoare nr.32518 din data de 21 aprilie 2020.
DIRECȚIA ECONOMICĂ DIRECȚIA ADMINISTRARE DOMENIU PUBLIC și PRIVAT
Director executiv, Director executiv,
Claudia STOICA Lăcrămioara-Suzana PETRUȚESC-BOARU
DIRECȚIA JURIDICĂ și A.P.L.
Director executiv,
Oana MURA
Șef serviciu U.M.M.S.C.U.P., Întocmit,
Larisa STOICA Serviciul U.M.M.S.C.U.P.,
Gheorghe MIHAI