România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

ROMÂNIA                                                                

JUDEȚUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL DEVA

PRIMARUL

 

 

  REFERAT DE APROBARE

pentru aprobarea implementării etapei a II- a a proiectului „Reabilitarea și echiparea infrastructurii educaționale a Colegiului Tehnic „Transilvania” din municipiul Deva”, 

în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027, în scopul finalizării integrale, precum și susținerea cheltuielilor necesare în acest sens - cofinanțare, cheltuieli neeligibile

 

 

În data de 22.11.2019 s-a semnat Contractul de finanțare nr.4918 între Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Regional 2014-2020 prin Organismul Intermediar Agenția pentru Dezvoltare Regională a Regiunii Vest și Unitatea administrativ-teritorială Municipiul Deva, în calitate de beneficiar, Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.

Pentru proiectul “Reabilitarea și echiparea infrastructurii educaționale a Colegiului Tehnic “Transilvania” din municipiul Deva”, cod SMIS 120477, Municipiul Deva a semnat în data de 22.11.2019 Contractul de finanțare nerambursabilă nr.4918 pentru o perioadă de implementare de 65 luni, din 17.10.2017 până în 28.02.2023. 

Prin nota de prelungire nr.5000/20.02.2023 înregistrată la Primăria municipiului Deva cu nr. 19511/14/21.02.2023, s-a prelungit durata de implementare a proiectului cu 9 (nouă) luni, respectiv până la data de 30.11.2023. Prin adresa nr.101650/109/ 05.10.2023, UAT Municipiul Deva a solicitat încheierea actului adițional nr.2 privind prelungirea duratei de implementare a proiectului până la data de 31.12.2023, actul adițional fiind semnat la data de 13.11.2023. 

Pe parcursul implementării proiectului s-au înregistrat decalări de termene în implementare a acestuia faţă de calendarul activităţilor programate în anexa la contractul de finanțare nr.4918/22.11.2019, care s-au datorat următoarelor motive: actualizarea în aplicația electronică a Planului de achiziții pentru atribuirea contractului de servicii de proiectare, verificare tehnică a proiectului, asistență tehnică din partea proiectantului, pentru atribuirea contractului de execuție lucrări, și pentru atribuirea contractelor de produse, modificarile legislative apărute în perioada de proiectare în ceea ce privește dimensionarea spațiilor funcționale în concordanță cu normele igienico-sanitare intervenite după pandemia COVID-19, ce a necesitat un timp de proiectare mai indelungat.  

Municipiul Deva a făcut toate demersurile posibile pentru a se finaliza contractul de finanţare în termenul asumat. 

Cu toate eforturile depuse, perioada necesară finalizării proiectului nu este acoperită de perioada de implementare rămasă - până în data de 31.12.2023.

Pentru finalizarea activităților prevăzute în proiect se impune prelungirea duratei de implementare a proiectului cu 12 luni de la data finalizării perioadei de eligibilitate a cheluielilor, dar nu mai târziu de data de 31.12.2024.

           Pentru derularea activităților prevăzute în proiect în scopul îndeplinirii integrale a obiectivelor și indicatorilor și a asigurării functionalității proiectului, în conformitate cu prevederile Instrucțiunii 207/31.10.2023 emisă de Autoritatea de Management a POR, se impune prelungirea duratei de implementare cu 12 luni de la data de 31.12.2023, respectiv până la data de 31.12.2024.

Valoarea estimată, la data prezentei, necesară finalizării integrale a proiectului „Reabilitarea și echiparea infrastructurii educaționale a Colegiului Tehnic „Transilvania” din Municipiul Deva”, până la data de 31.12.2024 este în cuantum de 11.663.303,22 lei cu TVA, și se va introduce în bugetul general al municipiului Deva pe anul 2024.

În temeiul prevederilor Ordonanței de urgență nr.36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014-2020, cu modificările și completările ulterioare, ale Instrucțiunii nr.207/31.10.2023 a Autorității de Management Programul Operațional Regional 2014-2020 privind acțiunile AM/OI de pregătire în vederea închiderii Programului Operațional Regional 2014-2020 și ale Ordinului nr.4008/23.10.2023 emis de Ministrul investițiilor și proiectelor europene privind modificarea Anexei 10.8 ”Model orientativ contract de finanțare” la Ghidul solicitantului, Condiții generale pentru accesarea fondurilor în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale și administrației publice nr. 1021/2015,

În temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.“b” și ”d”, alin.4 lit.”a”, alin.7 lit.”a”, alin.14, ale art.139 alin.3 lit.”a” și ale art.196 alin.1 lit.”a” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, 

Supun atenţiei comisiilor de specialitate şi plenului Consiliului local, proiectul de hotărâre privind aprobarea implementării etapei a II- a a proiectului „Reabilitarea și echiparea infrastructurii educaționale a Colegiului Tehnic „Transilvania” din municipiul Deva”, în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027, în scopul finalizării integrale, precum și susținerea cheltuielilor necesare în acest sens - cofinanțare, cheltuieli neeligibile.

 

 

 

 

Primar

Nicolae-Florin OANCEA