România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Raport Serviciul resurse umane

MUNICIPIUL DEVA                                                                                       

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI DEVA           

SERVICIUL RESURSE UMANE


RAPORT DE SPECIALITATE

la proiectul de hotărâre privind reorganizarea

Direcției Publice Locale de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva

 

 

„Serviciul resurse umane” al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, analizând Referatul de aprobare întocmit de iniţiatorul proiectului, Primarul municipiului Deva, dl Nicolae - Florin Oancea, supunem atenţiei Consiliului local Deva următoarele:

Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 269 / 2023 a fost aprobată ultima modificare a statului de funcții pentru ”Direcția Publică Locală de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva”, instituție publică fără personalitate juridică din subordinea Consiliului Local Deva.

        În prezent, Direcția Publică Locală de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva, condusă de Directorul executiv ( exercitare temporară de către titularul postului de Șef serviciu al Serviciului evidența persoanelor ),  este compusă din următoarele structuri funcționale:

a) Serviciul evidența persoanelor – 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu, fiind compus la rândul lui din – Compartiment informatică – 3 posturi funcții publice de execuție;

                                         - Compartiment ghișeu unic -  5 posturi funcții publice de execuție;   

b) Compartiment stare civilă –   8 posturi funcții publice de execuție;

         Ținând cont de prevederile art. XX din Legea nr. 296/ 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, conform cărora pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 10 posturi de execuţie iar pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 20 de posturi de execuţie;

      Având în vedere că măsurile privind reorganizarea structurilor organizatorice ca urmare a aplicării prevederilor art. XX din Legea nr. 296/ 2023, inclusiv organigramele, statele de funcţii, regulamentele de organizare şi funcţionare se aprobă, în condiţiile legii, până la data de 30.06.2024, conform art. LXIX din Ordonanța de urgență nr. 115 / 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene,

      Deoarece nu mai sunt îndeplinite condițiile pentru constituirea unei direcții, s-a propus reorganizarea Direcției Publice Locale de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva sub formă de serviciu, denumit în continuare Serviciul Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva, instituție publică fără personalitate juridică din subordinea Consiliului Local Deva.

      Astfel s-au propus următoarele :

- transformarea funcției publice de conducere de Director executiv în funcția publică de conducere de Șef serviciu al Serviciului Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva.

- reorganizarea Serviciului evidența persoanelor sub formă de Compartiment, denumit în continuare Compartiment evidența persoanelor, prin transformarea funcției publice de conducere de Șef serviciu al Serviciului evidența persoanelor în funcția publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior precum și desființarea Compartimentului informatică și a  Compartimentului ghișeu unic, ca structuri functionale, posturile componente urmând să facă parte din Compartimentul evidența persoanelor asa cum a fost reorganizat.

      Prin urmare, noua structură creată redenumită ”Serviciul Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva” va fi condusă de Șeful de serviciu și va avea următoarea componență:

a) Compartiment evidența persoanelor – 7 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior și 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent;

b) Compartiment stare civilă – 4 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior, 1 post funcție publică de execuție de Consilier juridic, clasa I, grad profesional  principal și 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent;

       Titularul funcției publice de conducere de Șef serviciu al Serviciului evidența persoanelor va fi numit în funcția publică de conducere de Șef serviciu al Serviciului Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva în baza prevederilor art. 518, alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, actualizată.

Personalul din structurile funcționale care compuneau Direcția Publică Locală de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva, va fi preluat în noua structură rezultată în urma reorganizării, și anume Serviciul Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva.

Numărul total de posturi din Serviciul Public Local de Evidența Persoanelor și Stare Civilă Deva este de 18 posturi.

Faţă de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art. 129 alin. (2) lit. “a”, alin. (3) lit. “c” si art. 139 alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, propun Consiliului Local Deva adoptarea hotărârii în forma prezentată.

 

 

 

                                                                                                         Șef serviciu resurse umane,                                         DIRECTOR EXECUTIV D.J.A.P.L. 

                                                                                                                   Șelaru Claudel                                                                  Bălan Bogdan Ciprian