România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

ROMÂNIA

JUDEŢUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL  DEVA

PRIMARUL

 

 

REFERAT DE APROBARE

la proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva 

 

 

Primarul municipiului Deva

 

 

Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției .

Conform art. 129 din Codul Administrativ, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției .

Pe parcursul desfășurării activității pot interveni  numeroase situații în care să fie necesară modificarea elementelor de mai sus .

În acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă .

Codul Administrativ prevede posibilitatea transformării unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, în raport cu necesitățile instituției; potrivit art. 506 alin. (3) din Codul administrativ, pentru funcţionarii publici de execuţie, prin funcţie publică de nivel inferior se înţelege orice funcţie publică cu grad profesional mai mic decât gradul profesional al funcţiei publice deţinute sau de clasă de nivel inferior.

Gradul profesional al unei funcții publice este în concordanță cu condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiilor publice, stabilite la art. 468 din Codul administrativ, astfel :

a) un an în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional asistent;

b) 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional principal;

c) 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional superior.

În raport cu nivelul studiilor necesare ocupării funcţiei publice, funcţiile publice se împart în 3 clase, definite la art. 386 din Codul Administrativ :

a) clasa I cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare se cer studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;

b) clasa a II-a cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare se cer studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă, în perioada anterioară aplicării celor trei cicluri tip Bologna;

c) clasa a III-a cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare se cer studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat.

 Având în vedere faptul că în cadrul Compartimentului ordine și liniște publică al Serviciului ordine și liniște publică, paza bunurilor din Direcția poliția locală sunt  vacante 2 posturi de Polițist local, clasa III, grad profesional aistent și 1 post de Polițist local, clasa I, grad profesional debutant,

Ținând cont de prevederile art. VII din Ordonanța de Urgență nr. 115 / 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, conform cărora în anul 2024 se suspendă ocuparea prin concurs a posturilor vacante cu excepția celor care devin vacante în cursul acestui an,

Luând în considerare faptul că cele 3 posturi au fost vacantate anterior anului 2024,

Față de cele de mai sus, la solicitarea conducătorului ”Direcției poliția locală”, înregistrată sub nr. 53551 / 2024, în vederea ocupării acestor posturi prin modificarea raportului de serviciu a unor funcționari publici, propun transformarea posturilor de mai sus după cum urmează:

- 2 posturi de Polițist local, clasa III, grad profesional aistent din cadrul ” Compartimentului ordine și liniște publică” în Polițist local, clasa I, grad profesional superior.

- 1 post Polițist local, clasa I, grad profesional debutant din cadrul ” Compartimentului ordine și liniște publică” în Polițist local, clasa I, grad profesional superior.

Transformarea posturilor vacante de mai sus va modifica în mod corespunzător statul de funcții al instituției .

Toate operațiunile referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, căreia instituția are obligația de a-i comunica, în conformitate cu art. 409 din Codul Administrativ, modificările intervenite în situaţia posturilor şi a funcţionarilor publici în următoarele situații :

.........................................................................................................................................................

b) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate .

 

Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art. 129 alin. (2)  lit. “a”, alin. (3) lit. “c” , art. 139 alin. (1), art.  409 din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Propun modificarea corespunzătoare a statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva .

 

 

 

 

 

PRIMAR,

  Nicolae – Florin Oancea