România

România

Județul Hunedoara

Municipiul Deva

Municipiul Deva

Referat de aprobare

    ROMÂNIA

JUDEŢUL HUNEDOARA

MUNICIPIUL  DEVA

PRIMARUL

 

REFERAT DE APROBARE

la proiectul de hotărâre privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva, cu modificarea organigramei, statului de funcţii şi Regulamentului de Organizare şi Funcţionare 

 

Primarul municipiului Deva

 

Pentru o cât mai bună organizare care să deservească interesul public, legiuitorul a lăsat angajatorului prerogativa de a-și organiza activitatea în conformitate cu cerințele unei funcționări eficiente, iar în raport cu aceasta, să dimensioneze numărul personalului angajat pe diferite posturi potrivit nevoilor reale ale instituției .

       Conform art. 129 din Codul Administrativ, consiliul local aprobă, la propunerea primarului, organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al instituției .

Pe parcursul desfășurării activității pot interveni  numeroase situații în care să fie necesară modificarea componenței diferitelor structuri organizatorice și în acest sens, Codul administrativ reprezintă cadrul legal care reglementează modificările în situația posturilor, funcții publice sau posturi în regim contractual, precum și în situația angajaților, funcționari publici sau persoane angajate cu contract individual de muncă .

         În conformitate cu prevederile Legii nr. 296 / 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, măsurile privind reorganizarea structurilor funcţionale inclusiv organigramele, statele de funcţii, regulamentele de organizare şi funcţionare, se aprobă, în condiţiile legii, până la data de 31 decembrie 2023, termen prorogat prin Ordonanța de urgență nr. 115 / 2023 până la data de 30 iunie 2024.

Prin reorganizarea aparatului de  specialitate al Primarului municipiului Deva se vor pune în aplicare prevederile legii de mai sus privind :

-   reducerea cu 10% a numărului maxim de posturi din cadrul unității administrativ-teritoriale conform art. XVII alin. (8).

-   numărul de posturi necesar pentru constituirea unui serviciu / unei direcții conform art. 391 alin. (3) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, actualizată, care prevede că pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 10 posturi de execuţie iar pentru constituirea unei direcții este necesar un număr de minimum 20 posturi de execuţie ;

         -  numărul total al funcțiilor publice de conducere din cadrul instituției conform art. 391 alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, actualizată, care prevede că numărul total al funcţiilor publice de conducere din cadrul autorităţii sau instituţiei publice, cu excepţia funcţiilor publice de secretar general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, precum şi al funcţiilor publice de conducere a căror ocupare se face prin detaşare cu personal din cadrul instituţiilor din sectorul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, conform statelor de organizare aprobate, în condiţiile legii, este de maximum 8% din numărul total al posturilor aprobate la nivel de ordonator principal de credite ;

        - numărul de posturi pentru cabinetul primarului municipiului reședință de județ conform art. 546 lit. J) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, actualizată, fiind maxim 4 posturi ;

-  desființarea funcției publice de conducere de Șef birou și a structurilor organizatorice care funcționează ca birouri conform art. XVIII din Legea nr. 296 / 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung ,

Ținând cont de numărul maxim de posturi stabilit de Instituția Prefectului județului Hunedoara, comunicat Primăriei municipiului Deva prin adresa nr. 2827 / 2024 , la nivelul UAT municipiul Deva se vor reduce un număr de 51 posturi dintre care 37 din cadrul aparatului de  specialitate al Primarului municipiului Deva drept pentru care propun reorganizarea acestuia după cum urmează:


1. Reorganizarea Direcției economice și Serviciului informatică

       În prezent Direcția economică din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva, condusă de Directorul executiv,  este compusă din următoarele structuri funcționale:

a) Serviciul financiar, contabilitate – 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu, 13 posturi funcții publice de execuție și 1 post de execuție în regim contractual;

b) Compartiment evidență patrimoniu –   3 posturi funcții publice de execuție;

       Compartimentul evidență patrimoniu are ca principale atribuții evidența operativă a bunurilor, de natura terenurilor și construcțiilor aflate în inventarul domeniului public și privat al Municipiului Deva. Această evidență este stocată într-o bancă de date accesibilă electronic, prin aplicația informatică PATRIMONIU. 

       Aplicația informatică care accesează această bancă de date gestionează electronic bunurile din patrimoniul public si privat al UAT Deva, în stransă relație cu zona financiar-contabilă (nr inventar, amortizare), cu arhiva electronică (acces la documente scanate). Datele tehnice introduse în banca de date sunt, practic, instrumente și informații utile în administrarea, concesionarea și amortizarea acestora.

       Fiecărui bun din inventarul domeniului public și privat i se vor asocia fișiere atașate, fișiere a căror tip va  fi definit anterior din modulul administrare a aplicației. Astfel, compartimentul va gestiona scanarea și arhivarea fiecărui document atașat, precum și definirea acestora prin administrare. 

       Activitatea acestui compartiment se încadrează atât în domeniul IT (prin crearea și popularea băncii de date) cât și în domeniul financiar-contabil, prin legătura din punct de vedere al numerelor de inventar, a valorii și amortizării fiecărui mijloc fix / obiect de inventar. 

        În baza activităților desfășurate, pentru a reflecta mai fidel atribuțiile, ”Compartimentul evidență patrimoniu” se va redenumi ”Compartiment patrimoniu, bancă de date”.

        În prezent Serviciul informatică funcționează în directa subordine a Primarului Municipiului Deva, fiind condus de Șeful de serviciu și este compus din 8 posturi funcții publice de execuție.

        Codul Administrativ prevede că la finalizarea perioadei de stagiu, pe baza rezultatului evaluării activităţii, funcţionarii publici debutanţi care au obţinut la evaluarea activităţii calificativul „corespunzător“ sunt numiţi, prin transformarea postului, funcţionari publici definitivi în funcţia publică de execuţie din clasa corespunzătoare studiilor absolvite deţinută, în gradul profesional „asistent“.

        Întrucât un funcționar public care ocupa funcția de Consilier, clasa I, grad profesional debutant în cadrul Serviciului informatică din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva a parcurs perioada de stagiu și a obținut calificativul CORESPUNZĂTOR la evaluarea perioadei de stagiu,  propun transformarea postului de Consilier, clasa I, grad profesional DEBUTANT în Consilier, clasa I, grad profesional  ASISTENT .

        În cadrul Serviciului informatică este vacant 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent. Pentru încadrarea în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara propun desființarea funcției publice vacante de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent.

            Pentru a fi îndeplinită condiția privind normativul de personal propun preluarea Compartimentului patrimoniu, bancă de date în cadrul Serviciului informatică, serviciu care va funcționa în Direcția economică.

          Astfel noua structura creată se va redenumi ”Serviciul informatică, bancă de date” va fi condus de Șeful de serviciu și va avea următoarea componență:

a) Compartiment patrimoniu, bancă de date – 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior și 1 post funcție publică de execuție de Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior;

b) Compartiment informatică – 3 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional principal și 3 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent;

        Titularii posturilor din actualul ”Serviciu informatică” și ”Compartiment evidență patrimoniu”, vor fi numiți în noua structură funcțională „Serviciu informatică, bancă de date” în baza prevederilor art. 518, alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, actualizată,  neschimbându-se atribuțiile din fișa postului cu mai mult de 50%.

       

2. Reorganizarea Direcției tehnice

         În prezent Direcția tehnică din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva, condusă de Directorul executiv,  este compusă din următoarele structuri funcționale:

a) Serviciul achiziții – 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu și 8 posturi funcții publice de execuție;

b) Serviciul investiții –  1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu și 9 posturi funcții publice de execuție;

c) Serviciul programe dezvoltare - 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu fiind compus din: - Birou programe dezvoltare - 1 post funcție publică de conducere de Șef birou, 15 posturi funcții publice de execuție și 1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA;

       - Compartiment evidență financiară proiecte - 5 posturi funcții publice de execuție și 1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA;

       - Compartiment implementare proiecte - 10 posturi de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA;

 

2.1  Reorganizarea Serviciului achiziții

       Așa cum arătam mai sus Serviciul achiziții funcționează în prezent cu 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu și 8 posturi funcții publice de execuție .

      În cadrul Serviciului achiziții sunt vacante 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier achiziții publice, clasa I, grad profesional superior. Pentru încadrarea în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara propun desființarea celor 2 funcții publice vacante de execuție de  Consilier achiziții publice, clasa I, grad profesional superior.

      Având în vedere faptul că pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 10 posturi de execuție, propun desființarea Serviciului achiziții și a funcției publice de conducere, vacantă, de Șef serviciu și reorganizarea acestuia sub formă de compartiment, denumit în continuare Compartiment achiziții.

Astfel, pentru Compartimentul achiziții propun următoarea structură :

-  6 posturi funcții publice de execuție de  Consilier achiziții publice, clasa I, grad profesional superior;            

2.2  Reorganizarea Serviciului investiții și a Compartimentului reparații publice

       Serviciul investiții funcționează în prezent cu 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu și 9 posturi funcții publice de execuție .

      În cadrul Serviciului investiții este vacant 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior. Pentru a ne încadra în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara propun desființarea postului vacant de Consilier, clasa I, grad profesional superior.

     Ținând cont de numărul și amploarea investițiilor aflate în derulare cu finanțare din bugetul local, bugetul de stat și fonduri externe nerambursabile consider că este necesar ca această structură să fie organizată sub formă de serviciu.

    Pentru a fi îndeplinită condiția privind normativul de personal propun preluarea în cadrul serviciului a Compartimentului reparații publice care în prezent funcționează în cadrul Direcției administrarea domeniului public și privat, cu 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din care unul este vacnt.

        Anterior preluării se desființează 1 post vacant funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul   Compartimentului reparații publice .

         Totodată propun preluarea, cu acordul titularului postului, în cadrul Compartimentului reparații publice a unui post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA, cu acordul titularului postului, din cadrul Compartimentului Centrul Național de Informare și Promovare Turistică al Centrului Cultural Drăgan Muntean Deva.

Astfel, pentru Serviciul investiții, care se va redenumi Serviciul investiții, reparații publice propun următoarea structură :

-  1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu ;

Compartimentul investiții :

-  7 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior ;

- 1 post funcție publică de execuție de Referent de specialitate, clasa II, grad profesional superior ;

                Compartiment reparații publice :

         - 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior .

- 1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA;

            

2.3   Reorganizarea Serviciului programe dezvoltare și a Compartimentului investitori, relații externe

         Serviciul programe dezvoltare funcționează în prezent cu 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu, 1 post funcție publică de conducere de Șef birou, 21 posturi funcții publice de execuție ( dintre care 6 sunt vacante, 5 de Consilier, clasa I, grad profesional superior și 1 Consilier, clasa I, grad profesional principal ), 2 posturi de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA și 10 posturi de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA ( posturi înființate pe perioadă determinată, respectiv pe perioada implementării proiectelor );

           Raportat la atribuțiile specifice ale Compartimentului investitori, relații externe consider că este oportun ca acest compartiment să fie preluat în cadrul Serviciului programe dezvoltare,

           Anterior preluării, ținând cont de faptul că în cadrul compartimentului este vacant 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, propun desființarea acestui post.

          Totodată, propun preluarea postului de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA, cu acordul titularului postului, din cadrul Compartimentului investitori, relații externe în cadrul Serviciului administrarea domeniului public și privat.

          Pentru încadrarea în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara propun desființarea celor 6 posturi funcții publice de execuție vacante mai sus descrise.

Având în vedere importanța proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, proiecte ce reprezintă motorul dezvoltării Municipiului Deva, consider că este oportună reorganizarea acestui serviciu, drept pentru care propun divizarea acestuia în două structuri funcționale organizate sub formă de serviciu, denumite în continuare ”Serviciul programe dezvoltare,” și ”Serviciul evidență proiecte, investitori, relații externe”. 

Aceste două noi servicii se vor constitui din posturile componente ale actualului Birou programe dezvoltare, cele ale Compartimentului evidență financiară proiecte, cele ale Compartimentului investitori, relații externe și cele ale Compartimentului implementare proiecte.

Pentru Serviciul programe dezvoltare, propun următoarea structură :

-  1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu ;

a) Compartiment programe dezvoltare :

-  7 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior ;

- 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent ;

- 1 post funcție publică de execuție de Referent de specialitate, clasa II, grad profesional superior ;

- 1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA ;

b) Compartiment implementare proiecte :

 - 10 posturi de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA ;

        Având în vedere obligativitatea desființării strucuturilor organizate ca birouri și a funcțiilor de conducere de Șef birou, cu posibilitatea ca funcția publică de conducere de Șef birou să fie transformată într-o funcție publică de conducere superioară cu încadrarea în normativul de personal iar personalul încadrat în aceste structuri de birouri este preluat în alte structuri organizatorice odată cu aprobarea noilor organigrame,

         Luând în considerare cele de mai sus propun reorganizarea Biroului programe dezvoltare în serviciu precum și preluarea Compartimentului investitori, relații externe denumindu-se în continuare Serviciul evidență proiecte, investitori, relații externe precum și transformarea funcției publice de conducere de Șef birou în funcția publică de conducere de Șef serviciu. Acest serviciu va fi compus din Compartiment evidență proiecte și Compartiment investitori, relații externe.

 Astfel, pentru Serviciul evidență proiecte, investitori, relații externe propun următoarea structură :

-  1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu ;

a) Compartiment evidență proiecte  :

         - 6 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior ;

         - 1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA ;

         b) Compartiment investitori, relații externe :

         - 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior ;

         - 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional principal ;

         - 1 post funcție publică de execuție de Referent, clasa III, grad profesional superior ;

 

3. Reorganizarea Direcției administrarea domeniului public și privat

      În prezent Direcția administrarea domeniului public și privat din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva, condusă de Directorul executiv,  este compusă din următoarele structuri funcționale:

a) Serviciul administrarea domeniului public și privat – 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu, 13 posturi funcții publice de execuție și 3 posturi de execuție în regim contractual;

b) Serviciul cadastru, fond funciar –  1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu fiind compus din: - Compartiment cadastru, fond funciar - 4 posturi funcții publice de execuție și 2 posturi de execuție în regim contractual;

                     - Compartiment registru agricol - 3 posturi funcții publice de execuție și 1 post de execuție în regim contractual;

c) Serviciul unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilități publice - 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu și 10 posturi funcții publice de execuție;

d) Compartiment urmărire reparații publice - 2 posturi funcții publice de execuție ;

 

3.1. Reorganizarea Serviciului administrarea domeniului public și privat

    În cadrul Serviciului administrarea domeniului public și privat va fi preluat 1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA,  așa cum arătam la punctul 2.3.

    Astfel pentru Serviciului administrarea domeniului public și privat propun următoarea structură:

- 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu;

-  8 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior;

- 3 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional principal;

- 1 post funcție publică de execuție de Consilier juridic, clasa I, grad profesional principal;

- 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent;

-  1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA;

- 1 post de execuție în regim contractual de Referent, treapta IA;

- 1 post de execuție în regim contractual de Muncitor calificat;

- 1 post de execuție în regim contractual de Muncitor necalificat;

 

 3.2.  Reorganizarea Compartimentului urmărire reparații publice a fost descrisă mai sus, la punctul 2.2 Serviciul investiții .

 

         Referitor la celelalte structuri funcționale din cadrul direcției, respectiv ”Serviciul cadastru, fond funciar” și ”Serviciul unitatea municipală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilități publice”, raportat la activitatea desfășurată, la volumul de muncă și atribuții, propun ca aceste structuri să fie menținute în organigramă.

             

4. Reorganizarea Direcției impozite și taxe locale

        În prezent Direcția impozite și taxe locale din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva, condusă de Directorul executiv,  este compusă din următoarele structuri funcționale:

a) Compartiment constatare persoane fizice – 9 posturi funcții publice de execuție;

b) Compartiment constatare persoane juridice –   4 posturi funcții publice de execuție;

c) Compartiment prelucrare date - 6 posturi funcții publice de execuție ;

d) Serviciul recuperare impozite și taxe locale - 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu și 17 posturi funcții publice de execuție;

Raportat la numărul de personal, volumul și complexitatea activităților desfășurate propun menținerea structurilor actuale .

            Pentru încadrarea în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara propun desființarea următoarelor posturi vacante din cadrul direcției :

-  1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Compartimentului constatare persoane fizice ;

-  1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul  Serviciului recuperare impozite și taxe locale;

-  1 post funcție publică de execuție de Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului recuperare impozite și taxe locale;

După reducerea posturilor de mai sus propun ca Direcția impozite și taxe locale să aibă următoarea structură :

- 1 post funcție publică de conducere de Director executiv ;

a) Compartiment constatare persoane fizice – 4 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional principal, 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent și 1 post funcție publică de execuție de Referent, clasa III, grad profesional superior;

b) Compartiment constatare persoane juridice –  3 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior și 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional principal;

c) Compartiment prelucrare date - 6 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior;

d) Serviciul recuperare impozite și taxe locale - 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu și 5 posturi funcții publice de execuție de Consilier juridic, clasa I, grad profesional superior, 7 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional principal și 2 posturi funcții publice de Referent, clasa III, grad profesional superior;

 

5. Reorganizarea Direcției urbanism și a Serviciului  administrare piețe

       În prezent Direcția urbanism din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva, condusă de Arhitectul Șef,   este compusă din următoarele structuri funcționale:

a) Serviciul urbanism – 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu fiind compus din: 

- Compartiment autorizații și recepții, banca de date urbană - 7 posturi funcții publice de execuție ;

- Compartiment investitori, relații externe - 4 posturi funcții publice de execuție și 1 post de execuție în regim contractual;

b) Compartiment dezvoltare urbană –  2 posturi funcții publice de execuție;

 

    Reorganizarea Compartimentului investitori, relații externe a fost descrisă mai sus, la punctul 2.3. Serviciului programe dezvoltare și a Compartimentului investitori, relații externe .

 

       Pentru încadrarea în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara, luând în considerare faptul că în cadrul Compartimentului autorizații și recepții, banca de date urbană este vacant 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, propun desființarea acestei funcții publice.

           Raportat la atribuțiile Serviciului urbanism, pentru a fi îndeplinită condiția privind normativul de personal propun preluarea Compartimentului dezvoltare urbană și a Compartimentului autorizații de funcționare, care în prezent funcționează în subordinea Primarului Municipiului Deva, în cadrul Serviciului urbanism.

          Având în vedere cele de mai sus Compartimentul autorizații și recepții, banca de date urbană se va redenumi Compartiment autorizații de construire și recepții, banca de date urbană.

         Astfel Serviciul urbanism, condus de Șeful de serviciu va avea următoarea structură:

a) Compartiment autorizații de construire și recepții, banca de date urbană – 4 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional principal și 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent ;

b) Compartiment autorizații de funcționare – 3 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior;

c) Compartiment dezvoltare urbană - 2 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad professional superior;

         Luând în considerare art. 36 din Legea nr. 350 / 2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul care prevede că, în cazul municipiilor, structurile de specialitate în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului se organizează ca direcţie generală sau direcţie,

        Pentru a fi îndeplinită condiția privind normativul de personal pentru constituirea unei direcții, respectiv minimum 20 posturi de execuţie, propun preluarea Serviciului administrare piețe, cu cele 12 posturi în regim contractual, în cadrul Direcției urbanism, titularii posturilor contractuale din cadrul serviciului urmând să fie încadrați în ”Direcția urbanism” .

       În cadrul Serviciului administrare piețe va fi preluat postul de execuție în regim contractual de Referent de specialitate, grad II, cu acordul titularului postului, din cadrul Centrului Cultural Drăgan Muntean Deva.

    Astfel pentru Direcția urbanism propun următoarea structură :

- 1 post funcție publică de conducere de Arhitect Șef ;

1) Serviciul urbanism – 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu

a) Compartiment autorizații și recepții, banca de date urbană - 4 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior, 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional principal și 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad professional asistent ;

b) Compartiment autorizații de funcționare - 3 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior ;

c) Compartiment dezvoltare urbană –  2 posturi funcții publice de execuție Consilier, clasa I, grad profesional superior ;

 

Structuri care funcționează în subordinea Primarului municipiului Deva

6. Reorganizarea Compartimentului Cabinetul Primarului

         În prezent Compartimentul Cabinetul Primarului este format din 6 posturi în regim contractual.

       În baza prevederilor art. XVI din Legea nr. 296 / 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung propun desființarea a 2 posturi de execuție în regim contractual de Consilier, grad IA din cadrul Compartimentului Cabinetul Primarului,  acesta fiind redimensionat la 4 posturi.

         

7. Reorganizarea Serviciului resurse umane și Serviciului control

        Serviciul resurse umane funcționează în prezent cu 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu și 9 posturi funcții publice de execuție .

         Codul Administrativ prevede posibilitatea mutării temporare sau definitive a funcționarilor publici, cu repartizarea corespunzătoare a postului ocupat . 

Mutarea reprezintă o modalitate de modificare a raportului de serviciu al cărui temei legal se regăsește în art. 507 din Codul administrativ și care conduce la modificarea organigramei și a statului de funcții .

Față de cele de mai sus, în vederea eficientizării activității ”Compartimentului centrul de informare a cetățenilor”, propun mutarea definitivă a două posturi de Consilier, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Serviciului resurse umane în cadrul Compartimentului centrul de informare a cetățenilor al Direcției juridice și administrașie publică locală, cu repartizarea corespunzătoare a posturilor ocupate și cu acordul scris al funcționarilor publici . 

        Serviciul control funcționează în prezent cu 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu și 7 posturi funcții publice de execuție .

         În cadrul Serviciului control sunt vacante 5 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior precum și postul funcție publică de conducere de Șef serviciu. 

        Pentru încadrarea în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara propun desființarea funcției publice vacante de conducere de Șef serviciu precum și celor 5 funcții publice vacante de execuție de  Consilier, clasa I, grad profesional superior.

      Având în vedere faptul că pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 10 posturi de execuție, propun reorganizarea Serviciului control sub formă de compartiment denumit în continuare ”Compartiment control” și preluarea lui în cadrul Serviciului resurse umane, noua structură creată denumindu-se în continuare Serviciul resurse umane, control.

       Astfel Serviciul resurse umane, control va fi compus din Compartiment resurse umane și Compartiment control.

       Totodată propun preluarea, cu acordul titularului postului, în cadrul Compartimentului resurse umane al Serviciului resurse umane, control a postului de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA, cu acordul titularului postului, din cadrul Compartimentului casierie al Serviciului baze agrement.

        Astfel, pentru Serviciul resurse umane, control propun următoarea structură :

        - 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu;

       a) Compartiment resurse umane :

        - 7 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior;

        - 1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA;

      b) Compartiment control :

        - 2 posturi funcții publice de execuție de  Consilier, clasa I, grad profesional superior;            

 

       8. Reorganizarea Serviciului administrare unități de învățământ, comunicare, promovare imagine

      În prezent Serviciul administrare unități de învățământ, comunicare, promovare imagine funcționează în directa subordine a Primarului municipiului Deva, este condus de un Șef serviciu, funcție publică de conducere și este compus din următoarele structuri funcționale:

a) Birou administrare unități de învățământ – 1 post funcție publică de conducere de Șef birou și 5 posturi funcții publice de execuție;

b) Compartiment comunicare, promovare imagine - 2 posturi funcții publice de execuție;

            Având în vedere faptul că numărul de posturi necesar pentru constituirea unui serviciu, conform art. 391 alin. (3) din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, actualizată, este de minimum 10 posturi de execuţie precum și obligativitatea desființării strucuturilor organizate ca birou și a funcțiilor de conducere de Șef birou,

        Propun reorganizarea Serviciului administrare unități de învățământ, comunicare, promovare imagine sub formă de compartiment, prin desființarea Biroului administrare unități de învățământ și a funcției publice de conducere, vacantă, de Șef birou.

         Noua structură creată va fi  denumită în continuare Compartiment administrare unități de învățământ.

         Având în vedere faptul că în cadrul Biroului administrare unități de învățământ este vacant 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior și 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional asistent,

         Pentru încadrarea în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara propun desființarea celor două posturi vacante de mai sus.

         Deoarece titularul postului de Șef serviciu deține diplomă de licență și are o vechime în specialitatea studiilor de peste 7 ani, propun transformarea funcției publice de conducere de Șef serviciu în Consilier, clasa I, grad profesional superior, funcție ce se va regăsi în cadrul  Compartimentului comunicare, promovare imagine.

         Totodată posturile de execuție împreună cu titularii acestora din cadrul Biroului administrare unități de învățământ vor fi preluate în Compartimentul administrare unități de învățământ în baza art. XVIII alin. (3) din Legea nr. 296 / 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung.

          Astfel, pentru Compartimentul administrare unități de învățământ propun următoarea structură :

- 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior;

- 1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional principal;

- 1 post funcție publică de execuție de Referent, clasa III, grad profesional superior;

           Pentru Compartimentul comunicare, promovare imagine propun următoarea structură :

- 3 posturi funcții publice de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior;

 

9. Reorganizarea Serviciului administrativ, parc auto

      În prezent Serviciul administrativ, parc auto funcționează în directa subordine a Primarului municipiului Deva, este condus de un Șef serviciu, funcție de conducere în regim contractual și este compus din următoarele structuri funcționale:

a) Compartiment administrare parc auto – 7 posturi de execuție în regim contractual;

b) Birou ridicări vehicule - 1 post de conducere în regim contractual de Șef birou și 5 posturi de execuție în regim contractual ;

c) Compartiment administrativ - 7 posturi de execuție în regim contractual;

     Având în vedere faptul că se va operaționaliza sistemul bikesharing care va intra în atribuțiile Serviciului administrativ, parc auto, propun preluarea unui post de Muncitor calificat, treapta I, cu acordul titularului postului, din cadrul Serviciului Public de Întreținere și Gospodărire Municipală Deva în cadrul Compartimentului administrativ al Serviciului administrativ, parc auto din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Deva.

    Deoarece sunt îndeplinite condițiile normativului de personal pentru organizarea sub formă de direcție, respectiv minimum 20 de posturi de execuţie,  propun reorganizarea actualului serviciu sub formă de direcție denumită în continuare Direcția administrativă precum și transformarea postului de conducere  în regim contractual de Șef serviciu în Director conform art. XXI din Legea nr. 296 / 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung.

     Totodată propun reorganizarea Biroului ridicări vehicule sub formă de Serviciu denumit în continuare Serviciul administrare parc auto, ridicări vehicule în componența căruia vor funcționa Compartiment administrare parc auto și Compartiment ridicări vehicule. Postul de conducere în regim contractual de Șef birou se va transforma în Șef serviciu conform art. XXI  din Legea nr. 296 / 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung.

      Astfel pentru „Direcția administrativă” propun următoarea structură de posturi : 1 post de conducere în regim contractual de Director.

a) Serviciul administrare parc auto, ridicări vehicule – 1 post de conducere în regim contractual de Șef serviciu fiind compus din: 

- Compartiment administrare parc auto :  - 3 posturi de execuție în regim contractual de Șofer, 1 post   de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA și 1 post  de execuție în regim contractual de Referent, treapta IA;

- Compartiment ridicări vehicule - 1 post  de execuție în regim contractual de Referent, treapta IA, 2 posturi de execuție în regim contractual de Muncitor calificat, treapta I, 1 post  de execuție în regim contractual de Casier și 1 post  de execuție în regim contractual de Șofer ;

b) Compartiment administrativ –  4 posturi de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA, 3 posturi de execuție în regim contractual de Muncitor calificat, treapta I și 3 posturi de execuție în regim contractual de Îngrijitor;

Titularii posturilor din actualul Serviciu administrativ, parc auto vor fi încadrați în Direcția  administrativă.

10. Reorganizarea Compartimentului protecție civilă

        În prezent Compartimentul protecție civilă este în directa subordine a Primarului municipiului Deva și este compus din 3 posturi funcții publice de execuție și 1 post de execuție, în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA .

      Raportat la volumul de muncă și atribuțiile Compartimentului protecție civilă precum și pentru încadrarea în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara propun desființarea unui post vacant, funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior.

         Astfel, pentru Compartimentul protecție civilă propun următoarea structură :

-  1 post funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior;

- 1 post funcție publică specifică de execuție de Inspector protecție civilă, clasa III, grad profesional superior;

- 1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA;

 

11. Reorganizarea Serviciului baze agrement

     În prezent Serviciul baze agrement funcționează în directa subordine a Primarului municipiului Deva, este condus de un Șef serviciu, funcție de conducere în regim contractual și este compus din următoarele structuri funcționale:

a) Birou administrare aqualand – 1 post de conducere în regim contractual de Șef birou și 22 posturi de execuție în regim contractual ;

b) Compartiment administrare baze agreement – 10 posturi de execuție în regim contractual ;

c) Compartiment casierie – 5 posturi de execuție în regim contractual ;

d) Compartiment ascensor cetate – 8 posturi de execuție în regim contractual ;

    Pentru încadrarea în numărul maxim de posturi comunicat de Instituţia Prefectului Judeţului Hunedoara propun desființarea următoarelor posturi de execuție, vacante :

- 1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA din cadrul Biroului administrare aqualand ;

- 1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad II din cadrul Compartimentului ascensor cetate ;

- 3 posturi de execuție în regim contractual de Muncitor calificat, treapta I din cadrul  Compartimentului ascensor cetate;

     Totodată 1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA va fi preluat în cadrul Serviciului resurse umane a carui reorganizare e descrisă la punctul 7. 

      Avînd în vedere faptul că urmare desființării celor 5 posturi vacante și a preluarii unui post în cadrul Serviciului resurse umane este indeplinită condiția privind normativul de personal pentru organizarea sub formă de direcție a serviciului respectiv sub formă de serviciu a biroului, propun reorganizarea Serviciului baze agrement după cum urmează :

- Serviciul baze agrement se reorganizează sub formă de direcție denumită în continuare Direcția baze agreement iar postul de conducere în regim contractual de Șef serviciu se transformă în Director;

- Biroul administrare aqualand se reorganizează sub formă de serviciu denumit în continuare Serviciul administrare aqualand iar postul de conducere în regim contractual de Șef birou se transformă în Șef serviciu ;

     Titularii posturilor din fostul Birou administrare Aqualand vor fi încadtați în Serviciul administrare Aqualand din Direcția baze agrement.

     

     Compartimentele administrare baze agreement, Casierie și Ascensor cetate, împreună cu titularii posturilor, vor funcționa în subordinea Directorului Direcției baze agreement.

 

12. Reorganizarea Direcției Poliția Locală

      În prezent ”Direcția Poliția Locală” funcționează în directa subordine a Primarului municipiului Deva, este condusă de un Director executiv, funcție publică de conducere și este compusă din următoarele structuri funcționale:

a) Compartiment baze de date – 1 post funcție publică specifică de execuție;

b) Serviciul ordine și liniște publică, paza bunurilor - 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu fiind compus din: 

- Compartiment ordine și liniște publică – 18 posturi funcții publice specifice de execuție;

- Compartiment ofițeri de serviciu – 4 posturi funcții publice specifice de execuție;

- Compartiment evidența persoanelor - 2 posturi funcții publice specifice de execuție;

- Birou paza bunurilor – 1 post de conducere în regim contractual de Șef birou și 5 posturi de execuție în regim contractual ;

c) Serviciul circulație pe drumurile publice - 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu fiind compus din:

- Compartiment fluidizare trafic rutier - 9 posturi funcții publice specifice de execuție;

- Compartiment ridicări vehicule abandonate - 4 posturi funcții publice specifice de execuție;

d) Serviciul disciplina în construcții, activitate comercială, protecția mediului - 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu fiind compus din:

- Compartiment disciplina în construcții și afișajul stradal - 3 posturi funcții publice specifice de execuție;

- Compartiment activitate comercială - 3 posturi funcții publice specifice de execuție;

- Compartiment protecția mediului - 4 posturi funcții publice specifice de execuție;

e) Serviciul monitorizare video și trafic - 1 post funcție publică de conducere de Șef serviciu fiind compus din: 

- Compartiment dispeceri supervizori – 5 posturi funcții publice specifice de execuție;

- Compartiment operatori trafic-supraveghere – 12 posturi funcții publice specifice de execuție;

 

      În prezent în cadrul Direcției Poliția Locală se regăsește structura funcțională ”Birou paza bunurilor”.

        Având în vedere obligativitatea desființării structurilor organizate ca birou și a funcțiilor de conducere de Șef birou propun reorganizarea Biroului paza bunurilor sub formă de compartiment în cadrul Serviciului ordine și liniște publică, paza bunurilor, denumit în continuare Compartiment paza bunurilor.

Titularii posturilor contractuale de execuție din actualul ”Birou paza bunurilor” vor fi preluați în noua structură  ” Compartiment paza bunurilor” în urma reorganizării biroului.

         Totodată propun transformarea postului de conducere în regim contractual, de Șef birou în Inspector de specialitate grad IA, post ce se va regăsi în noua structură Compartiment paza bunurilor.

         Astfel, pentru Compartimentul paza bunurilor propun următoarea structură :

       -   5 posturi de execuție în regim contractual de Referent, treapta IA;

       - 1 post de execuție în regim contractual de Inspector de specialitate, grad IA;

         Referitor la celelalte structuri funcționale din cadrul direcției, raportat la activitatea desfășurată, la volumul de muncă și atribuții, propun ca aceste structuri să ramână nemodificate și să nu fie supuse reorganizării .

         Celelalte compartimente funcționale ale aparatului de specialitate al Primarului municipiului Deva care nu au fost menționate în cuprinsul referatului nu vor fi supuse reorganizării .

Față de cele de mai sus, în temeiul prevederilor art. 129 alin. (2)   lit. “a”, alin. (3) lit. “c” , art. 139 alin. (1), din Ordonanța de urgență nr. 57 / 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Propun modificarea corespunzătoare a organigramei, statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Primarului municipiului Deva.

 

                                                                                                                                                                                              PRIMAR,

Nicolae – Florin Oancea