România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Serviciul resurse umane

ROMÂNIA

MUNICIPIUL DEVA                                                                                       

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA           

SERVICIUL  RESURSE UMANE


RAPORT DE SPECIALITATE

la proiectul de hotărâre privind modificarea statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva 

 

« Serviciul resurse umane » al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare întocmit de iniţiatorul proiectului, Primarul municipiului Deva, d-l Nicolae - Florin Oancea,   supunem atenţiei Consiliului local Deva următoarele:

 

Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției .

Conform art. 129 din Codul administrativ, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției .

Pe parcursul desfășurării activității instituției pot interveni   numeroase situații în care să fie necesară modificarea elementelor de mai sus .

În acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă, denumite în continuare personal contractual . 

Modificările care survin în situația posturilor pot fi : transformări de posturi vacante sau  temporar vacante, înființări sau reduceri de posturi .

 

  • Codul administrativ prevede posibilitatea transformării unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, în raport cu necesitățile instituției .

Potrivit art. 506, alin. (3) din Codul administrativ, pentru funcţionarii publici de execuţie, prin funcţie publică de nivel inferior se înţelege orice funcţie publică cu grad profesional mai mic decât gradul profesional al funcţiei publice deţinute sau de clasă de nivel inferior.

Gradul profesional al unei funcții publice este în concordanță cu condiţiile minime de vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiilor publice, stabilite la art. 468 din Codul administrativ, astfel :

a) un an în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional asistent;

b) 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional principal;

c) 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de execuţie de grad profesional superior.

În raport cu nivelul studiilor necesare ocupării funcţiei publice, funcţiile publice se împart în 3 clase, definite la art. 386 din Codul Administrativ :

a) clasa I cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare se cer studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;

b) clasa a II-a cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare se cer studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă, în perioada anterioară aplicării celor trei cicluri tip Bologna;

c) clasa a III-a cuprinde funcţiile publice pentru a căror ocupare se cer studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat.

 

          Având în vedere faptul că în cadrul Compartimentului ordine și liniște publică al Serviciului ordine și liniște publică, paza bunurilor din Direcția poliția locală sunt  vacante 2 posturi de Polițist local, clasa III, grad profesional aistent și 1 post de Polițist local, clasa I, grad profesional debutant,

         Ținând cont de prevederile art. VII din Ordonanța de Urgență nr. 115 / 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, conform cărora în anul 2024 se suspendă ocuparea prin concurs a posturilor vacante cu excepția celor care devin vacante în cursul acestui an,

         Luând în considerare faptul că cele 3 posturi au fost vacantate anterior anului 2024,

Față de cele de mai sus, la solicitarea conducătorului ”Direcției poliția locală”, înregistrată sub nr. 53551 / 2024, în vederea ocupării acestor posturi prin modificarea raportului de serviciu a unor funcționari publici, s-a propus transformarea posturilor de mai sus după cum urmează:

- 2 posturi de Polițist local, clasa III, grad profesional aistent din cadrul ” Compartimentului ordine și liniște publică” în Polițist local, clasa I, grad profesional superior.

- 1 post Polițist local, clasa I, grad profesional debutant din cadrul ” Compartimentului ordine și liniște publică” în Polițist local, clasa I, grad profesional superior.

Transformarea posturilor vacante de mai sus va modifica în mod corespunzător statul de funcții al instituției .

Toate operațiunile referitoare la funcțiile publice și la funcționarii publici se desfășoară sub monitorizarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, căreia instituția are obligația de a-i comunica, în conformitate cu art. 409 din Codul Administrativ, modificările intervenite în situaţia posturilor şi a funcţionarilor publici în următoarele situații :

........................................................................................................................................................

b) transformarea unei funcţii publice vacante într-o funcţie publică cu o altă denumire sau într-o funcţie publică de nivel inferior ori superior, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru autoritatea sau instituţia publică şi în fondurile bugetare anuale alocate .

 

Modificarea propusă pentru statul de funcții este prezentată centralizat mai jos :

 

Nr. crt.

Nr. crt. stat de funcții

Postul anterior transformării

Postul după transformare

Obs.

1.

338

Polițist local, clasa III, grad profesional aistent

Polițist local, clasa I, grad profesional superior

Post vacant

2.

340

Polițist local, clasa I, grad profesional debutant

Polițist local, clasa I, grad profesional superior

Post vacant

3.

346

Polițist local, clasa III, grad profesional asistent

Polițist local, clasa I, grad profesional superior

Post vacant

 

        Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art. 129 alin. (2)  lit. “a”, alin. (3) lit. “c” , art. 139 alin. (1), art.  409 și art. 506 alin. (3) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Supunem spre aprobare Consiliului Local al municipiului Deva proiectul de hotărâre în forma prezentată .

 

                    ȘEF SERVICIU RESURSE UMANE,                           

                                   Brezan Claudiu   

                                                     

 

                                                                                           DIRECTOR EXECUTIV D.J.A.P.L.                                        

                                                                                                   Bălan Bogdan Ciprian