România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Serviciul programe de dezvoltare

 

ROMÂNIA                                                                            

JUDEŢUL HUNEDOARA                                                                                        

MUNICIPIUL DEVA 

DIRECŢIA TEHNICA                                                                      

SERVICIUL PROGRAME DEZVOLTARE

 

 

 

 

RAPORT 

pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.29/2019 privind aprobarea cererii de finanțare  și a cheltuielilor aferente, în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare și selecție pentru proiectul „Reabilitarea, modernizarea, extinderea și echiparea infrastructurii educaționale preșcolare la Grădinița cu program normal nr.2, Deva, Al. Salcâmilor”, cod SMIS 125417, cu modificările și completările ulterioare

 

 

Serviciul Programe Dezvoltare din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare la proiectul de hotărâre inițiat de Primarul municipiului Deva, domnul Nicolae-Florin Oancea, pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.29/2019 privind aprobarea cererii de finanțare  și a cheltuielilor aferente, în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare și selecție pentru proiectul „Reabilitarea, modernizarea, extinderea și echiparea infrastructurii educaționale preșcolare la Grădinița cu program normal nr.2, Deva, Al. Salcâmilor”, cod SMIS 125417, cu modificările și completările ulterioare, supunem atenției următoarele aspecte:

Municipiul Deva a semnat contractul de finanțare nerambursabilă nr.4917 din 22.11.2019 pentru proiectul ” Reabilitarea, modernizarea, extinderea și echiparea infrastructurii educaționale preșcolare la Grădinița cu program normal nr.2, Deva, Al. Salcâmilor”, cod SMIS 125417, în cadrul POR 2014-2020, Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiţii 4.4, Obiectiv specific 4.4 Creșterea calității infrastructurii în vederea asigurării accesului sporit la educație timpurie și sprijinirea participării părinților pe piața forței de muncă,

Cererea de finantare și cheltuielile legate de proiect au fost aprobate prin Hotărârea Consiliului local nr.29/2019, cu modificările și completările ulterioare.

Indicatorii tehnico-economici la faza Proiect Tehnic s-au aprobat prin Hotărârea Consiliului local nr.145/2021, cu modificările și completările ulterioare.

În conformitate cu prevederile Legii nr.98/2016 privind achiziţiile publice și ale Hotărârea Guvernului nr.395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice, în cadrul proiectului au fost încheiate contracte de servicii, execuție lucrări, respectiv furnizare dotări în funcție de activitățile prevăzute în cererea de finanțare, pentru implementarea proiectului în bune condiții, realizarea activităților, a indicatorilor și a obiectivelor proiectului.

 În cadrul proiectului s-a încheiat Contractul de lucrări nr.7303/21.01.2022 cu SC SEMAL CONTRUST SRL, pentru execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea, modernizarea, extinderea și echiparea infrastructurii educaționale preșcolare la Grădinița cu program normal nr.2, Deva, Al. Salcâmilor”, cod SMIS 125417, modificat prin actele adiționale nr.1/07.09.2022, nr.2/19.01.2023,  nr.3/24.07.2023 și nr.4/09.10.2023.

În vederea actualizării bugetului proiectului conform contractelor încheiate, în data de 02.10.2023, s-a solicitat Finanțatorului modificarea bugetului proiectului. Pentru încheierea Actului adițional la Contractul de finanțare, în conformitate cu solicitarea de la ADR Vest nr. 36579/29.11.2023, înregistrată la Primăria municipiului Deva sub nr.129347 din 29.11.2023 este necesară transmiterea hotărârii Consiliului local de aprobare a noilor valori ale proiectului.

Valoarea totală a proiectului este de 6.071.151,92 lei, inclusiv TVA, din care:

  • valoarea totală eligibilă a proiectului este de 3.135.186,67   lei  inclusiv TVA și

 

  • valoarea totală neeligibilă a proiectului, inclusiv TVA aferent este de 2.935.965,25 lei,

Asistența financiară nerambursabilă solicitată este de 3.072.482,94 lei, inclusiv TVA.

 

Contribuția proprie a solicitantului este de 2.998.668,98 lei, inclusiv TVA, din care:

  • contribuția solicitantului la cheltuieli eligibile este de 62.703,73 lei, inclusiv TVA și
  • contribuția solicitantului la cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA aferent este de
     2.935.965,25 lei.

Finanțarea investiției se face prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiţii 4.4, Obiectiv specific 4.4 Creșterea calității infrastructurii în vederea asigurării accesului sporit la educație timpurie și sprijinirea participării părinților pe piața forței de muncă, din FEDR și de la bugetul de stat, în procent de 98% din totalul cheltuielilor eligibile, diferența de 2% din totalul cheltuielilor eligibile, la care se adaugă cheltuieli neeligibile, fiind suportate din bugetul general al municipiului Deva.

În temeiul prevederilor art.129 alin.2 lit.”b” și ”d”, alin.4 lit.”a”, alin.7 lit.”a” și ”k”, art.139 alin.3 lit.”a”, precum și art.196 alin.1 lit.”a” din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, s-a elaborat proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local nr.29/2019 privind aprobarea cererii de finantare și a cheltuielilor aferente, în conformitate cu ultima formă a bugetului rezultat în urma etapei de evaluare și selecție pentru proiectul „Reabilitarea, modernizarea, extinderea și echiparea infrastructurii educaționale preșcolare la Grădinița cu program normal nr.2, Deva, Al. Salcâmilor”, cod SMIS 125417, cu modificările și completările ulterioare, pe care îl supunem spre dezbatere comisiilor de specialitate și plenului Consiliului local.

 

 

Direcţia juridică și administrație publică locală

Director Executiv

MURA Oana

Direcția economică

Director Executiv

STOICA Claudia Maria

 

 

Direcția Tehnică

Director Executiv

STANCIU Manuela

 

 

                    Biroul Programe Dezvoltare,

                               Șef Birou

                          PĂTRU Claudia

Serviciul Programe Dezvoltare

Șef serviciu

CODRIN Mariana

 

 

Manager proiect

DUD Isabela,

 

 

Manager financiar

 

JORZA Mădălina