România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

   ROMÂNIA

JUDEŢUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL  DEVA

PRIMARUL

 

REFERAT DE APROBARE

la proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei și a statului de funcții  pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva

 

Primarul municipiului Deva

 

Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției .

Conform art. 129 din Codul Administrativ, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției .

Pe parcursul desfășurării activității pot interveni  numeroase situații în care să fie necesară modificarea elementelor de mai sus și în acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă .

Promovarea în grad profesional este modalitatea de dezvoltare a carierei prin ocuparea unei funcţii publice de execuţie de grad profesional imediat superior celui deţinut de funcţionarul public, prin concurs sau examen organizat de către instituţiile publice, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate, prin transformarea postului ocupat de funcţionarul public ca urmare a promovării concursului sau examenului.

Având în vedere că în luna decembrie 2023 s-a desfășurat proba scrisă la examenul de promovare în grad profesional a funcționarilor publici în urma căruia 2 ( doi ) funcționari publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva au fost declarați ”ADMIS”,

În baza prevederilor art. 478 al O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare care stabilește că postul ocupat de funcţionarul public declarat admis la examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, va fi transformat, propun transformarea următoarelor posturi :

-   postul de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul  ” Compartimentului centrul de informare a cetățenilor” din Direcția juridică și administrație publică locală se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional principal ;

- postul de Polițist local, clasa I, grad profesional asistent din cadrul  ”Compartimentului ordine și liniște publică” al Serviciul ordine și liniște publică, paza bunurilor din Direcția Poliția Locală se transformă în Polițist local, clasa I, grad profesional principal ;

Pentru a pune în concordanță volumul de muncă al unui compartiment funcțional cu numărul de personal este necesară mutarea temporară sau definitivă a funcționarilor publici, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat.

Mutarea reprezintă o modalitate de modificare a raportului de serviciu al cărui temei legal se regăsește în art. 507  din Codul administrativ  .

Astfel propun mutarea definitivă, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat de funcționarul public, după cum urmează :

- un post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul ”Serviciului administrarea domeniului public și privat”   în cadrul ”Biroului programe dezvoltare”  ;

- două posturi, funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul ”Compartimentului centrul de informare a cetățenilor”  în cadrul   ”Serviciului resurse umane” ;

- un post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul ”Compartimentului investitori relații externe”  în cadrul ”Serviciului informatică”  ;

Toate operațiunile de mai sus referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici în conformitate cu art. 409 din Codul Administrativ.

 (1) Autorităţile şi instituţiile publice comunică Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în termen de 10 zile lucrătoare de la dispunerea măsurii prin act administrativ, orice modificare intervenită în situaţia funcţionarilor publici şi a funcţiilor publice. 

La solicitarea Șefului serviciului administrativ, parc auto, înregistrată la Primăria Municipiului Deva sub nr. 136907 / 2023, pentru a asigura desfășurarea în bune condiții a activităților din cadrul serviciului propun transformarea postului de execuție vacant, în regim contractual, de Inspector de specialitate, grad I, din cadrul Biroului ridicări vehicule în Referent, treapta IA.

Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art.129 alin. (2)  lit. “a”, alin. (3) lit. “c” , art. 139 alin. (1), art.  409, art. 478 alin. (1) și art. 507  din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Propun modificarea corespunzătoare a organigramei și a statului de funcții  pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva.

 

 

 

 

 

PRIMAR,

  Nicolae – Florin Oancea