România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Serviciul resurse umane

ROMÂNIA

MUNICIPIUL DEVA                                                                                       

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA           

SERVICIUL  RESURSE UMANE

 

 


RAPORT DE SPECIALITATE

la proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei și a statului de funcții  pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva

 

 

« Serviciul resurse umane » al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare întocmit de iniţiatorul proiectului, Primarul municipiului Deva, d-l Nicolae - Florin Oancea,   supunem atenţiei Consiliului local Deva următoarele :

Având în vedere că în luna decembrie 2023 s-a desfășurat proba scrisă la examenul de promovare în grad profesional a funcționarilor publici în urma căruia 2 ( doi ) funcționari publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva au fost declarați ”ADMIS”,

În baza prevederilor art. 478 al O.U.G. nr. 57 / 2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare care stabilește că postul ocupat de funcţionarul public declarat admis la examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, va fi transformat, 

Având în vedere cele de mai sus s-a propus transformarea următoarelor posturi :

- postul de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul  ” Compartimentului centrul de informare a cetățenilor” din Direcția juridică și administrație publică locală se transformă în Consilier, clasa I, grad profesional principal ;

- postul de Polițist local, clasa I, grad profesional asistent din cadrul  ”Compartimentului ordine și liniște publică” al Serviciul ordine și liniște publică, paza bunurilor din Direcția Poliția Locală se transformă în Polițist local, clasa I, grad profesional principal ;

Pentru a pune în concordanță volumul de muncă al unui compartiment funcțional cu numărul de personal este necesară mutarea temporară sau definitivă a funcționarilor publici, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat.

Mutarea reprezintă o modalitate de modificare a raportului de serviciu al cărui temei legal se regăsește în art. 507  din Codul administrativ  .

Astfel s-a propus mutarea definitivă, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat de funcționarul public, a unor funcționari publici care ocupă următoarele posturi :

- un post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul ”Serviciului administrarea domeniului public și privat”   în cadrul ”Biroului programe dezvoltare”  ;

- două posturi, funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul ”Compartimentului centrul de informare a cetățenilor”  în cadrul   ”Serviciului resurse umane” ;

- un post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul ”Compartimentului investitori relații externe”  în cadrul ”Serviciului informatică”  ;

Toate operațiunile de mai sus referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici în conformitate cu art. 409 din Codul Administrativ.

(1) Autorităţile şi instituţiile publice comunică Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în termen de 10 zile lucrătoare de la dispunerea măsurii prin act administrativ, orice modificare intervenită în situaţia funcţionarilor publici şi a funcţiilor publice. 

La solicitarea Șefului serviciului administrativ, parc auto, înregistrată la Primăria Municipiului Deva sub nr. 136907 / 2023, pentru a asigura desfășurarea în bune condiții a activităților din cadrul serviciului s-a propus transformarea postului de execuție vacant, în regim contractual, de Inspector de specialitate, grad I, din cadrul Biroului ridicări vehicule  în Referent, treapta IA.

Modificări survenite în organigramă :

Nr. crt.

Compartimentul funcțional

Numărul de posturi anterior modificării

Numărul de posturi după modificare

1.

Serviciul administrarea domeniului public și privat

18

17

2.

Biroul programe dezvoltare

17

18

3.

Compartimentul centrul de informare a cetățenilor

7

5

4.

Serviciulu resurse umane

8

10

5.

Compartimentul investitori relații externe

6

5

6.

Serviciul informatică

8

9

 

Modificările survenite în statul de funcții sunt următoarele :

Nr. crt.

Nr. crt. Stat de funcții

Postul anterior transformării

Postul după transformare

Obs.

1.

28

Consilier, clasa I, grad profesional asistent

Consilier, clasa I, grad profesional principal

Post ocupat

2.

265

Inspector de specialitate, grad I

Referent, treapta IA

Post vacant

3.

351

Polițist local, clasa I, grad profesional asistent

Polițist local, clasa I, grad profesional principal

Post ocupat

 

 

Față de mai sus, în temeiul prevederilor art. 129 alin. (2)   lit. “a”, alin. (3) lit. “c” , art. 139 alin. (1), art.  409, art. 478 alin. (1) și art. 507 din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

 Supunem atenției Consiliului Local Deva proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei și a statului de funcții  pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva.    

 

 

 

                   ȘEF SERVICIU RESURSE UMANE,                           

                               Brezan Claudiu                                                 DIRECTOR EXECUTIV D.J.A.P.L.                                        

                                                                                                                         Mura Oana Diana