România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

ROMÂNIA

JUDEŢUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL DEVA

PRIMARUL

 

REFERAT DE APROBARE

privind aprobarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Municipiului Deva pe anul 2024 și a estimărilor pentru anii 2025-2027

 

Autoritățile administrației publice locale au competențe și responsabilități în elaborarea și aprobarea bugetelor locale, în condiții de echilibru bugetar, la termenele și potrivit prevederilor Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare. 

Bugetul general reprezintă documentul oficial de prezentare a bugetului de venituri și cheltuieli al oricărei autorități publice locale din România, fiind reglementat de Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, precum și de Legea bugetului de stat pe anul 2024, nr.421/2023, publicată în Monitorul Oficial nr.1187/29.12.2023.

Bugetul pentru anul 2024 și estimările pentru anii 2025-2027 sunt stabiliți conform indicatorilor macroeconomici comunicați de către Ministerul Finanțelor prin Scrisoarea-cadru nr.467435/04.11.2023. La construcția bugetului pe anul 2024 s-a avut în vedere prioritizarea cheltuielilor, urmărindu-se folosirea cât mai eficientă a resurselor bugetare. În procesul de proiritizare a cheltuielilor bugetare s-a avut în vedere disponibilitatea surselor de finanțare, acodându-se prioritate proiectelor finanțate din fonduri rambursabile și nerambursabile.

Acesta reprezintă expresia politicilor sociale, economice, de dezvoltare etc. ale autorității locale prin proiectele publice propuse și responsabilitățile stabilite ordonatorilor de credite.

Instituțiile publice care gestionează bugetul public al MUNICIPIULUI DEVA, ai căror conducători au calitatea de ordonatori terțiari de credite în subordinea ordonatorului principal de credite - Primarul Municipiului Deva sunt:

  • Unitățile de învățământ preuniversitar de stat de pe raza municipiului Deva, respectiv:
  • Colegiul Național „Decebal” Deva,
  • Colegiul Național Pedagogic “Regina Maria” Deva,
  • Grădinița cu Program Prelungit Nr.7 Deva,
  • Liceul Tehnologic „Grigore Moisil” Deva, 
  • Liceul Tehnologic „Transilvania” Deva, 
  • Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva,
  • Liceul Teoretic “Teglas Gabor” Deva,
  • Liceul cu Program Sportiv „Cetate” Deva, 
  • Liceul Tehnologic Energetic “Dragomir Hurmuzescu” Deva,
  • Școala Gimnazială “Andrei Șaguna” Deva.
  • Serviciile publice cu personalitate juridică proprie aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Deva, respectiv:
  • Centrul Cultural “Drăgan Muntean” Deva,
  • Club Sportiv Municipal Deva,
  • Direcția de Asistență Socială Deva,
  • Serviciul Public de Întreținere și Gospodărire Municipală Deva.

Proiectul de buget a fost afișat pe site-ul instituției www.primariadeva.ro la data de 12.01.2024 conform anunțului public, înregistrat la registratura instituției sub nr.24-3678-PDV/12.01.2024.

Față de sumele menționate în anunț au intervenit modificări ca urmare a demersurilor întreprinse de municipalitate, motiv pentru care bugetul s-a majorat cu suma de 74.756 mii lei, atât la partea de venituri, cât și la partea de cheltuieli.

În fapt, prin adresa nr. HDG_STZ 892/11.01.2024, înregistrată la registratura instituției sub nr. 24-3297-PDV/11.01.2024, Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice – Timişoara - Serviciul Sinteza şi asistenţa elaborării şi execuţiei bugetelor locale, a comunicat programul anului 2024 în sumă de 79.698.000 lei, reprezentând cota de 63% prevăzută la art.6 alin.(1) litera ”b” din Legea bugetului de stat pe anul 2024, nr.421/2023, din impozitul pe venitul estimat a fi încasat la bugetul de stat, pe anul 2024.

Prin aplicarea prevederilor articolului LVIII din Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr.115/14.12.2023, privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare, impozitul datorat de persoanele fizice pe veniturile din pensii, din dobânzi, din jocuri de noroc şi din dividende, încasat la bugetul de stat, începând cu data de 1 ianuarie 2024, se reţine integral la acelaşi buget şi nu se redistribuie, fapt ce a condus la comunicarea către U.A.T. Municipiul Deva a unui program al anului 2024 în sumă de 79.698,00 mii lei, sumă comparabilă cu cea încasată de către U.A.T. Municipiul Deva în anul 2019, respectiv de 80.339,00 mii lei.

Programul comunicat pentru anul 2024 reprezintă o diferență negativă de 101.618,72 mii lei, față de suma de 181.316,72 mii lei încasată de către U.A.T. Municipiul Deva până la finele anului 2023 din cote defalcate din impozitul pe venit.

Deși prin adresa nr.3682/14.01.2024, U.A.T. Municipiul Deva a solicitat, atât domnului Ioan Marcel Boloș, Ministrul Finanțelor, cât și Direcției Generale de Sinteză a Politicilor Bugetare, sprijinul în vederea identificării unor soluții legale, cu privire la alocarea sumei de 100.000,00 mii lei, prezentând în acest sens argumentele care stau la baza acestei solicitări, prin adresa răspuns nr. HDG_STZ 1741/22.01.2024, înregistrată la registratura instituției sub nr. 24-6571-PDV/22.01.2024, Ministerul Finanțelor prin Serviciul Sinteza și asistența elaborării și execuției bugetelor locale a comunicat faptul că planificarea bugetară pe anul 2024 s-a construit ținând cont de faptul că România se află în plin proces de consolidare bugetară și ca urmare se recomandă prudență în elaborarea bugetelor, o estimare cât mai reală a veniturior și reducerea presiunii pe cheltuielile publice și implicit asupra soldului bugetar, iar aceste măsuri sunt de natură să reducă riscul înregistrării/creșterii arieratelor, ca urmare a veniturilor planificate.

În același timp, prin intermediul Asociației Municipiilor din România, structură asociativă a autorităților administrației publice locale, s-au facut demersuri în vederea recuperării de către toate municipiile care au fost impactate negativ prin aplicarea prevederilor articolului LVIII din Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr.115/14.12.2023.

Urmare a demersurilor efectuate de către AMR, a avut loc o ședință online la care au participat, domnul Marcel Ciolacu, Premier al României, domnul Ioan Marcel Boloș, Ministrul Finanțelor, cât și membrii acestei Asociații.

În urma acestei întâlniri s-a hotărât o schemă de compensare, în 2 etape, a sumelor de bani diminuate de la bugetele locale, făcându-se precizarea că, în prima etapă se va proceda, în perioada următoare, la alocarea către bugetele locale ale primăriilor afectate a unui procent de 66% din sumele pierdute, bani care vor fi asigurați din Fondul de Rezervă Bugetară aflat la dispoziția Guvernului prin Hotărâre de Guvern, iar în a doua etapă, diferențele vor fi recuperate lunar, până la finele anului, printr-un alt mecanism ce va fi stabilit de către Ministerul Finanțelor. Prin acest mecanism nu se cunoaște dacă vor fi recuperate lunar sumele întrucât acesta depinde de nivelul de colectare al taxelor respective la nivelul fiecărei Direcții Generale a Finanțelor.

În urma centralizării efectuate la nivelul Asociației Municipiilor din România, cu privire la suma care ar urma să fie recuperată din pierderea suferită de către fiecare municipiu în parte, procentul rezultat a fost de 66%. 

În data de 26.01.2024, prin nota de fundamentare înregistrată la registratura instituției sub nr. 24-8551-PDV, s-a  solicitat Instituției Prefectului întreprinderea demersurilor legale care se impun în vederea alocării din Fondul de rezervă bugetară a sumei de 90.068,00 mii lei pentru echilibrarea bugetelor locale în scopul asigurării cheltuielilor secțiunii de funcționare.

Prin Hotărârea Guvernului României nr.61/31.01.2024 s-a aprobat alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bgetul de stat pe anul 2024, pentru unele unități administrativ-teritoriale, respectiv pentru plata unor cheltuieli curente și de capital.

Potrivit poziției nr.29 din Anexa la Hotărârea menționată mai sus, U.A.T.-ului Municipiul Deva i-a fost alocată suma de 74.756,00 mii lei.

Prin adresa Agenției Naționale de Administrare Fiscală – Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Hunedoara – Activitatea de trezorerie și contabilitate publică – Serviciul Sinteza și asistența elaborării și execuției bugetelor locale nr.HDG_STZ 2355/01.02.2024, înregistrată la registratura instituției sub nr.24-10688-PDV/19.01.2024, se comunică H.G. nr.61/2024, publicată în Monitorul Oficial nr.92/31.01.2024, iar prin adresa răspuns a Serviciului financiar, contabilitate nr.24-10703-PDV/01.02.2024 s-a solicitat suplimentarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale cu suma de 74.756 mii lei pe trimestrul I al anului 2024.

Prin adresa Serviciului financiar, contabilitate nr. 24-11300-PDV/02.02.2024 s-a solicitat Direcției Generale Administrație Publică un punct de vedere cu privire la includerea în bugetul general de venituri și cheltuieli al Municipiului Deva pe anul 2024 și a estimărilor pentru anii 2025-2027 a sumei de 74.756 mii lei în cadrul bugetului initial, la cod indicator 11.02.06. ”Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale”, sumă alocată prin H.G. nr.61/2024, întrucât la art.82 din Legea nr.273/2006, privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, se precizează faptul că, ”cu sumele aprobate pe bază de hotărâre a Guvernului, din fondurile de rezervă bugetară şi de intervenţie la dispoziţia Guvernului, se majorează bugetele locale de către primari, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarul general al municipiului Bucureşti, după caz, urmând ca la prima şedinţă a consiliului local, judeţean şi, respectiv, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti să se valideze modificările respective”. 

Prin adresa Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației – Direcția Generală Administrație Publică nr. MDLPA-21348/662/02.02.2024 s-a comunicat faptul că prevederile art.82 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, au în vedere situațiile în care sunt alocate sume din Fondul de rezerervă bugetară/Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului în condițiile bugetului aprobat și ca atare suma poate fi cuprinsă în proiectul bugetului local care va fi supus aprobării autorităților deliberative de către ordonatorul principal de credite.

Mai mult decât atât, prin Nota de fundamentare care a stat la baza emiterii Hotărârii de Guvern nr. 61/31.01.2024, vezi (https://gov.ro/ro/guvernul/procesul-legislativ/note-de-fundamentare/nota-de-fundamentare-hg-nr-61-31-01-2024&page=2), se precizează urgența alocării acestor sume în contextul termenului de aprobare al bugetului initial, respectiv ”în urma aplicării prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 115/2023, potrivit căreia unele venituri, începând cu anul 2024, se rețin la bugetul de stat şi nu se redistribuie bugetelor locale, unitățile administrativ-teritoriale se confruntă cu o criză financiară atât la nivelul activității proprii, cât și la nivelul operatorilor economici aflați în relații contractuale cu acestea, iar autorităților publice locale le este practic imposibil să asigure finanțarea și finalizarea unor obiective de investiții prioritare. De asemenea, prin adresa nr. 045/19.01.2024, Asociația Municipiilor din România a solicitat emiterea cu celeritate a unei hotărâri a Guvernului, pentru repartizarea unor sume către municipiile din România, sume reprezentând compensarea cu sumele cu care au fost diminuate veniturile municipiilor ca urmare a aplicării prevederilor art. LVIII din OUG nr. 115/2023 astfel încât acestea să aibă bază legală pentru elaborarea și aprobarea bugetelor locale pe anul 2024, până la data de 12 februarie 2024. Ca urmare a aspectelor enumerate mai sus și ținând cont de efortul financiar realizat până în prezent de către unitățile administrativ-teritoriale pentru asigurarea veniturilor proprii necesare activității curente și finalizării obiectivelor de investiții prioritare, au fost transmise de către instituțiile prefectului și/sau consiliile județene proiecte de hotărâri ale Guvernului pentru alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară aflat la dispoziția Guvernului, pentru bugetele locale ale unor unități administrativ-teritoriale.”, precum și necesitatea aprobării acestuia înainte de data de 12.02.2024.

Prin adresa Agenției Naționale de Administrare Fiscală – Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Hunedoara – Activitatea de trezorerie și contabilitate publică – Serviciul Sinteza și asistența elaborării și execuției bugetelor locale nr.HDG_STZ 2377/06.02.2024, înregistrată la registratura instituției sub nr.24-12414-PDV/06.02.2024, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.61/2024, -s-a comunicat aprobarea suplimentării sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2024 cu suma de 74.756,00 mii lei din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, și alocarea acesteia bugetului local al Municipiului Deva, județul Hunedoara, pentru plata unor cheltuieli curente și de capital, precum și repartizarea acesteia pe trimestrul I anul 2024, potrivit solicitării unității administrativ-teritoriale Municipiul Deva prin adresa nr. 24-10703-PDV/01.02.2024.

Având în vedere faptul că, în conformitate cu prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, ordonatorul principal de credite al bugetului local elaborează şi fundamentează proiectul bugetului şi îl supune spre aprobare Consiliului Local al municipiului Deva, repartizarea fondurilor pe destinații, actiuni, programe, proiecte, obiective s-a efectuat în concordanţă cu atribuţiile ce revin Consiliului Local al municipiului Deva, priorităţile stabilite în vederea funcţionării lor şi în interesul colectivităţii locale, corelat cu posibilitățile reale de încasare a veniturilor la bugetul local, estimate a se realiza, prognozele principalilor indicatori macroeconomici şi sociali pentru acest an bugetar şi estimările pe perioada 2025-2027, politicile și strategiile locale și sectoriale precum şi prioritățile stabilite şi programele de dezvoltare economico-socială în perspectivă ale unităţii-administrativ teritoriale, în concordanță cu politicile de dezvoltare la nivel local, zonal, regional şi national.

         Din coordonatele construcţiei bugetare pe anul 2024 şi orizontul 2025-2027 derivă şi principiile de bază ale acestui proiect de buget: transparenţa, eficienţa, predictibilitatea, performanța, evitarea risipei banului public.

        Bugetul municipiului Deva a fost structurat, conform Legii nr.273/2006 cu modificările şi completările ulterioare, pe cele două secţiuni :

  • SECŢIUNEA de FUNCŢIONARE - partea de bază, obligatorie bugetelor prevăzute la art.1 alin.(2) din Legea nr.273/2006, cu excepția bugetelor fondurilor externe nerambursabile și a bugetelor împrumuturilor externe și interne, care cuprinde veniturile necesare finanţării cheltuielilor curente pentru realizarea competențelor stabilite prin lege, precum şi cheltuielile curente respective.
  • SECŢIUNEA de DEZVOLTARE – partea complementară a bugetelor prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr.273/2006, cu excepția bugetelor fondurilor externe nerambursabile, care cuprinde veniturile şi cheltuielile de capital aferente implementării politicilor de dezvoltare la nivel naţional, regional, judeţean, zonal sau local, după caz.

            Fundamentarea veniturilor bugetului general s-a realizat în baza legislației actuale și a sumelor primite de la bugetul de stat.

Bugetele componente ale bugetului general al unității administrativ-teritoriale Municipiul Deva au fost elaborate de către ordonatorul principal de credite, avându-se în vedere:

  • prognozele principalilor indicatori macroeconomici și sociali, pentru anul bugetar 2024, precum și pentru următorii 3 ani (2025-2027);
  • cadrul fiscal-bugetar cu prognozele bugetare și politica fiscal-bugetară, precum și cadrul de cheltuieli pe termen mediu;
  • prevederile contractelor de împrumuturi interne și ale contractelor de finanțare semnate;
  • politicile și strategiile locale, precum și prioritățile stabilite în formularea propunerilor de buget;
  • propunerile de cheltuieli detaliate ale ordonatorilor terțiari din subordine;
  • programele de dezvoltare economico-socială în perspectivă ale unității administrativ-teritoriale, în concordanță cu politicile de dezvoltare la nivel local.

Bugetele componente ale bugetului general au fost elaborate pe cele două secțiuni funcționare și dezvoltare, după caz.

          Estimarea veniturilor bugetelor locale s-a bazat pe:

  • constatarea, evaluarea și inventarierea materiei impozabile și a bazei de impozitare, stabilită în condițiile legii, în funcție de care se calculează impozitele și taxele locale,
  • evaluarea serviciilor prestate și veniturilor obținute din acestea,
  • alte elemente specifice.

În fundamentarea cât mai corectă a planificării bugetare, în cazul veniturilor curente s-a ținut cont de:

  • nivelul fiscalității,
  • dezvoltarea economică care influențează direct atât creșterea, cât și descreșterea bazei de impozitare și care influențează direct și nivelul de încasare a impozitelor locale,
  • subvențiile primite din bugetele unor ordonatori principali de credite ai bugetului de stat, pentru finanțarea integrală sau parțială a unor proiecte de dezvoltare sau sociale de interes local s-au estimat în funcție de contractele de finanțare încheiate de ministere cu U.A.T. Municipiul Deva, cu respectarea prevederilor art.34 din Legea nr.273/2006, privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare.

Au fost prevăzute vărsăminte din secțiunea de funcționare pentru secțiunea de dezvoltare.

La fundamentarea și dimensionarea cheltuielilor publice locale s-a avut în vedere atribuțiile care revin autorităților publice locale în vederea funcționării lor în interesul comunității locale, în strânsă corelare cu posibilitățile reale de încasare a veniturilor bugetelor locale, estimate a se realiza.

Politica de personal și a numărului de personal aferentă ordonatorilor de credite este în concordanță cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr.63/2010, pentru modificarea și completarea Legii nr.273/2006, privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările și completările ulterioare și Legii nr.296/2023, privind unele măsuri fiscal bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung.

Cheltuielile reprezentând bunuri și servicii s-au stabilit pe baza actelor normative specifice fiecărui domeniu de activitate. Fundamentarea acestor categorii de cheltuieli s-a facut în raport cu indicatorii specifici fiecări acțiuni. S-a avut în vedere reducerea acestor naturi de cheltuieli, iar economiile rezultate au fost direcționate spre investiții.

Subvențiile au fost stabilite în concordanță cu reglementările din actele normative care constituie baza legală de acordare a acestora, precum și de reglementările comunitare în domeniu.

Transferurile către instituții publice ale cheltuielilor curente și de capital au fost asigurate din veniturile proprii ale U.A.T.-ului.

Cheltuielile de investiții sunt prezentate pe capitole din clasificația funcțională, pe grupe de investiții, pe surse de finanțare și pe toate naturile de cheltuieli.

Bugetul general este detaliat la venituri pe capitole, subcapitole și paragrafe și la cheltuieli pe părți, capitole, subcapitole, paragrafe, respectiv titluri, articole și aliniate și se prezintă astfel:

1.Veniturile bugetului general sunt în sumă de 454.235,21 mii lei și cuprind:

  • bugetul local al municipiului Deva, în sumă de: 430.467,31 mii lei,
  • bugetul creditelor interne în sumă de: 5.191,28 mii lei,
  • bugetul fondurilor externe nerambursabile în sumă de 263,12 mii lei,
  • bugetul instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii, în sumă de 18.313,50 mii lei.

Fundamentarea cheltuielilor bugetului general s-a realizat în baza legislației actuale pentru susținerea cheltuielilor operaționale cu funcționarea instituțiilor și serviciilor publice, cât și pentru cheltuielile secțiunii de dezvoltare.

2.         Cheltuielile bugetului general sunt în sumă de 503.769,28 mii lei și cuprind:

  • bugetul local al municipiului Deva, în sumă de: 478.963,74 mii lei,
  • bugetul creditelor interne sunt în sumă de:  5.191,28 mii lei,
  • bugetul fondurilor externe nerambursabile în sumă de 486,91 mii lei;
  • bugetul instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii, în sumă de 19.127,35 mii lei.

3. Excedentul bugetului local, în sumă de 48.496,43 mii lei, a cărui utilizare a fost aprobată prin Hotărârea nr.38/25.01.2024, atât pentru secțiunea de funcționare, cât și pentru secțiunea de dezvoltare.

4. Excedentul bugetul instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii, în sumă de 813,85 mii lei, a cărui utilizare a fost aprobată prin   Hotărârea nr.38/25.01.2024.

5. Excedentul fondurilor externe nerambursabile, în sumă de 223,79 mii lei, a cărui utilizare a fost aprobată prin   Hotărârea nr.38/25.01.2024.

Ponderile cele mai importante în cadrul cheltuielilor operaționale le au cheltuielile cu instituțiile publice, serviciile de utilitate publică, cheltuielile cu unitățile de învățământ și asistența socială.

Programele sociale finanțate din bugetul general al municipiului Deva, includ:

  1. remunerarea însoțitorilor persoanelor cu handicap,
  2. indemnizațiile persoanelor cu handicap,
  3. ajutoare sociale pentru asigurarea venitului minim garantat,
  4. ajutoare pentru încălzirea locuințelor,
  5. suportarea integrală sau parțială a costurilor de transport pe mijloace de transport public al unor categorii sociale.

Ponderile cele mai importante în cadrul cheltuielilor cu investițiile le au proiectele cu finanțare UE/PNRR ca urmare a obligațiilor asumate prin contractele de finanțare.

Proiectele de investiții finanțate din fonduri europene nerambursabile și PNRR acoperă o plajă mare de domenii gestionate de Primăria municipiului Deva: clădirile și dotările unităților de învățământ preuniversitar de stat, eficiența energetică prin anveloparea blocurilor, mobilitatea urbană și infrastructură socială. 

            La fel ca și în anii precedenți și bugetul din acest an se axează mult pe finanţarea investiţiilor. Ponderea totală investiţiilor in bugetul general al Municipiului Deva este de 45,20%. Din totalul cheltuielilor bugetului general, pentru investiții s-a alocat suma de 227.684,90 mii lei. 

Potrivit calcului gradului de îndatorare al bugetului local al U.A.T. Municipiul Deva, în anul 2024, gradul de îndatorare al Municipiului Deva este în procent de 8,58%, față de limita de îndatorare de 30% prevăzută de Legea nr.273/2006. 

 

            În temeiul prevederilor Legii nr.421/29.12.2023, a bugetului de stat pe anul 2024, ale Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale prevederilor art.129 alin.(2) litera ”b”, alin.(4) lit.”a”, respectiv art.139 alin.(3) lit.”a” din Ordonanţa de urgentă nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,

Îmi exprim inițiativa de promovare a proiectului de hotărâre privind aprobarea bugetului general de venituri și cheltuieli al Municipiului Deva pe anul 2024 și a estimărilor pentru anii 2025-2027.

 

 

 

PRIMAR,

Nicolae Florin Oancea